• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

איך עושים השוואה בקרנות פנסיה

לא מקורית

משתמש רשום
הצטרף ב
3/4/22
הודעות
19
דירוג
5
שאלה של מתחילה. סליחה אם זאת שאלה טיפשית.
איך בדיוק אני עושה השוואה בין קרנות פנסיה? פשוט להתקשר אליהן ולבקש הצעות מחיר? נראה שלהרבה קרנות אין בכלל אפשרות כזאת. הרבה דורשות מספר ת.ז ישר בהתחלה. במקרה אחד נאמר לי שהמספר לא זוהה אחרי שהקלדתי. בנוסף- אני מבררת לבן זוגי אז לא יודעת אם להקליד ת.ז שלו או שלי.
לא יודעת גם מה לשאול על הפנסיה חוץ מלשאול על עמלות. לא מבינה במסלולים ולא יודעת מה כדאי למרות שניסיתי לקרוא וללמוד על זה.
אתם ממליצים כן לפנות לסוכן?
אשמח לכל עזרה, וגם מאיזה חברות כדאי לי לנסות לקבל הצעות.
 
איך בדיוק אני עושה השוואה בין קרנות פנסיה?
גוגל : גמל נט


בנוסף- אני מבררת לבן זוגי אז לא יודעת אם להקליד ת.ז שלו או שלי.
שלו. לא יודע אם זה חוקי


לא יודעת גם מה לשאול על הפנסיה חוץ מלשאול על עמלות. לא מבינה במסלולים ולא יודעת מה כדאי למרות שניסיתי לקרוא וללמוד על זה.
חפשי פה בפורום


אתם ממליצים כן לפנות לסוכן?
לא


אשמח לכל עזרה, וגם מאיזה חברות כדאי לי לנסות לקבל הצעות.
כשתקבלי מושג מה העלויות מהשרשור הרלוונטי פה בפורום, תבקשי הצעות מכולן ותשווי.

ולסיום:
כנסי לפוסט על מייק המשקיע המתחיל (גגלי)
 
גוגל : גמל נט
נראה לי שאנחנו מעדיפים קרן פנסיה.
כשתקבלי מושג מה העלויות מהשרשור הרלוונטי פה בפורום, תבקשי הצעות מכולן ותשווי.
לא יודעת אם העלויות פה בפורום רלוונטיות לי, נראה לי שהרבה פה בעלי משכורת וחיסכון גבוהים ומקבלים הצעות אטרקטיביות שלא בטוח שאקבל. נראה לי שהרבה קרנות פנסיות לא משווקות ללקוחות ולא נותנות הצעות מחיר ללקוחות (אין אפשרות כזאת במענה הטלפוני הממוחשב).
כנסי לפוסט על מייק המשקיע המתחיל (גגלי)
הפוסט קצת מבלבל, אבל תודה.
עוד שאלה עד כמה משמעותי לדעתכם ההבטחה של מחיר עמלות קבוע ל10 שנים שיש בקרנות הנבחרות? שווה לבחור בקרן כזו גם אם העמלה גבוהה יותר? מתי בעצם קרנות פנסיה יכולות להעלות מחיר?
 
נראה לי שאנחנו מעדיפים קרן פנסיה.
לא קשור. זה רק שם האתר. יש שם הכל.


עוד שאלה עד כמה משמעותי לדעתכם ההבטחה של מחיר עמלות קבוע ל10 שנים שיש בקרנות הנבחרות? שווה לבחור בקרן כזו גם אם העמלה גבוהה יותר? מתי בעצם קרנות פנסיה יכולות להעלות מחיר?
אפשר תמיד לעבור
 
לא יודעת גם מה לשאול על הפנסיה חוץ מלשאול על עמלות. לא מבינה במסלולים ולא יודעת מה כדאי למרות שניסיתי לקרוא וללמוד על זה.
אלה שני הדברים החשובים שאת צריכה לדעת - דמי ניהול ומסלול השקעה. נושא התשואה (נטו) הוא בדרג נמוך יותר של חשיבות.
דמי ניהול - מופיעים בכל השוואות קרנות פנסיה, הנה אחת של רשות שוק ההון (תכניסי פרטים רלוונטים אלייך או לבן זוגך). הכי זולות הן ק. פנסיה ברירת מחדל.
מסלול -זה קצת מורכב יותר וכרוך (כמו בתיק השקעות פרטי) בגילכם, סיבולת הסיכון שלכם והעדפותיכם. ככל שאתם צעירים יותר, יש יתרון לקרנות מוטות מניות (אני הייתי מעדיפה קרנות שעוקבות אחרי מדד בינלאומי רחב) אבל צריך לשים לב אם הן לא לוקחות יותר דמי ניהול על זה (לא אמורות אבל מי שואל אותנו).
תשואה - היא פועל יוצא של המסלול שבחרת, יחד עם דמי הניהול ובתוספת איכות הניהול של מנהלי הקרן (מישהו עושה בדיקה לגבי האחרון? לא יודעת).
לעיונך - פוסט מהשנה של @נדב באתרו "פנסיוני" על נושא בחירת המסלול (ובאופן כללי, זה האתר הטוב ביותר ללמוד ממנו בנושא).
 
גוגל: פנסיה נט
כבר הסתכלתי שם, אולי לא הבנתי איך עובדים עם האתר. בהרבה קרנות פנסיה בכלל לא רשומים דמי ניהול, ובאף מקום הם לא נמוכים במיוחד. אני מניחה שלא כדאי להשוות תשואות. במה אמורים להסתכל? בשמות של המסלולים כדי להבין אם הם עוקבים אחרי מדדדים, או רמת סיכון?

