• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

תעלולי סוכנים - או למה לישון עם עין אחת פקוחה על הביטוחים

korma

משתמש רגיל
הצטרף ב
1/6/15
הודעות
170
דירוג
310
אני מניח שלא מעט מבוטחים חוו סוג כלשהו של השחלה ע"י סוכנות הביטוח שדרכם עובדים ממקומות העבודה שלהם בשנים האחרונות.

מעניין אותי לשמוע על המקרים שבהם נעשו כשלים או פשלות או סתם ניסיונות השחלה. הדבר שקול לצפייה בסרטון של פספוסים - לעתים משעשע, לעתים גורם להתכווץ מכאב. אבל גם קצת לשחרר קיטור.

אתחיל:
  1. השנה 2011. מחליף מקום עבודה וביטוח המנהלים עובר לגוף שמשלם לסוכן של מקום העבודה החדש את העמלה המקסימלית. מצטרף לפוליסה עם דמי ניהול של 1%. כעבור 4 שנים אני מגלה שגבו מדי שנה 1.5%. להתראות 2200 ש"ח...אלה הוחזרו לאחר איום בפניה למפקח על הביטוח כעבור סחבת של ארבעה חודשים.
  2. השנה 2012, אני פותח פוליסת חיסכון דרך הסוכן במקום העבודה - כאשר אני מדגיש שהמטרה היא חיסכון. דו"ח של סוף שנה מראה לי כי הוא השחיל לי רכיב של ביטוח שלא ביקשתי. להתראות 300 ש"ח.
  3. השנה היא 2013, אני פותח פוליסת חיסכון דרך הסוכן במקום העבודה עבור אשתי (מזוכיזם שכזה). מגלה שדמי הניהול והעמלות שנגבים ממנה הם חצי משלי.
  4. דמי הניהול של מקום העבודה עבור ביטוח מנהלים הועלה באופן כמעט גורף לכלל העובדים ב-0.4%. למען האמת ה"אופן הגורף" הוא מדגמי - 8 מתוך עשרה אנשים הקרובים אלי בעבודה ושבדקתי איתם - מצאו שקפצו להם דמי הניהול. שאר ה-80 עובדים מעדיפים שלא לגלות ובחרו שלא להביע עניין בבדיקת הדו"ח השנתי שלהם.
  5. השנה 2015. אני מבקש לעבור לקרן פנסיה אחרת (נניח "בשיטת הפניקס"). הסוכן רושם במכתב הנמקה שאני מבצע את המהלך בניגוד להמלצתו (למרות המספרים היבשים המראים על עדיפות לקרן החדשה). פגישה אקראית עם עובד אחר מגלה שני דברים: 1. הסוכן המליץ לו על קרן פנסיה אליה עבר (נניח "בשיטת הפניקס"). 2. הסוכן קרוב משפחה של העובד.
  6. שימור לקוחות של הקרן ממנה בחרתי לעבור מציע להשוות לי תנאים עם הקרן אליה אני עובר. מפתה. כעבור יום אני חוזר לוודא שאכן כך הדברים. תשובת המשמר היא: "הסוכן שלך מסרב לקזז בעמלות שלו, אני לא יכול להשוות לך תנאים".
  7. במצגת של הסוכן לכלל החברה הסוכן מציג בטבלת האיזון האקטוארי הלקוחה מאתר האוצר כי לקרן הנוכחית אותה הוא משווק באגרסיביות יש מאזן אקטוארי חיובי. הסוכן מתהדר בכך שהקרן הזו מבטח באופן פרטני כל עובד. בדוח השנתי מגלים שנגבה כ-0.3% עבור איזון אקטוארי. בדיקה באתר האוצר מגלה כי קיים מאזן אקטוארי שלילי. הסוכן מסרב לקבל אחריות על הנתונים שהוא מציג.
אלה המקרים שלי כפי שאני זוכר אותם מהשנים האחרונות. כשמכפילים את זה במספר העובדים במקום העבודה אשר משלם באופן פרטני עבור כל עובד לסוכן כדי לקבל ייעוץ אובייקטיבי - אני מכתיר את הסוכן שלנו בתור "משחיל השנה".
 
