• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

הקשיים שבתחילת הדרך :)

Bonobo

משתמש רשום
הצטרף ב
13/5/17
הודעות
2
דירוג
3
שלום לכולם!

הפורום הנהדר הזה הוא חממה להמון אנשים עם ידע פיננסי ומוטיבציה ללמוד. עם הנטייה שלי להשוות ביני לבין השאר, כשאני קורא כאן ומנסה לעקוב אחרי השיחות השונות, אני לפעמים מתייאש. קל להשוות את עצמי לאחרים ולחשוב שאני נמצא בפיגור מול כולם.

הייתי שמח לשמוע מכם על הקשיים שעברתם. הלבטים, החששות. מה המשוכה הכי גדולה שנדרשתם לעבור. למה אתם מצפים פיננסית, והאם עמוק בפנים אתם מפקפקים לעתים בסיכויים שלכם להשיג זאת.

אני בטוח שדיון כזה יעזור לאנשים כמוני, שזקוקים להבנה שמדובר בתהליך שמצריך המון סבלנות, ולא שינוי מהיר :)

תרגישו בנוח לענות רק על מה שתרצו, הייתי שמח ללמוד מהניסיון שלכם.

תודה לכולכם.
 
תשובות מנקודת המבט שלי בלבד:
1. הכי קשה ההתחלה, בדיוק כמו בחור שמנמן שלא רץ כל חיו ומתחיל לרוץ ולעשות כושר מתעייף ומזיע ובקושי רואה תוצאות ונכנס לייאוש וסקפטיות.
2.לעומת זאת ככל שעובר הזמן ורואים תוצאות בשטח המוטיבציה גדלה וזה הופך לממכר לרצות למצוא כל דרך לחסוך כמה שיותר.
3.מציע לך 3 דרכים שונות לתקוף את נושא החסכנות:
א. רישום מדויק כל חודש של הכנסות והוצאות כולל פירוט מלא של כל הוצאה והוצאה עד שתדע בע"פ מה ההוצאות שלך ותוכל לזהות דליפות ומגמות.
ב. התמקדות בניסיונות צמצום של הרביעייה המקודשת שאני מכנה "חמדת" (חינוך, מזון,דיור, תחבורה) שם נמצא הכסף הגדול. תנסה אפילו רק בחלק מהרביעייה הזאת.
ג. במקביל לטיפול ב"חמדת" תנסה לצמצם בשאר הדברים, תיעזר לשם כך בטבלה הבאה https://docs.google.com/document/d/1TzzM_oMRv-l1cn53KoS4pNSUxs8twn0ogrrGdeialQQ/edit
 
טבעי שתהיה לך רתיעה לנוכח הידע הטכני המתקדם שחלק מהאנשים כאן מפגינים. זו תחושה שחשים רבים כשהם נוכחים בניסיונם ומקצועיותם של אחרים. כמות הידע ה"דרוש" נראית גדולה מלהכיל וזה עלול להביא לתחושות של רפיון רוח. אני גם חשבתי את זה בהתחלה, אבל הקל עלי הגילוי שרבים מהמגיבים המפגינים רמות גבוהות של ידע הם בעלי נסיון עתיר בשנים של השקעות והתנהלות פיננסית מחושבת (אני מדבר על אנשים בני 30-40 שיש להם 10-20 שנים של נסיון). זה כמובן לא מוריד מערכם כאנשים חכמים וחושבים. בסוף מתקבלת משוואה לא מפתיעה ולפיה כמות המאמץ והזמן שמושקעים מתרגמת למומחיות. תשרוץ פה מספיק זמן והידע שלך יגדל בהתאם.
בחזרה לידע ה"דרוש" : אתה עלול לחשוב שכדי להגיע לרמה נאותה של התנהלות פיננסית, אתה אמור לשלוט בכל הטכניקות והמושגים שנידונים כאן. לדעתי, תוך כמה חודשים אתה יכול להגיע למצב בו יש לך תיק השקעות פשוט ויעיל וההוצאות שלך יעברו אופטימיזציה משמעותית. רוב השיחות ה"מפחידות" כאן מציגות אופטימיזציות שנובעות מסקרנות, עניין אינטלקטואלי, והן אינן הכרחיות לטעמי על מנת לנהל תיק השקעות וחיים פיננסיים טובים. עם זאת, אלה לטעמי השיחות המעניינות ביותר ואני בהחלט רואה את עצמי יותר ויותר נכנס לפינות האלה, אף שלדעתי כבר אגרתי את הידע הנחוץ.
הנקודה שבה הרגשתי בשל לראשונה לפתוח תיק השקעות מנוהל עצמאית היא לאחר שקראתי את כל הבלוג של הסולידית. אחרי זה התחלתי לקרוא ספרים (יותר למען העניין והרחבת הבסיס) וכדי לא להתמהמה, החלטתי לבצע קפיצה ולהציב לעצמי יעד של חודשיים עד שיהיה לי תיק השקעות עם אלוקצית נכסים מוגדרת, מחזורי הפקדות ואיזונים וכו'.