ותודה לכל מי שעזר.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
בכלל לא רשומים דמי ניהול,
אין משמעות לדמי הניהול בפנסיה נט, מופיעים שם דמי הניהול הממוצעים. תראי מה דמי הניהול שאת יכולה לקבל ממקום העבודה / סוכן שלך ואם הם לא משכנעים תמיד אפשר לפנות לקרנות ברירת המחדל.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Gari מה עושים אם נמצאים בתקופה המשיכה מהתיק והמט"ח יורד בחדות לעומת השקל? שוק ההון 22
Yohiko מה עושים? התפתחות אישית 26
א היכן אתם עושים טיפולי שיניים? צרכנות פיננסית 69
algo.il חיוב מס הכנסה לא מוצדק על העברה כספית לחשבון השקעות לחו"ל - מה עושים? מיסים 5
ה מה עושים עם 150,000 ובלי נסיון בכלל? התפתחות אישית 12
$$$ טראמפ $$$ מה עושים עם 100,000 שקל שחייבים להביא תשואה גבוהה?? שוק ההון 63
algo.il סוגיה - אם אין הפרשות גמל והשתלמות בניגוד להסכם קיבוצי - מה עושים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
R איפה אתם עושים ביטוח בריאות וכמה אתם משלמים? צרכנות פיננסית 4
ח כדאיות הפקדה לפנסיה לעצמאית עוסק פטור - מה הייתם עושים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ס מה הייתם עושים אם לא הייתם צריכים לשלם מס רווח הון למשך 5 שנים? מיסים 24
E שגיאה בטופס 1301 – "מחזור מכירות מרווח הון גבוה מ-2.81 מיליון ש"ח" – מה עושים? מיסים 8
ה 40,000$ בחשבון הבנק, מה הייתם עושים? שוק ההון 2
C קסם העלו דמי ניהול בקרן עוקבת ת"א 125 - מה עושים? צרכנות פיננסית 5
T האם אנחנו עושים מספיק? יומני מסע אישיים 27
H האם הניירות האלה עושים מה שאני חושב? שוק ההון 0
ד התעוררות מאוחרת - מה עושים עם הבלאגן בתיק ני"ע שלי שוק ההון 41
D מה עושים עם החלק הסולידי בתיק ההשקעות? שוק ההון 18
D למי שקונה מדדים כל חודש איך אתם עושים את זה? שוק ההון 7
א מה לעשות אם אין כסף להשקיע? ומה עושים כשרוצים לקנות משהו יקר? שוק ההון 13
T לקות בדירה מקבלן - שלא נותן מענה, מה עושים? נדל"ן 1
הירהורים מה הייתם עושים עם הRSUs ? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 33
GeraltOfHaifa רוצים חיים כפריים. אני דרומי - היא צפונית. שנינו משפחתיים מאוד - מה עושים? התפתחות אישית 23
U מה עושים עם משכורת בדולרים? מיסים 23
ש איך עושים סדר בכל הבלגן של חסכונות/פנסיה/השתלמות וכו'? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
E מה עושים ? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 271
מ נזק מנזילה לדירה שלי מהשכן למעלה - מה עושים עכשיו נדל"ן 10
מ מה הייתם עושים במצבי? שוק ההון 8
R מה עושים עם תיק השקעות לפני מעבר לארה"ב שוק ההון 1
מ מה עושים עם לחם יבש? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 15
ש מיטב דש לא מאפשרים להעביר ני״ע אמריקאי ל-IB. מה עושים? שוק ההון 11
ש מנהלת המשרד מנסה לבודד אותי. מה עושים? אוף טופיק 3
O תיק השקעות - עמלות גבוהות, מה עושים? שוק ההון 6
deussex האם אתם עושים חוזה השכרה דרך עורך דין ? מרגיש מבולבל, אשמח לתובנות נדל"ן 28
א סיכון מס בקרן השתלמות או שילוש של דמי הניהול - מה אתם הייתם עושים? שוק ההון 9
ט מה עושים עם 2.5 מליון כדי לדאוג לעצמך לעתיד? שוק ההון 10
Finfree עושים סדר...משפחה באמצע החיים יומני מסע אישיים 25
ב לחיות על הקצה או ללכת על בטוח - מה אתם הייתם עושים? נדל"ן 14
S ניתוח טכני - איך אתם עושים? פוסטים מאיכות נמוכה 9
GeraltOfHaifa אני רוצה להעשיר את העברית שלי - איך עושים זאת? התפתחות אישית 23
C מה הייתם עושים עם שבוע חופשי רק לטפל בבירוקרטיה? פוסטים מאיכות נמוכה 9
י מה עושים עם הכסף - פיקדון או קרן כספית? שוק ההון 3
ס משרת סטודנט בתוכנה - תחום ממש לא מעניין שאני לא רוצה להמשיך בו. מה עושים? התפתחות אישית 7
amidar פתיחת חשבון בנק לוועד הבית - איפה עושים? האם אפשר דיגיטלי? צרכנות פיננסית 20
Lamur יועץ פנסיוני גרוע - מה עושים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
לאץ' מתי ואיך עושים מעבר באסטרטגיית השקעה? שוק ההון 8
ס מה אתם הייתם עושים ? דחיית תואר בשנה למען מקום טוב יותר אוף טופיק 13
A ביטול הקצאת אשראי וקרבה למינוס, מה עושים במקרה כזה שאי אפשר להכנס למינוס אך יש תשלום שמכניס למינוס ? צרכנות פיננסית 14
I האם הבנקים עושים שורט על אגחי"ם בשוק ההון בשביל לתת משכנתאות? שוק ההון 10
T האם התיק שלי בעייתי ומה עושים מכאן? שוק ההון 2
מ מה עושים מכאן? יומני מסע אישיים 31

נושאים דומים

Back
למעלה