• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

אחי פצוע צה"ל עם הורי כאפוטרופוס. חשבתי להשקיע את הכסף עם מנהל תיק השקעות. דיברתי עם מיטב, והם לא רצו אפוטרופוס. איך מומלץ להשקיע כסף לבעל אפוטרופוס?

  • פותח הנושא פותח הנושא missim
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

missim

משתמש רשום
הצטרף ב
28/7/24
הודעות
22
דירוג
4
כדי לסבך את זה עוד, אנחנו אזרחים אמריקאים.

חשבתי פשוט לעבור אחד אחד על הרשימה פה

עד שמישהו יסכים לעבוד איתנו. אבל אולי באמת הכי כדאי פשוט להשקיע דרך הבנק.

מה אתם ממליצים?
 
הממשלה מחייבת בתי השקעות ובנקים בזהירות יתר עם אדם שמונה לו אפוטרופוס.
ראה כאן

עדיף להשקיע בבנק מאשר לא להשקיע בכלל, תמיד אפשר לנהל מו"מ על דמי ניהול וכולי.
 
נושא מסובך.
מיטב דווקא סבבה עם חשבונות אפוטרופוס, אבל אני לא יודע לגבי ייעוץ שם.
ממליץ לך באמת לעבור על כל הברוקרים ולשאול אותם.

בבנקים הם עושים את זה, אבל עלויות יקרות.

אפשר לקבל אישור בית משפט להשקעות שחורגות מהתקנות.
נ.ב. התקנות שונו השנה. אם אני זוכר נכון, השינויים נכנסים לתוקף באוגוסט השנה.

לגבי אינטראקציה אמריקאית - אין לי מושג.

דיסקליימר, לא מייעץ לא ממליץ ולא משפטן.
 
נושא מסובך.
מיטב דווקא סבבה עם חשבונות אפוטרופוס, אבל אני לא יודע לגבי ייעוץ שם.
ממליץ לך באמת לעבור על כל הברוקרים ולשאול אותם.

בבנקים הם עושים את זה, אבל עלויות יקרות.

אפשר לקבל אישור בית משפט להשקעות שחורגות מהתקנות.
נ.ב. התקנות שונו השנה. אם אני זוכר נכון, השינויים נכנסים לתוקף באוגוסט השנה.

לגבי אינטראקציה אמריקאית - אין לי מושג.

דיסקליימר, לא מייעץ לא ממליץ ולא משפטן.
אני רואה שאלטשולר שחם כתב על שינוי התקנות של חשבון אפוטרופוס
אז אולי יש יותר סיכוי שהם יסכימו לעבוד איתנו. אנסה. תודה
 
הממשלה מחייבת בתי השקעות ובנקים בזהירות יתר עם אדם שמונה לו אפוטרופוס.
ראה כאן

עדיף להשקיע בבנק מאשר לא להשקיע בכלל, תמיד אפשר לנהל מו"מ על דמי ניהול וכולי.
תודה. אעבור קודם על מנהלי תיק השקעות. אם לא ירצו אותו, אדבר עם הבנק.
 
למה לא מייק נספח אמריקאי? זה די פשוט ואפשר לבדוק אם joint account אולי זה מתאים לצרכים של פותח השרשור.

כנל לא מייעץ אבל כן אמריקאי.
 
איני מומחה לנושא אבל על פניו תיק בIB יעשה את העבודה היטב, הרבה מקומות בארץ לא יקבלו אמריקאים וזה גם מסבך את ההגשה בארה"ב באם אתם משתמשים בברוקר בארץ.
אם תרצו עוד יעוץ ללא עלות צרו קשר.
 
איני מומחה לנושא אבל על פניו תיק בIB יעשה את העבודה היטב, הרבה מקומות בארץ לא יקבלו אמריקאים וזה גם מסבך את ההגשה בארה"ב באם אתם משתמשים בברוקר בארץ.
אם תרצו עוד יעוץ ללא עלות צרו קשר.
החשש שלי ב IB שאולי עדיף להיות כמה שפחות מעורב בגלל שמדובר על אפוטרופוס. אם אני (כאיש לא מתחום ההשקעות) אעשה משהו לא טוב, יכול להיות שיהיו לי צרות משפטיות. אבל אם יש מנהל תיק השקעות, זה ישמע יותר טוב.
אולי אני טועה. היית ממליץ IB במקום?
 
החשש שלי ב IB שאולי עדיף להיות כמה שפחות מעורב בגלל שמדובר על אפוטרופוס. אם אני (כאיש לא מתחום ההשקעות) אעשה משהו לא טוב, יכול להיות שיהיו לי צרות משפטיות. אבל אם יש מנהל תיק השקעות, זה ישמע יותר טוב.
אולי אני טועה. היית ממליץ IB במקום?
על מנהל השקעות לא הייתי ממליץ בכל מקרה, נכון שבעתיים במקרה של אזרח אמריקאי.
 
