• התוכן שלפניכם איננו ייעוץ פיננסי. הוא אולי נחזה ככזה, ואף נשמע ככזה, אבל למרבה הפלא, הוא איננו כזה, וממילא לא יכול להיחשב תחליף לייעוץ מטעם בעל הרישיון המתאים, לרבות ייעוץ מס, ייעוץ פנסיוני או ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם. מכאן שאין לראות בתכני הפורום המלצה לביצוע פעולות כלשהן בניירות ערך או בנכסים אחרים, וכל הסתמכות עליהם תהיה באחריות הקורא בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה, ובכלל זה החובה לעמוד בהוראות כל דין, היא על מחברה בלבד ואין לייחס את האמור בה לבעלת האתר.

איך להשתפר במיומנות של problem solving

  • פותח הנושא פותח הנושא theboy
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך
אבל עזוב במקומך כבר הייתי רץ לשאול את אותו מישהו שאתה מכיר אישית או את אחד מאותם "מלא דוגמאות לגאונים כאלו". מה "יש לו" כי עד היום לא יצא לי לפגוש אחד כזה שלא תרגל למוות
אני לא מזלזל כלל בחשיבותו של התירגול בהצלחה בתחום מסויים אבל אני חייב לשאול: אתה מכיר בעובדה שבין בני אדם יש הבדלים ביכולות המולדות נכון? שאדם x צריך להתאמן 5 שעות כדי להגיע לרמה מסויימת ואדם y צריך להתאמן שעה לדוגמא?
לאנשים שונים יש לפעמים גם תיקרות זכוכית שונות בהתאם לפער ביכולות ובהתאם לקושי הבעיה.
 
אתה מכיר בעובדה שבין בני אדם יש הבדלים ביכולות המולדות נכון?
אם לשים בצד יכולות פיזיולוגיות. נגיד כמו ההבדל בין שחקן כדורסל בגובה 1.7M שחקן אחר בגוהה של 2M+ אז יש נקודות התחלה שונות שיוצרות רושם של "גאונות" או "יעוד". אבל מעבר לרמת ה"ראש לשועלים" יש צורך לעבוד מאוד קשה בשביל להתקדם וכאשר אני מדבר על לעבוד קשה אני מדבר על לעבוד בגבול היכולת\חוסר נוחות כאשר יש INPUIT ברור לתרגול שאתה עושה. אם אתה "סתם" מתרגל אז לא תראה שום שיפור בדיוק כמו נהג שעושה כל יום את אותה הדרך מהבית לעבודה מ-A ל-B במשך עשורים לא הופך לנהג טוב יותר.

אדם x צריך להתאמן 5 שעות כדי להגיע לרמה מסויימת ואדם y צריך להתאמן שעה לדוגמא?
אני לא בטוח שזה מדיד. כלומר קשה לי לחשוב על מיומנות מורכבת בה אפשר לכמת משהו כזה. יש לך דוגמא קונקרטית? אפשר אולי לדבר על זיכרון. נגיד כמה זמן יקח ל-X לשנן מספר בעל Y ספרות אבל גם זו לא בעיה של Brute force אלא טכניקה ותרגול.

ועכשיו שאני חושב על זה אז "גאונות" כמו שהיא נגזרת מהדיון פה זו היכולת להסתכל על משהו חדש ומורכב בלי הכרות מוקדמת עם משהו דומה ו-just do it. זו בעצם אינטואיציה בלי תבנית קודמת. ואינטואיציה בלי תבנית זה פשוט Brute force. ו-Brute force מוגבל מטבעו ולכן לא יכול לקחת אותך רחוק.
 
