• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אחת המטרות במינימליזם היא להיות מאושר. האם אתם מאושרים?

זו שאלה מורכבת. אושר הוא מונח חמקמק מטבעו. סבל, לעומת זאת, הוא קונקרטי מאד. לכן, אני מעדיפה להגדיר אושר על דרך השלילה, כהיעדר סבל. לעניין המינימליזם - אני מעדיפה פתרון מוכוון יעילות (תמורה מרבית בעלות מזערית) משום שבדרך כלל התוצאה היא סבל מופחת. למשל: אני אעדיף לייצר הכנסה מנכסים פיננסים שבבעלותי ולא דרך רתימת כוח העבודה שלי וזמני הקצוב עלי אדמות למעסיק, משום שזה מפנה לי יותר זמן פנוי שבו אני לא סובלת.
 
למשל: אני אעדיף לייצר הכנסה מנכסים פיננסים שבבעלותי ולא דרך רתימת כוח העבודה שלי וזמני הקצוב עלי אדמות למעסיק, משום שזה מפנה לי יותר זמן פנוי שבו אני לא סובלת.
בזמן זה את לא סובלת מעבודה, אבל זה לא מציל אותך מסבל אחר, למשל שיעמום, חוסר סיפוק, בדידות וכדו'.
כדי להימנע מסבל צריך לפעול אקטיבית, ליצור עניין ותחושת סיפוק. לכן אי אפשר להגדיר אושר כהעדר סבל, נכון יותר לומר שסבל הוא העדר אושר.
 
כדי להימנע מסבל צריך לפעול אקטיבית, ליצור עניין ותחושת סיפוק
ככל שתפעל יותר לשם כך, כך האושר ירגיש יותר רחוק. בין אם מיידית, ובין אם לאחר פרק זמן קצר.
 
אני מתעצל לחפש ציטוט טוב. אפשר ללכת ללאו טזה, או אפילו לבודהה...

בגדול, רכוש לא מביא איתו אושר. והכמיהה אליו מביאה רק מכאוב.

ההבנה איפה לא לחפש מקלה על ההגעה לאושר.
 
יש הרבה גישות שאפשר לקחת כדי לטפל בזה, ולא מעט גישות כבר הוזכרו כאן. מה שטרם הוזכר:
1. כל דבר שיש לנו בחיים האלה מלבד עצמנו, מוריד מהחופש שלנו. אפילו אנשים. אבל בטח רכוש. כל דבר שחשוב לנו, מוריד לנו מהחופש. כל דבר שאנחנו דואגים לו, מתעסקים בו, מממנים אותו, מוריד לנו מהחופש. אם אני אקום מחר בבוקר ולא יהיה לי כלום, אני אהיה יותר חופשי מאשר כרגע, כשיש לי מעט רכוש. האם אני אהיה יותר מאושר? אפשר רק לנחש, לכן שאלת האושר בהקשר של מינימליזם או אנטי-צרכנות לא רלוונטית כל כך.
2. אושר וסבל זה שני צדדים של אותו מטבע. אושר נובע משחרור של סבל. זה הרגע הזה שאתה משתחרר מהכבלים שלו ויוצא לחופשי. זה מאוד נקודתי בד"כ, כי אושר נוגע בנקודה מסוימת וספציפית ולכן הוא מתרחש בנקודה ספציפית במרחב ובזמן ועובר מהר. אושר זה לא state, זה moment. והוא מאוד מאוד בר חלוף. צריך לשאוף למזעור הסבל. להיות חופשי כמה שאפשר זה בהחלט מזעור של סבל.
3. אני חושב ככה: הצרכים הקיומיים שלנו הם הדבר החשוב ביותר. הם עולים הכי מעט כסף ונותנים לנו הכי הרבה בתמורה. היחס בין עלות לתועלת הוא מדהים. אבל זה גרף שיורד מהר מאוד. ככל שאנחנו קונים משהו שאנחנו פחות צריכים (אבל צריכים באמת, לא בכאילו), כך הוא הרבה פעמים יהיה יותר יקר וייתן לנו פחות בתמורה. ההנאה שאנחנו מפיקים ממימוש הצרכים הקיומיים - אוכל בסיסי, מגורים בסיסיים (גם דירה 2-3 חדרים בהשכרה נותנת מענה כמו בית גדול ויקר ברכישה) היא שלמה. אם לא ניתן מענה לצרכים האלה, אולי נמות. זה חתיכת הפסד. לעומת זאת, אם לא נצרוך שטויות, לא יקרה כלום, מלבד זה שנוציא הרבה כסף ונקבל בערך 0 בתמורה. אז הסכום הראשוני שאנחנו מוציאים על קיום נותן לנו הכל, את החיים שלנו, בעבור לא הרבה כסף, לעומת צרכנות טיפשית שעולה המון (גאדג'טים, בגדים, אקססוריז, מכוניות, כל מיני שונות ו-what have you) ולא מקבלים ממנה שום דבר. זה הבסיס להתנהלות צרכנית נבונה. מינימליזם זה פשוט חלק מזה.
 