על מנהל השקעות לא הייתי ממליץ בכל מקרה, נכון שבעתיים במקרה של אזרח אמריקאי.
למה? כי יש להם עמלות גבוהות (כלומר, לא היית ממליץ אפילו לישראלי)? או כי הם עלולים להשקיע בדברים עם השפעת מס אמריקאי לא טובה?
מה כן היית ממליץ? בנק? IB?
 
למה? כי יש להם עמלות גבוהות (כלומר, לא היית ממליץ אפילו לישראלי)? או כי הם עלולים להשקיע בדברים עם השפעת מס אמריקאי לא טובה?
מה כן היית ממליץ? בנק? IB?
גם כי זה שירות יקר אבל בעיקר כי הם חייבים לבנות לך תיק רחוק מאופטימלי וככל שיש יותר כסף ככה הוא עוד יותר פחות אופטימלי.
במקרה של אמריקאי זה בכלל מסבך את העניינים כי הם לא יודעים מה מותר, מה אסור וגם לא מספקים לך את הניירת המתאימה כדי לדווח על התיק כחוק לIRS, שלא לדבר על זה שגובים ממך כפל מס.
 
החשש שלי ב IB שאולי עדיף להיות כמה שפחות מעורב בגלל שמדובר על אפוטרופוס. אם אני (כאיש לא מתחום ההשקעות) אעשה משהו לא טוב, יכול להיות שיהיו לי צרות משפטיות. אבל אם יש מנהל תיק השקעות, זה ישמע יותר טוב.
אם אתה רוצה מנהל תיק רק בשביל "צרות משפטיות" [מול האפוטרופוס הכללי], לדעתי* אין לך מה לדאוג.
יש את התקנות.
אם אתה משקיע את הכסף לפי התקנות, אין להם מה להגיד לך.

אם אתה רוצה לסטות מהתקנות, זה באישור שלהם.
אם הם אישרו (למשל, פלח מנייתי גבוה מהמותר באופן רגיל) ואתה עומד בזה, שוב - אין להם מה להגיד לך.

(*) אני אפוטרופוס בעצמי. מכיר את הנפשות הפועלות במשרד המשפטים. אני לא חוזה עתידות ולא יודע מה בדיוק מדיניות האכיפה שלהם וכו', אבל:

1. המגמה בשנים האחרונות היא דווקא לשחרר קצת את הרצועה בפיקוח על אפוטרופוסים. ההבנה היא שברוב המכריע של המקרים מדובר בקרובי משפחה שעושים עבודה קשה בנאמנות רבה, וללא שכר. מבחינת המדינה, זה חיסכון במשאבים.
2. כמו רוב המשרדים הממשלתיים, המשאבים שלהם דלים. מקרים של הונאה בתחום האפוטרופוסים עוברים מעל הראש שלהם לצערי (כך לדברי עורך הדין שלי). כמובן שחלילה אני לא חולם אפילו על לסטות מהחוק, אבל צריך להבין שאתה לא מול ה...מכונה הכי משומנת לתפיסת פושעים.
3. מהניסיון שלי, הם הולכים על החוק היבש ולא מגדילים ראש. בד"כ זה לא טוב. פה זה דווקא כן טוב: אתה בתקנות? אתה בסדר.
4. גם במקרים חלילה של מחלוקות מול האפוכ"ל, יש בתי משפט בישראל. זה לוקח זמן, הם מעיקים ולפעמים מתחכמים בתחום הזה, אבל לא כל פיפס מול משרד המשפטים פירושו חלילה שלילת האפוטרופסות או סנקציות.
5. אל תאמין למה שאנשים אומרים באינטרנט. יש ספק? תתייעץ עם עו"ד משפחה.

--
כמו שאמרו, מנהל השקעות זה פתרון לא כ"כ טוב אם אתה מוכן לקרוא קצת על השקעות וכולי ולבוא בגישת "עשה זאת בעצמך" שתחסוך מלא כסף.
 
נערך לאחרונה ב:
אם אתה רוצה מנהל תיק רק בשביל "צרות משפטיות" [מול האפוטרופוס הכללי], לדעתי* אין לך מה לדאוג.
יש את התקנות.
אם אתה משקיע את הכסף לפי התקנות, אין להם מה להגיד לך.
זה בדיוק החשש שלי. אני לא מכיר את התקנות. אני גם לא עורך דין שרגיל לקרוא התקנות.
כמו שאמרו, מנהל השקעות זה פתרון לא כ"כ טוב אם אתה מוכן לקרוא קצת על השקעות וכולי ולבוא בגישת "עשה זאת בעצמך" שתחסוך מלא כסף.
כל המשפחה שלי משקיעה הרבה זמן בכל מה שקשור לטיפולים של אחי. לאחרונה שמתי לב שעד עכשיו כל כספו ישב בבנק. להבנתי מנהל תיק השקעות יותר טוב משקלים בבנק ולא דורש הרבה עבודה.

