• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

הכוונה בתחילת הדרך

mika_sh

משתמש רשום
הצטרף ב
26/10/16
הודעות
2
דירוג
5
שלום לכולם/ן,

כבר כמה חודשים שאני קוראת בסולידית ולאחרונה גם בפורומים ומתמלאת השראה. מאז ומתמיד הייתי "סולידית" בלי לתת לזה שם - צרכנות לא מעניינת אותי במיוחד, ובגדול אני יודעת לקצץ בהוצאות בצורה משמעותית ותמיד עשיתי את זה בשמחה.

קצת על עצמי + בקשת עזרה: אני בת 31, מרוויחה משכורת של 4 ספרות, לא צפויה לעלות בדרגות השכר בעתיד הנראה לעין, כבר כמה שנים עובדת במגזר השלישי וכאן התמקצעתי, כל ניסיון לעבור למגזר הפרטי עלה לי בדם ובדיכאון רב. אני רוצה לצאת לדרך של השקעה וחיסכון אגרסיבי מהמקום בו אני נמצאת ואני מאמינה שזה אפשרי. היו תקופות שחסכתי מעט כל חודש, עכשיו בכלל לא כי נכנסתי לחובות שרק לאחרונה הצלחתי לסגור (הרבה הוצאות בלתי צפויות בשנים האחרונות). יש לי בצד חיסכון של כמה עשרות אלפי שקלים, אבל החיסכון הזה הלך והתמעט לו לאורך השנים ואני רואה אותו נמוג לנגד עיניי... מיותר. רוצה לעשות תפנית.

מבחינת דרכי חיסכון, אני יודעת היטב מה לעשות, ויש לי כבר תכנית כיצד להתחיל לחסוך חלק נכבד מהמשכורת שלי (בעיקר שינוי מצב המגורים הנוכחי שלי). אבל הבקשה שלי לעזרה היא כזו - אני מרגישה אבודה לחלוטין בים המידע שיש אפילו בבלוג הזה. הכוונה היא לא שאני לא קוראת (כי אני קוראת, תאמינו לי שאני קוראת), אלא שאוטו-דידקטיות היא לא הצד החזק שלי. אין לי שום ספק ביכולות האינטלקטואליות שלי אבל מעולם לא הצלחתי להיכנס לתחום חדש בלי הנחייה כלשהי בהצלחה, ומנגד, מרגע שאני מקבלת כלים בסיסיים להבנה של תחום, אני מסוגלת לעוף בלי בעיה. זו לא עצלות אלא קושי אמיתי עם למידה מהסוג העצמאי בתחילת הדרך.

לכן שקלתי לעבור איזה קורס בסיסי בהשקעות או סחר בשוק ההון. ידידה הפנתה אותי לארגון שנקרא "פמיננסי" בו מתקיימים קורסים כאלה עבור נשים. תהיתי אם יש לחברי/ות הפורום המלצות בעניין הזה. המלצות בסגנון "עזבי, תלמדי לבד, יש הכל אונליין" לא הכי עוזרות לי, כי כאמור, אני קוראת, הרבה אפילו, והולכת לאיבוד שוב ושוב. האנגלית שלי ברמת שפת אם כך שקריאה באנגלית היא לא הבעיה גם.

תודה מראש, מקווה להתחיל לצעוד בדרך ולא רק להביט מהצד בקרוב.
 
עשיתי פעם אחת קורס על השקעות בשוק ההון. וממה שראיתי בעצמי וממה ששמעתי על קורסים כאלו ואחרים - מה ש״ילמדו״ אותך שמה יכול להסב לך ולתוכניות שלך נזק רב.
קורסים כאלו נוטים להתמקד במסחר (ולא בהשקעות), קרי קניה ומכירה תדירים במטרה לגרוף רווח מהיר. בניתוח טכני שרק יבלבל לך את השכל. בניתוח חברות והשקעות ערך. בהתמקדות יתרה עד כדי אובססיה בהשקעה בארץ ובמוצרים ישראלים. מעל זה תוסיפי אינטרסים אישיים של המרצים ומארגנים שמרוויחים כסף מלספר איך לעשות כסף ולא מלעשות אותו בפועל.

