• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אז היא נכנסה למניות - מקרה מבחן ל"משקיע על סמך שמועה"

  • פותח הנושא c881
  • פורסם בתאריך
מצויין, שתמשיך, עוד עמלות שנכנסות לבנקים\בתי השקעות שאנחנו מחזיקים בתוך המדדים.
 
נערך לאחרונה ב:
אותי מה שזעזע זה הדבר הבא "עשרות אלפי שקלים – חלק ניכר מכל חסכונותיי (20 שנות עבודהנטו בערך. אני לא מגזימה)" אני מצפה בעשרים שנה שכל אחד מאתנו (ואני לא מכניסה לכאן את סיפורי מסעודה משדרות, אני מדברת על אנשים צעירים ומשכילים בישראל של לפני עשרים שנה) יוכל לחסוך יותר. עושה רושם שזו לא ההחלטה הגרועה הראשונה שלה, וגם לא תהיה האחרונה.
 
אני מדברת על אנשים צעירים ומשכילים בישראל של לפני עשרים שנה)
זו באמת נקודה מעניינת.
אני חושב שברור לכולם שהיחס לחסכון בפורום הזה לא משקפת את החברה בישראל.
בקשר לבני 40 משכילים, אני לא בטוח כמה חסכונות לא פנסיוניים יש להם. אני מניח שרובם קנו דירה בסמוך להתחלת עליית מחירי הדירות, כך שהמשכנתה שלהם סבירה, אבל אני לא בטוח כמה הם חוסכים בשוטף.
הניחוש שלי הוא שרוב האנשים האלו חוסכים סכומים זעומים מלבד החסכון הפנסיוני (אני כולל בפנסיוני גם קה"ש כי היא חסכון חובה), אבל אולי אני טועה. בכל מקרה, גם אם חוסכים, מעט מזה נשאר (שוב, ניחוש בלבד) כחסכון לטווח ארוך, והרוב ייצא על צריכה יקרה חד פעמית כמו ארועים שונים, טיולים יקרים וכו'.
 
אני כולל בפנסיוני גם קה"ש כי היא חסכון חובה)
קודם כל, העובדה שנחסכות קרנות השתלמות לא אומר שכולם היו חכמים מספיק כדי לא להוציא אותם אחרי שש שנים על משהו. שנית, בעוונותי כשהתחלתי לעבוד, קרנות השתלמות היו רק לאנשים עם עבודות מאד טובות. בכל התקופה שבה הייתי סטודנטית, הסתדרנו וגם חסכנו בלי קרנות השתלמות. אחרי עשרים שנות עבודה, רוב החברים שלי כבר לקראת סגירת המשכנתא, וההייטקיסטים ביניהם כבר סיימו מזמן.

את הדירה הראשונה שלנו קנינו בגיל 23. היו לנו קצת חסכונות מהחתונה, שהיתה הרבה יותר צנועה מאלו שאני רואה היום והוצאנו בה 30,000 ש"ח (שזה בערך 52,000 ש"ח אם נצמיד למדד עד היום). במונחים של אז החתונה היתה בהחלט ברמה הרגילה והיו 250 איש, זה לא שהתכוונו לחסוך, ונשארנו ברווח של 25,000 ש"ח אחרי התשלומים השונים. חסכנו במשך עוד חצי שנה עוד 30,000 ש"ח, גרנו אצל ההורים ועבדנו בעבודות מזדמנות, אבל זו היתה העזרה שלהם. אחר כך נסענו לחו"ל לחודשיים (ועבור הנסיעה חסכנו כסף נוסף) והתחלנו ללמוד. אחרי שנה אחד ההורים פתח קרן השתלמות, והיו בה כ- 100,000 ש"ח. ביחד עם החסכונות שלנו קנינו דירה להשקעה שעלתה אז 300,000 ש"ח והכניסה בערך 2000 ש"ח לחודש. ההורים היו צריכים לחתום לנו ערבות אבל הסתדרנו והמשכנתא שולמה מהשכירות. זה לא שההורים לא עזרו, אבל אנחנו בהחלט עבדנו כל הלימודים.

