• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מישהו ממשתתפי הפורום, יכול להעיד שהוא מרגיש שהוא מנצל וחווה את החיים במלואם?

Melafefon_Hamutz

משתמש רגיל
הצטרף ב
1/10/17
הודעות
394
דירוג
192
השאלה בכותרת.

נניח -
עובד בעבודה שהוא מאוד אוהב.
נהנה מעשייה - זה יכול להיות ספורט, תחביבים טיולים וכד'...
יודע ברמה מאוד מדויקת מה הוא רוצה לעשות עם חייו, כמעט בכל רגע נתון.
 
מה אתה מרגיש?
 
@benor2017 המרדף אחר האושר בלתי פוסק הוא, ותמיד יש מה לשפר :) צריך ללמוד ליהנות מהדרך איפה שאפשר, לשמוח בחלקך, ותמיד לשאוף לשפר את אשר אתה יכול (!) להשפיע עליו.
החיים הם מכלול עצום של רצונות, אילוצים, פשרות והישגים. אין תוצאה אחידה של כן/לא שחור/לבן.
 
יודע ברמה מאוד מדויקת מה הוא רוצה לעשות עם חייו, כמעט בכל רגע נתון.
אם זה היה כך, אני חושבת שהחיים שלי היו די עצובים. חלק ממרכיב האושר הוא גורם ההפתעה.
היות ואנחנו יודעים בוודאות את סוף הדרך- למה לתכנן במדוייק את מהלכה? איזה אושר זה יכול להביא? מקסימום זה מרגיע חרדות ואני חושבת שיש דרכים מוצלחות יותר איך להרגיע חרדות (וגם הן חלק מהמסע).
ולגבי השאלה שבכותרת, תבדוק אם אתה סובל מ-FOMO...
שלא תחשוד לרגע שאצל מי שהוא לא אתה, החיים דבש כל הזמן. לכולם יש עליות וירידות והרבה מישור.
 
אני עובדת בעבודה שאני נורא אוהבת, יש לי עולם עשיר מחוץ לעבודה ומצב כלכלי טוב מספיק לעשות את מה שאני רוצה רוב הזמן גם בלי לפרוש מוקדם. אני גם יודעת מה אני רוצה לעשות עם חיי, ברמה של עוד חמש שנים, שנה, ועוד חודש. מצבי הבריאותי שפיר מספיק שאינו מביא אותי לדאגה.
האם אני חווה את החיים במלואם? לא יודעת. כנראה שלא, יש לי עוד המון תוכניות ודברים שלא הספקתי לעשות. זה גם ממש בסדר מצדי. מצד שני, לחוות את החיים זה לא בהכרח לנצל אותם, אלא להיות נוכח ולקבל מכל רגע את התחושה שהוא לא נועד רק כדי להגמר ולפנות מקום למשהו אחר, עתידי, אלא שיש לו ערך בזכות עצמו.
האם אני מנצלת את החיים במלואם? בכל רגע שבו אני מנצלת את הזמן לעשות משהו, אני לא עושה דברים אחרים. הסוד הוא שאני די מרוצה בכל רגע ממה שאני עושה, אז זה כמו להחליף עוגת שוקולד בגלידה - שניהם קינוח.

אבל אולי אתה רוצה לשאול אם אני מאושרת. רוב הזמן כן, אבל לא בצורה של עננים חופשיים בצבעי הקשת, אלא בכיף של טיול בחוץ בגשם, כוס קפה שיצאה בדיוק כמו שאני אוהבת, חיבוק על הספה מהבן המתבגר שלי, או סדרת בינג' שגרמה לי ענין וביליתי איתה בשבת בבוקר. יש לי הרבה תוכניות לעתיד אבל ההווה גם מאד מוצלח בעיני, וזה לפי דעתי מרכיב חזק באושר. למדתי, עם השנים, להיות מאד נוכחת בחיים של עצמי, לשנות מה שלא מוצא חן בעיני, אבל זה לא אומר שהחיים שלי מתוכנתים אלא שיש לי חופש לתכנן ולעמוד בתוכניות שלי בצורה די טובה, ולפעמים גם הדברים המפתיעים הם בעצם נעימים או מוצלחים מאד. בכל מקרה, יש לי גם את מנת החרא היומיומית שיש לכולם - להתקע בפקק, לחוות כשלון בפרויקט בעבודה שרציתי לקדם וכו' וכו'. הסך הכל הוא עדיין חיובי, מאד.
 