ככל שתפעל יותר לשם כך, כך האושר ירגיש יותר רחוק. בין אם מיידית, ובין אם לאחר פרק זמן קצר.
אם כל מה שמניע אותך זה חיפוש אושר - אתה צודק, אבל אין זה אומר שבריחה מסבל, לבדה, תוביל לאושר.
 
אושר וסבל זה שני צדדים של אותו מטבע. אושר נובע משחרור של סבל. זה הרגע הזה שאתה משתחרר מהכבלים שלו ויוצא לחופשי. זה מאוד נקודתי בד"כ, כי אושר נוגע בנקודה מסוימת וספציפית ולכן הוא מתרחש בנקודה ספציפית במרחב ובזמן ועובר מהר.
אתה אומר שאושר זה שחרור מסבל, ואח"כ ממשיך ואומר שאושר זה הוא מאוד ספיצפי ועובר מהר.
ובכן, בני אדם אינם שואפים לאושר שחולף מהר, הם רוצים לחיות חיים מאושרים.
מסקנה: האושר אליו אנחנו מייחלים איננו בריחה מסבל, הוא משהו גדול ומשמעותי יותר.
 
אתה אומר שאושר זה שחרור מסבל, ואח"כ ממשיך ואומר שאושר זה הוא מאוד ספיצפי ועובר מהר.
ובכן, בני אדם אינם שואפים לאושר שחולף מהר, הם רוצים לחיות חיים מאושרים.
מסקנה: האושר אליו אנחנו מייחלים איננו בריחה מסבל, הוא משהו גדול ומשמעותי יותר.
מאוד נחמד ויפה שהם מייחלים ושואפים, אבל אין דבר כזה להיות מאושר באופן קבוע. זה פשוט לא איזה STATE OF BEING.
גם אני מייחל להיות בן אלמוות, זה לא אומר שאני כזה או שאהיה מסוגל להיות כזה בעתיד.
אנחנו פשוט לא מייחלים לדבר שהוא בר השגה. זה נפוץ מאוד. זה כמו שאנשים חושבים שכסף יביא להם אושר. ופה בדיוק הנקודה בעלת המהות - כסף לא מביא אושר! כסף יכול להביא לפחות סבל, נניח בכך שנעבוד פחות. לא מעבר לזה. באותה מידה, אין סיבה לייחל למשהו שאי אפשר להשיג, אלא לדבר הבא הטוב ביותר אחריו. פה קבור הכלב, והחתול, וכל מה שרלוונטי.
 
מאוד נחמד ויפה שהם מייחלים ושואפים, אבל אין דבר כזה להיות מאושר באופן קבוע. זה פשוט לא איזה STATE OF BEING.
יתכן שאתה צודק, אבל חשוב להבין על מה מדברים. כשאנשים מבקשים להיות מאושרים הם לא מבקשים אושר לפרק זמן קצר, הם רוצים חיים מאושרים.
אתה יכול לומר שאי אפשר להגיע לאושר, אתה לא יכול לומר שאושר הוא בריחה מסבל - כי הוא לא. בריחה מסבל יכולה לתת אושר מדומה לזמן קצר מאוד - כפי שכתבת בעצמך.
מעבר לכך, אני בהחלט מכיר אנשים מאושרים רוב חייהם (כמובן שיש גם ימים רעים) וכפי שכתבת זה לא קשור לכסף.
 