מה אני רוצה להגיד? שאם שני ילדים אחרי צבא יכלו לגור אצל ההורים שבעה חודשים ולחסוך 30,000 ש"ח, שהיו היום 50,000, מה היא בדיוק עשתה ב- 20 שנים? בטח לא הייתי מצפה שהיא תחסוך רק כמה עשרות אלפי ש"ח בעשרים שנות עבודה. וזו עוד כתבת כלכלית שיש לה יכולת לחשב מספרים ומדדים. היא עושה טעויות של מתחילים בהשקעות, וכנראה גם בהתהלות הכלכלית, ואז אם כך נראה מי שכותב בדה-מרקר, אני מתביישת לקרוא שם.
 
מה אני רוצה להגיד? שאם שני ילדים אחרי צבא יכלו לגור אצל ההורים שבעה חודשים ולחסוך 30,000 ש"ח, שהיו היום 50,000, מה היא בדיוק עשתה ב- 20 שנים?
אני דיברתי על המצוי ונדמה לי שאת כתבת על הרצוי. אני מסכים איתך לגמרי שאפשר לחסוך הרבה יותר וההתנהלות שלך אכן מוכיחה זאת. נדמה לי (ושוב, ניחוש בלבד) שרוב בני ה-40 דומים יותר לגב' שפורן מאשר לך בהיבט הזה.

בקשר למשכנתה - אני לא מכיר הרבה בני 40 בלי משכנתה עם דירה בבעלות מלאה. גם אלו שהרוויחו יפה, ניצלו את זה כדי לשדרג את הדירה ולכן המשכתנה נשארה (ולפעמים גדלה לעומת הסכום המקורי). אולי אני חי בסביבה בזבזנית, לא יודע.

מעבר לכך, אני לא יודע עליה כלום ברמה האישית, כך שלא נראה לי שראוי לתקוף אותה. אנשים עוברים ארועים שונים בחיים שמקטינים את יכולת החסכון שלהם.
ואם כבר אישית - היא עוסקת או לפחות עסקה במקצוע הולך ונעלם - עיתוני חוקר.
 
כמה יהירות, חברים.....מישהו מכיר אותה מספיק טוב בשביל לשפוט אותה בצורה הזו? אתם יודעים מה עבר עליה, על משפחתה, חבריה? מאיפה עזות המצח הזו ככה לשפוט אנשים, את כיסם ויכולותיהם, בלי להכיר קמצוץ מן הסיפור (וסביר להניח שאפילו פחות מקמצוץ) אני יכול לחשוב על הרבה מאוד דרכים שיביאו בנאדם לחובות עצומים, שלא לדבר על "רק" חסכון קטן - אפילו שהם נבונים ומבינים את כל התורה, ורוצים לחסוך (מחלה שלהם או של קרוב, סיוע אחר)....תחשבו טיפה לפני שאתם פותחים את הפה.
 
הישראלי הטיפוסי חוסך כ-10% מהשוטף שלו (אני לא מדברת על הפקדה לפנסיה וכו'), ואת מה שהוא חוסך הוא כמובן לא משקיע, אלא נוטה לפרק אחת לכמה שנים על קנייה גדולה (מכונית, טיול לחו"ל וכיוצ"ב), כך שבהחלט הגיוני שאנשים יישארו עם עשרות אלפים בודדים אחרי 20 שנות עבודה. חשוב לזכור את זה -- הם ה"נורמלים", אנחנו ה"לא נורמלים".
 
אתם יודעים מה עבר עליה, על משפחתה, חבריה?
אני לא מדבר על כמה חסכה או איך...
אני דיברתי אך ורק על איך בוחרת מניות לקנות ומתי לצאת.
 
אני לא מדבר על כמה חסכה או איך...
אני דיברתי אך ורק על איך בוחרת מניות לקנות ומתי לצאת.
לא דיברתי עלייך, אלא על שאר התגובות, כולל זו של מייסדת הבלוג (שבאה בהמשך). זה פשוט לא לעניין.
 
כולל זו של מייסדת הבלוג
מסכים איתך לגבי חלק מהתגובות, אבל בקשר לתגובה של @הסולידית לא מבין איפה הבעיה, היא כתבה הבחנה כללית ולא ספציפית למושא השירשור, לראייתה זו הנורמה, אם אתה חושב אחרת אתה יכול לסתור את ההנחה אבל לקרוא לה לא לעניין זה נראה לי ממש לא לעיניין !
 