די מזעזע.
מציע לשנות את הכותרת כדי שיהיה ברור.
במקום העבודה הנוכחי הסוכן די מעאפן אבל לא עשה שום דבר זדוני למיטב ידיעתי.

במקום הקודם הסוכנת השחילה לי תוספת דמי ניהול על טופס חתום של פוליסת חסכון. אני חתמתי על 1% וכמה חודשים לאחר מכן קיבלתי הבייתה העתק של הטפסים וראיתי שנוסף בעט 15. אחרי ה-1 כך שסך הדמי ניהול הפכו ל1.15.
נטף ממנה אשמה למרות שהיא לא הודתה במעשה. בחרתי לא להגיש תלונה כדי לא לפגוע בה אבל זה היה לקח לא לסמוך ולא לעבוד עם סוכנים שיש להם אינטרס מנוגד לך.
 
ממתישהו בתחילת שנות ה-2000 היה לי ביטוח מנהלים הוני כחלק מהתיק הפנסיוני.
הרפורמה ב-2008 הפכה אותו למוצר בדיוק כמו קופ"ג שלא ניתן להפקיד לו יותר ושגובה הרבה הרבה יותר דמי ניהול.
בכל הפגישות שהיו לי לא הציעו לי להחליף אותו בקופ"ג ומדובר על שנים רבות לאחר 2008, כמה פגישות וכמה סוכנים מאותה סוכנות.

לאישתי המליצו לנייד קרן פנסיה לביטוח מנהלים רק על מנת לזכות בדמי ניהול גבוהים יותר.
 
בכל הפגישות שהיו לי לא הציעו לי להחליף אותו בקופ"ג ומדובר על שנים רבות לאחר 2008, כמה פגישות וכמה סוכנים מאותה סוכנות.
זה בדיוק כמו התאור של ביטוח המנהלים שלי שעבר לקופת גמל דרך הקבוצה האחרונה של סנופי.
 
אצלנו המעסיק מעביר לבדיקת יועץ חיצוני (בלתי תלוי בסוכן הפנסיוני) כמה דוחות של עובדים בשנה. שנה שעברה עברו של הדו"ח שלי וגילו שיש חוסר התאמה בחלוקה שבין ביטוח המנהלים לפנסיה, עמלות יותר גבוהות (ב ~0.10%) ושפוליסת הביטוח האישית לא כוללת את כלמה שאני אמור לקבל (אחוזי אובדן כושר עבודה).
קראתי שלוש פעמים את חוזה הפנסיה, עובר על כל דו"ח רבעוני ועדיין לא עליתי על מה שחברת הייעוץ החיצונית מצאה.
רשלנות? זדון? אני מעדיף לחשוב שזו האפשרות הראשונה.
 
נושא מוכר וכאוב...
סברה שלי שיש מן קרטל סמוי בין 3 חברות הביטוח הגדולות- מגדל, כלל ופיניקס כאשר כמעט כל הסוכנים שעובדים עם מקומות העבודה השונים אלו למעשה חברות בד של 3 חברות הביטוח הגדולות. הם גם לא נלחמים אחד בשני אבל אם תנסה להעביר קרן/ביטוח וכו' לגורם אחר מה-3 (IBI, אלטשולר, ילין וכו') הם יזדעקו מרה ויגידו איזו טעות אתה עושה ויעשו הכל למנוע ממך לעבור. בעבר המעסיק מתוך נוחות הכריח את העובדים לעבוד איתם, היום זה משתנה.
 
אין לי סיפורי זוועות, רק שטויות קטנות
הסוכן במקום העבודה הקודם שלי לפעמים עשה דברים "כי בא לו" - פתח לי קרנות השתלמות בלי שביקשתי ולא שהאחרונה היתה בסוף השש שנים (פתאום אני מגלה שיש לי 4 קרנות במקום 2), ביטוח חיים שנוסף לו בלי כוונה.
כמובן שהכל היה הפיך ותפסתי את הדברים בזמן.
בעבודה הנוכחית הם דווקא די בסדר. מנסים לשווק ביטוחים נוספים אבל לא מטרידים ועד היום כבר כמה שנים שלא מצאתי משהו מיוחד מבחינת הניהול שלהם.

