• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מה סכום הקיצבה החודשי שאיתו הייתם/מתכננים לפרוש?

בנתיים ההערכות שניתנו פה לדעתי לגמרי לא "סולדיות".
זו תופעה רווחת מאוד בפורום הזה. הרושם האנקדוטלי שלי הוא שרוב הגולשים כאן מתעניינים הרבה יותר בתחום של צרכנות פיננסית והשקעות בשוק ההון מאשר באופטימיזציה של סגנון החיים ופרישה משוק העבודה. התייחסתי לזה מעט גם בפוסט על MBTI -- הרבה מאוד טיפוסים "שמרנים" גולשים כאן (זו קביעה עובדתית, לא שיפוטית).
 
@קפה שחור מול מה אתה משווה? אחזקת רכב (7 מקומות)?
ואתה תהיה הנהג של כל המשפחה?

אם אתה משווה יציאה אחת תח"צ מנצח, אם תשווה חודשי חסרים פרמטרים רבים.
חסרים וגם יתכן שעוד יסיטו את הפערים משמעותית והמילה הנכונה כאן היא כח קניה
לא ניכנס להוצאות של משפחה חרדית ממוצעת בגוש דן, אני לא בקיא בנתונים, אבל עצם שמירת השבת, משאירה המון כסף בכיס יחסית למי שיוצא לטיול בחיק הטבע עם המשפחה בפארק ללא דמי כניסה או אפילו לים (בלי גזלנים בדוכנים), תוריד את כל הדברים הללו בלי לחשב באמת כמה עולים ותראה את המגמה

עריכה: אוסיף ואומר שרכב זאת קניה שמאבדת 15-20% עצם העובדה שהשם שלך נוסף באיזה נייר והיא תורמת להגדלת ההוצאה, במיוחד למסים אשר לא ניתן להזכות עליהם במלואם שלא לדבר על עצם קיום המכונית "מצריך" את שימושה אשר יכולה לסיים סופשבוע בהוצאה כגובה הוצאה חודשית של אותה משפחה חרדית כמו בדוגמא הנ"ל
 
אבל עצם שמירת השבת, משאירה המון כסף בכיס יחסית למי שיוצא לטיול בחיק הטבע עם המשפחה בפארק
יש לך מושג כמה עולה "להכניס" שבת? (רק מוצרי מזון חמרי גלם)
 
יש לך מושג כמה עולה "להכניס" שבת? (רק מוצרי מזון חמרי גלם)
אני מתאר לעצמי פחות ממשפחה שכל אחד ממנה אוהב משהו אחר ודובק בטעם שלו, כאשר פה מדובר בקניה מרוכזת של "זה מה שאוכלים" וגופי הקמעונאות מוזילים משמעותית את הרכישות הקבוצתיות שנערכות בקבוצות כמעט סגורות, על מנת לשלם עלות ממש מינימלית שמתאימה לצרכים של אותה משפחה ו\או משפחות שכנות
 
יחסית למי שיוצא לטיול בחיק הטבע עם המשפחה בפארק ללא דמי כניסה או אפילו לים (בלי גזלנים בדוכנים),
תוכל לנקוב מחיר ממוצע פר נפש? לא חייב מדויק אבל שיהיה מספיק מייצג.
סתם בשביל הסקרנות שלי.
 
