• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

איך מעלים את דירוג האשראי האישי?

  • פותח הנושא פותח הנושא bimw
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

bimw

משתמש רגיל
הצטרף ב
18/2/21
הודעות
273
דירוג
225
בדקתי אתמול את דירוג האשראי שלי וגיליתי שהוא נמוך יחסית. למה בעצם הוא נמוך אם לא לקחתי הלוואות ב-5 השנים האחרונות וגם לא נכנסתי למינוס (כי אין לי מסגרת אשראי)?
ומה צריך לעשות כדי להעלות דירוג האשראי?
 
כי אין עליך מידע. לא לחיוב ולא לשלילה.

אשראי יש לך?
כן, יש לי כרטיס אשראי חוץ בנקאי עם מסגרת אשראי גדולה שמנוצלת ב-90% (כי אני תמיד קונה מוצרים ב-36 תשלומים ואז הסכום פשוט מצטבר).
וכרטיס אשראי נוסף של הבנק עם מסגרת אשראי קטנה שאני בקושי משתמש בו.

יכול להיות שבגלל שרוב האשראי שלי תפוס זה הוריד לי את הציון?
 
יכול להיות שבגלל שרוב האשראי שלי תפוס זה הוריד לי את הציון?
חד וחלק, ניצול גבוה של מסגרת האשראי מוריד את הציון (אני לא שופט אם זה מעיד על התנהלות תקינה או לא, אך כך לשכות האשראי רואות את זה).
 
חד וחלק, ניצול גבוה של מסגרת האשראי מוריד את הציון (אני לא שופט אם זה מעיד על התנהלות תקינה או לא, אך כך לשכות האשראי רואות את זה).
העניין הוא שמסגרות האשראי של שני הכרטיסים הן קטנות יחסית ואני יכול פשוט להגדיל אותן. וכך גם עם המסגרת של חשבון הבנק שכרגע היא 0.
אבל השאלה האם אני צריך בכלל להתאמץ כדי להעלות את הדירוג? כי אם הוא משמש רק לקבלת הלוואות בזול אני לא צריך אותו, כי אני לא לוקח הלוואות. אבל אם דירוג נמוך יגרום לכך שאני אקבל משכנתא בריבית גבוהה זה כבר משהו אחר.

אבל זה די מצחיק שיש לי חבר שבזבז הרבה כסף על מכוניות, הלוואות וטיולים בחו״ל ויש לו דירוג אשראי מושלם.

עריכה:
שכחתי לשאול האם תיק ההשקעות מקבל משקל כלשהו בדירוג? כי לא ראיתי התייחסות אליו במסמך.
 
למה מצחיק? אם הוא קונה כל כך הרבה דברים ומשלם בזמן הוא לווה טוב.
זה מצחיק בגלל שככל שאדם צורך יותר, כך הביטחון הכלכלי שלו יורד.
 
זה מצחיק בגלל שככל שאדם צורך יותר, כך הביטחון הכלכלי שלו יורד.
ממש לא וציון אשראי לא בא לבדוק ביטחון כלכלי שלך, הוא בא לבדוק אם אתה לווה טוב או לא טוב ומה הסיכוי לכשל אשראי.
אתה יכול להיות מילארדר עם ציון אשראי גרוע וההפך.
 
ממש לא וציון אשראי לא בא לבדוק ביטחון כלכלי שלך, הוא בא לבדוק אם אתה לווה טוב או לא טוב ומה הסיכוי לכשל אשראי.
אתה יכול להיות מילארדר עם ציון אשראי גרוע וההפך.
האם דירוג האשראי משפיע על קבלת משכנתא?
 
אני יכול רק להוסיף שלהפתעתי הרבה הדירוג שלי ירד השבוע מ750 ל650 בגלל הלוואה שלקחתי.
אז הלוואות ממש ממש משפיעות.
 
אני יכול רק להוסיף שלהפתעתי הרבה הדירוג שלי ירד השבוע מ750 ל650 בגלל הלוואה שלקחתי.
אז הלוואות ממש ממש משפיעות.
בהתחלה זה מוריד, ככל שאתה צובר ותק של החזר תקין זה אמור לעלות.
 