לא בטוח שזה מדיד. כלומר קשה לי לחשוב על מיומנות מורכבת בה אפשר לכמת משהו כזה. יש לך דוגמא קונקרטית? אפשר אולי לדבר על זיכרון. נגיד כמה זמן יקח ל-X לשנן מספר בעל Y ספרות אבל גם זו לא בעיה של Brute force אלא טכניקה ותרגול.
אינטואיטיבית אני מנחש שזה ככה גם במבחני leetcode לדוגמא.
אדם אחד צריך להתכונן שבוע, אחר צריך חודש ושלישי (עם איי קיו 85 נניח) יתאמן שנה שלמה ולא יהיה קרוב להתקבל לגאמפא.
צריך לזכור שאת האנשים עם האייקיו 85 ומטה (בערך 16% מהאוכלוסיה) לא פוגשים כמעט בטכניון או בהייטק ולכן אין לרבים אינטואיציות לגביהם.

בלי קשר, אני אגיד שגם היכולת לשבת ולהתאמץ וללמוד היא כנראה (לא בדקתי מחקרים בנדון) בחלקה מולדת ובחלקה הרגלים שההורים והסביבה סיגלו לנו בגיל צעיר ולכן גם הפעולה של "להתאמץ" לא קלה לכולם במידה שווה.

בכל מקרה, שלא ייצא שאני נגד מאמץ ואימון, אני מסכים שזו האסטרטגיה הכי טובה להשתפר ולהצליח במשהו, אני בסהכ טוען שמאמץ ואימון אינם חזות הכל ושאם מישהו לא הצליח זה לא בהכרח בגלל שלא התאמץ מספיק (או במילים אחרות, גם למזל יש חלק בהצלחה שלנו ולא רק למאמץ, גם אם לא נעים לנו לחשוב על זה).
 
נערך לאחרונה ב:
אינטואיטיבית אני מנחש שזה ככה גם במבחני leetcode לדוגמא.
אדם אחד צריך להתכונן שבוע, אחר צריך חודש ושלישי (עם איי קיו 85 נניח) יתאמן שנה שלמה ולא יהיה קרוב להתקבל לגאמפא.
צריך לזכור שאת האנשים עם האייקיו 85 ומטה (בערך 16% מהאוכלוסיה) לא פוגשים כמעט בטכניון או בהייטק ולכן אין לרבים אינטואיציות לגביהם.

בלי קשר, אני אגיד שגם היכולת לשבת ולהתאמץ וללמוד היא כנראה (לא בדקתי מחקרים בנדון) בחלקה מולדת ובחלקה הרגלים שההורים והסביבה סיגלו לנו בגיל צעיר ולכן גם הפעולה של "להתאמץ" לא קלה לכולם במידה שווה.

בכל מקרה, שלא ייצא שאני נגד מאמץ ואימון, אני מסכים שזו האסטרטגיה הכי טובה להשתפר ולהצליח במשהו, אני בסהכ טוען שמאמץ ואימון אינם חזות הכל ושאם מישהו לא הצליח זה לא בהכרח בגלל שלא התאמץ מספיק (או במילים אחרות, גם למזל יש חלק בהצלחה שלנו ולא רק למאמץ, גם אם לא נעים לנו לחשוב על זה).
מסכים.

והייתי מוסיף את הדוגמה של ADHD.משהו ביולוגי במהותו שמשפיע מאוד על רמות הריכוז, המוטיבציה, הזיכרון וכו.
וגם אצל אנשים ללא ADHD יש רמות שונות של התכונות הללו.
 
