איווקס /מובילאיי האם משתלם?

הנושא בפורום 'מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות' פורסם ע"י dear, ‏21/1/18.

  1. dear

    dear משתמש סולידי

    הצטרף ב:
    ‏19/11/16
    הודעות:
    23
    לייקים שהתקבלו:
    8
    לאחרונה יש מבצע של משרד התחבורה על התקנת מערכות איווקס /מובילאיי ואני מעוניין לקבל חוות דעת מהנסיון שלכם עם שתי המערכות האלו, האם לדעתכם זה משתלם? האם זה באמת עוזר לבטיחות או שזה בעיקר מטרד?
     
    Ven0m אוהב/ת את זה.
  2. Et1

    Et1 משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏25/8/17
    הודעות:
    83
    לייקים שהתקבלו:
    61
    תאורטית זה אמור להשתלם, כי אתה תקבל הנחה בעלות של אגרת הרישוי.
    אבל יש גם סיכוי שההתקנה של המערכת לא תעבור בשלום (פלסטיקים שלא חזרו למקומם בצורה מושלמת/חזרו עקום/קליפסים שנשברו ומקשרקשים) וגם ההתעלקות על מערכת החשמל לא תמיד מבוצעת בצורה טובה ואסתטית.
    ואם ניקח את זה קצת רחב יותר מ "אם זה משתלם", בשונה ממערכות אקטיביות- המערכות הפסיביות פשוט לא נחוצות בטיחותית לנהגים שרוצים להגיע הביתה בשלום- אם לא תוסח דעתך, אתה תראה כשאתה מתקרב לקו ההפרדה/שוליים, תבחין בהולכי רגל ורכבים ולא תצטרך צפצופים מעצבנים מאוחר מדי.

    (ובפינת התחזית- לדעתי לא הרבה זמן יעבור עד שיעלו על השחיתות על שם מוביליי ומשרד התחבורה וההנחה שניתנת תבוטל)
     
    Judith אוהב/ת את זה.
  3. יבגני_ל

    יבגני_ל משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏11/12/16
    הודעות:
    267
    לייקים שהתקבלו:
    72
    אני מכיר 3 התקנות מוצלחות כולל שלי. אני לא חושב שזה צריך להוות שיקול, אלא אם בבעלותך רכב בעייתי. פשוט חפש מתקינים מומלצים.
    מבחינה כספית, אם רכבך נשאר אצלך מעל 3 שנים, אתה "מפסיד" במקרה הגרוע 600 ש"ח, ובמקרה הטוב פחות אם ישנה הנחה בביטוח החובה (כרגע לא ברור לי אם יש).
    מבלי להיכנס לשחיתות האפשרית בהיתנהלותה של מוביליי, המערכת די טובה לדעתי, ועוזרת מאוד לבטיחות.
     
    assaf אוהב/ת את זה.
  4. AIML

    AIML משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏29/1/18
    הודעות:
    527
    לייקים שהתקבלו:
    403
    מה שבעיתי במובילי זה התקשורת לענן ואיסוף האינפורמציה. מתי שהוא משהוא ישתלט על מכונית ויגבה כופר בשביל לא לרסק אותה. כן, ברור שהכל מוגן, אבל אין הגנות שלא נתנות לפריצה. ההסתברות שזה יקרה לך היא נמוכה, אבל תוחלת הנזק עצומה, ואי אפשר להתעלם ממנה כשעושים חישוב עלות תועלת.
     
  5. Benjamin Willard

    Benjamin Willard משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏10/8/16
    הודעות:
    4,873
    לייקים שהתקבלו:
    3,806
    אם ישלמו לי לא אתקין את הזבל
     
    sogi, naftul21 ו-נתן אוהבים את זה.
  6. מקווה_לטוב

    מקווה_לטוב משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏2/1/17
    הודעות:
    123
    לייקים שהתקבלו:
    67
    בפניקס נתנו לי 200 ש"ח הנחה על כך שיש לי מובילאיי

    למובילאיי אין תקשורת חיצונית, אז כך שהם לא יכולים לאסוף מידע עליך, אז זה לא רלוונטי כרגע.
    בנוסף, אם אתה מתקין חיצונית את מובילאיי, וזה לא בא מובנה עם הרכב, אז אין למובילאיי דרך לתת "פקודות" לרכב כמו האצה או בלימה, זאת רק מערכת התרעות. אז גם החלק הזה לא רלוונטי.
     
    יוסי אוהב/ת את זה.
  7. אורי ג.

    אורי ג. משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏10/8/15
    הודעות:
    8,827
    לייקים שהתקבלו:
    10,737
    אם אתה נוהג עם ניסיון של כמה שנים אז מיותר לחלוטין, בעיקר מטריד.
    יכול לעזור אולי אם יש לך נטייה "לחלום" בזמן הנהיגה.
     