אתה יכול להתחיל פה:
http://www.hasolidit.com/90-שאלות-פיננסיות-שהתביישתם-לשאול

אחרי זה אתה יכול לקרוא את כל הבלוג.
אחרי זה אתה יכול להיעזר בהמלצות הקריאה של הסולידית ו\או להיעזר בתיקי השקעות של אנשים מהפורום. יש כאן מנעד שלם של מורכבויות: מתיקים בני 2-3 קרנות לתיקים מורכבים בהרבה. רבים יסכימו שאלה גם אלה מהווים דוגמאות טובות.
בהצלחה!
 
@Bonobo כמו שאמרת, סבלנות היא בפירוש מילת המפתח. מסע של אלף מילים...
אם זה יעודד, אני חושבת שהתסכול שחוויתי בתהליך הלמידה עד שהתחלתי להשקיע בפועל היה גבוהה במיוחד.

חשוב לא להתבייש לשאול, יש המון אנשים שמוכנים לעזור.
 
חוויתי המון תסכול כשהשוויתי את עצמי לאנשים בפורום עם תיקי השקעות ואחוזי חיסכון יפים.
עכשיו אני מנסה להשוות את עצמי לישראלי הממוצע ברחוב ומרגיש הרבה יותר טוב ;)
 
בתור מתחיל שלמד כמה קורסים בסיסיים (חשבונאות\כלכלה\מימון) באוניברסיטה+קריאה של כמה פוסטים של הסולידית, אני יכול להגיד כמה דברים:
1. זה רק נראה מסובך כל הנושא הזה.
2. עדיף להתחיל לאט כמו שחלק אמרו פה, בין אם מדובר קריאת פוסטים ועד לקריאת ספרים, ממליץ לחפש את ארגון WIZE בפייסבוק יש שת"פ בינו לבין ארגון "פעמונים" - הרצאות בנושאי התנהגות צרכנית\כלכלית וכדומה - ההרצאות בחינם! אמורים להיות הרצאות בחודשים הקרובים
3. תהפוך את המלון למלונדה - תהנה מהתהליך. אתה לא אמור לסבול ממנו, הרי אתה לוקח את עצמך בידיים ודואג לעתידך, בניגוד לחשיבה הישראלית "יהיה בסדר".
כשחלק מ-פרטים בקהילתך "יסבלו" אתה תוכל לחיות ברוגע בידיעה שיש לך רשת ביטחון כספית, שבמידת הצורך תוכל להשתמש בה.
4. בהשוואה לחלק מהאוכלוסיה, עצם זה שכתבת פה בפורום אומר שאתה כבר בדרך הנכונה למטרה שלך.
 