אדם אחד צריך להתכונן שבוע, אחר צריך חודש ושלישי (עם איי קיו 85 נניח) יתאמן שנה שלמה ולא יהיה קרוב להתקבל לגאמפא.
אדם שצריך שבוע בשביל להתכונן למבחני גאמפא הוא פשוט אדם שכבר באותה נקודת זמן מאוד חד בכיוון של מבחני גאמפא.
תרגילי leetcode מספיק מגוונים בשביל ששבוע של לימוד(לא משנה כמה נכון) לא יספיק בהנחה שאין תבניות קודמות לזיהוי הבעיות האלה. יחד עם זאת תוך שנה אפשר להביא כל אדם לרמה שהוא יעבור אותם בשביל גאמפא בהינתן שהוא לומד נכון(לפי העקרובות בסרטון אליו קישרתי בעמוד הקודם).
צריך לזכור שאת האנשים עם האייקיו 85 ומטה (בערך 16% מהאוכלוסיה) לא פוגשים כמעט בטכניון או בהייטק ולכן אין לרבים אינטואיציות לגביהם.
ספציפית לגבי סוואנטים אז היכולת שלהם מוגבלת לתחום מאוד מאוד צר(נגיד יכולת לזכור מספרים ארוכים) ויש דעות שהיכולת הזו היא נגזרת של נושא שהם פיתחו אובססיה לגביו מספיק בשביל לפתח שיטות שעוזרות להם לעשות את מה שהם עושים. אבל בכל מקרה הדיון פה הוא על איך להפוך להיות טוב במה שאתה עושה כאשר מדובר על האדם הממוצע.
בלי קשר, אני אגיד שגם היכולת לשבת ולהתאמץ וללמוד היא כנראה (לא בדקתי מחקרים בנדון) בחלקה מולדת ובחלקה הרגלים שההורים והסביבה סיגלו לנו בגיל צעיר ולכן גם הפעולה של "להתאמץ" לא קלה לכולם במידה שווה.
אני לא נכמס לכמה שעות X יכול לשבת על התחת וללמוד. אני מדבר על האדם הממוצע שלא שוכח לאכול מרוב שהוא שקוע בלימוד אבל גם לא צריך לצאת להפסקה כל 5 דקות כי קשה לו לשבת באותו המקום.
אם מישהו לא הצליח זה לא בהכרח בגלל שלא התאמץ מספיק (או במילים אחרות, גם למזל יש חלק בהצלחה שלנו ולא רק למאמץ, גם אם לא נעים לנו לחשוב על זה).

אתה צריך להתחיל להגדיר מה זו הצלחה. האם הצלחה זו היכולת לעבור ראיון בודד בגאמפא על סמך תרגול של leetcode? כי מבחינתי מבחן הוא פשוט מדידה בודדת שלא מהווה מדד טוב.

גם מאמץ בפני עצמו הוא חסר חשיבות. יש חשיבות לאופן שבו מתרגלים אחרת גם אם תתרגל 10 שנים עדיין תגמור כמו אותו נהג שעושה את אותה הדרך מהבית ובחזרה .

מזל בהחלט משחק תפקיד אבל פחות באופן שבו אתה רוחש מיומנות ימייצר תבניות חשיבה אלא(מהנסיון שלי) יותר ברמת צמתים בחיים ושיחות אקראיות שיכולות לקחת אותך לכל מיני כיוונים.
והייתי מוסיף את הדוגמה של ADHD.משהו ביולוגי במהותו שמשפיע מאוד על רמות הריכוז, המוטיבציה, הזיכרון וכו.
וגם אצל אנשים ללא ADHD יש רמות שונות של התכונות הללו.
בלי ספק אבל אני מדבר על האדם הממוצע. כי מקרה חומר של ADHD הוא בערך כמו מקרה gender dysphoria זניח.


בהיסטוריה של המתמטיקה לא חסר אנשים שהמציאו דברים חדשים.
וכולם השתמשו בתבניות מחשבה שהם יצרו בעמל רב. עברתי על הדוגמא שלך ולא ראיתי שם שם ראיה ל-divine epiphany אלה עבודה מסודרת של מתמטיקאי.
 
אני לא נכמס לכמה שעות X יכול לשבת על התחת וללמוד. אני מדבר על האדם הממוצע שלא שוכח לאכול מרוב שהוא שקוע בלימוד אבל גם לא צריך לצאת להפסקה כל 5 דקות כי קשה לו לשבת באותו המקום.
לא הבנתי. אתה טוען ש"האדם הממוצע" (אם כבר אתה מתפלסף על מהי הצלחה, אפשר להתפלסף על מיהו האדם הממוצע גם) יכול ללמוד 5 יחידות מתמטיקה?