    נתן אוהב/ת את זה.
  8. Et1

    Et1 משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏25/8/17
    הודעות:
    83
    לייקים שהתקבלו:
    61
    באף מצב מוביליי לא יכולה "לתת פקודות" לרכב, ותמיד היא מותקנת רק כשהרכב מגיע לארץ.
    אם יש מערכות אקטיביות (שהן אלה שהרכב יוצא איתן מהמפעל) מסוימות, אז לא מתקינים מוביליי שהרכב מגיע לארץ.
     
  9. מקווה_לטוב

    מקווה_לטוב משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏2/1/17
    הודעות:
    123
    לייקים שהתקבלו:
    67
    בגלל זה רשמתי שרק אם זה בא מובנה עם הרכב. אם היצרן רכב עובד עם מובילאיי ומתקין אותו במפעל אז המערכת של מובילאיי יכולה לבלום למשל.
     
  10. Et1

    Et1 משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏25/8/17
    הודעות:
    83
    לייקים שהתקבלו:
    61
    בוא רגע נעשה סדר.
    יש מערכות פאסיביות, שלא יכולות לבצע שום פעולה חוץ מלצפצף- מערכות כמו מוביליי,מובון ואייואקס.
    מערכות פאסיביות מתעלקות רק על ידית האיתות ולכן אין שום דרך לגרום להן להיות אקטיביות.
    המערכות האלה לעולם לא יצאו עם הרכב מהמפעל.
    מה שיוצא עם הרכב מהמפעל אלה מערכות אקטיביות שאין להן שום קשר למוביליי/אייואקס/מובון.
    אלה מערכות שכן יכולות להתערב בנהיגה, הן שייכות ליצרני הרכב.
    יכול להיות שמוביליי שותפה בפיתוח של המערכות האקטיביות האלה, אבל כיום, המוביליי המוכר ביותר לישראלי הממוצע (לדעתי c2 שמו) לא מותקן באף רכב שאני מכיר כשהוא יוצא מהמפעל.
     
  11. מקווה_לטוב

    מקווה_לטוב משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏2/1/17
    הודעות:
    123
    לייקים שהתקבלו:
    67
    בוא נעשה סדר, מובילאיי שותפה עם רוב חברות הרכב בפיתוח המערכות האקטביות שלהם, וזאת הייתה הכוונה שלי. להגיד שלמערכות האקטיביות שיוצאות מהמפעל אין שום קשר למובילאיי זאת טעות גדולה מאוד.
     
  12. Et1

    Et1 משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏25/8/17
    הודעות:
    83
    לייקים שהתקבלו:
    61
    השורה התחתונה שלי היא שהמוביליי שכולנו מכירים(C2) לא יוצא עם שוב רכב מהמפעל, גם כתבתי שיכול להיות שמוביליי שותפה בפיתוח של המערכות האקטיביות (הייתה בעבר לא יודע אם עדיין).
     
  13. Judith

    Judith משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏11/7/15
    הודעות:
    215
    לייקים שהתקבלו:
    342
    לי יש מובילאיי. האם זה משתלם? - בשבילי כן, כי אני משוכנעת שבתור בן תמותה הקשב שלי ומערכת זיהוי-תגובה שלי מושפעים מגורמים שמערכת אלקטרונית לא מושפעת מהם אף פעם.
    האם זה מטרד? - זה כבר עניין של פרשנות. כיוון שאני בחרתי להתקין אותו, אני מפרשת את הצפצופים כמועילים לי ולכן לא מוטרדת. מניחה שאם היו מכריחים להתקין הייתי מתייחסת לזה אחרת... (לא שזה רציונלי. אבל בוא נודה שזה כך לגבי הרבה דברים...)
    מה שמטרד זה האייקון של עיין קטנה (ראות מוגבלת) שמופעיה לפעמים בצד ימין/שמאל של אייקון הכביש. זה ממש מסיח את הדעת שהיא מופיעה ונעלמת. היתה שם? לא היתה?
    שורה תחתונה - אני מאוד מרוצה מהרכישה. בשבילי התמורה עולה לגמרי על המחיר. גם בהתקנה המינימלית הדיפולטיבית.
     
    Oyi, משה, Ven0m ו-3 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  14. Ven0m

    Ven0m משתמש סולידי

    הצטרף ב:
    ‏1/2/15
    הודעות:
    21
    לייקים שהתקבלו:
    15
    התנאי הזה אף פעם לא יתקיים לאורך זמן
     
    doc29 אוהב/ת את זה.
  15. דוג

    דוג משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏17/2/16
    הודעות:
    89
    לייקים שהתקבלו:
    135
    מנסיון עם מערכת שמודדת את הנהיגה ומצפצפת כשמשהו 'מסוכן'- זה הדבר הכי איום ומעצבן שקיים בעולם. נסיעה בכיכר או בפנייה ביותר מ20 קמש גוררת צפצוף, באמפר בכביש שלא האטתי לפניו ל0 קמש מצפצף, כשפתאום קופץ ילד לכביש ואני בולם כדי לא להרוג אותו, המערכת מצפצפת לי. זה עינוי.
    אז אני איבדתי כל חשק למערכות מהסוג הזה.
     
