• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

איך לדווח על דו״ח מס שנתי בגין הכנסה ממשכורת?

  • פותח הנושא פותח הנושא הנדיב
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

הנדיב

משתמש רשום
הצטרף ב
6/8/24
הודעות
1
דירוג
0
אז במקרה התגלה לי שמי שמרוויח מעל סכום משכורת מסוימת בשנה צריך להגיש דו״ח מס שנתי... כמה שאלות בנושא:

הבנתי שניתן להגיש אונליין, אבל כשאני נכנס לאתר ההגשה ומנסה לעשות זאת הוא אומר שעלי לפתוח תיק (דרך מקום אחר באחר או דרך פקיד שומה). במקום האחר יש 3 אופציות שאף אחת מהן היא בגין משכורת (יש תיאום מס, עצמאי, בעל מניות), וכשהתקשרתי למוקד של מס הכנסה נאמר לי שאם זה פתיחת תיק כדי להגיש דו״ח בגין משכורת עלי להגיע פיזית לפקיד שומה בשעות הקבלה ולפתוח תיק שם.

כמו כן, נתגלה לי הנושא באיחור ולכן עלי להגיש גם על כמה שנים אחורה.

השאלות:
1. האם באמת חייבים להגיע פיזית לפקיד שומה כדי לפתוח את התיק ?
2. האם האופציה הזו באתר (פתיחת תיק בגין הכנסה ממשכורת) היתה קיימת אם הייתי מנסה לעשות זאת לפני כמה חודשים (לפני האיחור על השנה) ?
3. האם אני יכול להתקשר עם רו״ח שיפתח בשבילי את התיק (במענה הקולי של מס הכנסה אמרו לי שלא) ?

לשאלות הבאות חשוב לי להדגיש שהרוב המוחלט של המס שולם, מכיוון שנוכה במקור ע״י המעסיק, ואני לא משקיע אקטיבי.
4. כיצד אוכל להתנהל מולם כדי למזער נזקים בגין אי הגשה בשנים קודמות (והשנה) ?
5. מה הנזק הצפוי במקרה כזה ?
5. האם כדאי לי להתקשר עם רו״ח שיגיש לי את הדו״חות כדי למזער את הנזק (הבנתי למשל שהם כן יכולים להגיש באיחור מסוים) ?
 
האם באמת חייבים להגיע פיזית לפקיד שומה כדי לפתוח את התיק ?
ממש לא. אתה יכול להשתמש במדריך הפשוט הזה
יכול גם להשתמש בהם להגשת הדוחות, מנסיון הממשק פשוט מאוד, העלות נמוכה ביחס לכל רו"ח, והאופטימזציות הכלולות בתוכנה שלהם
אפשר גם להגיש לבד, זה לא מסובך. בעיקר קופי פייסט. אני מגיש לבד.

3. האם אני יכול להתקשר עם רו״ח שיפתח בשבילי את התיק (במענה הקולי של מס הכנסה אמרו לי שלא) ?
כן, בממוצע לוקחים 400 שקל על זה.

4. כיצד אוכל להתנהל מולם כדי למזער נזקים בגין אי הגשה בשנים קודמות (והשנה) ?
להגיש ולשלם את החוב שנותר (כולל ריבית על הזמן שעבר).
בסבירות גבוהה לא יטילו קנסות כי זה פעם ראשונה, אם כן, מבקשים להסיר, לרוב הבקשה מתקבל או מומרת לקנס של 100-200 שקלים.