ההתחלה הייתה קשה ללא ספק. ממישהי שלא הבינה כלום בעולם הפיננסי לאחר כמה שנים של קריאה, השקעה ולמידה מתמדת הפכתי לזאת שכולם באים להתייעץ איתה לפני שעושים פעולה פיננסית. החלק הקשה בהתחלה היה עם אותה סביבה שהיום באה להתייעץ איתי. כשהתחלתי ללמוד את נושא ההשקעות, בן הזוג וההורים מאוד לא פרגנו, חשבו שזה בזבוז כסף, ששוק ההון זה קזינו וכל מיני פחדים אחרים. בן הזוג ממש התנגד לנושא, אמא שלי חשבה שזה בזבוז זמן וההורים של בן הזוג אמרו לו כל הזמן מודאגים שאשתו הולכת לאבד את כל הכסף בשוק ההון.
למדתי שלא צריך לספר הכל לכולם, אנשים לא מבינים ושבויים בפרדיגמות שלהם. למדתי להגיד שאנחנו לא מוציאים הרבה למרות שאנחנו מרוויחים טוב בגלל שאנחנו חוסכים לקנות בית למרות שבעיניי במצב של היום זו החלטה לא כלכלית בעליל. היה קשה בהתחלה לשכנע את כולם שזו הדרך הנכונה. אבל הראשון (והיחיד) שהיה חשוב לי לשכנע זה היה בן הזוג, ברגע שהוא התחיל לראות תוצאות, התחיל לראות שאני בעצמי חוסכת הרבה יותר ממה שאני מבזבזת והכסף שמושקע מניב כסף חזרה הוא השתכנע והתחיל להתעניין יותר. אחרי זה לאט לאט הסביבה התחילה להשתנות, כשהבינו שאני מדברת יותר עובדות ומה שאני אומרת נכון ומגובה במחקרים או בחיפוש קצר בגוגל אז התחילו יותר להתעניין ולשאול במקום להעביר ביקורת.

אני מצפה להגיע לחופש פיננסי מלא ולרווחה כלכלית. כך שההוצאות שלי מכוסות לגמרי על ידי הכנסה פסיבית ובעתיד שגם המותרות יכוסו על ידי הכנסות פסיביות. מעולם לא היה לי ספק שאוכל להגיע לזה. הספק היחיד שיש לי זה כמה זמן זה ייקח ואני מנסה ככל הניתן לקצר את הזמן הזה.
 
למדתי שלא צריך לספר הכל לכולם
חשוב מאוד. אם אני לא טועה הסולידית כתבה על זה בכמה מקומות.
אבל הראשון (והיחיד) שהיה חשוב לי לשכנע זה היה בן הזוג
אכן, זה באמת האתגר.

לי היה די קל עם הסביבה החיצונית(משפחה בעיקר) כי הרווחנו מעט מאוד כסף במשך זמן לא קצר(לימודים וכו") ואף אחד לא באמת שם לב שלא העלינו את רמת החיים מאז שיש לנו עבודה נורמלית, אז כאילו הכל ממשיך אותו דבר :)

מודה שמאוד קשה לי לא לשתף את המשפחה, כי אנחנו כן נוטים לשתף אותם בהרבה דברים. אבל במקרה הזה הבורות כל כך גדולה שאין לי ספק שזה יהיה מזיק.
 
אני רוצה להודות לכולכם על ההיענות והתגובות. טוב לדעת שאחרים צעדו פה לפני, ושהם נמצאים כדי להאיר לשאר את הדרך. תודה.

@noname , תודה. אני באמת רוצה לשמוע את נקודות המבט האישיות שלכם!
יופי של דוגמה עם הכושר, הדימוי התחבר לי בצורה נהדרת. רשמתי לפני את העצות שלך! אם אפשר לשאול, מה עבר לך בראש באותה תקופת ייאוש וסקפטיות? אני למשל לפעמים תופס את הראש ומתמלא בספקנות. הרי רוב האנשים חושבים שהם מעל הממוצע... האם כל העסק הזה הוא גם אשליה שאני מספר לעצמי?