נערך לאחרונה ב:
תוכל לנקוב מחיר ממוצע פר נפש? לא מדויק אבל מספיק מייצג.
סתם בשביל הסקרנות שלי.
לא מומחה גדול כן, אבל אם תכריח אותי לחשב בערך אני אזרום
דלק - תלוי במרחק שהפארק נמצא בו, בדרך כלל מקומות כאלה רחוקים ואנשים נוטים "להתנתק" מהיום יום אני משער שנסיעה של 150-200 ק"מ הלוך חזור היא לא מופרכת, רכב מנצל בערך 1.5 ש"ח לק"מ (לא נתפס בקטנות), אז ניתן להעריך טווח של 250-300 דלק, בלי להתחשב בעובדה שהוא עמוס בנוסעים מה שמעלה את היחס שקל\מרחק
מזון - יש 2 דברים שחייבים לעשות, לעצור בתחנת דלק (כדי לתדלק כמובן) ולקנות גלידה, ניתן להעריך שכל אדם יקצה כ 10 שקלים להנאה המשפחתית של מספר דקות תדלוק, לא מתאר לעצמי שמישהו מקבל עודף משטר של 100 ש"ח מהקופאית בתחנת דלק עם הרכב משפחתי כזה לכן אעגל את זה.
אם נוסעים לכל היום ניתן לקחת בחשבון שיאכלו 2 ארוחות שכנראה אחת מהם תהיה במקום שגובה כסף על משכורת של העובדים שלו (טיפ מ % הכנסה) שלא מתומחרת מראש בתפריט, ואפילו אם זו תהיה מזללה שאוכלים בה בעמידה, בכל פונדק ניתן להפרד משטר של 200 בקלות, את הארוחה השניה לא אחשב כי היא יכלה "להאכל" בבית או בדשא השכונתי.
אז מה יש בטיול הזה שכרגע שמרנו על עצמנו בחיים (תזונה) ורק הגענו ליעד בערך 600 ש"ח
במדד הטיולים הדמיוני שלי ניתן למצוא גם דבר קטן שכנראה "הנאה" שיש לו משקל משמעותי בהוצאה זה כבר תלוי באופי הטיולי, אם זאת נסיעת ג'יפים לשעה כנראה שתיפרדו משטר או שנים, הנאה לכל המשפחה תהיה כואבת נורא כאשר אוהבים לנסות דברים חדשים וכאן נוסף מימד ה"הרפתקאה" ו"פינוק"
עלויות אופיות או ב"להט הרגע" כואבות מאוד אני מעריך ב 200-300 (ממש צנוע, אבל ממש), פינוק יכול להתפרש כבילוי בפארק נקי ומפוקח בתשלום סימלי של 10 ש"ח או שטר אחד לצורך החישוב
אז מה כבר עשינו, מה כבר קנינו, כיף למספר מצומצם של שעות שמתארך לסבל מאייש לאסוף את כל הנוכחים במהלך אותו יום, מבלי להשמע פסימי, אני ריאליסט ואשמח לתיקון מהותי בדבריי, הגענו ל 1000 ש"ח הוצאה לשבת אחת
עכשיו תרגיש חופשי לחשב כמה תעלה נוספת שאמורה "להתעלות" על קודמת, ריגושים זה דבר שכיח.
מקווה שסיפקתי את סקרנותך

עריכה: יש לי תחושה של טעות במחיר עלות הדלק, לא אעלב בהעמדה בטעות ואצעק אגרה - טסט - בלאי יותר גדול (ילדים) - מס מוסך, אבל ממש בשקט שלא ישמעו כי זה כסף שהלך למדינה לממן את המשפחה שבלי הרכב :\
 
נערך לאחרונה ב:
@קפה שחור ההוצאות הללו שציינת לדוגמא חוזרות על עצמן מדי שבת או פעם ב ?
לפי התסריט הזה גם ביום העצמאות עולה לך כך וגם בחול המועד נניח, אז זה לא קשור לשבת אלא "יום חופש" רווי בזבוזים.

אני גם בטיול תקופתי עם הילדים לא מגיע למספרים הללו, אוכל מצטיידים מהבית, לא נופל במאום על התמורה שתקבל במאות שקלים הללו, מה שעולה זה אתרים ואטרקציות.

בכל אופן אוכל לשבת 40-50 ש"ח לנפש זה סולידי.

@c881
 
@מתכנת ,איך אני הוזכרתי פה שוב?
 
אין שום התפלפלות אלא ניתוח קר של משלח היד שלך, לראייתי התמזל מזלך והתחלת לעבוד בתחום בשנים של גאות ואת המשבר של 2008 עברת עם הון ונסיון, זה לא אומר שמי שינסה לחקות אותך יצליח: הן בגלל כישורים והן בגלל תנאי שוק,

אני כבר כתבתי שמבחינת הון אני על סף יכולת פרישה ולגבי ההון הנדרש מאחר ולא אמרתי מה התשואה שלי ומה המודל שלי - לא ברור איך אתה יודע כמה הון יש לי או אני צריך, נדמה לי שרק הקב"ה בוחן כליות ולב.

אם ארצה להתייעץ בנושא נדל"ן אפנה אליך

רכישת נכס למגורים בתל אביב באמצע שנת 88, וההחלטה להתחיל להשקיע בחו"ל החל משנת 99 לא היו במקרה, ההחלטה לממש נכסים להשקעה בחו"ל בשנת 2005 לא היתה במקרה, ההחלטות להשקיעה בתל אביב, בסוף שנת 2006 ובאנגליה שוב בסוף 2010 ובתחילת 2012 בארה"ב לא היו מקריות, בנדל"ן ניתן לדעת מתי
אטרקטיבי להגדיל פוזיציה ומתי להקטין פוזיציה בהתאם למגמות השוק, כמובן של ניתן לדייק ברמה של חודש או שנה אבל ניתן לפעול בהתאם למגמות (לקנות בזול, למכור ביוקר).
אני שמח עבורך שאתה על סף פרישה, אני לחלוטין לא יודע מה ההון העומד לרשותך, אני פשוט ציינתי סכום שבאמצעות השקעות מניבות בנדל"ן כיום היה משיג עבורך את סכום היעד שציינת. אשמח לשוחח אתך ולהציג בפניך דרך שונה, כמובן ההחלטה איך לפעול היא שלך !