עשיתי מסגרת אשראי לחשבון, נראה לי שזה ישפר את הדירוג.
לכרטיסים אני לא רוצה להעלות את האשראי, כי אני מרגיש יותר בנוח שיש לי אשראי קטן יחסית שרובו תפוס ע"י עסקאות ב-36 תשלומים. וגם מחשש שאני אאבד את הכרטיסים ויגנבו לי סכומי כסף גדולים.
 
אם הוא משמש רק לקבלת הלוואות בזול אני לא צריך אותו, כי אני לא לוקח הלוואות. אבל אם דירוג נמוך יגרום לכך שאני אקבל משכנתא בריבית גבוהה זה כבר משהו אחר.
לא הצלחתי להבין את המשפט.
מצד אחד אתה אומר שלא מעניין אותך הלוואה ומצד שני אתה אומר שכן מפריע לך אם תקבל הלוואה בריבית גבוהה.

אם אתה לא מעוניין בכלל בהלוואות אז הדירוג כנראה פחות מעניין אותך, אבל אם תרצה בעתיד כן לקחת הלוואה כלשהי (נניח משכנתא) אז זה כן מעניין.
 
לכרטיסים אני לא רוצה להעלות את האשראי, כי אני מרגיש יותר בנוח שיש לי אשראי קטן יחסית שרובו תפוס ע"י עסקאות ב-36 תשלומים.
לא יודע איך הציון בארץ בדיוק עובד (כי חברות האשראי פה מאוד קמצניות במסגרות), אבל בארה"ב אחוז ניצול המסגרת זה אחד הפרמטרים הכי חשובים.
לנצל מעל 30% מהמסגרת באופן קבוע פוגע קשות בציון.
וגם מחשש שאני אאבד את הכרטיסים ויגנבו לי סכומי כסף גדולים.
בשביל זה יש ביטוח של חברת האשראי.
אם גונבים לך את הכרטיס הגנבים יקחו במקרה הגרוע כסף מחברת האשראי, לא ממך.
 
לכרטיסים אני לא רוצה להעלות את האשראי, כי אני מרגיש יותר בנוח שיש לי אשראי קטן יחסית שרובו תפוס ע"י עסקאות ב-36 תשלומים. וגם מחשש שאני אאבד את הכרטיסים ויגנבו לי סכומי כסף גדולים.
ומה תעשה אם תהיה לך הוצאה גדולה? איך תשלם אם המסגרת שלך תפוסה בעסקאות מלפני שנה וחצי בממוצע? (אפשר כמובן מזומן/העברה בנקאית בחלק מהמקרים, אבל זה משמעותית פחות נוח)
 
לא הצלחתי להבין את המשפט.
מצד אחד אתה אומר שלא מעניין אותך הלוואה ומצד שני אתה אומר שכן מפריע לך אם תקבל הלוואה בריבית גבוהה.

אם אתה לא מעוניין בכלל בהלוואות אז הדירוג כנראה פחות מעניין אותך, אבל אם תרצה בעתיד כן לקחת הלוואה כלשהי (נניח משכנתא) אז זה כן מעניין.
אני לא מעוניין בהלוואות עבור רכישת מוצרי צריכה, אבל כן מעוניין בעתיד לקחת משכנתא עבור רכישת דירה, שזו הלוואה טובה שמשפרת את הביטחון הכלכלי.
פשוט ההיגיון שלי אומר שהבנק מסתכל יותר על כמות הנכסים של מבקש המשכנתא ופחות על דירוג האשראי שלו, במקרה שהדירוג נמוך בגלל מחסור במידע, כמו במקרה שלי. האם אני טועה?
 