לאנשים שונים יש יכולות שונות, לא נכנסת לשאלה אם זה גנטי או סביבתי. אבל מעשית לא כל ילד/ה יכול ללמוד את הנושא. אמא שלי לימדה 5 יח' מתמטיקה במשך 20 שנה, היא לימדה ילדים שגם אם תיתן להם 10 שנים הם לא יצליחו, ויש ילדים שפשוט קוראים את הספר של בני גורן כאילו זה הארי פוטר ומקבלים 100 במבחן. רובנו צריכים לתרגל למוות עד שמצליחים.

לא יודעת למה האובססיה על "תבניות מחשבה קודמות', אבל יש אנשים שיבינו או יפתחו את התבניות האלו מהר יותר מאחרים. ולכן ילמדו מהר יותר, לכן קוראים לאנשים האלו חכמים יותר.
 
לא הבנתי. אתה טוען ש"האדם הממוצע" (אם כבר אתה מתפלסף על מהי הצלחה, אפשר להתפלסף על מיהו האדם הממוצע גם) יכול ללמוד 5 יחידות מתמטיקה?
אני טוען שהאדם הממוצע יכול גם לסיים תואר בטכניון. כל מה שצריך זה רצון ותרגול נכון.


לאנשים שונים יש יכולות שונות, לא נכנסת לשאלה אם זה גנטי או סביבתי
אם את לא נכמסת לזה אז בשביל מה התגובה?


בל מעשית לא כל ילד/ה יכול ללמוד את הנושא. אמא שלי לימדה 5 יח' מתמטיקה במשך 20 שנה, היא לימדה ילדים שגם אם תיתן להם 10 שנים הם לא יצליחו, ויש ילדים שפשוט קוראים את הספר של בני גורן כאילו זה הארי פוטר ומקבלים 100 במבחן. רובנו צריכים לתרגל למוות עד שמצליחים.
עם כל הכבוד לאמא שלך 5 יחידות מתמטיקה זה רף מאוד נמוך(אבל מאוד מאוד נמוך). לי היה מורה לפיזיקיה שאמר להורים שלי שלא יצא ממני שום דבר וחבל על המאמץ כי אני פשוט "לא מבין" שאין לי את ה"מטען הגנטי" שיש לי "ראש הומני". ועדיין אחרי הצבא הצלחתי לקבל ציון פסיכומטרי גבוהה, להוציא ציוני מכינה גבוהים ולהתקבל וללמוד בטכניון ולא כי פתאום הפכתי לגאון(בעקבות כל הפעילות המבצעית בצבא) אלא כי הצבתי לעצמי מטרה והתחלתי ללכת בנחישות תוך כד הרבה מאוד תרגול. התהליך חזר על עצמו מתי שהחלטתי שאני רוצה להיות מפתח תוכנה ועשיתי הסבה עם אפס רקע תוך 8 חודשים ומאז עובד כמפתח תוכנה.

אז כן כל ילד ממוצע שתתני לי אפשר להביא לציון גבוהה ב-5 יחידות, הכל שאלה של רצון מצד הילד ותרגול נכון.

לא יודעת למה האובססיה על "תבניות מחשבה קודמות'
ככה זה עם מהנדסים אנחנו אוהבים להגדיר דברים.


ש אנשים שיבינו או יפתחו את התבניות האלו מהר יותר מאחרים
זה לא באמת מדיד כי מיומנות כמו רופא\מהנדס טובים היא דבר מורכב וכדי למדוד משהו כזה את תצטרכי לדאוג ש-X אנשים יעשו בדיוק את אותו המסלול ואז לדאוג שהם יתמודדו עם אותם האתגרים בדיוק.

