• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

איך לנסות להימנע מסיכון רצף התשואות?

Maor123

משתמש רגיל
הצטרף ב
16/2/20
הודעות
209
דירוג
59
שלום לכולם:
בהנחת עבודה שמישהו הגיע לסוג של עצמאות כלכלית תיק של 3 מיליון ואחוז משיכה של 4 אחוז אשר מהווה 10,000 שח בחודש ( נאמר שזה אחרי מיסוי). עכשיו הבן אדם יכול לפרוש אבל מה עם בשנתיים שלאחר הפרישה השוק לא עושה כלום/ מספק תשואה שלילית של 10-20 אחוז .
איך אפשר למזער את הנזקים, האם אפשר עדיין לפרוש? האם צריך להגדיל את שווי התיק קצת יותר לפני הפרישה? יודע שיש מאמר כזה של הסולידית אבל איזה אופציות טובות יש? או פשוט להתפלל שלא תיפול על רצף מנחוס?
תודה
 
יודע שיש מאמר כזה של הסולידית
יש כמה מאמרים. צריך לקרוא אותם ועדיף כמה פעמים.
אבל א.א.מלק לך מה שאני הבנתי (וזה לא בהכרח מה שהסולידית כתבה).
סיכון רצף התשואות הוא סיכון ממשי ואמיתי ואי אפשר לגדר נגדו. אפשר, להגדיל את החיסכון כרזרבה ולמשוך אחוז יותר נמוך. יש לזה גם חסרונות אבל אם זה מה שמתאים לך, זה יכול לעזור.
מעבר לזה, הפרישה היא לא נוקשה ויש בה אלמנטים גמישים כמו נכונות לצמצם הוצאות או להגדיל הכנסות דרך חזרה זמנית לעבודה (אפילו אם זה להיות קופאי ברמי לוי).
בתקופה האחרונה היא העלתה גם שימוש במניות דיבידנדים גדלים כסוג של גידור- סוג פעולה שדומה במהותו להגדלת החיסכון.
 
מעבר לזה, הפרישה היא לא נוקשה ויש בה אלמנטים גמישים כמו נכונות לצמצם הוצאות או להגדיל הכנסות דרך חזרה זמנית לעבודה (אפילו אם זה להיות קופאי ברמי לוי).
זו התוכנית שלי אם אגיע למצב הזה

אופציה נוספת היא לקחת הלוואה זולה על חשבון קרן ההשתלמות / פנסיה בשעת הצורך.
 
שני מקורות טובים הם לקרוא את מה ש Wade Pfau כותב בנושא ואת מה שקארסטן מ-ERN כותב:


בעיקר חלקים 14-15

התשובה הבסיסית היא שהדרך היחידה להימנע מהסיכון הוא לא למשוך או להקטין את המשיכה מהתיק. זה מתבצע בכמה צורות - ראשית, משיכה של אחוז דינמי (יקטין משיכה בפועל ויגדיל את סיכויי התיק לשרוד), שנית, הכנת חלק פחות חשוף לסיכון (מזומן ואג"ח) ושימוש בו, שלישית, שינוי תמהיל החשיפה (מניות / אג"ח) מספר שנים לפני הפרישה המתוכננת.

לקארסטן יש אקסלים שממדלים יפה את הסיכונים והסיכויים לפי עשורים היסטוריים וכו' - שווה להוריד ולשחק עם הקובץ.

בניגוד לעבר, שתאריך הפרישה היה קבוע יחסית וידוע מראש (65 או 67) ואז תאריך הלידה שלך חשף אותך לסיכון מבלי שתוכל לעשות הרבה - לדוגמא קח שני אנשים - האחד פרש ב-31.12.1989 והשני ב-31.12.1999. בדיקה קצרה תראה לך מי חטף על ההתחלה - רמז, בועת ההייטק המקורית ... ומי נהנה מגאות יפה בשווקים). כיום יש לחלק מהאנשים אפשרות לבחור מתי לפרוש והאם להישאר בעבודה עוד שנה או יותר. קארסטן גם כותב על הנושא הזה ושווה להעמיק.
 
Back
למעלה