• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מסע בחזרה לשפיות!

  • פותח הנושא ITL
  • פורסם בתאריך

ITL

משתמש רשום
הצטרף ב
18/4/16
הודעות
10
דירוג
36
הי שלום לכולם.
שמי י. אני בן 20.9. נושק לגיל 21.
את האמת שאני עוקב אחרי הבלוג והפורום כבר תקופה ארוכה מאוד, אני חי באחת ממדינות אירופה,
את האמת הקריאה בבלוג מכניסה אותי לפורפוציות של החיים האמיתיים בישראל שאני מתכנן לעבור אליה בשנים הקרובות.
אז ככה, הסיפור שלי הוא כזה, אני היגרתי לכאן לפני כשנתיים וחצי, התמזל מזלי ואני הצלחתי להשתלב פה בעסקים בצורה ממש מוצלחת.
ההכנסה החודשית שלי נעה בין 7,500 ל9,000 פאונד נטו אחרי ״מיסים״.
אפשר להגיד שאני חי ברמת חיים מאוד מאוד גבוהה שמתבטאת בקניות, מסעדות, בילויים ורכב יגואר שברשותי,
אני מספר את כל זה כי לאחרונה אני במחשבות יותר ויותר רציניות לחזור בשנים הקרובות לארץ, שזה אומר שעד החזרה המתוכננת אני אצטרך לעשות דיאטה קיצונית ברמת החיים ובהוצאות, וזאתי בעצם המטרה שאני כאן,
אני מחשיב את עצמי כאדם חכם אבל כמו שאומרים חכמים, ״אין חכם כבעל הנסיון״ וניסיון רב עדיין אין לי,
סיבה שניה, אף פעם לא מזיק לשמוע את דעת האחרים, זה יכול יותר להועיל מלהזיק,
אז ככה אחרי שקצת סיפרתי על עצמי המצב הוא כזה.
יש לי חסכונות של:
140 אלף ש״ח- חשבון בנק
38 אלף פאונד (מגודר לפי 5.85 ש״ח)
שזה בעצם 360 אלף ש״ח
ההכנסה החודשית שלי כפי שכבר ציינתי היא נעה על הממוצע של 8,000 פאונד.
החיסכון ברזל החודשי שלי להיום הוא 3000 פאונד בחודש.
אני קורה פה על אנשים שחיים על 3500 ש״ח בחודש ואני פשוט לא מצליח אפילו לדמיין את זה.
איפה האיכות חיים? איפה הצריכת תרבות? איפה הבילויים?
ואני לא מדבר על זריקת כסף לפח. אני מדבר על קניות של אוכל איכותי בסופר. דירה במיקום איכותי. וכו,
השאלות שלי:
1) מה לעשות עם הכסף שכבר קיים בצד? (לא מחפש ייעוץ קונקרטי שכמובן אסור לפי חוקי הפורום)
2) איך לבנות תקציב חודשי נכון? (אני רואה פה אנשים שמתחשבנים על השקל. אני במצב שלסכומים קטנים פשוט אין לי ערך כדוגמת טיפים, כסף קטן, וכו״)
אשמח לשמוע את דעתכם.
י״ח.
 
אם עקבת אחרי הסולידית אז אתה יודע שהיא גם עבדה באירופה (אנגליה לדעתי) והרוויחה יפה מאד אך החליטה לחסוך את הכסף כדי שתוכל להפסיק לעבוד כליל. במצב כזה, גם של חסכון וגם של מחיה מחסכון אין דבר כזה סכומים שאין להם ערך.
אם אתה תוהה איך אפשר לחיות טוב מתקציב של 4000 שח לאדם תקרא גם את הבלוג של mr money mustache שחי בארהב עם אישה וילד בבית פרטי יפיפה בעיר גדולה רכב צמוד ואוכל גורמה.
יש גם בפורום מגוון אנשים שסיפרו איך הם חיים וכמה הם מוציאים. חלקם פחות מ4000.
אנחנו כאשר קצת התאמצנו הגענו לכ5500 לאדם לחודש. כרגע זה יותר באזור 7000. הרבה, אבל רחוק מאד מה-30 אלף שאתה מספר שאתה מוציא בחודש שזה בכל אמת מידה די בורגני :)
מצד שני, אם חיי מותרות והוצאות זה מה שאתה רוצה אז כדאי לך לחשוב מה סדרי העדיפויות שלך. יש אנשים שלא יכולים לדמיין את עצמם לא עובדים. עבודה עבורם שווה הכנסה שווה הוצאות.
 