חיה בעוצמה! מרגישה שאני חיה והנגזרת של לחיות זה להרגיש את החיים במלואם.
האושר כבר כאן, רק צריך לשים לב אליו, לא כשאיפה אליו, אלא לחוות את החיים בצורתם הפשוטה ביותר והמלאה ביותר האושר נמצא בפשטות.
התודעה שלי מושלמת ויצירתית, מקדמת אותי לשלמות עם עצמי, מרוצה מחיי ומעצמי בצורה המקסימילית ביותר.
לא בטוחה מה עשיתי טוב שזכיתי לזה אבל זה פשוט קיים בי, למה בעצם ?
מתלהבת, נרגשת חווה כל הזמן, תקשורתית עם עצמי ועם הסביבה, אופטימית, מעריכה, מוקירה, מחמיאה לעצמני וגם לאחרים, מקבלת את האחר ובעיקר את עצמי, מרגישה מוצפת בטוב, פורחת מקצועית ואישית, בעלת חמלה גבוהה, לעצמי ולאחר, לא מתמסכנת בשום אופן.
זאת חוויה כל כך עמוקה ופנימית, אין לה שום קשר לחוויות חיצוניות, התודעה שלי נמצאת במקום פורה ומושלם, המוח חד, חשיבה מקדמת.
התחושה העיקרית של אושר היא שלא חסר כלום, יש לי הכל, החשיבה העקרית שהלוואי וככה אחיה את כל חיי באותה החדות.
קראתי שני ספרים בנושא שמאוד אבל מאוד התחברתי עליהם, חיה כפי שהם מתארים.
  • מאושרים ללא סיבה של מרסי שימוף
  • ספר האושר- אושר מתמשך בעולם משתנה- של הדלאי למה ודזמונד טוטו
והכי חשוב לאן שלא נלך, להרי האוורסט או טיול בשכונה אנחנו לוקחיםאת עצמינו! והתודעה היא זאת שמכתיבה לנו את המצב רוח, אז כדאי מאוד להשקיע בעצמינו באופן התודעתי והנפשי, מתחשבת ברצונות שלי בלי לחשוב מה אחר יחשוב- הרצונות שלי הם אני והם הכי חשובים.
אוכלת נכון, ישנה טוב, חיה חיים מאוזנים.
נהנת יותר כשהייתי צריכה לאלתר, ליצור להתאמץ מאשר לקבל את ההנאה בצורה מוגמרת, להשיג את הדבר שרצית מאוד מספק.
מרגישה מלאה ושלמה, יכולה להיות שם בשביל המשפחה שלי והחברים שלי והכי הכי חשוב להיות שם בשבילי בצורה מיטבית.
 
נערך לאחרונה ב:
@STELLA ברוכה הבאה לפורום!
 
אני חושב שמילת המפתח בשאלה שבכותרת היא "מרגיש". אני לא חושב שיש מישהו או שניתן בכלל לנצל ולחוות את החיים במלואם. כל דרך שתבחר, אתה מוותר על דרך אחרת, שגם היא מלאה הזדמנויות וחוויות שלא תזכה לחוות. ההרגשה שלנו היא עיניין פנימי של כל אחד ואחת מאיתנו, ולא בהכרח קשורה למה שאנחנו עושים בפועל.
 
והכי חשוב לאן שלא נלך, להרי האוורסט או טיול בשכונה אנחנו לוקחיםאת עצמינו! והתודעה היא זאת שמכתיבה לנו את המצב רוח, אז כדאי מאוד להשקיע בעצמינו באופן התודעתי והנפשי, מתחשבת ברצונות שלי בלי לחשוב מה אחר יחשוב- הרצונות שלי הם אני והם הכי חשובים.
עם זה אני מסכים.
אתה לוקח את המטענים שלך לכל מקום.
לתחנת חלל במיר, במדבר, ברוסיה, בטיול להודו וכד'...
אבל למרות זאת לדעתי, סביבה טובה ותומכת יכולה להשפיע לחיוב.
 