@TalB , טוב לדעת שיש פה בפורום הרבה אנשים עם ניסיון רב שנים, וטוב לדעת שהשיחות כאן נמצאות גם ברובד תיאורטי. עם זאת, עדיין קל לי ללכת לאיבוד ולא להצליח לעקוב אחרי הרוב של השיחות, ולכן עדיין מאמין שמדובר בחוסר ידע. לכן אני אמשיך לקרוא את הפורום (ואולי מקורות מידע נוספים?) אגב, אתה מנוי לSTEEZYASFUCK?

@אנא-אל , ניסוח מדויק. את זוכרת מה הצליח לשבור לך את החשש מלהתחיל? לצלול לבריכה ולהתחיל לשחות?

@משה , מה עשית כדי להצליח ולהתגבר על התסכול הזה? מדובר ברגש חזק ומשתק.

@hunter , מדהים! לא ידעתי שהרצאות כאלה קיימות. אבדוק בהחלט. הנאה מהתהליך, מהקושי – זאת נקודת תורפה שלי. איך אתה מצליח להפיק הנאה למרות הקושי? אגב, אני מתלבט אם ללמוד כלכלה באוניברסיטה. יש לך קצת ידע לשפוך על התחום? היית ממליץ ללמוד אותו?

@האופטימית , וואו. תודה רבה לך שהקדשת מזמנך לספר על התהליך שעברת.
למה החלטת להתחיל במסע הזה מלכתחילה? ואיך הצלחת לשכנע את הסביבה הסקפטית שלך בחוכמה שבהשקעות פאסיביות? בכל פעם שהנושא הזה רק עולה, אני רואה את הבעות הפנים המזלזלות בסביבה שלי.

@nick , אני מבין את החוכמה שבלשמור חלק מהדברים לעצמך, עד שיהיו לך הוכחות שיגבו את הטענות שלך. יכול להיות שזה באמת מה שאני צריך לעשות. אתה חושב שתחלוק בשלב כלשהו את האסטרטגיה הפיננסית שלך עם המשפחה?
 
אסטרטגיה הפיננסית שלך עם המשפחה?
אין לי בעיה לחשוף אסטרטגיה פיננסית. זה בסך הכל טכניקה.

מה שלא אחלוק זה את מטרת העל. וכפועל יוצא מכך - אחוזי החסכון הגדולים. קל וחומר לסכומים שאני מתכוון לחסוך. רק זה חסר, שיחשבו שאני מליונר.
התוצאות שיכולות לצאת מזה נעות לדעתי מהתעלמות סקפטית במקרה הטוב, עד כדי אפליה במקרה הרע(לא מכוונת כמובן)
לא רואה מה טוב יכול לצאת מזה.
 
@TalB , טוב לדעת שיש פה בפורום הרבה אנשים עם ניסיון רב שנים, וטוב לדעת שהשיחות כאן נמצאות גם ברובד תיאורטי. עם זאת, עדיין קל לי ללכת לאיבוד ולא להצליח לעקוב אחרי הרוב של השיחות, ולכן עדיין מאמין שמדובר בחוסר ידע. לכן אני אמשיך לקרוא את הפורום (ואולי מקורות מידע נוספים?) אגב, אתה מנוי לSTEEZYASFUCK?
אני לא יודע מה זה. חיפוש בגוגל קישר את הדמות שבתמונה שלי לזה. בכל מקרה, הדמות היא Quasimoto, הפסבדונים\אלטר אגו של המפיק האגדי Madlib.
ממליץ בחום על המאסטרפיס שלו, Quasimoto, The Unseen.

**עריכה**
הבנתי שSteezyAsFuck הוא מפיק. הדמות בכל מקרה היא של Madlib, לא שלו.
 
נערך לאחרונה ב:
@משה , מה עשית כדי להצליח ולהתגבר על התסכול הזה? מדובר ברגש חזק ומשתק.

עדיין חווה את זה
בעיקר מזכיר לעצמי שאני צעיר יחסית ויש לי עוד זמן
בנוסף מנסה להתמקד ביעדים המוחשיים והמדידים שכן השגתי

אם זה פיתוח קריירה פיתוח עסק או חיסכון
 
אני רוצה להודות לכולכם על ההיענות והתגובות. טוב לדעת שאחרים צעדו פה לפני, ושהם נמצאים כדי להאיר לשאר את הדרך. תודה.

