• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

אגח זבל, האם זה זבל?

צעיר מידי ומשקיע

משתמש רגיל
הצטרף ב
10/12/24
הודעות
133
דירוג
105
למה לא להשקיע באגח זבל בצורה מגוונת מאוד (להלוואות להרבה גופים שונים, לא מדבר כרגע על תקופת ההלוואה) ובכך להרוויח תשואה גבוהה יותר מאגח ממשלתי, כשעדיין יש לי הגנה מפני אי תשלום של הגוף שהלוואתי לו (בגלל שכל גוף הוא חלק קטן מנתח התיק המושקע באגחים)? הרי אחוזי הריבית נקבעים בצורה שבה בכל דירוג בממוצע המלווה ירוויח.
 
בצורה מגוונת מאוד
1. כי אז אתה מגדיל גם את מספר החברות שלא ישלמו לך.
2. אם יש משבר במשק אז כל החברות האלה חוטפות ביחד, זאת אומרת שהפיזור לא עזר לך.

עדיין מה שהצעת הוא יותר טוב מלהשקיע רק באג"ח זבל של חברה אחת.
 
למה לא להשקיע באגח זבל בצורה מגוונת מאוד (להלוואות להרבה גופים שונים, לא מדבר כרגע על תקופת ההלוואה) ובכך להרוויח תשואה גבוהה יותר מאגח ממשלתי, כשעדיין יש לי הגנה מפני אי תשלום של הגוף שהלוואתי לו (בגלל שכל גוף הוא חלק קטן מנתח התיק המושקע באגחים)? הרי אחוזי הריבית נקבעים בצורה שבה בכל דירוג בממוצע המלווה ירוויח.
אף אחד לא מבטיח לך שתרוויח יותר מאג"ח ממשלתי אלא שפוטנציאלית תוכל להרוויח יותר תמורת הסיכון שבתנודתיות גבוהה יותר וגם בסיכוי הלא קטן שתרוויח פחות מאשר אג"ח ממשלתי מקביל.
 
1. כי אז אתה מגדיל גם את מספר החברות שלא ישלמו לך.
2. אם יש משבר במשק אז כל החברות האלה חוטפות ביחד, זאת אומרת שהפיזור לא עזר לך.

עדיין מה שהצעת הוא יותר טוב מלהשקיע רק באג"ח זבל של חברה אחת.
שם רגע בצד את הבעיה השניה, שהיא בהחלט בעיה גדולה.
אחוז הריבית הנדרשת לכל דירוג אשראי מחושבת כך שבממוצע מי שמלווה מרוויח, אז נקודה 1 לא רלוונטית כל הלוואתי למספיק גופים כדי להתקרב לממוצע, שזה מה שאני מתאר.
אבל זה בעיקר בשביל לראות שלא פספסתי משהו, לא מתכנן לעשות את זה בפועל (יש לי עוד לפחות 20 שנות השקעה לפני אז כרגע אני ב 100% מנייתי, מחכה לקריסה כדי לראות איך זה משפיע עלי)
 
אחת הבעיות של שימוש בקרנות סל אג"ח זבל כהגנה על תיק מניות, שבזמן משבר הם לא ממש מגינות כי הם יורדות כמעט כמו מניות וזה בדיוק הרגע בו יש חשיבות הכי גדולה לאג"ח כהגנה למניות.
 
אחת הבעיות של שימוש בקרנות סל אג"ח זבל כהגנה על תיק מניות, שבזמן משבר הם לא ממש מגינות כי הם יורדות כמעט כמו מניות וזה בדיוק הרגע בו יש חשיבות הכי גדולה לאג"ח כהגנה למניות.
1. אג"ח לא מהווה הגנה למניות, לכל היותר הוא יורד פחות מהן.
2. בעת משבר אג"ח זבל יורד הרבה פחות ממניות.
 
1. אג"ח לא מהווה הגנה למניות, לכל היותר הוא יורד פחות מהן.
2. בעת משבר אג"ח זבל יורד הרבה פחות ממניות.
זה רלוונטי גם במשברים האחרונים?
כי נגיד לפי זה:
הקורלציה מתגברת במשברים האחרונים.
 
1. אג"ח לא מהווה הגנה למניות, לכל היותר הוא יורד פחות מהן.
2. בעת משבר אג"ח זבל יורד הרבה פחות ממניות.
1. Stocks and bonds: When stock prices fall, bond prices often rise as investors seek safer havens.
2. One extremely well-known facet of high-yield bonds, or junk bonds, is that they are particularly vulnerable to stressed market conditions like those that emerge during a depression or recession, such as the recession of 2008.