אני ממליץ שתבדוק את נושא החשבונות הפטורים ממס באנגליה, ואת אמנת המס עם ישראל. יתכן שתמצא שתוכל להשקיע בקרנות האיריות החביבות על חלק מחברי הפורום, בתנאי מיסוי עדיפים.

אין לי הרבה לומר בהקשר של השינוי ברמת החיים. אני בטוח שאחרים יוכלו לעזור יותר ממני.
 
@adamshalev אני קראתי את הפירוטים השונים איך אנשים חיים מסכומים זעומים של 4000 ש״ח בחודש. לדעתי זאת קמצנות על גבול האי שפיות. ואני כמובן מדבר על אנשים שיכולים להרשות לעצמם יותר ולא מרשים. הדגשתי. אני מעוניין לחסוך אבל לא להתקמצן. דרך אגב בית פרטי עם ילד ורכב זה לא עולה 4000 ש״ח לאדם ולא משנה איך תהפוך את זה.
 
@ITL החישוב של 4000 ש"ח לאדם הוא מאד מטעה. אדם אחד לבד שאין לו דירה בבעלותו יתקשה מאד לחיות בישראל מ4000ש"ח לאדם, לפחות באזור המרכז. אבל זוג יכול לחיות בקלות מ 8000 ש"ח, ומשפחה של 4 נפשות יכולה לחיות בלי בעיה מ16000 ש"ח. זה בגלל שההוצאה על דיור היא חלק נכבד מהעלות, ואדם אחד שחי לבד ישלם בדרך כלל הרבה יותר מחצי משכר הדירה של זוג או רבע משכר הדירה של משפחה עם 4 נפשות. גם הסולידית לא חיה בדירה לבד.

מעבר לכך, זה שמישהו חי מ4000 ש"ח לאדם לא מחייב אותך. אתה יכול לעשות מה שטוב לך.

בכל מקרה אתה לא יכול להסתכל על העלויות שלך במקום אחד ולהשליך על העלויות במקום אחר. בארה"ב יש ערים שרק השכר דירה יעלה מינימום 2000$ לדירה נורמלית לא גדולה. לעומת זאת בישראל יש מקומות שאפשר לשלם בהם שכר דירה של 1500 ש"ח. וגם בתל אביב, אפשר למצוא ב2500 ש"ח, באזורים מסוימים.

ולגבי זה:
איפה האיכות חיים? איפה הצריכת תרבות? איפה הבילויים?
אם איכות חיים בעיניך היא שיהיה לך רכב יגואר, אני לא יכולה לעזור לך. אבל אם אתה מתכוון למסעדות, הצגות, וכולי, אני חושבת שב1000 ש"ח לחודש אפשר לבלות מאד יפה כולל כל הדברים האלו. אנחנו משפחה, יוצאים למסעדות לא מעט, מבלים גם במקומות אחרים לפעמים, ועדיין מוציאים פחות מ1000 ש"ח לחודש על מסעדות ובילויים, כולל קונצרטים (מאד יקר באופן יחסי לדברים אחרים), מוזיאונים והצגות.

לגבי איך לבנות תקציב חודשי: מתחילים ממה שחייבים להוציא עליו (למשל שכר דירה, ארנונה, חשבונות כמו חשמל ומים, מזון), מחשבים כמה זה צפוי לעלות, ואז רואים כמה נשאר ובודקים איך כל השאר נכנס לשם. זה משהו שמי שעובר ממדינה למדינה כדאי שיעשה בכל מקרה. מה שיקר פה הוא לא מה שיקר שם.
 
@ITL נושא השרשור שלך הוא "בחזרה לשפיות".
האם אתה מגדיר את צורת החיים שאתה חי כלא שפויה? ואולי היא שפויה לחלוטין בהינתן כל הנתונים שכתבת?
מה אתה מגדיר כאורח חיים שפוי?
 
@שרון אורח חיים שפוי זה אורח חיים שאני אוכל לשמור עליו גם כשאעלה לישראל. ולא שיווצר מצב המצריך אותי בירידה דרסטית באורך חיים.
@מרק עוגיות כן. חלק מאיכות חיים זה בית יפה. רכב יפה ובילוי הזמן הפרטי שלך איפה שאתה רוצה. מתי שאתה רוצה ובאיזה רמת גימור שאתה רוצה. בסופו של דבר רכב זה כמו בית גדול ונוח. סלון גדול זה מושבים נוחים. ובניה ירוקה זה מנוע חכם. חשוב להבעיר. אני נמצא הרחק מעולם השופוני. אני חי במדינה שבא סמל סטטוס זה בית יותר מרכב, ורכב זה יותר עניין של נוחות ופינוק. בכל מקרה מה שאני מנסה לקבל זה פרספקטיבה מהצד שמנגד מה מוגדר בתור הוצאת חובה ומה מוגדר כביזבוז אשר אני אמור להעבירו לקטגוריית החיסכון.
 
