• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

איך אתם מתארים את סדר היום שלכם בפרישה?

סדר היום עצמו פחות חשוב בעיניי.
1) כמה שיותר זמן איכות עם המשפחה וחברים
2) כמה שיותר זמן עיסוק בתחביבים
3) (המשך) שמירה על הבריאות (גוף ונפש)
כל השאר בונוס :)
מהמם !!!

זה כבר קורה או בשאיפה ?
 
דוקא בפרישה תהיה לך הרבה פניות נפשית להגיב בכל שעה :lol:
הרבה פניות נפשית - אולי
הרבה יותר רצון (ויכולת) לישון שעות נורמליות מאשר בתקופת הטרום-פרישה - בטוח :)
 
אני לא אוהב את המילה הזאת "פרישה", כי משתמע ממנה שזה אומר להפסיק לעבוד. אבל אני לא יכול לחשוב על עינוי גדול יותר מלשבת בבית או בפארק בחוסר מעש ולהאכיל יונים במשך כמה עשורים טובים עד שאמות...

מה שהסולידית קוראת לו "עצמאות כלכלית", זה בסך הכל אומר שאני מתחיל לבשל את האוכל שלי בעצמי במקום לעבוד בעבודה משרדית משמימה כדי להרוויח כסף לקנות איתו אוכל.
או במילים אחרות להחליף את הבוסים שלי בעדשים כתומות וגרגירי חומוס במקום בני-אנוש נוירוטים וממורמים.
אבל הצורך לעבוד למחייתי נשאר כשהיה.

אז לשאלתך,
איך הייתם מתארים את סדר היום שלכם כאשר תפרשו?
מקדיש את זמני כדי לבשל, לשפץ, לתקן, לעשות הרבה יותר פעילות גופנית מאשר היום, לנהל את הכסף והנכסים שיש לי,
לטפל בילדים (אם יהיו), לטפח את הזוגיות, לבלות זמן איכות עם אנשים שחשובים לי,
ללמוד, לקרוא, לכתוב, לטייל (עם תרמיל על הגב, כמובן)
וליצור (תמיד חלמתי לתרום לפרוייקטים של קוד-פתוח במקום 'לתרום' לפרוייקט הטפשי הזה שמכניס לי כסף לבנק)

ואם ישאר לי זמן אז אבלה אותו על חוף הים (גם בחורף)
 
אני לא אוהב את המילה הזאת "פרישה", כי משתמע ממנה שזה אומר להפסיק לעבוד. אבל אני לא יכול לחשוב על עינוי גדול יותר מלשבת בבית או בפארק בחוסר מעש ולהאכיל יונים במשך כמה עשורים טובים עד שאמות...

מה שהסולידית קוראת לו "עצמאות כלכלית", זה בסך הכל אומר שאני מתחיל לבשל את האוכל שלי בעצמי במקום לעבוד בעבודה משרדית משמימה כדי להרוויח כסף לקנות איתו אוכל.
או במילים אחרות להחליף את הבוסים שלי בעדשים כתומות וגרגירי חומוס במקום בני-אנוש נוירוטים וממורמים.
אבל הצורך לעבוד למחייתי נשאר כשהיה.

אז לשאלתך,

מקדיש את זמני כדי לבשל, לשפץ, לתקן, לעשות הרבה יותר פעילות גופנית מאשר היום, לנהל את הכסף והנכסים שיש לי,
לטפל בילדים (אם יהיו), לטפח את הזוגיות, לבלות זמן איכות עם אנשים שחשובים לי,
ללמוד, לקרוא, לכתוב, לטייל (עם תרמיל על הגב, כמובן)
וליצור (תמיד חלמתי לתרום לפרוייקטים של קוד-פתוח במקום 'לתרום' לפרוייקט הטפשי הזה שמכניס לי כסף לבנק)

ואם ישאר לי זמן אז אבלה אותו על חוף הים (גם בחורף)
נשמע נפלא!!!
תודה על השיתוף
 
ואם ישאר לי זמן אז אבלה אותו על חוף הים (גם בחורף)
אני מקווה שישאר לך זמן להמשיך לכתוב בפורום :)
*שים לב שלא מעט מהכותבים החרוצים ביותר נמצאים במצב של עצמאות (לפחות במובן של ניהול הזמן שלהם).
 