אני מבין לגמרי את הצורך שמישהו יכווין אותך ובדיוק בשביל זה יש לסולידית פוסט מסכם מצויין על איך להתחיל להשקיע בפועל. צעד אחר צעד.
כמו כן, תשאלי אותנו. יש לא מעט חברי פורום (אני כלול) שהתחילו עם שאלות בסיסיות ללא ידע מקדים וכיום שוחים בחומר ובעלי בטחון במה שהם עושים.

דעתי האישית היא שהדרך הכי טובה להתחיל היא פשוט להשקיע. במשהו. סכום כלשהו. לא משנה, העיקר שתעברי את הגשר הזה ותגלי שהוא כלל לא מפחיד ושלכל השאלות שלך יש תשובות.
 
המלצות בסגנון "עזבי, תלמדי לבד, יש הכל אונליין" לא הכי עוזרות לי, כי כאמור, אני קוראת, הרבה אפילו, והולכת לאיבוד שוב ושוב.
אני הייתי מנסח אותה כך (ותשימי לב להבדל):
"עזבי, תלמדי לבד, תשאלי המון שאלות בפורום, יש הכל אונליין ואנשים בפורום הזה מאוד אוהבים לעזור".

אם גם זה לא עוזר אז אין לי רעיונות נוספים כי אני ממש לא חושב שקורס בשוק ההון זה צעד חכם.
 
יש לי הצעה - בואי נהפוך את השרשור הזה לקריאה מודרכת. ניתן לך לינקים לפוסטים נבחרים מהבלוג ואת תחזרי לכאן עם כל השאלות שעולות לך בעקבותיו.
ההסכם הוא שאת לא תתביישי לשאול לגבי כל דבר הכי קטן שלא הבנת, ואנחנו (איך גייסתי פה את כל הפורום...) לא נשאיר אף שאלה ללא מענה.

(אגב, לחלק מהשאלות כנראה אפשר יהיה למצוא תשובה בפוסט ה-FAQ של הסולידית)

מבוא קצר לאפיקי השקעה נראה לי מקום טוב להתחיל בו:
http://www.hasolidit.com/מבוא-קצר-לאפיקי-השקעה
ופוסט ההמשך שלו:
http://www.hasolidit.com/סיכוןתשואה-לא-סיכנת-לא-הרווחת
 
מצרפת הודעה שכבר כתבתי-
אולי יעזור לך לחלק את החומר לנושאים יותר כלליים.
אם מבינים בגדול אז קל יותר להתמקד ולהכנס לרזולוציות קטנות במה שאת צריכה והכי דחוף לך.

מוצרים:
מניות, אגח, זהב, קרנות נאמנות, תעודות וקרנות סל, מניות דבידנד, קרנות איריות, קרנות רייט- נדלן.
הגדרה, יתרונות וחסרונות, וכו'.

כלים:
קרן השתלמות, ira, פנסיה, קופ"ג, חשבון לא פטור ממס אצל ברוקר, ביטוחים וכו'

עלויות:
עמלות (ברוקר מקומי או זר), דמי ניהול, מסי מדינה, מס רווחי הון מס דיבידנדים, מס במקור, קיזוז מס וכו'

אסטרטגיה:
נתונים אישיים, מטרות, הקצאת נכסים, איזון, השוואת תיקים וביצועים היסטורים.

אורח חיים- מינימליזם, הוצאות וכישוריי מחייה.
תחביבים, מזון וכד'.