חלק מאיכות חיים זה בית יפה. רכב יפה ובילוי הזמן הפרטי שלך איפה שאתה רוצה.
חלק מאיכות חיים זה גם שיהיה לך הרבה זמן פרטי ולא תהיה תלוי בעבודה. אם אתה יכול להשיג את שניהם בו זמנית - אשריך. אם לא - תצטרך לבחור מה יותר חשוב לך ואיפה אתה מעביר את הגבול בין להרוויח יותר ללעבוד פחות.
 
אדם אחד לבד שאין לו דירה בבעלותו יתקשה מאד לחיות בישראל מ4000ש"ח לאדם, לפחות באזור המרכז.
אהם - אזור המרכז, בשכירות, לבד - כ-4000 הוצאות בחודש ממוצע (לפעמים פחות) - אהם...

אני לא מרגיש שחסר לי כלום ואני ממש לא מתקמצן - אני פשוט לא רוצה לקנות שום דבר...

אם הייתי רוצה להתקמצן (אולי לכבות את המזגן בדירה כשאני 12 שעות בעבודה נקרא להתקמצן? לאכול לפחות ארוחה ביתית אחת ביום במקום אוכל מוכן כל הזמן?) הייתי יכול בקלות מאוד להוריד את ההוצאות בעוד 500-1000 שח לחודש.

@adamshalev אני קראתי את הפירוטים השונים איך אנשים חיים מסכומים זעומים של 4000 ש״ח בחודש. לדעתי זאת קמצנות על גבול האי שפיות.
זו זכותך לחשוב כך אבל הנקודה שאתה מפספס היא שלכל אדם יש את הרצונות שלו.
מבחינתי אי שפיות זה לגור רחוק מהעבודה ו-"לבלות" בדרכים יותר משעה וחצי לכל כיוון בכל יום רק בשביל "לגור קרוב לפאב שהולכים אליו בסופ"ש"...
אני לא מרגיש שחסר לי ה-"ללכת לסרט" או דברים דומים אחרים (אם כי לפעמים אני כן הולך עם חברים מהעבודה שגרים גם בסביבה).
אם האופי שלך הוא אופי שלא צריך הרבה אז יהיה לך מאוד קל לחיות בלי להוציא הרבה גם אם לא תתקמצן.

אם לעומת זאת האופי שלך הוא ראוותני (שופוני...) אז יהיה לך מאוד קשה לחיות ברמת חיסכון גבוהה, בעיקר בארץ.
לפי מה שאתה מתאר אני חושב שאתה תתקשה לחיות חיים צנועים למרות שאני (וככל הנראה אנשים אחרים כאן בפורום) ירגישו כמו מלכים עם חיים שכאלה.

הכל מתחיל בחשיבה וזה ממש לא פשוט לשנות את החשיבה :(
 
אני קראתי את הפירוטים השונים איך אנשים חיים מסכומים זעומים של 4000 ש״ח בחודש. לדעתי זאת קמצנות על גבול האי שפיות.
למה להעליב?:>
אנחנו, 3 בוגרים (הורים+בת בוגרת), חיים נהדר מתקציב של 12,000 ש"ח ללא קשר ליכולת שלנו.
גרים בבית פרטי עם שטח ענק מסביב, רכב זול שנראה יקר, מטיילים, הולכים למסעדות פה ושם, הופעה/סרט פעם ב... אפילו נוסעים קצת לחו"ל.
בקיצור, לא יושבים בחושך מסביב לקערת דייסה.
ורכב יגואר שברשותי,
לדוד שלי היה רכב כזה באנגליה. לדעתי, למטרות ייצוגיות (היה שותף בבנק). זה רכב פאר של יהודים שם, כמו שבארץ יש רכבי פאר אופיינים לערבים.
 
אני לא יודע מדוע חשוב לך כל כך לחזור לישראל אם כל כך טוב לך שם. יש לך אפילו חיים יהודיים מפותחים למדי בבריטניה בפרט אם זה מה שגורם לך לרצות לחזור (אני מניח שאתה משם אם אתה מדבר בפאונדים ולא ביורו).