לגבי נושא המזל, המזל קורה רק כשפועלים, לקחתי סיכונים, עבדתי עם מינוף, עד לפני שנתיים לפני שסילקתי את יתרת המימון, עלויות המימון החודשיות שלי היו 14,100 ש"ח !
 
נשמע מוזר, אין לזה היגיון כלכלי.
או שתשואת השכירות תרד.
או שמחירי הנכסים יתכנסו לערכם.
או שהשכר יעלה יותר.
או שהגירעון של האזרחים יגדל לא פרופורציונלית.
לפי מה שאתה אומר, בתוחלת אנשים יוציאו את כל השכר שלהם על מגורים וזה כמובן לא הגיוני.

אתה יכול לבדוק נתונים סטטיסטיים, באיזור תל אביב לדוגמה השכירות מכפילה את עצמה נומינלית במשך 20 שנים בממוצע, קשה לומר את אותו הדבר לגבי השכר הממוצע במשק. בוא נחשוב על מה היתה המחאה החברתית בשנת 2011 ? כמובן על השחיקה של השכר בהשוואה לגידול בהוצאות המחיה, שהמרכזי שבהם זה עלות הדיור. בשנת 2001 הדיור עדייל לא הגיע למיימדים המפלצתיים שלו קיום.
 
@קפה שחור ההוצאות הללו שציינת לדוגמא חוזרות על עצמן מדי שבת או פעם ב ?
לפי התסריט הזה גם ביום העצמאות עולה לך כך וגם בחול המועד נניח, אז זה לא קשור לשבת אלא "יום חופש" רווי בזבוזים.

אני גם בטיול תקופתי עם הילדים לא מגיע למספרים הללו, אוכל מצטיידים מהבית, לא נופל במאום על התמורה שתקבל במאות שקלים הללו, מה שעולה זה אתרים ואטרקציות.

בכל אופן אוכל לשבת 40-50 ש"ח לנפש זה סולידי.
דבר כזה יכול לחזור על עצמו מספר פעמים, אבל שוב זה הכל תלוי ב"אופי" של המשפחה, רכב מאפשר בזבוז רב יותר ועצם נוכחתו אפילו ללא שימוש יוצרת הוצאה שלהרבה אחרים אין
 
@Kayben
יש מי שמצליח לחסוך "רק" 50% מהנטו שלו, בעיני הוא סולידי כם אם הנטו שלו הוא 50K לחודש ולא 10K.
בעלת הבית ציינה בעבר שהיא חיה מ 4K לחודש וחסכה 75% מהנטו כלומר היה לה נטו של 16K, וזה כנראה ברוטו של 30K
ובהחלטה שלה היא שמה דגש כל הפסקת עבודה מוקדם ככל האפשר כי לא רצתה/יכלה לסבול את עולם העבודה הבחירה שלה שהביאה אותה לרמת הוצאה כזו אינה"יותר" סולידת" מאשר של אדם מקביל שבאופו סוברני החליט להקים משפחה עם בן/בת זוג + ילדים ורמת ההוצאה המשפחתית היא פי 2 משלה אבל ההכנסה שלו דומה אז הוא "לא סולידי" כי הוא חוסך "רק" 50% מהנטו ?

האם המטרה בבלוג ובפורום היא לקדם חופש אישי ולקיחת אחריות על החלטות ומשמעותן או חקיינות של תבנית מסויימת ללא הפעלת שיקול דעת ?
 
תה יכול לבדוק נתונים סטטיסטיים, באיזור תל אביב לדוגמה השכירות מכפילה את עצמה נומינלית במשך 20 שנים בממוצע, קשה לומר את אותו הדבר לגבי השכר הממוצע במשק.