5. מה הנזק הצפוי במקרה כזה ?
כפי שציינתי הריבית

5. האם כדאי לי להתקשר עם רו״ח שיגיש לי את הדו״חות כדי למזער את הנזק (הבנתי למשל שהם כן יכולים להגיש באיחור מסוים) ?
לא חושב שיש עדיין משרדים עם אורכות על 2022 (ובטח שלא על לפני).
על 2023 עדיין יש, אבל כפי שציינתי בסבירות גבוהה לא יהיה שום נזק בגין האיחור (מלבד הריבית על יתרת החוב שזה גם רו"ח לא יכול להסיר).
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
י איך לדווח לארה״ב על ניכוי במקור בטופס 867 מיסים 6
N אזרח אמריקאי - האם לדווח? מיסים 45
T מתי צריך לדווח למס הכנסה? שוק ההון 7
M איך לדווח על מכירת דומיין - מס רווח הון. פוסטים מאיכות נמוכה 6
מ איך לדווח על תשלום עבור יעוץ פיננסי? מיסים 12
F 1325 - כיצד לדווח על עמלות קנייה/מכירה? מיסים 3
אחד_שיודע הצהרת הון - האם לדווח על דירה שנרכשה ונמכרה בין הצהרות הון מיסים 2
B אפשרי לדווח מס ממכירות של מניות לפי LIFO ? מיסים 4
P איך לדווח הפסדים משנים קודמות ולהעביר מגן מס לשנה הנוכחית? מיסים 11
Y האם בן 14 צריך לשלם מס \ לדווח למס הכנסה על רווחים מפרסומות ב youtube? מיסים 9
P בדוח שנתי - חובה לדווח על הפקדות פנסיוניות? מיסים 12
T האם חובה לדווח על העברת כספים לחו״ל ישירה במכירת RSU מיסים 5
Regevkr מה אני צריך לדווח ל-IRS ומה למס הכנסה בישראל? מיסים 6
R המרה לדולרים בברוקר זר זה משהו שצריך לדווח עליו למס הכנסה? מיסים 2
yossik לפי החוק האמריקאי, אזרח שמחזיק ביותר מ-10,000 דולר בחשבון בנק מחוץ לארה"ב נדרש לדווח על כך לרשות המס צרכנות פיננסית 10
Liron2035 אם פתחתי חשבון בIB השנה(2018) אני צריך לדווח למס הכנסה בסוף 2019? צרכנות פיננסית 20
T כיצד לדווח על רווח ממכירת מטבעות קריפטו מיסים 140
Jane Doe IBI הולכים לדווח באופן יזום לרשויות המיסים האמריקאיות על יתרות והכנסות של אזרחי ארה"ב צרכנות פיננסית 31
תמיר עוסק פטור על מה צריך להוציא קבלה 0.38שח האם צריך לדווח בצורה כלשהיא? התפתחות אישית 7
liorhar דו״ח שנתי לשכיר - הוצאה מוכרת מיסים 3
K מס יסף/דו"ח שנתי ראשון מיסים 11
X האם קיים זיהוי דו-שלבי באקסלנס? פוסטים מאיכות נמוכה 10
N למה אני נדרש לשלם ריבית והצמדה למרות שהגשתי דו"ח בזמן? מיסים 19
י המלצות על דו"ח מס סופר פשוט לתושב חוץ מיסים 5
י דו"ח שנתי - מילואים מיסים 1
ב קריאת דו״חות של ריט (סלע נדל״ן) שוק ההון 14
י דו"ח שנתי - אב שאינו נשוי או ידוע בציבור מיסים 3
M דו"ח שנתי לאחר קיבוע זכויות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
A תשלום מס בלי דו"ח שוק ההון 3
Y האם צריך להגיש דו״ח מס אם רק קיבלתי דיבידנדים מETF אמריקאי? מיסים 2
א למה אין אימות דו־שלבי? שוק ההון 12
B כמה אמור לעלות הגשת דו"ח שנתי עבור הכנסות בחו"ל? מיסים 3
ח דו"ח שנתי לבני זוג בשנה שבה אחד מבני הזוג נפטר מיסים 2
N האם יכול להיות שלא צריך להגיש דו"ח לרשות המיסים על שנה מסוימת? מיסים 3
M השתתפות בשכר דירה ממשרד השיכון - נחשב להכנסה חייבת (עבור דו"ח מס שנתי)? מיסים 0
מ יתרונות וחסרונות בשימוש באלפי להכנת דו"ח שנתי מיסים 26
ב דו"ח מס שנתי - קרן השתלמות ובטוח לאומי מיסים 0
N הגשת דו''ח ראשון על דיווידנדים אצל ברוקר זר לאזרח ארה''ב תושב ישראל מיסים 6
M דו"ח שנתי כאשר יש חשבון ב-IB וחשבון בבית השקעות ישראלי מיסים 6
D איזה בית השקעות נותן דו"חות מס צרכנות פיננסית 8
N האם יש צורך בהגשת דו״ח אם אין חבות מס? מיסים 16
Y משיכת כספים מ Bit2C | דו"ח בדיקה - גורם חיצוני מומחה קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 23
פיטר גריפין סטאטוס דו״ח והצהרת הון מיסים 6
F תשלום חוב למס הכנסה לאחר הגשת דו''ח מיסים 3
Y הגשת דו״ח מס עבור הפקדות של יותר מ500 אלף מיסים 0
ל דו חוגי מדעי המחשב עם כלכלה או ניהול? התפתחות אישית 15
ז קבלה סעיף 46 אחרי הגשת דו"ח מיסים 0
T צורך בהגשת דו״ח שנתי על דיבידנדים משקיע דרך IB מיסים 8
D האם לגיטימי לפנות למפ״ל לצורך בירור סיבת עיכוב של דו״ח שנתי? מיסים 0
F מילוי דו''ח שנתי על הכנסה מריבית מ-IB מיסים 8

נושאים דומים

Back
למעלה