כמה יהירות, חברים.....מישהו מכיר אותה מספיק טוב בשביל לשפוט אותה בצורה הזו? אתם יודעים מה עבר עליה, על משפחתה, חבריה?

אני לא מסכימה איתך. זה לא ענין של יהירות. למה, אתה מכיר אותי? בעית בריאות לא פשוטה שעלתה ועולה כסף, גירושין וחובות מאסיביים של הגרוש שלי (ואני מדברת על מאות אלפי שקלים) ששילמתי? אתה קורא שאני איזה נערונת מפונקת שהחיים כל הזמן חייכו אליה ועכשיו מבקרת מישהו אחר? ממש לא. תאמין לי שבשנים האחרונות הגעתי בציפורניים לאן שהגעתי.

לדעתי ההערה שלי מאד לעניין. לדעתי, וככה גם העירו לה בפייסבוק שלה, הצורה שבה היא החליטה על קניית מניות, השיקולים שלה, הכניסה שלה למניות עם כל הכסף שחסכה ללא שום כרית בטחון, נראים לי לא מקצועיים, יחסית לאדם שסיקור כלכלי הוא מקצועו. בדיוק כמו שלא כל מבקר קולנוע צריך להיות במאי, ולא כל מבקר מוזיקה הופך לזובין מהטה, עושה רושם שהיא לא צריכה לנהל את הכספים של עצמה. אם יש משהו שגם בפורום כאן הודגש וגם במקומות אחרים, זה לא להשקיע במוצרים בעלי סיכון כשאתה לא בעל יכולת לספוג את הירידות.

ולמה כתבתי על עצמי? כי לדעתי החיים היום יותר יקרים, בהרבה. אם עושים תיקוני מדד למחירים שאני זוכרת מאז, מדד המחירים לצרכן השתנה ב- 75% לערך בעשרים שנה, ואילו כוח הקנייה ירד משמעותית. למשל הדוגמה שהבאתי של עלות החתונה, מנה אז עלתה בערך 100 ש"ח והיום זה קרוב לפי שלוש. אם המדד השתנה רק - 75%, משהו כאן קצת דפוק. הדירה מולי מושכרת היום בשכ"ד כפול ממה שהושכרה לפני עשר שנים. אני באמת חושבת שלפני עשרים שנה, כשאני הייתי חיילת משוחררת, היה יותר קל לחסוך מהיום, ועל הרקע הזה כן מפתיע אותי הנתון הזה שהיא מצטטת.
 
בקשר למשכנתה - אני לא מכיר הרבה בני 40 בלי משכנתה עם דירה בבעלות מלאה. גם אלו שהרוויחו יפה, ניצלו את זה כדי לשדרג את הדירה ולכן המשכתנה נשארה (ולפעמים גדלה לעומת הסכום המקורי). אולי אני חי בסביבה בזבזנית, לא יודע.[/QUOTE]

בהקשר הזה, אולי אתה באמת חי בסביבה בזבזנית. האנשים האלה שאני מכירה הם אנשים שקנו דירה באזור מסוים, ופשוט גרים בה מאז - 10 או 15 שנים. הדירות היו יותר זולות משמעותית ואנשים קנו דירות של 4 או 5 חדרים (לא בת"א) עם משכנתא של 600 אלף ש"ח (והון עצמי של 250 אלף ש"ח, רובו מהחתונה, קצת מההורים וחסכונות של שנים בודדות). תשלום חודשי ממוצע מסביבי היה בערך 2500 ש"ח. בתנאי חוסר הריבית של היום כולם מחזרו ומחזרו, העלו את ההחזר החודשי עם העליה בותק ובשכר ופשוט סיימו אותה לפני הזמן. אני לא מדברת רק על חברים שלי, שאולי תחשוב שהם דומים לי. אני מדברת על מה שאני שומעת בארוחות הצהריים בעבודה, על מה אני שומעת באירועים חברתיים. כמה מהם החליטו לעזוב את העבודה ולעבור למשרה חלקית במשהו שיותר מספק אותם (בדרך כלל בעסק שהקימו בעצמם), שזה סוג של עצמאות כלכלית. אני לא מדברת רק על הייטקיסטים - המורה הגרושה של הבן הקטן שלי קנתה לבד דירה של 5 חדרים לפני עשר שנים ותוך כמה שנים בודדות מהיום תסיים את המשכנתא, נראה לי.