@האופטימית , וואו. תודה רבה לך שהקדשת מזמנך לספר על התהליך שעברת.
למה החלטת להתחיל במסע הזה מלכתחילה? ואיך הצלחת לשכנע את הסביבה הסקפטית שלך בחוכמה שבהשקעות פאסיביות? בכל פעם שהנושא הזה רק עולה, אני רואה את הבעות הפנים המזלזלות בסביבה שלי.

החלטתי ללכת למסע הזה מכמה סיבות. אני לא מרוצה מהמקצוע הנוכחי שלי (הייטק) והייתי רוצה ללכת לכיוון קריירה אחר ללא דאגות כלכליות או תלות במעסיק. אני רוצה להביא ילדים לעולם ואני ממש אבל ממש לא רוצה להיכנס למעגל הזוי שכל מה שאני עושה זה לעבוד קשה כדי שאוכל לשלם למטפלות ולצהרונים שיטפלו בילדים ולהגיע להתשה נפשית ותחושת האשמה המתמדת שלרוב מגיעה לאמהות שעובדות במשרה מלאה. בנוסף, אחד הערכים הכי חשובים לי בחיים זה חופש ועצמאות כלכלית נותנת תחושת חופש עצומה.

לגבי שכנוע של הסביבה זה היה תהליך ארוך אבל שווה את זה. מבן הזוג ביקשתי בהתחלה פשוט להתחיל להשקיע בסכומים קטנים ושיתפתי רק בהצלחות וכשהשוק עלה. שיתפתי אותו באסטרטגיית השקעות והוא היה חלק (אמנם לא מרצון) מהכתיבה וההכנה של האסטרטגיה כך שגם הוא יכול לישון בשקט. שיתפתי אותו כל פעם שמצאתי עוד דרך לחסוך כסף בקלות והראיתי לו את הסכומים של החסכונות שהולכים ותופחים בקצב. עם תוצאות קשה להתווכח ובסופו של עניין הוא התחיל להבין את הרעיון ולהתלהב מהעובדה שהוא בעתיד יוכל לרדת לחצי משרה ולעסוק בדברים שהוא אוהב. יצירת מטרה משותפת יחד עם בן הזוג זה השלב הכי חשוב בעיניי, אם המטרה מעניינת גם את הצד השני יהיה להם הרבה יותר קל לקבל את הדרך.
לגבי המשפחה שלי, אחרי שעשיתי קורס בנושא השקעות שלחתי את אמא שלי גם לאותו הקורס על חשבוני כדי שתלמד את אותה השפה ותבין יותר ואולי בתקווה תלמד לנהל את הכסף שלה יותר טוב בעצמה. האחיות שלי עשו את הקורס אף הן. לגבי חברים חלקם למדו ששווה להתייעץ איתי כי יש לי ידע פיננסי יותר מהממוצע וחלקם עדיין פשוט לא מתעניינים בנושא ומעבירים נושא שיחה אחר, חברים לרוב הם לא בעיה כי זה נחשב די טאבו להתערב בניהול הכלכלי של חברים אחרים.
היחידים שעוד לא הצלחתי לשכנע זה ההורים של בן הזוג שמשוכנעים שאנחנו עושים את טעות חיינו שלא קנינו בית ושהעזנו לשים כסף בשוק ההון. בעקבות הבנה של פוליטיקה משפחתית ורצון לשמור על קשר טוב עם המשפחה של בן הזוג, אני פשוט מהנהנת יפה עם הראש כשהם נותנים את העצות שלהם (כשהם עצמם נמצאים במינוס תמידי ובחובות) ואומרת שאנחנו בינתיים חוסכים ובוחנים את האפשרויות. אני מתמלאת גאווה כשבן הזוג שלי מתחיל להתווכח איתם ולהסביר להם שהם מדברים שטויות אבל למדתי שבנוכחותם עדיף שאשתוק (אחרת הוא מקבל שיחות טלפון על כך שהוא התחתן עם מישהי שתלטנית שהולכת לאבד לו את כל החסכונות). אין מה לעשות, you can't win them all =)
 