מצד שני, אני מבין שהאופציה השנייה (שהוא שאתר הזה ספציפי interactivebrokers , נכון?) יותר טוב כי
1. יש פחות חשש למיסוי כפול (של ארה"ב)
2. אחסוך את כספי הניהול של מנהל השקעות (בערך %0.7 - %1 לשנה לפי האינטרנט)
3. אוכל להשקיע בדברים יותר טובים, אבל חוקיים, שמנהל השקעות לא יעשה

אז אם מכל הסיבות האלה, החיסכון משמעותי, אתחיל לקרוא וללמוד על מה מותר ומה מומלץ להשקיע.
 
נערך לאחרונה ב:
זה בדיוק החשש שלי. אני לא מכיר את התקנות. אני גם לא עורך דין שרגיל לקרוא התקנות.
זה עברית דיי פשוטה, אין מה לפחד.
או שתתייעץ עם עו"ד משפחה באופן חד פעמי למשל.
למשרד המשפטים יש גם מוקד תמיכה באפוטרופסים - אולי שווה לדבר איתם. לפי הכתוב כאן, הם מסבירים את המצב החוקי גם בנוגע להשקעות.

כל המשפחה שלי משקיעה הרבה זמן בכל מה שקשור לטיפולים של אחי. לאחרונה שמתי לב שעד עכשיו כל כספו ישב בבנק.
אגב, כל הכבוד לך.
 
זה בדיוק החשש שלי. אני לא מכיר את התקנות. אני גם לא עורך דין שרגיל לקרוא התקנות.

כל המשפחה שלי משקיעה הרבה זמן בכל מה שקשור לטיפולים של אחי. לאחרונה שמתי לב שעד עכשיו כל כספו ישב בבנק. להבנתי מנהל תיק השקעות יותר טוב משקלים בבנק ולא דורש הרבה עבודה.

מצד שני, אני מבין שהאופציה השנייה (שהוא שאתר הזה ספציפי interactivebrokers , נכון?) יותר טוב כי
1. יש פחות חשש למיסוי כפול (של ארה"ב)
2. אחסוך את כספי הניהול של מנהל השקעות (בערך %0.7 - %1 לשנה לפי האינטרנט)
3. אוכל להשקיע בדברים יותר טובים, אבל חוקיים, שמנהל השקעות לא יעשה

אז אם מכל הסיבות האלה, החיסכון משמעותי, אתחיל לקרוא וללמוד על מה מותר ומה מומלץ להשקיע.
באופן כללי, כדאי לפרק כל דבר לגורמים נפרדים.
1. האם כדאי מנהל השקעות או לא (ספוילר: עדיף שתדגור על השרשורים הרלוונטיים, מקס' לא תמקסם 0.0001 אחוז של דחיית מס)
2. איפה כדאי לפתוח את החשבון (ספוילר: תלוי מאד באופי ובנתונים, בפורום יש נטיה לקחת את IB כאופציית הבסיס)
3. במה להשקיע (ספוילר: תלוי בסעיף 1, במקרה שאתה מתבלבל, פשוט תבדוק כמה אחוזי נזילות וחוסן יש, תכתוב וישמחו לדון איתך)

בשולי, קיבלת הצעת עזרה נדיבה מ @אורי ג. - תנצל אותה.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
באופן כללי, כדאי לפרק כל דבר לגורמים נפרדים.
1. האם כדאי מנהל השקעות או לא (ספוילר: עדיף שתדגור על השרשורים הרלוונטיים, מקס' לא תמקסם 0.0001 אחוז של דחיית מס)
2. איפה כדאי לפתוח את החשבון (ספוילר: תלוי מאד באופי ובנתונים, בפורום יש נטיה לקחת את IB כאופציית הבסיס)
3. במה להשקיע (ספוילר: תלוי בסעיף 1, במקרה שאתה מתבלבל, פשוט תבדוק כמה אחוזי נזילות וחוסן יש, תכתוב וישמחו לדון איתך)

בשולי, קיבלת הצעת עזרה נדיבה מ @אורי ג. - תנצל אותה.
אכן התכתבתי עם אורי, הוא ממש עזר. הגעתי למסקנה שיש פה המלצה חריפה נגד מנהל השקעות. עד כדי כך, שאני לא מבין לאיזה מטרה הם משרתים. בבנק אשלם עמלות, אבל זה הכי קל, אז יש עניין בזה אם אני באמת לא רוצה להשקיע זמן. הדבר הכי מומלץ פה הוא IB או schwab. זה מפחיד לקחת את כספו של אחי בידי, אבל נראה שזה דבר סביר ללמוד (גם לאנשי לא מתחום הפיננסי, כמוני).

תודה רבה לכל מי שעזר. יש לי שאלת המשך בנושא אפוטרופוס (תוכלו לראות כשיאשרו לי את הפוסט)
 
Back
למעלה