אולי ההבדל המשמעותי הוא שרוב האנשים האלה ילדו בגילאים צעירים. יש אנשים בני גילי שהשתקעו בגיל יותר מאוחר, התחתנו מאוחר, ילדו בגילאים יותר מאוחרים. רובם חסכו פחות בשנות העשרים - חיו במרכז ת"א יחסית ביוקר, הוציאו על בילויים וכד'. כשהם ניגשו לקנות דירה התחיל גל ההתייקרויות הגדול והם נאלצו לקחת משכנתא ענקית במקביל לתשלום יקר למטפלות ו/או גנים לילדים. הטענה שלי שאז, לפני עשרים שנה, הספיק להיות טיפה מחושבים והיה ניתן לחסוך גם בלי להיות ממש סולידיים.
 
אולי ההבדל המשמעותי הוא שרוב האנשים האלה ילדו בגילאים צעירים. יש אנשים בני גילי שהשתקעו בגיל יותר מאוחר, התחתנו מאוחר, ילדו בגילאים יותר מאוחרים. רובם חסכו פחות בשנות העשרים - חיו במרכז ת"א יחסית ביוקר, הוציאו על בילויים וכד'. כשהם ניגשו לקנות דירה התחיל גל ההתייקרויות הגדול והם נאלצו לקחת משכנתא ענקית במקביל לתשלום יקר למטפלות ו/או גנים לילדים. הטענה שלי שאז, לפני עשרים שנה, הספיק להיות טיפה מחושבים והיה ניתן לחסוך גם בלי להיות ממש סולידיים.
אני דוקא רואה סביבי בדיוק ההפך - הרבה מאלו שילדו בגיל צעיר בקושי מסתדרים, אין להם דירה ואין להם כמעט חסכונות, ואילו אלו שדחו את הילודה די מסודרים. ומדובר על אנשים מהדור שלי ושלך בערך (כאלה שסיימו צבא לפני כעשרים שנה +-). כשמדובר באנשים שהם באופן טבעי לא בזבזנים, קרוב לעשור ללא ילדים ועם עבודה טובה זה המון זמן עם מעט הוצאות שמאפשרות לחסוך הרבה. נכון שלעומת זאת, אם כשאין לך ילדים אתה גם לא אחראי ובזבזן, עשור ללא ילדים זה המון זמן לדמם את ההכנסות שלך.

ולגבי הטענה על ההבדל בין העבר להווה - יכול מאד להיות שיש הבדל ביוקר המחיה, אבל אני חושבת שיש הבדל הרבה יותר גדול ברמת החיים שרבים מהאנשים מצפים לה. יש לי דוגמא אנקדוטלית של אדם שצעיר ממני בכמעט עשור, רווק שהרוויח משכורת הייטק במשך כמה וכמה שנים, לא משלם שכירות יותר גבוהה ממה שאני שילמתי פעם, ואין לו אף גרוש של חסכונות. למה? הוא נוסע כל הזמן לחו"ל, קונה תמיד את הלפטופ הכי חדש וכן, יוצא המון לבילויים. כשאני הייתי בגילו פשוט לא ביליתי כל כך הרבה, ונסעתי לחו"ל אולי פעמיים במשך עשור (ובלי "טיול גדול").
 
כשמדובר באנשים שהם באופן טבעי לא בזבזנים, קרוב לעשור ללא ילדים ועם עבודה טובה זה המון זמן עם מעט הוצאות שמאפשרות לחסוך הרבה. נכון שלעומת זאת, אם כשאין לך ילדים אתה גם לא אחראי ובזבזן, עשור ללא ילדים זה המון זמן לדמם את ההכנסות שלך.
...
יש הבדל הרבה יותר גדול ברמת החיים שרבים מהאנשים מצפים לה.