מצחיק אותי ה"אהבתי" אחרי כל תגובה על תעלול. #מחיאות כפיים# "אוהבים אותך <שם_אקראי>" ;)
 
העושק הכי גדול הוא כאשר פותחים לעובד צעיר ונטול משפחה ביטוח מנהלים או קרן פנסיה עם רכיב בטוח חיים\שארים גבוה

זה קלאסי וב"חסות" החוק. הרי מדי שנתיים צריך לעדכן שאתה עדיין רווק, עדיין צעיר ועדיין נטול שארים.
 
העושק הכי גדול הוא כאשר פותחים לעובד צעיר ונטול משפחה ביטוח מנהלים או קרן פנסיה עם רכיב בטוח חיים\שארים גבוה
נכון, אבל יש טופס נוסף של מוטבים, אפשך להוריש גם לאח או אחות.
אני לא מעודכן בפוליסות של היום, אבל עד לפני כ 10 שנים יכולת להגדיר מי המוטבים (השארים)
בקיצור, צריך לקרוא את הפוליסה המלאה עם זכוכית מגדלת מ א' עד ת'.
 
* באחת העבודות הראשונות שלי, הסוכן עשה לי ביטוח מנהלים על חלק גדול מהשכר (בלי לנצל את התקרה של פנסיה מקיפה) - בעיקר כי זה משתלם לו הרבה יותר. אה, ובין הביטוחים שהוא עשה לי היה גם ביטוח תאונות אישיות, שמיותר לחלוטין למי שיושב מחשב כל היום...

במקרה של הסוכן האחרון, אני חושב שזה יותר incompetence מאשר זדון, אבל זה המחיש לי עוד את יותר את העובדה שאם אני גם ככה צריך לעקוב אחרי הכל בעצמי ולנטר הכל - מה הצורך לשלם לסוכן?
* הייתה לי הצהרה חתומה של מבוטח בודד (ויתור על ביטוח שארים) שלא עודכנה בפנסיה, הייתי צריך לגלות את זה בעצמי איזה שנה אח"כ, ולקח עוד כמה חודשים טובים עד שזה תוקן וגם החזירו לי את הפרמיות.
* הדמי ניהול שהוסכמו מולו זה לא מה שהופיע בדוחות ובאתר של קרן הפנסיה. וכשבסוף 2014 הם אמרו שהשיגו דמי ניהול טובים יותר לעובדי החברה לשנת 2015 מול קרן הפנסיה, זה עודכן סופית רק ברבעון השלישי השנה (אם כי זה ספיציפית במידה רבה גם באשמת מגדל).
* ואחרון חביב - הניירת של כיסוי אכ"ע אצלי קצת שונה על חלקים שונים מהשכר, והוא שכח לעשות הרחבה לאכ"ע מקצועי על אחד מהם עד שעליתי על זה גם כן אחרי איזה שנה, למרות שזה כתוב מפורש בדוח סיכום המפגש הראשוני שלנו
 
1. לקראת סוף 2013 כשלא הבנתי יותר מדי במוצרים האלה אבל כן הבנתי שיש לי הזדמנות אחרונה לפתוח ביטוח מנהלים עם מקדם מובטח פניתי לסוכן. חתמתי על טופס רפואי. לדברי הסוכן, הביטוח סרב לקבל אותי בגלל בעיה רפואית ולכן אין באפשרותי לפתוח ביטוח מנהלים ועלי לפתוח קופת גמל. ביטוח בכלל לא עניין אותי אבל רק בדיעבד הבנתי שניתן לפתוח את הקופה גם ללא החלק הביטוחי. הוא הטעה אותי ומנע ממני מוצר שכן יכולתי לקבל. כרגע אני לא מצטער שבסוף פתחתי קופת גמל.