ואם ישאר לי זמן אז אבלה אותו על חוף הים (גם בחורף)
לא צריך לחכות לפרישה.
כששנינו היינו צעירים ושכירים, עם 2 ילדים קטנים, היינו לוקחים ביחד (בלי הילדים) יום חופש באמצע השבוע מדי פעם והולכים ליום טיול בסביבה או ליום ספורט (מיני גולף, באולינג). נראה לי שחשוב מאד לשלב את הזמנים האלה גם בתקופות שעובדים כמו חמורים (כשכירים או כעצמאים) ולא לחכות כמה חודשים ואז לרבוץ באיזה צימר ולנוח.
גם היום, בעונת הפריחה, אנחנו מקדישים חצי יום טיול פעם בשבוע להרים מסביבנו ואז חוזרים למשימות.
 
לא צריך לחכות לפרישה.
כששנינו היינו צעירים ושכירים, עם 2 ילדים קטנים, היינו לוקחים ביחד (בלי הילדים) יום חופש באמצע השבוע מדי פעם והולכים ליום טיול בסביבה או ליום ספורט (מיני גולף, באולינג). נראה לי שחשוב מאד לשלב את הזמנים האלה גם בתקופות שעובדים כמו חמורים (כשכירים או כעצמאים) ולא לחכות כמה חודשים ואז לרבוץ באיזה צימר ולנוח.
גם היום, בעונת הפריחה, אנחנו מקדישים חצי יום טיול פעם בשבוע להרים מסביבנו ואז חוזרים למשימות.
+1
צריך למצוא עבודה לא תובענית שתשאיר כוחות לדברים אחרים.
אני מתאמן 4 פעמים בשבוע, עושה הליכות בשדות ליד הבית אחרי ארוחת צהריים כמה פעמים בשבוע ומבלה הרבה עם המשפחה.
לא ממהר לפרוש אולי בהמשך אעבור ל4 ימים בשבוע עד לפרישה מלאה.
 
נערך לאחרונה ב:
תהיות שעלו לי לאחר קריאת השרשור:

סדר היום עצמו פחות חשוב בעיניי.
1) כמה שיותר זמן איכות עם המשפחה וחברים
2) כמה שיותר זמן עיסוק בתחביבים
3) (המשך) שמירה על הבריאות (גוף ונפש)
כל השאר בונוס :)
1. האם לבני משפחתך וחבריך יהיה זמן לבלות איתך את ימי הפרישה הארוכים?
2. אחרי שמסיימים את השלב הראשוני כמעט בכל תחביב, בדר"כ מגיעות הוצאות כספיות הכרחיות להמשך הפעילות בו. לא?

בגדול אני תוהה איך נוצר מצב בשוק הישראלי שבו חלק מהאזרחים יכולים לפרוש מוקדם (זה לא עלול להעיד על איזו א-סימטריה בחלוקת הרווחה/כסף? כי אם עקומת גאוס הייתה רחבה יותר, סביר שמדד המחירים / אינפלציה לא היו מאפשרים לאחזונים הגבוהים לפרוש מהר כלכך.. או שאני טועה?) + יוצא מנקודת הנחה שעובדים מוכשרים מעט יותר מהממוצע במשק מסוגלים לפרוש מוקדם ואז אם הרבה מהם אכן יפרשו זאת דיי בעיה. לא?
 