מתוך Investopedia
 
1. אג"ח לא מהווה הגנה למניות, לכל היותר הוא יורד פחות מהן.
2. בעת משבר אג"ח זבל יורד הרבה פחות ממניות.
1. אג"ח הוא נכס מפלט, לפעמים הוא יורד פחות ולפעמים הוא אפילו עולה במשבר.
2. השאלה האמיתית היא - איזה אג"ח? -

אחת הבעיות של שימוש בקרנות סל אג"ח זבל כהגנה על תיק מניות, שבזמן משבר הם לא ממש מגינות כי הם יורדות כמעט כמו מניות וזה בדיוק הרגע בו יש חשיבות הכי גדולה לאג"ח כהגנה למניות.
למה לא להשקיע באגח זבל בצורה מגוונת מאוד (להלוואות להרבה גופים שונים, לא מדבר כרגע על תקופת ההלוואה) ובכך להרוויח תשואה גבוהה יותר מאגח ממשלתי, כשעדיין יש לי הגנה מפני אי תשלום של הגוף שהלוואתי לו (בגלל שכל גוף הוא חלק קטן מנתח התיק המושקע באגחים)? הרי אחוזי הריבית נקבעים בצורה שבה בכל דירוג בממוצע המלווה ירוויח.
אם אתה מתייחס להשקעה באג"ח זבל כהשקעה ספקולטיבית, אני אישית לא רואה בזה בעיה.
אבל על הצורך של "נכס מפלט" הוא לא עונה. השאלה מה אתה מחפש. זה לא נכון לומר ש"עדיין יש לי הגנה", כי זו הגנה חלקית בלבד.

כן. אבל מבדיקה שלי גם אג"חים של חברות מדירוג גבוה יניבו לרוב אותה תוצאה.
זאת הצרה, מדברים על "אג"ח" כישות אחת, השאלה צריכה להיות א. אג"ח מאיזה דירוג, ב. אג"ח באיזה אורך.

בגדול, יש לאג"ח לא מעט תכונות - א. נכס בקורלציה הפוכה למניות, ב. נכס תזרימי, ג. נכס עם וודאות תזרימית, ד. נכס עם וודאות לקרן, ה. כלי לספוקלציית ריבית, ו. ממתן תנודתיות.
ועוד. אבל לא כל אג"ח נותן את כל התכונות האלה - ממש לא. אג"ח זבל הוא השקעה ספקולטיבית פר אקסלנס, אם כי אכן בטוחה יותר מאשר להשקיע במניות של אותן חברות זבל.
 
1. אג"ח הוא נכס מפלט, לפעמים הוא יורד פחות ולפעמים הוא אפילו עולה במשבר.
2. השאלה האמיתית היא - איזה אג"ח? -
1. לא נכון קטגורית, אולי חלקו, לפעמים.
2. מדברים על אג"ח זבל, הוא יורד פחות ממניות.
1. Stocks and bonds: When stock prices fall, bond prices often rise as investors seek safer havens.
2. One extremely well-known facet of high-yield bonds, or junk bonds, is that they are particularly vulnerable to stressed market conditions like those that emerge during a depression or recession, such as the recession of 2008.

מתוך Investopedia
זה שמישהו כותב משהו באינטרנט, לא עושה את זה נכון.
 
1. לא נכון קטגורית, אולי חלקו, לפעמים.
כמו שאמרתי, המינוח "אג"ח" בעייתי משום שיש הרבה סוגי אג"ח. קצת כמו להגיד "מניות צומחות בממוצע 10% בשנה", תלוי איזו.
אג"ח ממשלתי, במיצוע (קרי: בינוני, לא ארוך בעל סיכון ריבית מוגבר, ולא קצר שאין בו כמעט תזוזה), נוטה לעלות בעת משבר מנייתי כל עוד אין לחצים נגדיים (למשל: העלאת ריבית).
זה (גם?) בגלל שיש בריחה מנכסי סיכון ונהירה אל נכסי "סיכון מופחת" או "safe haven" (כמובן, הכל יחסי).

ניתן לומר שכשאנשים אומרים "אג"ח" מה שיש להם בראש זה אג"ח ממשלתי, כי הוא בד"כ מונגד למניות שהן "מסוכנות". אבל זה כבר משתנה בין אדם לאדם.