בכל אופן, למה שלא תנסה לעשות את העסקים שלך מרחוק? חלק מהמשחק זה בסופו של דבר למצוא מישהו שיכול לנהל עבורך את כל התהליך בעלות שאתה מוכן לשלם כדי לפנות את עצמך לדהרים אחרים - כמו מעבר לישראל.
וכן, ישראל זו אכן לא אירופה. ההכנסות פה נמוכות משמעותית מרוב העולם המפותח. אין לך פה גם יותר מדי תרבות פנאי כמו שמצטייר מנתוני ה-OECD - ישראל היא אחת המדינות המפותחות עם הכי הרבה שעות עבודה בשבוע.

שוב אני שואל, באמת כל כך ישוב לחזור לישראל? אני לא אומר שלא יכולה להיות סיבה מוצדקת אבל אם כל מה שיש לך לומר להגנתך זה "ציונות", אז תרשה לי... בכל אופן גם מצב ביטחון הפנים פה לא ממש מזהיר - שם אצלכם יש פיגועים וגם פה יש ובפרופורציות גם הרבה יותר.
 
@AlexNOSAM אני לא יודע אם אי פעם התגוררת בחו״ל. אבל ישראל זה בית. וברגע שאתה מסתדר אתה רק רוצה לחזור ורק אוכל את עצמך מגעגוגעים ומתחושת פיספוס. זה כבר לא ציונות. אני לא כזה ציוני. אני אפילו צבא לא עושה (מתוקף אזרחות זרה). זה יותר הרגשה של התרחקות מהבית. אחרי הכל אין כמו ישראל. לא סתם הרבה אירופאים יהודים מבקרים שם כל כך הרבה. זה לא בגלל השמש, הייתי בחצי עולם ויש חופים שאפילו לא ציירו אותם עדיין. זה עניין רגשי.
ובקשר לניהול מרחוק בסיטואציה שלי זה לא אפשרי אפילו לשבוע!
 
@בת העמק יש הבדל גדול בין יחיד על תקציב של ארבעת אלפים ש״ח לבין שלושה על תקציב משולש מזה.
ובקשר לרכב. אני לא יודע על מטרות ייצוגיות, עדיין לא זכיתי להיות שותף בשום בנק..
זה פשוט עניין של שיקולי נוחות. כמה שעות על הכביש כל יום והרבה פקקים עושים את העובדה ששווה להחזיק את הרכב. כי אחרי הכל. כולנו באותו פקק אבל לא כולנו מקבלים תוך כדי עיסוי אבנים חמות מהמושב... :)
 
אני לא יודע מדוע חשוב לך כל כך לחזור לישראל אם כל כך טוב לך שם.
+1.

בתור אחת שחייה שנים ארוכות בחו"ל, וחזרה "הבייתה" אני מפצירה בך @ITL , תחשוב טוב אם אתה באמת רוצה לחזור לפה.
אין שום שיקול ראציונאלי בעד.
אני כבר לא יכולה לחכות להזדמנות הבאה לעזוב.
 
יש שיקול רציונלי חזק מאוד לטובת המגורים בישראל, הקשור לכך שלאדם חילוני קשה יהיה לשמר זהות יהודית שלא בישראל (לא במובן הדתי, במובן של אתוס, מנהגים ומיתולוגיה משותפת). עם הדורות הייחודיות התרבותית תהרס (גם הייחודיות הגנטית, שאחראית למנת משכל ממוצעת לאתנוס היהודי בין הגבוהות בעולם). ייחודיות תרבותית זאת יש לה ערך גדול להרבה אנשים, בין היתר משום שבזמנים קשים היא מאפשרת לאדם למצוא קבוצה שתגבה אותו. עם כל הקושי של החיים בישראל (שהוא ממש לא נורא כמו שאוהבים להתבכיין), היתרונות במובן התרבות\זהות אתנית אינם זניחים.
 
לאדם חילוני קשה יהיה לשמר זהות יהודית שלא בישראל
לאדם חילוני קשה לשמור על זהות חילונית בישראל.

אני אפילו לא יודעת איך להתייחס לשאר הטענות שלך. :(



למה אתם מייעצים למישהו לעשות משהו שאתם לא מוכנים לעשות בעצמכם?
מי אמר שלא מוכנים?
אני כבר עזבתי פעם אחת, וכמו שאמרתי מחפשת את ההזדמנות לעזוב פעם שנייה.
עם ילדים זה קצת יותר מסובך לנחות במדינה אחרת עם תרמיל על הגב ולהסתדר.