רשימת קישורים לכל מיני אתרים נחוצים כמו פרוטפוליו ויזיולייזר, יאהו, רשימת בלוגים ומקורות מידע וכו'
 
נערך לאחרונה ב:
@עש לילה
אם כבר, זה הפוסט שנכון להתחיל ממנו לדעתי.
הוא מאד מושקע, מסודר ומפנה לפוסטים אחרים רלוונטים:
http://www.hasolidit.com/איך-להשקיע-בבורסה-מדריך-למתחילים

אפשר כמובן ללכת לאיבוד בקריאה של כל פוסט ופוסט (אם כי אני עשיתי את זה בכיף בנסיעה באוטובוס תוך שבוע שבועיים), אבל לא חייבים. בשביל לשים את עצמך מפוזיציה של מזומן בעו״ש לפוזיציה של קצת פחות מזומן בעו״ש ונייר ערך ראשון צריך לעשות לא יותר מכמה קליקים באתר של הבנק. כל השאר זה ידע ובטחון.
 
את לא תתביישי לשאול לגבי כל דבר הכי קטן שלא הבנת
+1
יש כאן המון אנשים שמוכנים לענות על שאלות קטנות ושוליות ככל שיהיו.
יש כאן גם לא מעט אנשים שיענו על שאלות שאת מתביישת לשאול בפומבי בהודעות פרטיות (אם כי כמובן ישנה העדפה לדיון פומבי כי זה יכול לעזור למבקר עתידי כלשהו).

הדבר הכי חשוב הוא לא להתבייש מלשאול גם את השאלות שנראות לך הכי שטותיות שיש.
 
תודה רבה על התגובות והעידוד לשאול שאלות. אני מודה שאני מתקשה בלי "סילבוס" מובנה להבין את הצעדים הראשונים. כל פוסט בבלוג מפנה לעוד 10 פוסטים בהם מוסברים עוד מושגים ומשם לעוד ועוד. אני שוקלת להתחיל לקרוא את כל הפוסטים מהתחלה פשוט. האם במקביל יש אתרים שלדעתכם בלעדיהם לא כדאי להמשיך הלאה בקריאה? אנגלית גם הולך.
 
אני מודה שאני מתקשה בלי "סילבוס" מובנה להבין את הצעדים הראשונים. כל פוסט בבלוג מפנה לעוד 10 פוסטים בהם מוסברים עוד מושגים ומשם לעוד ועוד. אני שוקלת להתחיל לקרוא את כל הפוסטים מהתחלה פשוט.
שני הפוסטים שנתתי אליהם לינק הם יחסית ישנים, ובין היתר זה אומר שיש בהם מעט מאוד קישורים לפוסטים אחרים (אולי שלושה בסה"כ), לעומת פוסטים חדשים יותר שבאמת מפנים להרבה יותר פוסטים אחרים. לדעתי תתחילי בלקרוא את שני אלה, בלי להיכנס לאף אחד מהלינקים, ונמשיך משם. ברגע שמושגי היסוד יהיו ברורים, זה יקל משמעותית על הקריאה של פוסטים "מתקדמים" יותר.
 
ברוכה הבאה.
המלצה אישית, תתחילי מלקרוא את הבלוג לפני הפורום. בפורום דנים בקוצו של יוד, כי הדברים הבסיסיים נראים מובנים לכולם.
שני פוסטים לדעתי ששווה לעבור עליהם באיטיות עם מחברת להערות בצד הם:
9 שאלות למשקיעים טריים: האם אתם בשלים להשקיע בבורסה?
איך להשקיע בבורסה: מדריך למתחילים
 
כל פוסט בבלוג מפנה לעוד 10 פוסטים בהם מוסברים עוד מושגים ומשם לעוד ועוד.
אל תנסי להבין הכל בקריאה ראשונה, קראי בלי ללכת לעוד לינקים, מה שלא הבנת רשמי לך בצד לאחר כך. כמו שכבר כתבו לך למעלה, נשמח לעזור כאן עם מענה על שאלות.
 