אני לא רואה את עצמי מפסיק לעבוד, אני לא חושב שאמצא תחום שיאתגר אותי כמו ההייטק.
בשבילי חירות כלכלית זה לא להיות תלוי במשכורת, היכולת לפרוש לא אומרת שאני בהכרח חייב לשבת בבית.
אני כן רואה את עצמי עובד במשרה לא מלאה עם מקסימום גמישות(עבודה מהבית, זמן עם המשפחה וכו). כמו כן עובר לתחומים אחרים שיאתגרו אותי מחשבתית, אולי דוקטורט.
לנסות תחביבים חדשים שכרגע אני לא יכול לנסות(זמן, כסף).
 
1. האם לבני משפחתך וחבריך יהיה זמן לבלות איתך את ימי הפרישה הארוכים?
המטרה היא להגדיל בפרישה את נתח הזמן המוקדש לכך (יחסית לתקופת הטרום-פרישה) ואני לא רואה סיבה שלא אצליח בכך

2. אחרי שמסיימים את השלב הראשוני כמעט בכל תחביב, בדר"כ מגיעות הוצאות כספיות הכרחיות להמשך הפעילות בו. לא?
לא בהכרח, אבל גם אם כן, אני מאמין שהוצאות כספיות על תחביבים הן דבר מבורך, בוודאי לאחר פרישה
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
בגדול אני תוהה איך נוצר מצב בשוק הישראלי שבו חלק מהאזרחים יכולים לפרוש מוקדם (זה לא עלול להעיד על איזו א-סימטריה בחלוקת הרווחה/כסף? כי אם עקומת גאוס הייתה רחבה יותר, סביר שמדד המחירים / אינפלציה לא היו מאפשרים לאחזונים הגבוהים לפרוש מהר כלכך.. או שאני טועה?) + יוצא מנקודת הנחה שעובדים מוכשרים מעט יותר מהממוצע במשק מסוגלים לפרוש מוקדם ואז אם הרבה מהם אכן יפרשו זאת דיי בעיה. לא?
אני לא חושב שיש המון אנשים שמגיעים לעצמאות כלכלית בגיל צעיר ומפסיקים לעבוד. רבים מאלה שכן הגיעו למצב הזה כי הם אוהבים את מה שהם עושים הכי טוב וזה עבודה, ולכן לא פורשים כל כך מהר. מבין אלה שאכן פורשים (וגם בקבוצה זו חלק גדול ממשיך לעבוד במקומות אחרים), הכישורים הגבוהים שלהם הם בפיקוד על גדוד טנקים או בניהול מחלקה במשרד החקלאות.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
עידו ג מה אתם הייתם עושים? קריירה ושונות יזמות והגדלת הכנסות 12
A איך/ איפה אתם קוראים חדשות (שיפור החוויה) אוף טופיק 21
Y בעלי תיק באינטראקטיב, איך אתם מחשבים רווח/הפסד בשקלים לצורך מס? מיסים 13
א היכן אתם עושים טיפולי שיניים? צרכנות פיננסית 69
Williamsburg איפה אתם רואים את מדד המעוף בסוף 2026 בהנחת החלשה מהותית של האיראנים ואופק מדיני חדש לישראל? שוק ההון 12
V האם אתם משלמים מס מיותר באינטראקטיב ישראל? (וגם: מחשבון שבניתי) מיסים 1
A אתם חושבים שמי שמרוויח פחות מממוצע לא יחיה טוב? ואסור להביא ילדים? התפתחות אישית 91
Cat האם אתם ממחזרים בקבוקים גדולים? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 52
N האם ב-2026 אתם שוקלים לעבור בפנסיה/השתלמות ממסלול S&P למסלול מנייתי רגיל? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
H באיזה כלי/אפליקציה אתם משתמשים כדי לנהל תקציב? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
P אתם זה המקצוע שלכם ? אוף טופיק 14
R איפה אתם עושים ביטוח בריאות וכמה אתם משלמים? צרכנות פיננסית 4
I כדאי לפתוח 3 קרנות כספיות? (בלוג: מרגע זה אתם טובים בכסף) דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 9
Echelon אבטחת מידע בכרטיסי אשראי - איך אתם מחליטים אם לשמור פרטי כרטיס אשראי או להימנע? צרכנות פיננסית 9