    Benjamin Willard אוהב/ת את זה.
  16. חיפאי

    חיפאי משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏2/3/15
    הודעות:
    386
    לייקים שהתקבלו:
    516
    נהגדתי ברכבים עם זה אבל אין לי על הרכב שלי. לא כל כך הטריד אותי. אני חושב שזה מטריד נהגים שלוקחים סיכון יותר מאשר מה שהמערכת ממליצה ולכן זה 'כל הזמן מצפצף' להם. זה כלי טוב כדי לשפר את הרגלי הנהיגה לבטוחים יותר. במיוחד מהירות ומרחק בין רכבים.
     
  17. ארגמן

    ארגמן משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏24/1/15
    הודעות:
    248
    לייקים שהתקבלו:
    347
    מרוצה ממובילאיי.
    היתה פנייה שתמיד הייתי מבצע בלי איתות. אחרי פעם או פעמיים עם מובילאיי למדתי לא לעשות את זה.
    מקרים שאני עובר מסלול בלי איתות ומקבל צפצוף מזכירים לי ש"הרווחתי" דו"ח שלא אדרש לשלם.
    היום המערכת כמעט שלא מתריעה לי. אני שומר מרחק ועובר מסלולים תוך שמירה על מרחק.
    יש התרעות שווא (הולך רגל קרוב לכביש, רכבים חונים שבולטים לכביש) אבל אני מצפה לכך ממערכת שאמורה לשמור על אחוז פספוס נמוך מאוד.
    אני מתאר לעצמי שנהגים שמתעצבנים מהמערכת ולא לומדים לתקן את השגיאות שלהם יפתחו יחסי שנאה למערכת כזו.
     
    waskindalost, מקווה_לטוב ו-youngpanther אוהבים את זה.
  18. Ag erez

    Ag erez משתמש רשום

    הצטרף ב:
    ‏14/12/18
    הודעות:
    1
    לייקים שהתקבלו:
    1
    אחרי מספר שנים עם מובילאיי ובשנה האחרונה עם איווקס אני אומר שחד משמעית שמערכת המובילאיי עדיפה וזאת בשל הבדל אחד מאוד משמעותי וזה ההתראה כשאני מתקרב לרכב ממול.
    במובילאי רק במרחק של 0.8 יש חיווי קולי לרכב ממול, לעומת זאת באיווקס כבר מ 1.2 (או אפילו יותר מכך) החיווי כבר קולי, למרות שהמרחק גדול מאוד.
    נתון זה גורם לציפצופים מיותרים אין סופיים.
    למען הסר ספק, אני נמצא כל היום בכביש עם הרבה טלפונים במהלך הנהיגה ומאוד בעד שימוש במערכות הללו שלא פעם מנעו ממני תאונות.
     
    yossik אוהב/ת את זה.
  19. FIYaacov

    FIYaacov משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏22/3/15
    הודעות:
    8,977
    לייקים שהתקבלו:
    7,420
    הטכנולוגיה נועדה להגן על מישהו שחד פעמי סוטה מהנתיב או מתקרב לרכב שלפניו. לא על מישהו שבאופן קבוע מסכן את חייו וחיי אחרים.
    יום אחד אתה תהיה כל כך מעמיק בשיחה אתה לא תשמע את הצפצוף.
     
    naftul21, Yoss ו-doc29 אוהבים את זה.
  20. חלכאי

    חלכאי משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏10/2/15
    הודעות:
    650
    לייקים שהתקבלו:
    576
    לדעתי צריך לאסור על דיבור בסלולר בזמן נהיגה גם עם דיבורית. נהג שמדבר בזמן נהיגה הוא נהג פחות מרוכז.

    כמובן שאכיפה של איסור כזה, בעייתית ביותר. שלא לומר, אין היתכנות פוליטית למהלך כזה. הציבור מוכן ל'ספוג' כמה הרוגים/ פצועים בשנה בתאונות, ובלבד שלא יפרידו אותו מהטלפון בנהיגה.
     
    naftul21 ו-Yoss אוהבים את זה.
מוזמנים להשתמש בקישורי השותפים הבאים כדי לקנות באמאזון , להוריד ספרי שמע, או להקים אתר אינטרנט משלכם (מדריך מפורט - כאן). תודה על תמיכתכם באתר.
  1. אתר זה משתמש בעוגיות דפדפן. המשך גלישתך באתר מאשרת את השימוש בעוגיות דפדפן.