המאפיין הבסיסי של אג"ח הוא הבטחון היחסי, שכל עוד המנפיק לא קורס (או מסתפר), אתה יכול לדעת בדיוק כמה תקבל, ומעניין את הסבתא שלך מה המצב הפיננסי של החברה.
מנוטרל כמעט לגמרי האפקט הפסיכולוגי כאן, אם מחכים לפדיון. פה יש כמעט רק פיננסים, וגם זה רק ברמה בינארית כמעט של יכול-לשלם, לא-יכול-לשלם (כמעט, כי יש תספורות).

זה כמובן לא אומר שאנשים יברחו לאג"ח זבל כשיש משבר, ולכן הוא לא נכס מפלט קלאסי שעולה במשבר, אבל בהשוואה למניות של אותן חברות זבל, הוא עדיין בטוח יותר.
 
ניתן לומר שכשאנשים אומרים "אג"ח" מה שיש להם בראש זה אג"ח ממשלתי, כי הוא בד"כ מונגד למניות שהן "מסוכנות". אבל זה כבר משתנה בין אדם לאדם.
אני לא יודע למה אנשים מתכוונים, הנושא של השרשור הזה הוא אג"ח זבל ולא אג"ח ממשלתי.
אתה נתת דוגמא לאג"ח די ספציפי, זה לא אומר דבר על אג"ח בכללותו.
גם אג"ח ממשלתי יכול להיות מסוכן, אפילו מסוכן יותר ממניות.

אתה יכול לדעת אולי כמה תקבל נומינלית ולא ריאלית, זה עוד סיכון באג"ח וזה ממש לא בינארי, אתה תפסיד בטוח מזה, השאלה רק כמה.
 
אני לא יודע למה אנשים מתכוונים, הנושא של השרשור הזה הוא אג"ח זבל ולא אג"ח ממשלתי.

כשאתה טוען טענה שחלקה הראשון לא נכון לגבי חלק נכבד ממושא הטענה (אג"ח), והחלק השני לא נכון קטגורית, הטענה שלך שגויה -
1. אג"ח לא מהווה הגנה למניות, לכל היותר הוא יורד פחות מהן.

זה שקול ללטעון "מניות לא משיאות תשואה" כי יש מניות שרק יורדות.

הטענה הנכונה היא - "לא כל אג"ח מהווה הגנה למניות, חלקו רק יורד פחות מהן [הטענה המובלעת: וחלקו יורד אף יותר מהן, חלקו עולה במשבר וכן מגן]".

אם ההשקעה באג"ח זבל נובעת מתחושת היותו "נכס חסר סיכון", זה שגוי, הוא לא. אבל אם מהיותו א. משיא תשואה פוטנציאלית גבוהה, וב.בטוח מהאופציה המנייתית המקבילה,
זה לגיטימי.
אתה יכול לדעת אולי כמה תקבל נומינלית ולא ריאלית, זה עוד סיכון באג"ח וזה ממש לא בינארי, אתה תפסיד בטוח מזה, השאלה רק כמה.
זה לא רלוונטי בכלל כי זה נכון גם למזומן ולכל נכס כלשהו בעולם, לכן לא הייתי נכנס לזה בשיקולי הבעד ונגד.
כמובן שזה שיקול באיזה אג"ח לבחור, אבל הוא מסדר שני ובטח לא סיבה נגד השקעה באג"ח ככלל, ולו רק משום, כאמור, שכל נכס אחר גם סובל מהבעיה הזאת.
 