כן קוראים לאנשים האלו חכמים יותר
אדם חכם זה כינוי שטחי שהסביבה נותנת לסופה של דרך מאוד ארוכה שאדם עבר תוך התעלמות מוחלטת מהדרך עצמה.
 
נערך לאחרונה ב:
אתה סותר את עצמך, באותו המשפט. איך אפשר לפתור משהו בלי שיש לך תבנית מחשבתית שאפשר להשליך על הבעיה?
כמה מהפריצות הגדולות יצרו תבנית חדשה. לפעמים גם להוגים שלה היא נראתה מוזרה. למשל מספרים אי רציונליים, כוח הכבידה, שזירה קוונטית.
 
אתם מתעלמים מכך שלמראיינים ברור שהרבה מהמועמדים מתרגלים ליטקוד, אז הם מחפשים שאלות שלא נפוצות שם או כאלה שהתבנית שלהן לא שם.
 
נערך לאחרונה ב:
יש אנשים עם יותר חשיבה מקורית. למשל רמנג'ואן ופיינמן. אבל גם פיינמן שהוא עבד קשה כל החיים בשביל לפתור בעיות.

אני חושב שסקרנות, ענווה התמדה וגישה למידע וכלים הם המתכון.
 
רופא\מהנדס טובים
אלה מקצועות שלרוב לא דורשים חכמה נדירה אלא למידה ממושכת זיכרון והפנמה וחוש טכני/ידיים טובות. היסטורית גם לא היו צריכים ציונים מאוד גבוהים כדי להתקבל לרפואה.
 
כמה מהפריצות הגדולות יצרו תבנית חדשה. לפעמים גם להוגים שלה היא נראתה מוזרה. למשל מספרים אי רציונליים, כוח הכבידה, שזירה קוונטית.
רק שהן לא נוצרו בואקום אלא נוצרו בסביבה מדעית על ידי מדענים שה-day job שלהם זה לפתור בעיות בין היתר על ידי יצירת דברים חדשים. כלומר היתה פה הרבה מאוד עמידה על כתפי ענקים תוך שימוש בשנים של הכשרה מדעית.
אלה מקצועות שלרוב לא דורשים חכמה נדירה אלא למידה ממושכת זיכרון והפנמה וחוש טכני/ידיים טובות. היסטורית גם לא היו צריכים ציונים מאוד גבוהים כדי להתקבל לרפואה.
אתה יודע אפשר היה לעצור כאן. כי כמו שאמרתי "אני טוען שהאדם הממוצע יכול לסיים תואר בטכניון. כל מה שצריך זה רצון תרגול נכון." וההצהרה שלך רחוקה מ-"אבל מעשית לא כל ילד/ה יכול ללמוד את הנושא. אמא שלי לימדה 5 יח' מתמטיקה במשך 20 שנה, היא לימדה ילדים שגם אם תיתן להם 10 שנים הם לא יצליחו".

אבל אני לא לגמרי מבין את ההגדרה של "חכמה נדירה", האם זה משהו נרכש או אצבע אלוהים שנוגעת לך במצח? אני גם לא חושב שיש דבר כמו "חוש טכני/ידיים טובות" אלה פשוט דברים שאדם לומד או לא לומד לעשות. היכולת שלי להחליף ברז באמבטיה או לחבר גוף תאורה לתקרה אינו נגזרת של "חוש טכני\ידיים טובות" אלא נגזרת של קרוב משפחה שהתעקש שאתרגל את הדברים מגיל צעיר אינספור פעמים עד שעברתי מתואר של "ידיים צומחות מאיפה שהשמש לא מאירה" ל"אחד שיש לו תקווה" :)
 