ומה תעשה אם תהיה לך הוצאה גדולה? איך תשלם אם המסגרת שלך תפוסה בעסקאות מלפני שנה וחצי בממוצע? (אפשר כמובן מזומן/העברה בנקאית בחלק מהמקרים, אבל זה משמעותית פחות נוח)
במקרה כזה אני יכול פשוט להעלות את מסגרת האשראי דרך האפליקציה של הבנק.
אני פשוט מרגיש יותר בנוח עם מסגרת קטנה, כי יש לי נטייה לפעמים לקנות מוצרים שאני לא באמת צריך, כמו עם מדפסת התלת מימד שקניתי בהתלהבות ועכשיו אני משתמש בה לעתים רחוקות.
 
אני לא מעוניין בהלוואות עבור רכישת מוצרי צריכה, אבל כן מעוניין בעתיד לקחת משכנתא עבור רכישת דירה, שזו הלוואה טובה שמשפרת את הביטחון הכלכלי.
מה זה משנה מה מטרת ההלוואה?
בסוף זאת הלוואה, והתנאים שלה מושפעים מדירוג האשראי שלך.
פשוט ההיגיון שלי אומר שהבנק מסתכל יותר על כמות הנכסים של מבקש המשכנתא ופחות על דירוג האשראי שלו, במקרה שהדירוג נמוך בגלל מחסור במידע, כמו במקרה שלי. האם אני טועה?
כן, אלה טועה.
אין הבדל בין הלוואה להלוואה.
גם בהלוואה שאינה לצרכי דיור יש השפעה מסויימת לכמות הנכסים. וגם בהלוואה לצרכי דיור יש השפעה לציון והסטוריית האשראי.
לי נטייה לפעמים לקנות מוצרים שאני לא באמת צריך
במקום להגביל את המסגרת ולפגוע לעצמך בציון האשראי עדיף לתרגל יכולת איפוק ודחיית סיפוקים
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אני יכול רק להוסיף שלהפתעתי הרבה הדירוג שלי ירד השבוע מ750 ל650 בגלל הלוואה שלקחתי.
אז הלוואות ממש ממש משפיעות.
אוקי, זה עדיין על הפנים. שנים לא הייתי במינוס ולקחתי מלא הלוואות שתמיד לא היה באף אחת מהם שום איחור.
זה אומר כנראה שכל פעם שלוקחים הלוואה גדולה - הדירוג יורד בלי שום קשר לשום דבר אחר.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ה במסגרת פינתנו, נוסו על נפשותיכם, או למה לא לתת לגופים מוסדיים לנהל את הכסף שלכם שוק ההון 9
A מחזור משכנתא - האם לכלול את מסלול הפריים? נדל"ן 3
מ ברוקר שאפשר להעלות אליו קובץ אקסל עם פקודות או להשבית את המערכת ליום יומיים שוק ההון 15
A האם עדיף לקנות חברה (או מדד) שמחלק דבידנדים, צובר את הדבידנדים שחילק או לא מחלק כלל? שוק ההון 15
ס צריך את עזרתכם – קניית דירה למגורים נדל"ן 25
י האם למכור את הדירה ולהשקיע פאסיבית במדדים שוק ההון 47
A רציתי לבדוק האם שער הדולר\שקל תואם את האינפלציות שוק ההון 7
U דוח שנתי למס הכנסה 1301 ליחיד - באיזה שדה להזרים את החשבונית של יועץ המס? מיסים 3
G איך להשתיק את ההתראת חירום "האירוע הסתיים" ב S23? אוף טופיק 9
C הפציעה קטעה לי את הקריירה, ובגיל 30 אתחיל לימודים אקדמאים התפתחות אישית 10
א העלו לי את הפרמיה ב־50% צרכנות פיננסית 10
A איך מחשבים את הכסף הנחוץ לפרישה בהתחשב בכך שיש מס הכנסה על שוק ההון 32
א קבוצת הייטקיסטים, בהובלת אסף רפפורט, רכשה את השליטה בערוץ 13 פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 10
T איפה באתר של IBKR אני מוצא את החשבון שאליו מעבירים שקלים (לא דרך IBAN) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
O האם משיכה חלקית של המשכנתא מבטיחה את יתרת הסכום? נדל"ן 7
Williamsburg איפה אתם רואים את מדד המעוף בסוף 2026 בהנחת החלשה מהותית של האיראנים ואופק מדיני חדש לישראל? שוק ההון 12