אז בהשקפה שלי, יש הבדל בין להיות שמח לבין להיות מאושר. בין להיות "סבבה" לבין להיות מאושר. בין "הכל טוב" לבין להיות מאושר. אושר זה לא מצב. זה מקסימום רגעים. אי אפשר להיות מאושר כל הזמן, או רוב הזמן, זה בלתי אפשרי. בעליל.
אושר זה סוג של אקסטזה קלה של רגשות חיובים (לא מאניה, פשוט אושר). זה חולף בערך כמו אורגזמה. כשאני אומר שאושר זה משהו שנובע מסבל (בניגוד ל-"בריחה" מסבל, שלא לזה התכוונתי), אני מבין למה אני מתכוון, אולי אתה רואה אושר באופן אחר. מה שאושר לא יהיה, זה לא מצב קבוע בשום פנים ואופן. זה שטוב לי, לא אומר שאני מאושר. זה כמו שלקבל 80 במבחן זה לא כמו לקבל 100.
וזה שזה לא קשור לכסף, מלבד אולי קשר חלקי וקלוש, זה גם בטוח.
 
אני לא רואה אושר כמשהו שקשור לחפצים.
יש אנשים מאושרים שהם בעלי הרבה חפצים ויש אנשים מאושרים עם מעט חפצים. יש גם אנשים שסובלים עם הרבה חפצים ואנשים שסובלים עם מעט חפצים.

האושר מגיע ממה שאתה שם עליו את הדגש.

אני אישית שמה דגש על הוקרת תודה ולא משנה כמה יש לי. אני כל בוקר אומרת תודה על הדברים שזכיתי להם בחיי. הרגל של שנים שפשוט הופך אותי למאושרת. במקום להסתכל כל פעם על מה חסר לי, מה אין לי ומה אני צריכה. אני פשוט מסתכלת על מה יש לי ובמה בורכתי, וזה לא מעט. זה עושה אותי מאושרת וממקד אותי בכיוון חיובי.

מישהו עם הרבה חפצים יכול להוקיר תודה על מה שיש לו ולהיות מאושר מכך. הוא גם יכול להיות מודאג לכך שהחפצים ייהרסו, יגנבו או שאין לו מספיק ויתמקד בכל החפצים שעדיין אין לו.

זה בעיני יותר עניין של השקפה וזווית ראייה מאשר קשור לכמה יש לך באמת.
 
במקום להסתכל כל פעם על מה חסר לי, מה אין לי ומה אני צריכה. אני פשוט מסתכלת על מה יש לי ובמה בורכתי, וזה לא מעט.
אז מה גורם לך לרצות לפעול בכיוון מסוים אם לא "האין"?
 
אז מה גורם לך לרצות לפעול בכיוון מסוים אם לא "האין"?
בראש ובראשונה אפשר להכיר תודה על מה שיש, להתמקד בזה, להסתמך על זה, ועדיין לשים לב לדברים שאפשר לשפר. לא צריך להיות קיצוניים. במצב כזה לא מתקבעים רק על מה שחסר ולא מייחסים לכך חשיבות גדולה מדי. אני חושב שאין ברירה אלא לפעמים להסתכל על מה שחסר או לא בסדר, אחרת לא תהיה לנו שום שליטה על החיים שלנו ונתקע בדברים ומקומות שאנחנו לא אוהבים.
 
אם כל מה שמניע אותך זה חיפוש אושר - אתה צודק, אבל אין זה אומר שבריחה מסבל, לבדה, תוביל לאושר.
מה שאני אומר הוא, שזה בלתי אפשרי לברוח מסבל ולהגיע לאושר, או לחפש אושר ולהגיע אליו. הם בלתי נפרדים. ועצם החיפוש מרחיק אותך.
 