31408265_10156420833149791_6416808013557923840_o.jpg
 
השאלה בכותרת.
הספר "כשניטשה בכה" של ארווין יאלום הוא בדיוק הספר שמדבר על זה... והוא ספר מעולה. ממליץ לך לנסות להתחבר אליו. אולי תבין דבר אחד או שניים.
חוץ מזה, תאמין לי שאני לא מתלוצץ לרגע כשאני אומר ברצינות ש"אושר זה לחלשים".
הרי כולם יודעים, מבינים, בשכל ובהגיון שאף אחד לא הבטיח לנו אושר בעולם הזה. אף אחד.
והאם זה עולם מאושר בכלל?
אני חושב שלא. אני רואה עולם שבעיקר סובל, רודף, אוכל לעצמו את הראש, מכלה משאבים והורס.
כל אחד והחוויה האינדיבידואלית שלו.
אז מאיפה בכלל הגיע הרעיון הזה של "להיות מאושר"? (בודהא ביקש בעיקר לא לסבול, להיות מאושר לא היה בלקסיקון בכלל).
מאיפה המחשבה המוזרה הזו של "לנצל את החיים"?
החיים הם כמו רכב שמד הדלק שבו התקלקל. הרכב נוסע, אתה לא יודע מתי הוא יתקלקל, אתה לא בטוח מה המהירות המקסימלית שלו כי אך אחד לא נתן לך מפרט, אתה אפילו לא יודע מה בדיוק נפח המנוע, ואתה בטח לא יודע מתי באמת יגמר לך הדלק.
עכשיו, בשביל לנצל את הנסיעה "עד תומה", אתה מתכוון לדפוק 230 בכביש המהיר רק כדי לדעת שניצלת כל דקה מזמן הנסיעה היקר שלך? או שאולי להאט?
אתה לא יודע כמה דלק יש לך. זה לא אומר שכל דקה היא חשובה וזה לא אומר שכל טיפת דלק היא קריטית. זו מחשבה שקיבלנו אותה מהסביבה, לא מעצמנו (ברוב המקרים).
אחד מחוקי החיים שלי היא לנסות לשים לב מה אני חשבתי לעצמי, באמת, לעומת מה הסביבה השתילה לי במוח. אני קורא לזה הנדסה סביבתית, ומבחינתי זה מה שזה כי אני מזהה כל כך הרבה פעמים מחשבות ורעיונות מאוד בולטים שאני יודע בוודאות שהאדם שמולי חשב והכיל אותן פנימה רק בגלל החינוך והסביבה שהראתה לו שזה אחלה.
אלו לא מחשבות שהוא נולד איתן. אלו לא מחשבות עצמאיות שלו. אלו רעיונות ומחשבות שהונחלו לו מהסביבה (כלומר, הסביבה אנסה אותו לחשוב אותן ולהתייחס אליהן ברצינות, והכי גרוע לחיות את חייו החד-פעמיים על פיהן). ההיקף של המחשבות והרעיות הללו הוא בלתי ייאמן ואי אפשר להתחמק מהדבר הזה גם אם פרט ספציפי הוא מאוד מודע וחד.
"לנצל את החיים" זו מחשבה כזו (מה זה בכלל לנצל?)... "מגיע לי להיות מאושר" זו מחשבה כזו (מה זה בכלל אושר)... "מונוגמיה היא הדבר היחיד ההגיוני" היא מחשבה כזו. ועוד מליוני מחשבות שכאלו.
לדעתי, הסיבה היחידה שאנשים בטוחים שאושר, האף שהוא מילה כללית, מעורפלת ונוזלית מאוד, מגיע להם, ורודפים אחריו כמו מטורפים (=maniacs) היא רק בגלל ההתניות החברתיות וההנדסה החברתית שעברנו מגיל 0. אותה אחת שאני מדבר עליה.
אני תולה את הסיבה העיקרית לצרכנות האושר הכפייתית הזו בצרכנות החולה והרקובה הזו של מוטיבציה (תעשיית המוטיבציה), אושר (תעשיית האושר), חיוביות (תעשיית המחשבות החיוביות) וכל תעשיית האופטימיזציה של החיים.... האמריקאים שיכללו את זה לרמה שבה זו באמת תעשיה (מוטיבציה הפכה למוצר, אושר הפך למוצר), עם לקוחות נותני שירות, מליארדי דולרים בסרטים ספרים ורעיונות פילוסופיים, מוצרים פיזיים כמו קנאביס, מליוני קאוצ'רים ומטפלים ברפואה משלימה, וכאלו שמראים לך שאם הם הצליחו אז גם אתה יכול ומה לא.
כל מה שאתה רואה סביבך בעצם.
אם לא למדת להפריד היטב בינך לבין הסביבה, אז בעצם כל מה שאתה רואה, כולל בעצמך פנימה, הוא תוצרים ישירים של התעשייה הזו.
כמו שכתב איתי זבולון - "כולם נהיו פרופסורים לבאסה".
ולכן, אושר הוא לחלשים.

