חשיבותה של נזילות כספית בתיק ההשקעות

ח

המלצתו של הארי בראון להחזיק בכל עת 25% משווי התיק בנכסים כספיים נזילים היא מאפיין ייחודי נוסף של האסטרטגיה שפיתח.

תפקיד הפלח הנזיל הוא לייצב את תיק ההשקעות בכללותו, למתן את רמת התנודתיות שלו ולוודא שתמיד נשארת יתרה נזילה בדמות "קרן למקרה חירום" שתוכל לשמש בעת צרה. בנוסף, הכסף הנזיל מהווה כלי נוח כשעולה הצורך לאזן את תיק ההשקעות, והוא גם סופג לתוכו את הריבית מהאג"ח ואת הדיבידנדים מהמניות.

במה להשקיע כסף נזיל

בשונה משלושת הפלחים האחרים בתיק, הפלח הנזיל צריך להיות חשוף לסיכון מזערי ככל האפשר. היזהרו ממשחקים וממרדף אחר תשואה בסכומים אלה. תמרורי אזהרה בולטים הם סיכוני אשראי ופשיטת רגל (הקיימים למשל באג"ח קונצרני), סיכוני מט"ח וסיכונים פוליטיים.

 בהקשר זה, אגרות חוב ממשלתיות לטווח קצר (עד שנה) הן הבחירה האידיאלית עבור כספו הנזיל של המשקיע הישראלי. ניתן להשקיע במק"מ (מלווה קצר מועד) ישירות מבנק ישראל, או לחלופין לרכוש יחידות בקרן נאמנות המחקה את מדד המק"מ  (אשר רוכשת את כל המק"מים במרוכז). כמו כן, ניתן לרכוש קרן כספית, ובלבד שהיא אינה משקיעה באג"חים קונצרניים. בהיעדר ברירה אחרת, ודאו שהקרן משקיעה באג"חים קונצרניים בדירוג ההשקעה הגבוה ביותר האפשרי. 

פיקדונות קצרי מועד בבנקים, או תוכניות חיסכון למיניהן, אינם אידיאליים עבור הפלח הנזיל לאור סיכון פשיטת הרגל של הבנקים בישראל והיעדר ביטוח (מעוגן בחוק) למשקיעים במקרה של קריסת בנק גדול בישראל. בהנחה שיש לכם תוכנית חיסכון בבנק ושרוב המזומנים שלכם מופקדים בה, מומלץ לשקול לפצל את הונכם בין מספר בנקים. אם הבנק בו אתם משקיעים נקלע לקשיים פיננסיים,  משכו את כספיכם ותעבירו אותו למקום אחר.

למידע נוסף בנושא קראו כאן.

הירשם
הודע על
guest
4 Comments
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
יריב

דורין היי

בהנחה שאני משקיע את כל כספי בדולרים, איזה אפיק השקעה בבורסות ארה"ב מהווה פלח "הכסף הנזיל"? האם יש שם קרן מחקה מק"מ כמו בארץ?

יריב

מרגריטה

ההיפרלינק שאמור להוביל למידע נוסף- לא פעיל :\

ביולוג ירושלמי

מעניין מאוד… תודה רבה!

ישי

את באמת חושבת שזה סביר שהבנקים הגדולים יקרסו? זה נשמע כמו סיכון מממשי, ואני מסופק אם מחר אני אראה את בנק הפועלים פושט רגל…

.

עקבו אחרי

תגובות אחרונות בבלוג

RSS מהפורום

דילוג לתוכן