2. אמצע 2015. אותו סוכן. אני מבקש לנייד קה״ש לקופה בתנאים שהוצעו לי באופן ישיר. הוא מסרב בטענה שהוא לא עובד בחינם. אני מגיש תלונה למפקחת. אחרי חודשיים המנכל של הסוכנות פנה אלי ומאז הוא הביץ׳ שלי ועושה כל מה שאני רוצה.
 
נערך לאחרונה ב:
עכשיו גיליתי שצרפו את בעלי לביטוח תאונות, כשהוא רכש ביטוח טיסה לחול...
אוף, נמאס לי לעשות בשבילו כל הזמן את כל הטלפונים כי עובדים עליו בקלות...
הלכו 82 שח כפול כמה חודשים!
הוא חשב שמציעים לו ביטוח תאונות לזמן שהוא בחול...
 
אוף, נמאס לי לעשות בשבילו כל הזמן את כל הטלפונים כי עובדים עליו בקלות...
אל תאשימי אותו, זו הונאה של ממש. ולדעתי, תתקשרי ותדרשי את הכסף בחזרה, יצאה הוראה של המפקחת על הביטוח להחזיר רטרואקטיבית את התשלומים למי שבוטח בביטוח תאונות אישיות בטלפון.
 
אל תאשימי אותו, זו הונאה של ממש. ולדעתי, תתקשרי ותדרשי את הכסף בחזרה, יצאה הוראה של המפקחת על הביטוח להחזיר רטרואקטיבית את התשלומים למי שבוטח בביטוח תאונות אישיות בטלפון.
וואוו, תודה!
התקשרתי וניסיתי, אבל לא ידעתי על ההוראה הזו...
יש לך איזה מקור כתוב על זה?
 
שיחת טלפון עם נציג כלל ביטוח:
לשמוע כדי להאמין :). שבת שלום.
 
ביקשתי לעבור לקרן פנסיה אחרת שדמי הניהול שלה זולים ביותר מ-50% ממה שאני משלמת היום.
הסוכן אמר לי שהוא לא רואה עמלה על זה אז הוא לא מוכן לעשות את זה! ואני בתמימותי חשבתי שהוא אמור לעזור לי לא לבכות לי על מה הוא רואה כסף ועל מה לא. התלוננתי אצל המנהל כספים אצלנו והביאו לי סוכן ביטוח אחר שעשה זאת בלי בעיה.
 