N האם יש לכם איש קשר בIRA שאותו אתם יכולים לשאול שאלות? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
N באיזה דפדפן אתם משתמשים? אוף טופיק 29
ח השוואת דמי ניהול פנסיה - האם אני או אתם משלמים יותר מדי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 67
I מה אתם מצפים מהחברה הישראלית? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 152
E כמה אתם משלמים לרואה החשבון שלכם? אוף טופיק 46
ה איפה אתם קונים בשר? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 37
D למי משמקיע דרך IB בקרנות איריות איזה אתם קונים? פוסטים מאיכות נמוכה 7
T איך אתם מתמודדים עם קיזוז רווחי והפסדי הון? שוק ההון 3
D האם אתם משנים מסלולים של של הגמל וההשתלמות בגלל שהשוק יקר? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
D למי שקונה מדדים כל חודש איך אתם עושים את זה? שוק ההון 7
D למשקיעים פאסיביים, איך אתם קונים את הסנופי והנאסדק? שוק ההון 8
S איך אתם מתגוננים מפני מתקפת SIM swapping ? אוף טופיק 35
T מה אתם אומרים על המכפילים של הסנופי שוק ההון 108
I תומכי הליכוד - איך אתם עם התנהגות הממשלה בנושא הגיוס? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 262
E אתם יכולים בבקשה להמליץ על אזניות אלחוטיות אוף טופיק 2
D איך אתם יודעים שהחשבון מסחר שלכם באמת קיים? שוק ההון 18
B איך אתם מנהלים תקציב? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 11
ב איך אתם חשופים לישראל פיננסית? שוק ההון 26
Y חשבונות מודפסים שתופסים מקום - אתם שומרים עד 7 שנים? מיסים 11
TheTieMan מה אתם חושבים על [פרסום אסור - חסימה לצמיתות] פוסטים מאיכות נמוכה 67
E אתם יכולים להמליץ על אזניות אלחוטיות שלא מצריכות בלוטות' אוף טופיק 7
Williamsburg באיזו הנחה אתם קונים תו הזהב לשופרסל? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 24
E אתם יכולים להמליץ על אתר בעברית שעוזר בכתיבת קורות חיים? אוף טופיק 1
K מתלבט בין שני ניי'ע מה אתם חושבים שוק ההון 5
E אתם יכולים בבקשה להמליץ על מקרר? אוף טופיק 16
I כמה אתם משלמים על אינטרנט+ טלוויזיה? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 50
E מקרר שהפסיק לעבוד. כדאי להשקיע בתיקון? ואם לא, איזה אתם ממליצים לקנות? אוף טופיק 6
N איפה אתם חושבים שהביטקוין יהיה עוד 5-7 שנים מהיום קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 39
P איך אתם מכירים או הכרתם למטרת זוגיות ? פוסטים מאיכות נמוכה 163
F אתם מפזרים בין כמה ברוקרים ? פוסטים מאיכות נמוכה 16
E אילו יריחונים/מגזינים אתם קוראים? פוסטים מאיכות נמוכה 4
C הייטקיסטים - איך אתם מתמודדים עם תיק השקעות ריכוזי בעקבות RSU? שוק ההון 12
ש חוץ מיס/הוט איזה רשת אתם ולמה? צרכנות פיננסית 5
ד האם אתם רואים בנפילה של הביטקוין בשבוע האחרון הזדמנות קנייה ? פוסטים מאיכות נמוכה 5
I אתם חושבים שיהיה שינוי אחרי המלחמה בממשלה? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 358
M כמה נפשות אתם, וכמה כסף בממוצע אתם מוציאים בשנה על חופשות בארץ ובחו"ל? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 43

נושאים דומים

Back
למעלה