רק שהן לא נוצרו בואקום אלא נוצרו בסביבה מדעית על ידי מדענים שה-day job שלהם זה לפתור בעיות בין היתר על ידי יצירת דברים חדשים
אני מסכים שלרוב גם הפריצות החדשניות נובעות משימוש בידע קיים והוספה של עוד נדבך עליו.
מדען נהיה מקצוע רק במאה העשרים. כמעט כל פריצות הדרך המחשבתיות לא נעשו בday job של מישהו. יש כל מיני סוגים של התקדמויות במדע. אם זה לחשוב על שאלה חדשה (הרבה פעמים הפריצה היא לא רק תשובה חדשה אלא ניסוח חדש של הבעיה) או לגלות תופעה חדשה אז דווקא זה בדרך כלל לא יבוא למישהו שמקבל עבור זה משכורת. ויש פרוייקטים (ניסיוניים/הנדסיים) שהשאלה מוגדרת היטב ויש כבר רעיון ראשוני איך לפתור שצריך לעבוד קשה בשביל לממש אותו. שמה יהיו שכירים ותשתיות יקרות.

בגלל זה כדאי לא רק להעסיק מדענים במשימות מוגדרות ולחוצות אלא גם לתת להם זמן ומקום לסקרנות וחשיבה יצירתית. לחץ להשלים פרויקט או להגיש מאמר לרוב ימנע חשיבה חדשה.
 
אני מסכים שלרוב גם הפריצות החדשניות נובעות משימוש בידע קיים והוספה של עוד נדבך עליו.
מדען נהיה מקצוע רק במאה העשרים. כמעט כל פריצות הדרך המחשבתיות לא נעשו בday job של מישהו. יש כל מיני סוגים של התקדמויות במדע. אם זה לחשוב על שאלה חדשה (הרבה פעמים הפריצה היא לא רק תשובה חדשה אלא ניסוח חדש של הבעיה) או לגלות תופעה חדשה אז דווקא זה בדרך כלל לא יבוא למישהו שמקבל עבור זה משכורת. ויש פרוייקטים (ניסיוניים/הנדסיים) שהשאלה מוגדרת היטב ויש כבר רעיון ראשוני איך לפתור שצריך לעבוד קשה בשביל לממש אותו. שמה יהיו שכירים ותשתיות יקרות.
אני רק אוסיף שהרבה פעמים חידושים מגיעים מ"מהנדסים"\או אנשים שאוהבים לבנות דברים(בלי לתפוס אותי בדוגמא אבל האחים רייט והאחים הורטן(Horten Ho 229) עולים לי לראש) ואז המדע צריך לשבת ולהסביר למה מה שהם בנו עובד, לפרק אותו לחתיכות קטנות ולהחזירלמנדס שיכול כעת לעושת אופטימיזציה לתכנון המקורי.
 
גם פריצות דרך הנדסיות הרבה פעמים נבעו מסקרנות ואתגר אישיים ולא מתוך דרישות של מעסיק.
אני מאוד אוהב פיתוחים ותגליות שלא נבעו מאיזה תיאוריה מסודרת. חלק מהתגליות האלה הן מחשבתיות אבל יש כאלה שכבר ישר מעשיות שזה בכלל מרשים.
 
רצון הוא גם משהו שמושפע מגנטיקה וחוויות ילדות.
כשרון מחשבתי לרוב מתבסס על סקרנות התמדה וסביבה חושפת ומאפשרת. אני חושב שאת רוב התכונות האלה אפשר להצמיח בעזרת חינוך טוב, וכן יש גם נטיות מולדות שאפשר לטפח.

אני זוכר שחבר שלי בתיכון אמר לי שאני לא חכם אלא סתם לומד הרבה. אני הסכמתי איתו. אבל גם אופי של ללמוד הרבה זה לא דבר נפוץ.
 
כשרון מחשבתי לרוב מתבסס על סקרנות התמדה וסביבה חושפת ומאפשרת. אני חושב שאת רוב התכונות האלה אפשר להצמיח בעזרת חינוך טוב, וכן יש גם נטיות מולדות שאפשר לטפח.