יששששש!
ניהלתי 5 שיחות ארוכות עם כל מיני מנהלים שם.
זיכו אותנו- הצעתי להם פשרה שנשלם רק על החודש הראשון כיוון שבעלי הבין שזה מכסה אותו לטיסה בחו"ל אז לכאורה הוא כן הסכים לשלם עבור החודש הראשון- את שאר החודשים זיכו .
התמודדתי עם המון משפטים של "אבל את מבינה שאם את מפסיקה את הפוליסה המצויינת את מפסידה A-B-C-D-E-F-G... שוב ושוב הסברתי למה היתה כאן הונאה, שוב ושוב איימתי להתאגד עם עוד אנשים ולהגיש תביעה ייצוגית... בסוף ניצחנו.
תודה מרק עוגיות!!!
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
B פתיחת קרן השתלמות / פנסיה ללא סוכנים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
י דמי ניהול והפקדה שונים בין סוכנים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
א הפחדות של סוכנים צרכנות פיננסית 23
אמירב תעלול סוכנים + התייעצות צרכנות פיננסית 1
A הלוואה כנגד קה"ש, חסכון פנסיוני או IRA והלוואה מהבנק. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
P מס יסף - בזמן מכירת דירה או אחרי דוח שנתי? נדל"ן 5
ר השקעה חודשית במדד לצורך חיסכון בקופת גמל להשקעה או בברוקר שוק ההון 6
ל פתיחת עוסק פטור- האם לשלם לבעל מקצוע או לעשות הכל לבד? יזמות והגדלת הכנסות 19
E להמשיך לדוקטורט בפיזיקה או להסתפק בתואר שני? התפתחות אישית 5
J פריסייל אמיתי או פקטיבי נדל"ן 4
ט מתכנת - עוסק פטור או זעיר? אילו הוצאות מוכרות? מיסים 4
עידו ג קרן השתלמות טווח קצר או בינוני - ארוך פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
שם משתמש בעייתי כרטיסי מועדון: הונאה או שמשתלם? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
A איתור מטען במכס לפי ח.פ או שם חברה מיסים 0
J גלגל החיים (או הפרמידה) של הפנסיה, ו-IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
E האם קרן אירית של בלקרוק משלמת מס רווחי הון מקוזז אינפלציה או מקוזז הפרשי שערי מט"ח? שוק ההון 3
M מתימטיקה, פיסיקה או מדמ"ח התפתחות אישית 7
S דירה בהנחה - רווק או ידועים בציבור? נדל"ן 5
Z פיצויים: למשוך או לא למשוך? זאת השאלה. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
רוטב פיצה שכונת הפארק בבאר שבע-בעד או נגד. נדל"ן 3
I כלכלה ומשפטים או כלכלה חשבונאות? התפתחות אישית 3
S IBKR או מיטב טרייד? שוק ההון 8
ש קרן ישראלית על מדדי חול : חוזה עתידי או Swap שוק ההון 0
T משכנתא או השקעה נדל"ן 5
Y העברה בנקאית או צ'ק האם יש הבדל בין דרכי העברה? סכום של 80 אש"ח נדל"ן 7
S מדד אג"ח קרן מחקה או אג"ח בודד שוק ההון 7
צ עצמאי האם להפקיד לפנסיה את המינימום ושאר הסכום בגמל להשקעה או רעיון אחר? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
M הצעת שכר חדשה, גלובלי או יסוד + שעתי. מה כדאי? התפתחות אישית 11
א תיק השקעות או תוכנית חיסכון בחברות הביטוח שוק ההון 1
littleSeal פתיחת מיזם או עסק התפתחות אישית 3
ח הלוואה ארוכה עם החזר נמוך או קצרה בהחזר גבוה צרכנות פיננסית 2
מ אחוז מינוף מומלץ - נדלן או מדדים נדל"ן 17
עידו ג לימודים - לרוחב או לעומק? התפתחות אישית 7
T העברת תיק השקעות, למכור או להעביר? שוק ההון 4
מ Interactive brokers העולמית או ישראל שוק ההון 7
M איך כדאי למשוך RSU פירותי? בפעימה אחת או פעימות קטנות? מיסים 27
ש השקעה במדדים, האם באמת הנכון זה להשקיע באותו מדד כל הזמן או לפתוח אפיקים חדשים? שוק ההון 15
E הלוואת ״חרבות ברזל״ או פתיחת חסכונות - צורך בכסף זמין צרכנות פיננסית 1
P מתלבט אם להשאיר בבנק או להעביר לאינטראקטיב שוק ההון 43
א מיצוי זכויות בתשלומי מיסים או ביטוחים וכו', כשמשלמים על בית אבות (יש חברות שמתעסקות בזה, בלי לשחוט את כל הסכום?) מיסים 0
מ קנייה של S&P500 דרך בנק הפועלים(חשבון הייטקזון) או מיטב/IBI? שוק ההון 10
צ אקזיטון כן או לא? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 19
yossik מעבר לדיור מוגן - האם למכור את הדירה או את תיק ההשקעות? צרכנות פיננסית 19
N קרן אירית או אמריקאית שוק ההון 5
B פדיון תיק השקעה ומעבר לברוקר זר לאור המלחמה- סיכון או השקעה? שוק ההון 10
ש מה לעשות בגירושין למכור או לקנות בית נדל"ן 11
A הפסדים ברי קיזוז - חיובי או שלילי? מיסים 1
E אם אני קונה מחקה מדד - 1159250 בבנק או בבית השקעות זה אותה תשואה בדיוק או שיש סטיות? שוק ההון 3
D לעבור לגור עם הבת זוג ולהיכנס לבור כלכלי או להמשיך לגור עם ההורים? אוף טופיק 32
E פנסיה או רק פוליסת אובדן כושר עבודה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10

נושאים דומים

Back
למעלה