ההגדרה של אושר היא סופר בעייתית, ולכן גם השאלה "איך להיות מאושר" היא בעייתית אפילו עוד יותר

ממחקרים של דניאל כהנמן, כששואלים 2 אנשים "האם אתם מאושרים", ככול הניראה הם לא מבינים את השאלה באותה צורה.
הוא גילה שיש 2 סוגי אושר- אושר נוכחי- כמה אתה מאושר? וזיכרון של אושר- עד כמה הפעולה שהייתה הביאה לך אושר.
ניראה שלכאורה התשובות ל-2 השאלות הם חופפות, אבל ממש לא. ברוב המקרים לא, למען האמת.

תשאל אנשים האם הילדים שלהם גורמים להם להיות מאושרים? רוב המוחלט יגידו כן, אבל תשאל אותם בכמעט בכול רגע נתון מה מצב האושר שלהם כשהם נמצאים עם הילדים, זה יהיה מקביל לרמת אושר של לנקות את הבית.

השאלה היא מה חשוב יותר? אושר נוכחי? או אושר זיכרוני? והאם בכלל כול זה מה שיש באושר? האם ככה נכון בכלל למדוד אותו? ויש עוד מלא שאלות.

הנקודה היא, שאף אחד לא באמת יודע מה מביא אושר, ואלו שכן יודעים, ע"פ ניסוי ותהייה שלהם זה כן הצליח, זה תקף רק לגביהם ובכלל לא בטוח שזה יהיה תקף למישהו אחר.
 
מחקרים - שלא זכור לי איפה - מראים שמתחת לסף מסוים די נמוך יש קשר בין הכנסה לאושר אבל כשהסף מסופק הקשר נעלם. אפשר להניח שמתחת לסף הנל אנשים סובלים מרעב \ קור וכו ומעלו הצרכים הבסיסיים מסופקים והסבל הכרוך באי סיפוקם נעלם, ואיתו נעלמת הקורלציה.
 
מעל לסף הבסיסי האושר תלוי בבחירה של התיחסות. בחירה שתלויה גם בגנטיקה של הבוחר. אפשר לבחור להודות כל יום כמו האופטימית, או להתעצבן על כל ה ___ שמעירים אותי באמצע הלילה כמוני. עבודה בפני עצמה היא לא סבל. הסבל הוא רק באיך שבוחרים להתיחס אליה. כמה פעמים דחיתם משהו כי ממש לא רציתם לעשות אותו, אבל כשנכנסים לזה זה מעניין או נחמד או סתם לא סיפור.
פחד מחוסר ודאות ומסבל עתידי כגון מחסור הוא כשלעצמו סבל, שוב, יש כאן בחירה לפחד והבחירה קשורה אך לא לחלוטין מוכתבת על ידי בגנטיקה, אבל נקיטת צעדים להתגוננות ממחסור עתידי כגון חסכון עוזרים להתגבר על הפחד הנ״ל. .
ומכאן חזרה להנחת הבסיס. סולידיות לא ״אמורה״ ובפרט לא אמורה להביא לאושר. סולידיות היא סוג התנהגות, הנמלה מהמשל. האם הנמלה מאושרת מהצרצר? המשל האירופאי מודד אושר ביחידות חום, כך שלהתבטל בשמש הפך את הצרצר למאושר ואת הנמלה העובדת למאושרת פחות, ולכן, אם החורף היה קפוא אז הצרצר עשוי לסבל יותר בסופו של אותו סיפור, אבל אם הוא מצא בית חם אז הוא צוחק על הנמלה.
 