סיפרתי את סיפורנו כבר בפוסט ישן.. אבל בקצרה, התחלנו את חיינו הזוגיים בחובות מסיבות של חוסר מזל.
בהיותו חרוצים וראציונאליים, חיש קל יצאנו מהחובות, במקביל לנסיקה בשכר, ואז גם נפל עלינו קצת מזל בדמות ירושה.
שלב החיסכון וההחלטה על תמהיל ההשקעות לא היה קשה.. בעיקר כי הגישה שלנו היא קודם כל לעשות.
במקום להתלבט אם להכניס איקס אחוז לפה או וואי אחוז לשם, פשוט השקענו.
תקופה ארוכה חסכנו בין 50 ל 25 אחוז מההכנסה.
גם ההתמודדות עם ביקורת מהמשפחה הייתה סבירה כי הם נחמדים ולא לוחצים.
הבעיות התחילו לצוץ עם התרחבות המשפחה.
למרות תקופות בהן נשארנו בבית עם הילדים, בסהכ שנינו קרייריסטים אוהבים את העבודה שלנו, ובין הקריירה והילדים, החיים הפכו מסובכים ולא יעילים.
מכיוון שאנחנו מתפזרים מתעסקים במיליון דברים, אנחנו פשוט לא מיישמים אורח חיים סולידי יותר.
הקשיים בשלב הזה:
1. אנחנו מוציאים סכומים מופרזים שיכלו להיחסך אם היינו נערכים מראש, או עושים סקר שוק יסודי יותר. לפעמים אנחנו משלמים קנסות על שטויות.
2. מעקב ההוצאות הוזנח לחלוטין. אין לי מושג יותר כמה שוקל כל סעיף בהוצאות שלנו, ולפיכך גם לא ניתן להתייעל.
3. הסטנדרטים שלנו עלו. אנחנו כבר לא מסתפקים בארוחת ערב של אורז ותירס, או הזמנת פיצה בשלושים שקל הבייתה, בא לנו לאכול לחם טרי ממאפייה עם החצי סלמון וחמאה מיובאת, או להזמין מון הבייתה.
אכסניית נוער מבאסת אותנו ואנחנו "חייבים" חמישה כוכבים.
4. בעצם, בכלל לא בא לנו יותר אורח חיים סולידי..

ומה בכל זאת? ממשיכים לחסוך ולהשקיע 10% מהשכר באופן קבוע, וכשמצטברים סכומים בעו"ש משקיעים גם אותם.
יש התנהגויות סולידיות שטבועות בנו כל כך עמוק, שהן פשוט הטבע שלנו שחוסכות לנו המון כסף.
למשל, האהבה שלנו לכל הקונספט של בישול יעיל חסכוני וטעים, או הגועל שלנו משופינג והאובססיה ליד שנייה, והיכולות שלנו שפיתחנו בתקופה הסולידית - לתקן דברים בבית, תיקוני אלקטרוניקה, תפירה..
 
@hunter , מדהים! לא ידעתי שהרצאות כאלה קיימות. אבדוק בהחלט. הנאה מהתהליך, מהקושי – זאת נקודת תורפה שלי. איך אתה מצליח להפיק הנאה למרות הקושי? אגב, אני מתלבט אם ללמוד כלכלה באוניברסיטה. יש לך קצת ידע לשפוך על התחום? היית ממליץ ללמוד אותו?
אני סטודנט לניהול אז הקורסים המדוברים הינם חלק מהתואר שאני לומד. לגבי ההנאה, אני מנחש שזה תמיד עניין אותי לדעת איך הכלכלה "עובדת" -מסתבר בסופו של דבר, היא "סוג" של עולה ויורדת כל יום. אהה.. יש אוניברסיטה לעם (לפחות באוניברסיטת בן גוריון), שאתה משלם X כסף ויכול להיכנס לקורס וללמוד רק בלי המבחנים והעבודות הגשה. לא חוויתי את הקורס בלי עבודות הגשה ומבחנים אבל אם אתה הולך על קורס כלכלה ממליץ לבדוק טוב טוב איזה מרצה כך שלא ישעמם אותך במידה והחלטת ללכת על "אונ' לעם".