מה רלוונטי למה?
קורולציה משתנה עם הזמן, מה שהיה לא מחייב שזה מה שיהיה.
אז לפי מה כתבת את ההודעה הראשונה? איזה דרך נוספת יש לך להסיק מה תהיה הקורלציה בעתיד אם לא לפי הקורלציה בעבר?
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אז לפי מה כתבת את ההודעה הראשונה? איזה דרך נוספת יש לך להסיק מה תהיה הקורלציה בעתיד אם לא לפי הקורלציה בעבר?
כי אין סיבה שזה לא יהיה קורלטיבי למניות, למעט אג"ח מדינה (לפעמים) ששם זה אפשר לטעון שיש סיבה אבל הם גם מושפעים מדברים אחרים (כמו הריבית) וקשר לנבא איזה אפקט יהיה חזק יותר.
פה אתה יכול לראות קורולציות שונות בתקופות שונות, לא בדקתי את הנתונים ואין פה קונצרני:
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
Z אתר שמאפשר סינון אגח שקלי שוק ההון 3
ע אגח ממשל צמודה 0726 בריבית שלילית שוק ההון 1
Y פלח אגח"י בתיק שוק ההון 1
ס הבנת תשואות אגח ממשלתי (לצורך תמהיל למשכנתא) שוק ההון 11
G קרנות אגח לפדיון שוק ההון 3
P קניית אגח שוק ההון 1
N אגח לא סחיר - השלכות שוק ההון 6
esho קניה ישירה של אגח ממשלת ארה"ב שוק ההון 0
B אגח צמוד כגידור לנדלן שוק ההון 1
ע מיסוי בקרן ישראלית המחזיקה אגח אמריקאי מיסים 7
N איך ייתכן אגח "נמלי ישראל אגח א" עם מחמ של 1.27 אבל תשלום קרן אחרון 31/12/26 ? שוק ההון 0
M האם ריביות עוגן (אגח/מקמ) שמפרסם בנק ישראל הן ריביות אפקטיביות או נומינליות נדל"ן 0
מ שאלה טכנית בעניין של אגח (כנראה שאחד מהם הוא אגח JUNK) שוק ההון 4
ש קרנות אגח. שוק ההון 2
S התייעצות בנוגע להשקעה בקרן אגח אקטיבית שוק ההון 3
L אגח ממשלתי ישראלי - האם להמשיך להחזיק במצב הנוכחי שוק ההון 11
מ במה קרן מחקה צוברת של אגח ממשלתי זה יותר טוב מלקנות ישירות אגח ממשלתי? שוק ההון 4
ס 70 / 30 מניות / נדלן - במקום אגח שוק ההון 7
מ קיזוז הפסד הון ממניות בחול כנגד אגח ממשלתי מיסים 5
R מיסוי אגח בחשבון פטור ממס שוק ההון 7
B ריבית בקרן נאמנות מחקה מדד אגח שוק ההון 5
M קניית אגח ממשלתי - שאלות שוק ההון 8
N חישוב תשואה של אגח צמוד מדד לפדיון שוק ההון 18
2 אגח ממשלתי 1152 שוק ההון 39
א XS2338530467 - אגח היברידי שוק ההון 1
ב אגח מומלץ בעקבות נתוני אינפלציה/ריבית שוק ההון 1
א בניית סולם אגח עם invesco BulletShares שוק ההון 1
amit מסלול משכנתא משתנה כל 5 עוגן אגח לא צמוד נדל"ן 13
Ido42 קרנות אגח שוק ההון 11
מ התלבטות בין פיקדון בבנק לקרן מחקה אגח מיסים 0
M תשואה על אגח ממשלתי צמוד אמריקאי גבוהה ממקבילו הישראלי, למה? שוק ההון 8
מ מחקר טריניטי - אגח מול אופציות שוק ההון 2
א אגח מדינה ריבית משתנה - ביטוח נגד תסריט ההפיכה? שוק ההון 3
G איך לבחור אגח ממשלתי לטווח ארוך? שוק ההון 3
O שאלת אגח קונצרני שוק ההון 0
Y קרנות להשקעה באגח מדינות מפותחות וסל אגח ישראלי שוק ההון 0
עצמאית שאלה לגבי החלק הסולידי בתיק קרן כספית או אגח ממשלתי כללי? שוק ההון 10
A רכישת אגח'ים שוק ההון 0
N אגח או פקדון שוק ההון 15
O אגח צמוד מדד שוק ההון 4
ש קרן אגח ממשלתי גרמני/אירופי צמוד קצר פוסטים מאיכות נמוכה 3
Y מה דעתכם-אגח חברות ממשלתיות/בנקים-אטרקטיבי? שוק ההון 18
O אגח קונצרני ארהב שוק ההון 4
ה אגח"ים ממשלתיים עולמיים קצרי מועד צמודי מדד שוק ההון 8
Homer אגח דולרי של ממשלת ישראל עם תשואה נטו 50%? שוק ההון 4
השועל חישוב תשואת אגח שקלי קונצרני שוק ההון 1
R קניית אגח ישראל בIB שוק ההון 1
R אגח שוק ההון 2
G מה אני מפספס בשוהם אגח ד' ללימוד בלבד שוק ההון 6
D מה זה אגח ד או אגח ח שוק ההון 7

נושאים דומים

Back
למעלה