אני מסכימה איתך. אולי האנשים שאני מכירה שהתחתנו מוקדם הם אנשים שמטבעם הם גם לא בזבזנים? בכל מקרה, העלייה החדה במחיר הדירות שינתה משמעותית את חוקי המשחק, לדעתי, ומי שקנה דירה לפני יותר מעשר שנים פשוט נמצא במקום אחר (בהנחה שלקנות דירה זו מטרה), כי ההון העצמי הנדרש הוא בסקאלה אחרת לגמרי. אני גם מסכימה בנושא רמת החיים, והתלבטתי האם לכתוב את זה בעצמי למען האמת. אני נסעתי לחו"ל לא כל שנה, ובכלל לא כשהילדים שלי היו מאד קטנים. מסביבי כולם מצפים לנסוע פעם או פעמיים בשנה לחו"ל, "להתאוורר". עם זאת, אני לא יכולה להתעלם שמי שלא היה בזבזן, היה יכול לגור שנה שנתיים אצל ההורים עם בן הזוג ולצאת מזה עם הון עצמי לדירה בישובי הלווין של המרכז (לא בת"א) ומשכנתא שפויה. בשורה התחתונה, אם אני משווה "לא בזבזן" לפני עשרים שנה ו"לא בזבזן" היום, נראה לי שאז היה יותר קל לחסוך למי שאין לו בהכרח "עבודה טובה". בדיוק בגלל זה סיפרתי עלינו, חיילים משוחררים, שחסכנו בפחות משנה סכום די משמעותי של כסף בעבודות סטודנטיאליות.

בכל מקרה, חסכון של כמה עשרות אלפי ש"ח שווה לחסכון של 200 ש"ח בחודש על פני 20 שנים. אני יודעת, כי זה בערך מה שיש לילדים שלי בתוכנית החסכון שהסבתות עשו להם וזה יספיק להם למימון התואר הראשון ועוד קצת. רוב האנשים סביבי חסכו את הסכום הזה לכל ילד (קצת יותר מקצבת ילדים אבל זה היה מינימום ההפקדה החודשית בבנק לתוכנית חסכון מאד מאד סולידית אבל ארוכת טווח), ועוד חסכו לעצמם. בכל מקרה, את הכסף הזה היום אני לא אסכן כי ממש בקרוב הוא ישמש למטרות שלו. לא צריך להיות האוראקל להבין שגם בלי הברקזיט אנחנו בתקופה תנודתית.
 
הבנת הנקרא באופן קצת שונה או מדוע לא צריך למהר להסיק מסקנות:

"עשרות אלפי שקלים" יכול להיות גם 25 עשרות? כלומר 250 אלף? עדיין לא סדר גודל של מאות אלפים?

"חלק ניכר מחסכונותיי" 15% גם יכולים להיות חלק ניכר? 25% בוודאי מהווים חלק ניכר.

בשקלול הפרשנות של שני הביטויים כמפורט לעיל - חסכה בעשרים שנים כמיליון שקלים. לא כל כך מעט.
 
@מרק עוגיות@

ומאה תשעים זה גם מאות אלפים או עשרות אלפים? גם לגבי 190,000 שח החישוב שונה משמעותית... כ-750,000 אם השקיעה רבע מחסכונותיה
 