יש הרצאה בשבוע הבא בWize בנושא התנהלות כלכלית לדור ה-Y, בבר בעיר, הרצליה. במידה ואתה מעוניין שארגון "פעמונים" יגיע לסניף יותר קרוב אלייך, שלח הודעה פרטית ובקש שיארגנו הרצאה. https://www.facebook.com/events/462665957409300
גילוי נאות - אני פעיל בארגון Wize.

האנטר
 
ניסוח מדויק. את זוכרת מה הצליח לשבור לך את החשש מלהתחיל? לצלול לבריכה ולהתחיל לשחות?
הבעיה שלי ספציפית היתה/היא תחושת הצפה חזקה במפגש עם מידע חדש ומורכב, כך שתהליך הלמידה שלי היה מאד איטי ולקח כמה שנים.
התחלתי להשקיע כאשר החלקים של "התמונה בגדול" התחברו (מוצרי השקעה, דרכי השקעה, מיסוי ועלויות).
 
לפעמים אנחנו משלמים קנסות על שטויות.
חבל, את זה קל לתקן עם קצת התארגנות - תזכורות ביומן לפני שצריך לשלם חשבון, הוראות קבע, וכאלה.
מעקב ההוצאות הוזנח לחלוטין. אין לי מושג יותר כמה שוקל כל סעיף בהוצאות שלנו, ולפיכך גם לא ניתן להתייעל.
אני משקיעה שעה וחצי בחודש למעקב אחרי ההוצאות (כרטיסי אשראי, חשבון בנק - מזומן אנחנו מתעדים בגוגל דוק מהטלפון) וזה מספיק כדי לדעת כמה שוקל כל סעיף.
 
אני משקיעה שעה וחצי בחודש למעקב אחרי ההוצאות (כרטיסי אשראי, חשבון בנק - מזומן אנחנו מתעדים בגוגל דוק מהטלפון) וזה מספיק כדי לדעת כמה שוקל כל סעיף.
אני משקיע שעתיים בשנה. התבנית האוטומטית עושה את שאר העבודה.
 
לגמרי. אין לי תירוצים. כאילו, יש לי המון תירוצים.
אני משקיעה שעה וחצי
אין לי כוח.. פעם הייתה מין פונקציה בתוך האתר של לאומי שעשתה את זה אוטומטית, אבל היא נעלמה, ומאז אין לי סבלנות להתעסק עם זה.