לגבי השאלה שלך - מכאן שלפי מה שהסברתי, היא לא כזו רלוונטית, היא חסרת תודעה משל עצמה ואין בה ממשות :lol:
 
נערך לאחרונה ב:
השאלה שלך די רחבה כי לכל אחד יש הגדרה שונה לגבי ניצול החיים במלואם.

אני יודעת שאעסוק בכתיבת תסריטים עד יומי האחרון. אמנם זה לא קל (מה כן?) אבל זה משהו שאני אוהבת ולא מרפה ממני, וגם לא רוצה שירפה ממני.
כתיבה היא היעוד שלי.
 
@ביולוג ירושלמי פףף זווית מאוד מעניינת על הנושא הזה.
לפעמים אני מרגיש שאני באיזה מירוץ נגד אחרים להראות אושר, ולרוב אני מפסיד, אבל לא חש חרטה גדולה, ועוד מרגיש אשמה שלא חש חרטה, כאילו, אני מחטיא את עצמי :)
 
@ביולוג ירושלמי
קראתי אותך פעמיים, והתבלבלתי.
אתה מתחיל בנימה מאוד פסימית, אין תקווה לאושר, העולם מלא סבל ורוע. משמע אפשר להתייאש מחיים של הנאה, ולהשלים עם חיים של סבל (או אולי לשאוף למינימום סבל? אבל זה גם סוג של אושר) או להתאבד.
אח"כ אתה מבצע פנייה די חדה. החיים הם רכב שמד הדלק שבו התקלקל.
חיים בחוסר ודאות אינם כה נוראיים, הם יכולים להיות דווקא מאוד יפים ומאושרים. ואתה גם מציע פילוסופיות חיים, להאט, להפריד בין מה שאני חושב לה שהסביבה חושבת וכו'. כלומר לא התייאשת, אתה ממשיך בניסיון להגיע לחיים טובים יותר. רק לא דרך רדיפה ו"מגיע לי".

או בקצרה: אתה מיואש מחיים טובים, או שאתה חושב שדרכם של רוב בני האדם לחיים טובים איננה הדרך הנכונה?
 