אציע תאוריה (לא מבוססת) שתיישב את התחושה של סתירה בין עליית השכר הממוצע לעליית מחיר דירה ספציפית בת"א (או כל מקום אחר):
כאשר אדם קנה דירה בת"א או ברמת השרון בשנות ה 70 , הוא קנה דירה לפי יחס משכורות מסויים (נניח 80 ).
כאשר מסתכלים על אותו יחס משכורות היום, מקבלים יחס גבוה יותר (נניח 120 ), הכיצד?
התשובה היא שנוספו עוד ערים לישראל (לדוג' מודיעין, בית שמש החדשה, פ"ת החדשה) שהורידו הממוצע באופן כללי, כך שעליית מחירי הדיור בשכונות הותיקות בגוש דן באופן לא פרופורציונלי לשכר, התקזזה עם מחירים נמוכים יחסית בשכונות החדשות.
כלומר, על סקלת מחירי הדירות יחסית למשכורת, הדירות בת"א ורמה"ש זזו ימינה, וזה התאזן עם דירות חדשות בשכונות חדשות שנכנסו לקצה השמאלי של הסקלה, כך שהממוצע הכללי של מחיר דירה בארץ יחסית לשכר נשאר אותו הדבר (נניח).
לא יודע אם זה נכון סטטיסטית או לא, אבל זו התחושה שלי לגבי מה שקורה.
 
אבל ישראל זה לא רק מדינת תל אביב, וישראל היא מדינה מאד צפופה
להיפך, רק במדינת תל אביב אפשר לאכלס איזה 15 מיליון איש, אז האוכלוסיה יכולה להכפיל את עצמה פי 2.5 ועדיין לבנות דירות חדשות רק בתוך גוש דן, אז לא ברור לי למה זה צריך לעלות את מחירי הנדל"ן בטווח הרחוק. ואם גם שאר האזורים שהם לא הנגב יאוכלסו בצפיפות אז בכלל אין בעיה.
אז מה אם ישראל צפופה? הונג קונג צפופה פי 20. האוכלוסיה כאן לא תכפיל את עצמה פי 20 בקרוב, יהיה בסדר.

כדור הבדולח שלי דווקא מדווח על תוצאות אפשריות אחרות. אתה יכול לראות כאן שאנחנו מקום 35 כרגע, לא יודע על סמך מה הוא מנחש מה יהיה עוד 20 שנה.
וכאמור - הונג קונג וסינגפור צפופות פי 20 מאיתנו, ויותר עשירות מאיתנו.
 
  • אהבתי
Reactions: ogi
להיפך, רק במדינת תל אביב אפשר לאכלס איזה 15 מיליון איש, אז האוכלוסיה יכולה להכפיל את עצמה פי 2.5 ועדיין לבנות דירות חדשות רק בתוך גוש דן, אז לא ברור לי למה זה צריך לעלות את מחירי הנדל"ן בטווח הרחוק.
אני מסכימה שאפשר לבנות הרבה יותר בצפיפות בגוש דן ובכלל, כך שהאוכלוסיה יכולה להכפיל את עצמה פי הרבה וזה לא ידרוש עוד קרקע. אבל למיטב ידיעתי, בנייה במגדלים היא יותר יקרה מבניה נמוכה פר יחידת דיור, ובנוסף העלות של התשתיות הרבה יותר גבוהה (חייבים תחבורה תת קרקעית בעיר כזאת, למשל), כך שלא בטוח שזה לא יעלה את מחיר הבנייה והתשתיות ההיקפיות.
 
אני מסכימה שאפשר לבנות הרבה יותר בצפיפות בגוש דן ובכלל, כך שהאוכלוסיה יכולה להכפיל את עצמה פי הרבה וזה לא ידרוש עוד קרקע. אבל למיטב ידיעתי, בנייה במגדלים היא יותר יקרה מבניה נמוכה פר יחידת דיור, ובנוסף העלות של התשתיות הרבה יותר גבוהה (חייבים תחבורה תת קרקעית בעיר כזאת, למשל), כך שלא בטוח שזה לא יעלה את מחיר הבנייה והתשתיות ההיקפיות.