ד מחפש את הספר המשקיע הנבון בעברית פוסטים מאיכות נמוכה 13
ה פנסיה לשכירים אפשריות נוספות למי שרוצה להגדיל את הצבירה וגם את האובדן כושר עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
מ מישהו בבקשה יכול להסביר לי את ההבדל בין RSI ל ממוצעים נעים שוק ההון 1
א מתלבט אם לבטל את חברותי בשב"ן צרכנות פיננסית 22
מ מנורה לא משחררת את הפנסיה - יש מקום יעיל להתלונן? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ע אירוע מס - איך למזער את זה? שוק ההון 2
Dr Spock הביטקוין איבד את סיבת קיומו ? קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 89
A האם ניתן לנצל את החלשות הדולר כדי להקטין את ההוצאות החודשיות? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 11
T למחוק את השרשור התפתחות אישית 0
צ האם יש דרך קלה לחשב את הרווח בחשבון מסחר עצמאי? שוק ההון 1
מ האם יש טעם לשלם את הארנונה בפעם אחת מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
F איך כדאי להעריך את מחיר הדירה ב 2036 נדל"ן 32
א סקר שוק מול יועצים/סוכנים עבור אבא שלי, שמעוניין כעת להפעיל את הפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 17
B ריבית ואינפלציה - איך למצוא את ציפיות השוק? שוק ההון 8
AbuNafha IBKR מעדכנים (ובעצם מחסלים) את דרישת ה-Margin למחזיקי SPXS? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 19
ה יכול להיות שיש שלב בו כדאי למשוך את הפנסיה בגלל המס השולי בפרישה? מיסים 20
D הצלחה לא צפויה (עם הרבה מזל) - איך ממנפים את זה? יומני מסע אישיים 22
A האם כדי למשוך את כספי הפיצויים או לבקש זיכוי מס במענק פרישה כנגד הזכאות לכספי הפיצויים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
ב בועת הAI, האם לשנות את תמהיל ההשקעות? שוק ההון 29
א העשירים כרגיל הורסים את הכול אוף טופיק 96
P למה פריסת מס שבח מבטלת את תקרת ה-25% מס? מיסים 22
מ למה במסחר המוקדם בחו"ל לא רואים בהיצע וביקוש את כל ההוראות שוק ההון 0
GeraltOfHaifa משכון נכס בחו"ל לצורך הלוואה - מי עושה את זה בארץ? צרכנות פיננסית 1
R האם כדאי לשדרג את הקטנוע? - קפיצה בעלויות הביטוח וההוצאה החד פעמית צרכנות פיננסית 41
fizban ושוב פעם חוזרת ההצעה לחרב את קרנות ההשתלמות. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 30
M תושב ישראלי, אזרח אמריקאי. האם הגיוני להשקיע את 100% מהכסף שאני לא צריך בקרוב בארה"ב? שוק ההון 12
ilan dror האם להעביר את קרן הפנסיה במלואה מ"מקיפה" ל"משלימה" בגיל 27 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
M האם כדאי לי להעביר את הנכסים שלי IBKR ברוקרים ופלטפורמות מסחר 8
liranviper כיצד להעריך את מחיר השוק של דירה חדשה? נדל"ן 5
SolidusMaximus ישראל מחליפה את מאשר תשקיף "הבונדס" (אג"ח תפוצות) באיחוד האירופי - מאירלנד ללוקסמבורג פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 0
I איך נכון לנהל את סידורי ההורים בעת זקנה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 24
מ שאלות מטופשות שיש לי בעניין מיסוי ואין לי את מי לשאול אוף טופיק 7
S מכל מלמדיי השכלתי- מתחיל את המסע בגיל 21 יומני מסע אישיים 9
N מישהו ניסה את FINCHECK? צרכנות פיננסית 0

נושאים דומים

Back
למעלה