@ביולוג ירושלמי מאד מעניין מה שחשבת ואני רוצה להציע כיוון מחשבה נוסף על ההבחנה בין רעיונות מהסביבה ותעשיית האושר לעומת מה שבא ממך.
אולי האדם הוא חיה משפחתית, קהילתית, דתית, מקבל מרות מוחלטת של החזקים בלהקה (לא חייב הכל ביחד) ואז מה שאתה רואה כרעיונות שבאו מבחוץ ותעשיית אושר זה בעצם התיקון שמאפשר לאדם לתפקד במציאות של היום בעולם הראשון. אולי עוד עשרת אלפים שנה גם הביולוגיה תיישר קו ויווצר אדם לא משפחתי, לא קהילתי, לא צרכני, שקל לו עם חוסר התכלית של הקיום אבל עד אז יש כאן פער שצריך לגשר עליו ואנשים עם תפישות כמו שלך נדונו להיות מיעוט זניח.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
D מישהו יודע למה יש תקלה בכניסה בחשבון מסחר עצמאי בארץ? פוסטים מאיכות נמוכה 5
Z החלטת האו״ם האחרונה, מישהו מוכן להסביר ? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 18
S מיטב טוענים שכדי לסחור ב - IB דרכם צריך תיק של לפחות 25K דולר, האם מישהו מכיר את ההגבלה הזו והאם יש משהו לעשות בנידון? שוק ההון 5
Y מישהו שנמצא בפסגות טרייד? שוק ההון 4
Z בשעתיים אחרונות לא מצליח לקבל קוד אימות חד פעמי לאיזור אישי במס הכנסה, מישהו עוד נתקל בבעיה כזו? מיסים 0
נ פרויקט 'שובל ברמות' ירושלים מישהו מכיר? נדל"ן 0
I מישהו יודע למה אין מסחר בנייר 1159235 שוק ההון 1
A מישהו מבין למה שערי הדולר והאירו עלו בצורה חדה שוק ההון 8
מ השקעה בביטוח חיים של מישהו אחר השקעות אלטרנטיביות 16
U מישהו התנסה עם Passiv? שוק ההון 0
T מישהו שמע או התנסה עם בוליגו? השקעות מולטי פמילי ועוד השקעות אלטרנטיביות 3
A מישהו יודע מהו אתר המסלקה הפנסיונית? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
V מישהו יודע למה אין נתונים על ZPRV/ZPRX באתרים השונים מהתאריך 30.6? פוסטים מאיכות נמוכה 2
N מישהו מכיר מסלול במיטב הנקרא "מיטב גמל עוקב מדדים גמיש" פוסטים מאיכות נמוכה 3
M קורס ברוקר למסחר בבורסה של אינטראקטיב ישראל- מישהו מכיר יכול להמליץ ? פוסטים מאיכות נמוכה 1
A מישהו יודע כיצד ניתן להשיג מידע על כמה הרוויחו המדדים המובילים שוק ההון 1
A האם מישהו מכיר מקור מידע שיראה לי בכמה עלו ממדי המניות של אירופה (stoxx600) , ארה"ב (S&P500) ומדד המניות העולמי? פוסטים מאיכות נמוכה 3
א מישהו יכול להמליץ על ספר כדאיות השקעות בנדלן? פוסטים מאיכות נמוכה 0
A מישהו מכיר רו״ח שיתאים לאזרח אמריקאי, תושב חוזר, עם הגשת מסים של סוחר תחת MTM election? מיסים 10
W האם מישהו מכיר שיטה יותר יעילה מ- cost average? פוסטים מאיכות נמוכה 19
N האם עוד מישהו מרגיש מתוסכל מהאופן בו מתנגדי שינוי שיטת המשטר מציגים את הסכנה במהפכה? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 64
Cleo הצהרה במשטרת הגבולות על יציאה/כניסה מהארץ בנתב"ג באותו יום (עבור תיירים) - אולי מישהו יודע אוף טופיק 1
מ tastyworks מישהו מכיר/משתמש? פוסטים מאיכות נמוכה 0
I מישהו מכיר סוכן של בית השקעות מומלץ? פוסטים מאיכות נמוכה 0
H האם מישהו כאן גר בישוב עם הטבות מס? צרכנות פיננסית 17
Z האם מישהו קיבל אי פעם הודעה כזאת באיזור אישי במס הכנסה מיסים 7
A מישהו יכול בבקשה להסביר לי (בתור מתחיל) מה זה קרנות איריות ומה זה בלאקרוק? שוק ההון 4
F מישהו משתמש במסלקה הפנסיונית? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
F FAIR פלטפורמה חדשה לרכישת קרנות נאמנות נאמנות אקטיביות - האם מישהו התנסה? שוק ההון 26
S מישהו נוסע על סיאט אטקה 2019? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 28
ת פפר היום הודיעו באפליקציה, פיקדון עם ריבית של 5%. מישהו בדק פוסטים מאיכות נמוכה 2
O Boxabl, מישהו בדק אם ניתן לייבא לישראל? נדל"ן 2
B ניסיון עוקץ מוזר - מישהו מבין מה מטרתו? אוף טופיק 41
O מישהו יכול להסביר למה ETFs עוקבי TIPS יורדים בחודשים האחרונים? שוק ההון 2
M מישהו כאן יודע מבחינת מיסוי של עמותה? מיסים 14
Y מישהו עדיין חושב שBitcoin זה רעיון טוב? השקעות אלטרנטיביות 788
tomer111 מישהו פה קנה שטח חקלאי שהופשר לבניה? נדל"ן 8
tomer111 האם עוד מישהו כאן חושש ממצב שחשבון ההשקעות נעלם? שוק ההון 12
stamEhad BloxTax - שירותי מיסוי עבור קריפטו. האם מישהו התנסה? השקעות אלטרנטיביות 5
בובין חוט-השני דמי תייווך כרוכש דירה - מישהו הצליח להתחמק? נדל"ן 195
E מחפש מישהו שמבין בגיטרה בסיסית לפנענח טאבים פשוטים פוסטים מאיכות נמוכה 3
G שאלת מטח עם מישהו מכיר שוק ההון 5
A מישהו יודע איזה השקעות צמודות מדד יש היום? שוק ההון 10
Y חברת "סלייס" - מישהו יודע מה קורה שם? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Adrian אשמח אם מישהו יכול להסביר לי יותר לעומק שוק ההון 13
ד האם מישהו יכול לתת רקע על מניית יאללה גרופ? פוסטים מאיכות נמוכה 3
aminadav מישהו מצליח להבין למה נדל"ן בנייה ומניב יורדים כל כך הרבה בחודשים האחרונים? פוסטים מאיכות נמוכה 3
ה מישהו יודע איך אפשר להגיע לDB שמדלן עובדים איתו ? נדל"ן 6
E הציעו לי להצטרף לBNI האם שווה ? מישהו מכיר ויכול להמליץ? פוסטים מאיכות נמוכה 6
L פער מחירי דירות באריאל - מישהו יודע להסביר בבקשה נדל"ן 3

נושאים דומים

Back
למעלה