לא ברור לי באיזה שימוש סביר בשפה העברית 190,000הוא סכום שמוגדר מאות אלפי שקלים ולא עשרות אלפי שקלים. אשמח לקישור לאתר של האקדמיה ללשון עברית או משהו דומה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
E האם המשפט “אקנה דירה , מקסימום לא אוכל לעמוד בהחזרים ,אז אמכור אותה”-הוא מטעה מאוד נדל"ן 18
littleSeal אז למה לא להשקיע בחסכון בבנק, בעצם? פוסטים מאיכות נמוכה 2
ד האם הגיע הזמן להוציא את ההשקעות מהארץ? ואם כן, אז איך? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 145
B אחוז משכנתא רצוי עוד 2-6 שנים + השקעה עד אז נדל"ן 5
de dud מחפש קטע ג׳אז כבר שנים .. HELP! אוף טופיק 4
Flex אז למה לא בעצם? בן 27 יומני מסע אישיים 38
Sp0 אם אני מחזיק מק"מ עד תאריך הפירעון אז אני יכול להתעלם מעליות\ירידות? שוק ההון 3
Y אז מה היא אינפלציה? הנה הסבר לכל מי שלא יודע... שוק ההון 163
stamEhad זכייה במחיר למשתכן - אז עשיתי סימולציות. מנסה כעת להבין מה הצעדים הבאים ומשתדל לא לעשות טעויות יקרות נדל"ן 33
א האם זה זמן טוב להתחיל ליצור שכבות מלאכותיות, ואם כן אז איך לעשות את זה? שוק ההון 19
T אז.. ממה מתחילים? שוק ההון 7
N קרן מחקה אג"ח ממשלתי כללי - אז מה קורה עכשיו? שוק ההון 16
M אז איך אתם עם הוצאות החגים פורים ופסח? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 20
ת בבואי לשלם היום ארנונה באתר-שגיאה. אז לחצתי שוב - האם תשלום ירד פעמיים? מיסים 9
Gambit אז… איך אתם עוקבים אחרי תיק ההשקעות שלכם? שוק ההון 32
S אז מה עוד אפשר לעשות עם הפנסיה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 35
aminadav האם נכון להסיק שגם אם מחירי הנדל"ן ירדו או יעלו אז ת"א בניה לא יושפע מזה ישירות? שוק ההון 1
Y אז מה בעצם העלות של משכנתא כמינוף לשם מינוף? נדל"ן 13
פ דיון פוסט - אז אתם רוצים “להשקיע” בביטקוין? דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 143
1337justme אז למה לא קצבה לכל החיים? שוק ההון 45
ס אז איך נכון לבקש מהבוס העלאת שכר ? אשמח לעזרתכם אוף טופיק 18
Y אז מה עושים עם פנסיה משלימה? צרכנות פיננסית 6
ת "אל תמהר להפעיל ביטוח רכב, כי..." אז -האם אני צודק במסקנה שלי אוף טופיק 15
א אז השנה היא 2020 - אג״ח עוד רלוונטיות? שוק ההון 59
K נו... אז הבטיחו תשואה ללא סיכון נדל"ן 1
L אז איפה ככי זול? שוק ההון 8
Wannabe אז מה לעזאזל בעצם קורה פה?! שוק ההון 22
S אז....הצטרפתי לפרוייקט של "דרך ערך" אוף טופיק 31
Cleo אז מה ערך התיק בנקודת הסיום? (אזהרה - פוסט מורבידי) פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 32
Wonko פתחתי חשבון בבית השקעות! אבל אז התחלתי לקרוא.. שוק ההון 46
מ אז להעביר את הקרן המחקה שלי לקרן סל? בעקבות הרפורמה שוק ההון 0
N אז לכל מי שרצה כרטיס אשראי ישראלי עם 1% עמלת המרה צרכנות פיננסית 178
M אז למה כן להחזיק אג"ח ממשלתי? שוק ההון 87
tpr אז מה לא בסדר בתיק שוקולד מריר שוק ההון 13
P אז אקסלנס החליטו להעלות לי את דמי הטיפול שוק ההון 45
N משקיע חדש - אז... מה קורה עם אג״ח? שוק ההון 2
R אז מה דעתכם לגבי אג"ח בימים אלו? שוק ההון 24
M אז... מתי בעצם למכור? שוק ההון 13
Frenchman אז בעצם, כל הכסף בעולם הוא דיגיטלי? אוף טופיק 40
Y אם אני מאמין שטסלה הולכת להתרסק אז איפה ואיך כדאי לקנות שוק ההון 29
P אז מה דעתכם על מניית GE? שוק ההון 26
D הבנק שינה את התנאים אז החלטתי לעזוב, האם זו עילה לשיחרור פיקדון? צרכנות פיננסית 5
חסכונית אז כמה אאוטפיטים יש לכם לעבודה משרדית? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 23
גרהם אז מה נקבע בקשר לקיזוז הפסד שנובע מירידת שעח ? שוק ההון 0
מ אז איפה מכירים סולידיות? אוף טופיק 65
BRK אז מה עושים כשהשוק יורד? שוק ההון 13
c881 אז הגעתי לנקודת הפקדה חודשית לפנסיה שיש לחלק את הסכום שוק ההון 40
א אז כמה אפשר להפקיד בקרן השתלמות לעצמאים+שכירים שוק ההון 1
M אז מה הסיפור של קרן החירום שוק ההון 14
R אז מה אתם אומרים על וורן באפט ב-2016? שוק ההון 121

נושאים דומים

Back
למעלה