הכל נכון ביחוד שחוסכים בחניונים התת קרקעיים ואז באמת המחירים יכולים לצנוח ...
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
A מכירת ESPP ללא מידע על סכום מכירות מיסים 5
מ איך לשלם למס הכנסה סכום קטן כמס על ריבית בפיקדון בחו״ל? מיסים 1
S שדרוג דירה - התייעצות האם לקחת משכנתא ובאיזה סכום נדל"ן 13
I אופציות - מה האסטרטגיה שלכם לחיסכון/השקעת סכום המימוש? שוק ההון 5
Y העברה בנקאית או צ'ק האם יש הבדל בין דרכי העברה? סכום של 80 אש"ח נדל"ן 7
M מקסום סכום מושקע בקרנות IRA? (נראה שמפסידים את היתרון בדמי ניהול בהפסד תשואה) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
tomchoook סכום לא מסתדר בתשלום 10% על השכרת דירה מיסים 27
כ משיכה של פוליסה עם סכום קטן - מס? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
B השקעה של סכום מזומן לטווח קצר (1-3 חודשים) ב- US Treasury bills שוק ההון 5
J חיסכון של סכום גדול בקרן כספית שוק ההון 4
Homer הפקדת סכום גדול בפנסיה לפני פרישה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
D חישוב סכום קצבה בפרישה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 19
ת העברת סכום גדול מבנק אמריקאי לבנק בישראל השייכים לאותו אדם צרכנות פיננסית 27
ה השקעת סכום לסגירת מסלול משכנתא - עכשיו או לחכות נדל"ן 7
א השקעה סכום גדול שמיועד לרכישת נכס שוק ההון 5
M האם יש סכום שממנו ״כדאי״ לפצל את התיק? שוק ההון 21
ה בהשקעת סכום גדול - עדיין עדיף בארץ? שוק ההון 25
י פיזור סכום כסף גדול בפקדון שוק ההון 3
K איך אני חוסך סכום X בY זמן? התפתחות אישית 2
E שאלה לגבי סכום דולרי גדול ומה לעשות איתו שוק ההון 52
K השקעה כקבוצה בקרן על מנת לעבור סכום מינימום - דרך חוקית? שוק ההון 2
ח התייעצות | תחילת הדרך עם סכום כסף משמעותי יומני מסע אישיים 9
P איפה להשקיע כל חודש סכום יחסית גבוה ומה לעשות עם הגמל, קה"ש ופנסיה הנוכחיים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
S סכום להשקעה- אשמח לחוות דעתכם שוק ההון 1
ש מה הדרך הכי טובה וזולה להעביר סכום כסף לחו'ל שוק ההון 4
I סכום מינימלי למשכנתא? נדל"ן 6
T סכום אינפלציוני - טופס 1399 (הגשת דוח שנתי) מיסים 0
הדבורה מיה הכנסת סכום משמעותי לשוק ההון בתקופה הנוכחית שוק ההון 6
N האם יש בעיתיות להשאיר סכום כסף מזומן בחשבון ההשקעות? שוק ההון 21
B פתיחת סכום העסקה בשלב הטיוטות נדל"ן 31
U קופת גמל בניהול אישי - סכום הפקדה ראשוני פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
D איך לשלוח סכום קטן לאירופה? צרכנות פיננסית 26
ת מנפיקי קרנות הסל הישראליות "גונבות" מהציבור סכום של מעל 150 מיליון ש"ח בשנה שוק ההון 13
M המרת סכום מט"ח גדול בפעם אחת בIB? שוק ההון 11
A סכום ההוצאות החודשי למשפחה - בהמשך לציוץ הסולידית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 56
O השקעת סכום גדול בבת אחת או באופן הדרגתי שוק ההון 7
ב היי שלום,אני בן 57,מעוניין להפקיד סכום הוני,בכדי ליצור לי קיצבה לפנסיה מגיל 60. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 23
ל השקעת סכום שמיועד לתשלום לקבלן שוק ההון 2
M הטבות שאפשר לקבל עם סכום גדול בעו"ש צרכנות פיננסית 7
Michel הגבלת סכום קצבת פנסיה כדי להשפיע על גודל הכנסה לצורך חישוב תשלומי ביטוח לאומי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ז סכום מצטבר שוק ההון 5
A האם יש הגבלה על סכום כסף שאפשר להעביר לתיק IRA בתור עצמאי? שוק ההון 28
י השקעת סכום כסף לטווח קצר שוק ההון 3
D חישובי סכום שהותר בסעיפי הניכויים והזיכויים בשומת מס הכנסה 2020 מיסים 0
H ira עם סכום מינימלי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 16
T התלבטות השקעה בין דירת קבלן לדירת יד 2 (סכום ההשקעה שונה) נדל"ן 3
O השארת סכום מינימלי בעו"ש והתבססות על תיק השקעות במקרה חירום שוק ההון 13
aminadav מאיזה סכום השקעה הייתם מחלקים את הרכישה לכמה חלקים כדי לא להשפיע על המחיר? שוק ההון 30
R מה הדרך הזולה ביותר להשקיע במדד S&P500, סכום חד פעמי 30,000 ש"ח ל-7 שנים. שוק ההון 5
D ירושת סכום גבוה במזומן - אובד עצות אוף טופיק 4

נושאים דומים

Back
למעלה