אז במקרה התגלה לי שמי שמרוויח מעל סכום משכורת מסוימת בשנה צריך להגיש דו״ח מס שנתי... כמה שאלות בנושא:
הבנתי שניתן להגיש אונליין, אבל כשאני נכנס לאתר ההגשה ומנסה לעשות זאת הוא אומר שעלי לפתוח תיק (דרך מקום אחר באחר או דרך פקיד שומה). במקום האחר יש 3 אופציות שאף אחת מהן היא בגין משכורת (יש תיאום מס, עצמאי, בעל מניות), וכשהתקשרתי למוקד של מס הכנסה נאמר לי שאם זה פתיחת תיק כדי להגיש דו״ח בגין משכורת עלי להגיע פיזית לפקיד שומה בשעות הקבלה ולפתוח תיק שם.
כמו כן, נתגלה לי הנושא באיחור ולכן עלי להגיש גם על כמה שנים אחורה.
השאלות:
1. האם באמת חייבים להגיע פיזית לפקיד שומה כדי לפתוח את התיק ?
2. האם האופציה הזו באתר (פתיחת תיק בגין הכנסה ממשכורת) היתה קיימת אם הייתי מנסה לעשות זאת לפני כמה חודשים (לפני האיחור על השנה) ?
3. האם אני יכול להתקשר עם רו״ח שיפתח בשבילי את התיק (במענה הקולי של מס הכנסה אמרו לי שלא) ?
לשאלות הבאות חשוב לי להדגיש שהרוב המוחלט של המס שולם, מכיוון שנוכה במקור ע״י המעסיק, ואני לא משקיע אקטיבי.
4. כיצד אוכל להתנהל מולם כדי למזער נזקים בגין אי הגשה בשנים קודמות (והשנה) ?
5. מה הנזק הצפוי במקרה כזה ?
5. האם כדאי לי להתקשר עם רו״ח שיגיש לי את הדו״חות כדי למזער את הנזק (הבנתי למשל שהם כן יכולים להגיש באיחור מסוים) ?
הבנתי שניתן להגיש אונליין, אבל כשאני נכנס לאתר ההגשה ומנסה לעשות זאת הוא אומר שעלי לפתוח תיק (דרך מקום אחר באחר או דרך פקיד שומה). במקום האחר יש 3 אופציות שאף אחת מהן היא בגין משכורת (יש תיאום מס, עצמאי, בעל מניות), וכשהתקשרתי למוקד של מס הכנסה נאמר לי שאם זה פתיחת תיק כדי להגיש דו״ח בגין משכורת עלי להגיע פיזית לפקיד שומה בשעות הקבלה ולפתוח תיק שם.
כמו כן, נתגלה לי הנושא באיחור ולכן עלי להגיש גם על כמה שנים אחורה.
השאלות:
1. האם באמת חייבים להגיע פיזית לפקיד שומה כדי לפתוח את התיק ?
2. האם האופציה הזו באתר (פתיחת תיק בגין הכנסה ממשכורת) היתה קיימת אם הייתי מנסה לעשות זאת לפני כמה חודשים (לפני האיחור על השנה) ?
3. האם אני יכול להתקשר עם רו״ח שיפתח בשבילי את התיק (במענה הקולי של מס הכנסה אמרו לי שלא) ?
לשאלות הבאות חשוב לי להדגיש שהרוב המוחלט של המס שולם, מכיוון שנוכה במקור ע״י המעסיק, ואני לא משקיע אקטיבי.
4. כיצד אוכל להתנהל מולם כדי למזער נזקים בגין אי הגשה בשנים קודמות (והשנה) ?
5. מה הנזק הצפוי במקרה כזה ?
5. האם כדאי לי להתקשר עם רו״ח שיגיש לי את הדו״חות כדי למזער את הנזק (הבנתי למשל שהם כן יכולים להגיש באיחור מסוים) ?