נערך לאחרונה ב:
מאוד מאושר.
כול פעם כשאני חוזר מביקור אצל משפחה ו/או חברים במדינת תל אביב [אני גר בגליל המערבי] אני מודה לעצמי שבחרתי בדרכי הצנועה.
אני חוזר הביתה עם שוק תרבותי/כלכלי וממש לא מבין את תרבות הצריכה המטורפת שלא מוסיפה כלום וללא ערך מוסף לחיי היום יום.
סתם, ארוחה עיסקית במסעדה צנועה ב 70+ ש"ח - על מה? חביתה על פרוסת לחם + 20 גרם טחינה + 20 גרם גבינה + 50 גרם סלט קצוץ + קפה?
אלוהים ישמור, עולה בבית פחות מ 5 ש"ח או במסעדה של אחמד 15 ש"ח אבל התל-אביבם מוכנים להוציא על זה 70 ש"ח.
מילא, פעם בה בשביל החברותא, אבל בוקר, צהרים וערב רק כדי לא לבשל משהו בבית?
אל תבינו אותי לא נכון, אני לא מתכלב ואיני חסכן במיוחד ומאוד מבסוט "לבזבז" אבל לא יותר ממה שנכנס...

אני בהחלט מסכים אתך, כדי לשרוד מגורים בתל אביב (כאחד שגר בתל אביב), זה מצריך ממך מאמץ יתר, ישנם כאלה שהמרוץ וההשרדות מתישה אותם (בעיקר אלו שבמקור הם מחוץ לתל אביב, ומכירים חיים אחרים), ולכן מוותרים על מגורים בעיר.

יש אחרים שמוכנים להתאמץ, לחיות במירוץ כדי לשרוד את העיר.

וישנם כמוני שגדלו בעיר, ופשוט לא מוכנים לוותר ! אין לי ספק שלחיות במקום אחר זול ופחות אינטנסיבי מקל על החיים, אישית אני מעדיף להתאמץ כדי להמשיך לחיות כאן, אני רגיל לזה, עבורי זה הבית.

בסופו של יום, כל אחד צריך להתאים את סגנון החיים שלו בהתאם לאישיות וליכולות שלו.
 