האוטומטית
איזו?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
R מה הדרך הטובה והזולה ביותר להצמד לדולר? פוסטים מאיכות נמוכה 5
P הדרך לאיתקה יומני מסע אישיים 1
Y מכירה של RSU בשכבות, מה הדרך המיטבית מיסים 19
T מה הדרך הטובה ביותר לקצור רווחים מקריפטו במינימום עמלות? השקעות אלטרנטיביות 0
Bonfire מה הדרך הזולה ביותר להמיר עשרות אלפי דולרים לש"ח? צרכנות פיננסית 9
Henchman34 האם קל גמל \ slice הגיעו לסוף הדרך? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
G השקעה דרך בורסת ישראל או בורסת ארה"ב? מה הדרך הנכונה להשלים את תיק המניות שלי? שוק ההון 4
א מה הדרך הכי זולה להחשף לשוק הישראלי ? שוק ההון 3
S מה הדרך הקלה ביותר לגהץ בגדים? צרכנות פיננסית 18
E הדרך המומלצת למעקב אחר S&P 500 שוק ההון 1
ט מעבר למדינה אחרת, מה הדרך הטובה ביותר להתנהל מבחינת המרה? צרכנות פיננסית 0
א הדרך הכי טובה להחשף לSP500 שוק ההון 15
A הדרך הכי זולה להכנס (שואל בשביל אחיין) שוק ההון 15
A מה הדרך הטובה לרכוש רכב? צרכנות פיננסית 6
G בתחילת הדרך, מבולבל מרוב רעשי רקע יומני מסע אישיים 1
I הדרך הנכונה להשקעה בקרן נאמנות שוק ההון 3
ע הדרך שלי יומני מסע אישיים 13
grimble grumble הדרך של גרימבל - גמד בצומת דרכים יומני מסע אישיים 22
נ הדרך הזולה להעברת כסף לחשבון בחו"ל צרכנות פיננסית 2
ה תיעוד הדרך יומני מסע אישיים 17
גימפל הדרך הטובה ביותר לחקות את ה- S&P 500 שוק ההון 4
ח התייעצות | תחילת הדרך עם סכום כסף משמעותי יומני מסע אישיים 9
A זוג באמצע הדרך יומני מסע אישיים 25
T מהי הדרך האופטימלית להחליף קרן אחת באחרת? שוק ההון 9
X מהי הדרך הזולה ביותר להעביר להמיר יורו ולהעבירם לבנק בישראל? צרכנות פיננסית 1
ש מה הדרך הכי טובה וזולה להעביר סכום כסף לחו'ל שוק ההון 4
T הדרך הבריאה והזולה ביותר לסינון מים? צרכנות פיננסית 8
avivaviv מה הדרך הזולה ביותר להשקיע בעוקב סנופי בסכומים קטנים? שוק ההון 7
@ מנטור לתחילת הדרך אוף טופיק 49
Know one משפחה הייטקיסטית בתחילת הדרך יומני מסע אישיים 24
א מה הדרך הכי סבירה להשקיע באינפלציה ? שוק ההון 5
tomchoook מהי הדרך הזולה ביותר לבצע money order או cashier’s check? צרכנות פיננסית 1
K זוג בתחילת הדרך - הכל פתוח יומני מסע אישיים 56
Y מה הדרך הכי זולה להעביר כמה אלפי שקלים לקריפטו השקעות אלטרנטיביות 0
פ מהי הדרך המומלצת לשלם על דירה? נדל"ן 4
שיר הלל לטבע מה הדרך הפשוטה והזולה ביותר להחזיק s&p 500? שוק ההון 14
ה איך הדרך הקלה והמשתלמת ביותר לפדות מטבעות לחשבון בנק בארץ? פוסטים מאיכות נמוכה 2
K תחילת הדרך בהשקעות (ובכלל) יומני מסע אישיים 20
D המשך הדרך- סטודנט לרפואה לקראת סיום התפתחות אישית 43
D המשך הדרך- סטודנט לרפואה לקראת סיום התפתחות אישית 0
Shay36 יומן מסע - הדרך לחיות ולהתעשר מעולם ממניות. יומני מסע אישיים 17
V בתחילת הדרך יומני מסע אישיים 2
S תחילת הדרך בעולם ההשקעות שוק ההון 21
R מה הדרך הזולה ביותר להשקיע במדד S&P500, סכום חד פעמי 30,000 ש"ח ל-7 שנים. שוק ההון 5
נגב הדרך היעילה ביותר לנצל הכנסה מפאונדים - GBP שוק ההון 7
stamEhad הדרך היעילה והזולה להעברת כספים מישראל (ש"ח) לארצות הברית (דולר) נדל"ן 0
צ'רצ'יל יזם בתחילת הדרך- שילוב של סולידי עם יצר של לקיחת סיכונים יומני מסע אישיים 25
M מה הדרך הטובה ביותר להשקיע בכלכלה של מדינה? שוק ההון 1
מומו הברווז הדרך הקלה והזולה לגידור שוק ההון 39
ט מה הדרך הכי פשוטה לבדוק אם מניה X נמצאת במדדים? שוק ההון 2

נושאים דומים

Back
למעלה