למה חזרתי אתה שואל?
כי הייתי מטומטמת.
אין לי תירוץ.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
B יומן מסע - מעבודה אינטנסיבית להכנסה פסיבית יומני מסע אישיים 15
P יומן מסע - צעדים ראשונים יומני מסע אישיים 40
T בן 25 מתחיל מסע יומני מסע אישיים 6
A יומן מסע - הסטודנטית הנצחית יומני מסע אישיים 2
צ יומן מסע משפחתי מעודכן - 2024 יומני מסע אישיים 1
K הפניקס - יומן מסע יומני מסע אישיים 9
TechInvest50 עדיף מאוחר מלעולם - יומן מסע של Late bloomer יומני מסע אישיים 4
האיש שבאמצע יומן מסע - האיש שבאמצע יומני מסע אישיים 11
ריש-לקיש יומן מסע - בדרך הנכונה יומני מסע אישיים 36
ס יומן מסע בדרך לחירות כלכלית יומני מסע אישיים 13
yossik חוויות מסע - נמיביה יומני מסע אישיים 8
A יומן מסע משפחתי יומני מסע אישיים 16
M אולי אני גם אכתוב יומן מסע? יומני מסע אישיים 50
T יומן מסע - צעיר סולידי יומני מסע אישיים 15
R יומן מסע לזוג צעיר יומני מסע אישיים 8
ה פריקה של סוף מסע ומבט אל העתיד צרכנות פיננסית 7
H יומן מסע - סטודנט לקראת הסוף (וההתחלה...) יומני מסע אישיים 7
ב יומן מסע בעשר אצבעות יומני מסע אישיים 41
י יומן מסע - חולם שמתעורר חלקית יומני מסע אישיים 8
W יומן מסע - זוג בני 28 יומני מסע אישיים 18
I תחילת מסע יומני מסע אישיים 8
J דיווח מאמצע מסע - לקראת גיל 50 יומני מסע אישיים 31
D יומן מסע - לחתונה אוף טופיק 18
I יומן מסע לחייל המשוחרר יומני מסע אישיים 22
מ יומן מסע אישי - גיל 33 יומני מסע אישיים 10
R צעדיי הראשונים בחיים הבוגרים - יומן מסע רנדומלי יומני מסע אישיים 4
א יומן מסע של שני בנים ואבא שלהם יומני מסע אישיים 2
H יומן מסע | דור ה-Y יומני מסע אישיים 17
Wizard יומן מסע החל מ-30 יומני מסע אישיים 10
M יומן מסע מגיל צעיר יומני מסע אישיים 24
D יומן מסע אל הלא נודע יומני מסע אישיים 62
י מסע תכנון עשור, תיק השקעות עצמאי וצבירת נכסים יומני מסע אישיים 12
R יומן מסע של מורשע לשעבר יומני מסע אישיים 16
Y יומן מסע של בחור מתלבט יומני מסע אישיים 24
L מסע תכנון קריירה וצבירת נכסים לחופש כלכלי יומני מסע אישיים 44
D יומן מסע - מהגנה להתקפה יומני מסע אישיים 56
F יומן מסע - זוג צעיר. מטרה: חופש כלכלי יומני מסע אישיים 13
ל יומן מסע שלי - לשם ובחזרה יומני מסע אישיים 37
deussex יומן מסע לחופש כלכלי, מימוש ומשמעות לחיים יומני מסע אישיים 305
O יומן מסע, מטרות ותהיות לעתיד. יומני מסע אישיים 21
Shay36 יומן מסע - הדרך לחיות ולהתעשר מעולם ממניות. יומני מסע אישיים 17
ז יומן מסע משעמם יומני מסע אישיים 19
D יומן מסע של חוסך סביר מינוס יומני מסע אישיים 44
ב יומן מסע שלי יומני מסע אישיים 5
F יומן מסע של הייטקיסט בתחילת דרכו באחת מחברות ה-FANG (גאמפא) יומני מסע אישיים 21
א תחילתו של מסע של יליד 99' יומני מסע אישיים 12
ז תחילתו של יומן מסע פרקטי יומני מסע אישיים 19
זריקת תבונה מסע יציאה מבור כלכלי - חיסול הלוואות בגובה 90 אש"ח תוך שנה וקצת יומני מסע אישיים 28
ח יומן מסע - טווח ארוך או קצר יומני מסע אישיים 9
אומרית יומן מסע- ההתחלה יומני מסע אישיים 48

נושאים דומים

Back
למעלה