נערך לאחרונה ב:
אני בהחלט מסכים אתך, כדי לשרוד מגורים בתל אביב (כאחד שגר בתל אביב), זה מצריך ממך מאמץ יתר, ישנם כאלה שהמרוץ וההשרדות מתישה אותם (בעיקר אלו שבמקור הם מחוץ לתל אביב, ומכירים חיים אחרים), ולכן מוותרים על מגורים בעיר.
אני אחד מאלו שעזבו את המרכז לטובת הצפון.
אצלי המצב מעט שונה מרוב חברי הפורום כי אני כבר פרשתי ויצאתי ממרוץ העכברים. פרשתי לפני גיל פרישה רישמי.
יש את ה give & take. אחד מהמינוסים זה הריחוק מהמשפחה אבל לפעמים גם לזה יש ייתרון :lol:
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
N הנזק במינימליזם ואנטי-צרכנות, בראייה רחבה אוף טופיק 67
M הסכם הצטרפות של ברוקרים - להיות רגוע? שוק ההון 8
חתול לילה מה צריך להיות הדרוג של אג"ח ישראלי? שוק ההון 16
K האם שוק המניות לא יכול להיות מימוש של מעבר פשוט בין סוגי משאבים שוק ההון 47
ה איך להיות בעל רכב וגם מנימליסט ;) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
P להיות הגירסה הכי טובה של עצמך. התפתחות אישית 14
Z עוד סיבה לא להיות רשום כנשוי בישראל. אוף טופיק 41
נ האם להיות חבר מועדון? (צרכנות ברשתות) צרכנות פיננסית 27
א איך יכול להיות שאג"ח מדינה לא צמוד עם מח"מ גבוה נותן תשואה נמוכה\דומה למק"מ? שוק ההון 2
F ראיית חשבון מבלי להיות רואה חשבון פוסטים מאיכות נמוכה 5
ס האם ללמוד חשבונאות גם אם לא ארצה להיות רואה חשבון התפתחות אישית 3
D חברות :"בדק בית" של דירה ישנה, אך משופצת, האם מומלץ? ויש ריח רע של ביוב באחד החדרים, מה יכולה להיות הסיבה? נדל"ן 18
Z-Matrix ריבית של 4.2% עבור פקדון דולרי... איך זה יכול להיות? שוק ההון 54
ד הצעת מחיר ראשונה במכירת דירה נוטה להיות ההצעה הכי טובה? נדל"ן 10
נ מעוניין לעבור להיות יועץ עצמאי בתחום שלי, לפי פרוייקטים בתחום המומחיות שלי, התפתחות אישית 4
ז להיות פראייר מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 23
T להיות אנג׳ל בישראל השקעות אלטרנטיביות 12
שם משתמש בעייתי האם נייר מחכה מדד יכול להיות "בועה"? שוק ההון 21
Y בנצ׳מרק של כמה בכלל אמור להיות לי בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 22
C האם יכול להיות שאינדיקטורים מסויימים אופיניים למניות מסוימות? שוק ההון 5
א איך אני נהיה מפתח טוב יותר ומעלה את הסיכויים שלי להיות מקודם? התפתחות אישית 6
E זו סיבה מספיקה להיות זכאי לפיצויים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
Tsachi01 האם קופאית בסופר יכולה להיות סולידית? אוף טופיק 53
B האם אפשר להיות גם שכיר וגם עוסק פטור (במע"מ) שהוא גם עצמאי שאיינו עונה להגדרה בביטוח לאומי? מיסים 2
aminadav שאלה לגבי 6 כללי אצבע להרכבת תיק השקעות. בשביל לישון בשקט צריך להיות מוכן להפסיד את הכל, לא רק חצי, לא? דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 24
פ יכול להיות שכולנו משלמים מעל 70% מס על ההכנסה? מיסים 46
F IRA != חשבון פטור (או: עד כמה מסובך יכול להיות תיק הפנסיה) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 70
oferM המשלוחים מאליקספרסס הפכו להיות איטיים. למי הפתרונים? אוף טופיק 11
א מסחר בASX עמלות. יכול להיות שבנק ירושלים עדיף? שוק ההון 6
P הפקדה לקרן השתלמות במעמד עצמאי, לשכיר שהפסיק להיות עצמאי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
mudale222 יכול להיות ארביטראז' מעניין על קמהדע שוק ההון 22
N כמה זמן יקח לקרן זרה זולה להיות משלמת יותר ממקומית יקרה יותר? שוק ההון 3
S להתפטר? או להיות מפוטר? התפתחות אישית 30
ל מתעתד להיות עצמאי אוף טופיק 1
ד לימודי משפטים כדי להיות עורך דין אוף טופיק 76
A האם קרנות פנסיה ברירת מחדל צפויות להיות עם גרעון אקטאורי שלילי משמעותי? צרכנות פיננסית 108
L להיות מורה בגילאי ה30 התפתחות אישית 17
ה בן 21- רוצה להיות חוקר. רק הייטקיסטים יכולים לשרוד במדינה? יומני מסע אישיים 143
א להיות שמחה עם מה שיש לי ולשאוף קדימה - איך עושים את זה? יומני מסע אישיים 25
א להיות ערפד בשוק ההון שוק ההון 17
J האם עדיף להשקיע בפוליסת חיסכון אם אני מעדיף להיות פחות מושקע רגשית? שוק ההון 23
ד להיות חייל סולידי יומני מסע אישיים 100
א חילוק ההשקעות - האם חייב להיות שווה בשווה? שוק ההון 7
ל שאלה- למה לא הלכתם להיות במגזר הציבורי? התפתחות אישית 8
D פירוט עובר ושב של הבנק (בינלאומי) הפך להיות מסובך ובלתי מובן צרכנות פיננסית 11
S רוצה להיות סגור על עצמי לגבי למי להצביע בבחירות אוף טופיק 80
ג יכול להיות שזה אף פעם לא משתלם לעבור בין קרנות? שוק ההון 12
סול קרן פנסיה- חייבת להיות מנייתית? צרכנות פיננסית 5
ס הולך להיות משעשע, אשמח ליעוץ אוף טופיק 61
הק995 האם קופות IRA לא נזילות חייבות להיות מושקעות פאסיבי? שוק ההון 2

נושאים דומים

Back
למעלה