אני זוכר שחבר שלי בתיכון אמר לי שאני לא חכם אלא סתם לומד הרבה. אני הסכמתי איתו. אבל גם אופי של ללמוד הרבה זה לא דבר נפוץ.
יש לך זיכרון טוב ?
 
גם פריצות דרך הנדסיות הרבה פעמים נבעו מסקרנות ואתגר אישיים ולא מתוך דרישות של מעסיק.
אני מאוד אוהב פיתוחים ותגליות שלא נבעו מאיזה תיאוריה מסודרת. חלק מהתגליות האלה הן מחשבתיות אבל יש כאלה שכבר ישר מעשיות שזה בכלל מרשים.
כן, אובססיה בריאה לתחביב :)
 
עם כל הכבוד לאמא שלך 5 יחידות מתמטיקה זה רף מאוד נמוך(אבל מאוד מאוד נמוך). לי היה מורה לפיזיקיה שאמר להורים שלי שלא יצא ממני שום דבר וחבל על המאמץ כי אני פשוט "לא מבין" שאין לי את ה"מטען הגנטי" שיש לי "ראש הומני". ועדיין אחרי הצבא הצלחתי לקבל ציון פסיכומטרי גבוהה, להוציא ציוני מכינה גבוהים ולהתקבל וללמוד בטכניון ולא כי פתאום הפכתי לגאון(בעקבות כל הפעילות המבצעית בצבא) אלא כי הצבתי לעצמי מטרה והתחלתי ללכת בנחישות תוך כד הרבה מאוד תרגול. התהליך חזר על עצמו מתי שהחלטתי שאני רוצה להיות מפתח תוכנה ועשיתי הסבה עם אפס רקע תוך 8 חודשים ומאז עובד כמפתח תוכנה.

אז כן כל ילד ממוצע שתתני לי אפשר להביא לציון גבוהה ב-5 יחידות, הכל שאלה של רצון מצד הילד ותרגול נכון.
עכשיו הכל ברור... למה לא התחלת עם הפסקה הזו? הסיפור האישי שלך, לא רלוונטי ולא מעיד על הכלל...

נכון, 5 יח' מתמטיקה זה רף נמוך ועדיין אני עומדת על זה שגם אותו לא כל אדם יכול לעבור בזמן סביר (מספר חד ספרתי של שנים).

סתם שאלה, למה התקבעת על לימודי תוכנה? האם כל אחד גם יכול לזכות בפרס נובל? לצייר או לפסל יצירות למוזיאון? לשחק לזכות באולימפיאדה?

לאנשים שונים יש יכולות שונות, בתחומים שונים. יש על זה מיליון מחקרים.

סתם שאלה - עם כל הכבוד שסיימת תואר ראשון בטכניון (ובאמת יש כבוד). למה לא סיימת ביחד איתו גם תואר שני או דוקטורט? הרי זה רק "תבניות מחשבה קודמות'. אחרים לפניך עשו את זה, יש כאלו שאפילו סיימו דוקטורט עד גיל 18.
 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
I איך להשתפר כמפתח תוכנה עם ניסיון של כשנתיים התפתחות אישית 8
C בוגר מדמח - איך להשתפר מפה? התפתחות אישית 8
הנודדת אירו-דולר - מה משפיע על השער והאם הוא צפוי להשתפר? צרכנות פיננסית 13
M מתחיל בגיל מאוחר אבל רוצה להשתפר יומני מסע אישיים 11
F תשואות של מדד עולמי לטווח הארוך שוק ההון 6
ח בלוג ההשקעות של שלומי ארדן שוק ההון 13
Y גמל נט - הבנה של התפלגות סוגי נכסים שוק ההון 2
D אני חדש לפורום - איפה אני יכול למצוא ניתוח של הרכבי תיק שונים כדי להרכיב את התיק הנכון עבורי? דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 6
ר מתקשה במציאת זוגיות רצינית עקב מצב כלכלי של הוריי, מה כדאי לעשות ? אוף טופיק 223
מ טופס 867 של אינטרארקטיב שוק ההון 7
נ יומנו של נחלאי פיקח יומני מסע אישיים 32
A חוות דעת של שכונת נאות פרס בחיפה נדל"ן 0
B יומנו של דפנסיב יומני מסע אישיים 1
R השפעת המכסים של טראמפ על שער שקל דולר שוק ההון 2
F הודעה עצובה על לכתו בטרם עת של yossik מעמודי התווך הכי משמעותיים של קהילת "פורום הסולידית" שער הקהילה 109
שבוזי מלחמת הסחר של טראמפ - להמתין או לקנות? שוק ההון 3
ח עוול של ביטוח לאומי?! מיסים 22
R חסר פה שרשור של בייק המשקיע המתחיל קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 10
M יש קרן אירית של מדד DAX? שוק ההון 9
ד בדיקת גלרי לגילוי מוקדם של סרטן אוף טופיק 2
E שאלה: חוב של חצי מיליון ש"ח למע"מ אוף טופיק 3
C ניהול תיקים של מיטב שוק ההון 3
מכל מלמדי השכלתי ההשפעה של 'מרד מיסים' על כלכלת ישראל פוסטים מאיכות נמוכה 54
ע חוות דעת על קורס סייבר של אינפיניטילאבס או ג'ון ברייס טאלנט התפתחות אישית 8
P איזון אקטוארי של פורשים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
י שאלה לגבי דמי ניהול ועמלה של קרן נאמנות שוק ההון 8
c881 זוכרים את השרשורים של "זוכי דירה למשתכן"? נדל"ן 79
D התלבטות לגבי מהלך - קרן של אינווסקו או אירית צוברת זולה - סחירות ועלות שוק ההון 4
P מספר תווים בהערה של העברה בנקאית? צרכנות פיננסית 8
N החלק של אגרות חוב בתיק השקעות לאזרח אמריקאי שוק ההון 12
N שאלות של אזרחי אמריקאי שוק ההון 3
ב קריאת דו״חות של ריט (סלע נדל״ן) שוק ההון 14
ד רזרבת הביטקוין של ארה"ב קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 5
M מה עתידם של בניינים ישנים? נדל"ן 4
L מכירה וקניה של קרן נאמנות באותו יום מסחר וארוע מס מיסים 1
ש הבדל בין בנקים בדמי ניהול של קרנות נאמנות בגידור שוק ההון 0
Z משלוח של חבילה לחו״ל אוף טופיק 0
P הצמדה של קצבה מביטוח מנהלים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
N האם יש הבדל שאתם יודעים בין ביטוח אובדן כושר עבודה של הראל לעומת של חברות אחרות? צרכנות פיננסית 3
אבא קריר המכסים של טראמפ שוק ההון 426
NeonDrift ההשפעה של הציוצים של טראמפ על השוק – מה דעתכם? (צייץ אתמול על XRP-SOL-ADA) קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 18
פ מה המשמעות של נכסי המסלול יהיו חשופים ל....?? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
D איך לממן תשלום של 400K – משיכת כספים מהבורסה או מהקרן השתלמות? שוק ההון 25
esho קניה ישירה של אגח ממשלת ארה"ב שוק ההון 0
I הבחירות בגרמניה וחזרתו של מרץ פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 222
W העברה של זיכוי חו"ל לשנה הבאה מיסים 8
S מתי כבר מישהו יטפל בחוסר המקצועיות של הלמ"ס? נדל"ן 67
S סעיף בדו"ח שנתי - "העברתי במשך 12 חודשים כספים אל מחוץ לישראל בסכום כולל של 500,000 אש"ח או יותר" מיסים 20
JBUZZ השכונות החדשות של ישראל: איפה הכי כדאי לקנות דירה באזור המרכז נדל"ן 12
M איך מקבלים מפרט בנייה מלא של בית חדש נדל"ן 0

נושאים דומים

Back
למעלה