דבר ראשון, ממליץ לקרוא דיון דומה שהיה כאן לא מזמן.
יש שם גם המלצות על ספרים, ואולי ספר יספק את ההנחיה שאת מחפשת.
אני מצטרף בחום להמלצה. סדרת הפוסטים שלו על בניית תיק השקעות דחפה אותי סוף סוף להתחיל להשקיע בעצמי.
ההסברים שלו עשו לי הרבה סדר בראש, במיוחד בנושא הקצאת הנכסים - איך כל נכס מתנהג ואיך השילוב שלהם מתנהג.
מספיק לדעתי לקרוא עד פרק 15 בשביל היסודות.
אוטו-דידקטיות היא לא הצד החזק שלי. אין לי שום ספק ביכולות האינטלקטואליות שלי אבל מעולם לא הצלחתי להיכנס לתחום חדש בלי הנחייה כלשהי בהצלחה, ומנגד, מרגע שאני מקבלת כלים בסיסיים להבנה של תחום, אני מסוגלת לעוף בלי בעיה.
נשמע לי מוכר - לנסות ללמוד בבת אחת הרבה מושגים שקשורים אחד לשני, אבל לא לשום דבר שאני בקיא בו, זה מאד קשה.
מה שגיליתי שעובד בשבילי הוא להתחיל במושג אחד בסיסי, שלא תלוי יותר מדי באחרים. לחקור עליו עד שאני מסוגל להסביר אותו לעצמי. :) אח"כ כשמזכירים את המושג הזה בהקשר של מושג יותר מתקדם, המושג הראשון יהיה כבר מוכר, וכך אפשר ללמוד את המושג הבא. קורס טוב (או ספר לימוד טוב) מבחינתי יהיה בנוי בצורה כזו.
אז מה שאני מציע זה להתחיל מהדבר הכי פשוט בשוק ההון (לדעתי) - מניה.

עוד נקודה שאולי מתפספסת בין כל הבלוגים שמספרים לנו כמה להשקיע זה פשוט:
להשקיע זה פשוט במובן שזו סדרה די פשוטה של פעולות. אפשר לעשות את זה כמעט בלי לחשוב. אבל אם רוצים להבין לעומק איך הדברים עובדים, או מתעניינים באיך אפשר להרוויח יותר - יש שם עולם שלם של ידע, וחלקו בכלל לא פשוט. אז לא להתרגש אם לא הכל ברור. לאף אחד לא הכל ברור. :)
וזה לגיטימי גם להחליט שלא בא לך לחפור בזה הרבה, ולשלם למישהו שיעשה את זה במקומך. גם על זה היה דיון לא מזמן.
 
היי מיקה,

אני קצת שונה בדעה משאר הפורום בנושא הזה. אני מאוד אוטו דידקטית אבל גם לי היה קשה מקריאת פוסטים בלבד להפוך את הידע התיאורטי למעשי. פחדתי מדי ורציתי ליווי ורציתי את הליווי הזה בצורה של דמות אנושית. לכן אני בעד לעשות קורס היכרות לשוק ההון או משהו בסגנון אם את מרגישה שיש לך את הצורך לכך. אם התחלת בקריאה בסולידית אז מצויין, את מבינה מראש את ההבדל בין להשקיע בבורסה לבין לסחור בבורסה ומבינה שהשקעה לטווח ארוך היא הדרך היחידה להרוויח בבורסה לאורך זמן ולסחור בבורסה. לקנות ולמכור כל הזמן משתלם בעיקר לבנקים ולבתי ההשקעות אבל לא עוזר לך ובעיקר יוצר מתח נפשי עצום.
לכן הייתי מסתכלת על הסילבוס ומוודאת שהוא באמת מבוא שמגדיר מושגים ומסביר איך לרכוש אותם ולא כולל כל מיני מחלות בסגנון של "אני אלמד אותך את הסודות שאף אחד לא יודע בבורסה". מה שאת רוצה להשיג מהקורס זה ההבנה מה זה המושגים הבסיסיים בשוק ההון, איך בפועל משקיעים, איפה מסתכלים ומקבלים אינפורמציה וכדומה. כלומר, מבוא ומישהו שיחזיק לך את היד כשאת עושה את הצעדים הראשונים בעולם הזה.
ברגע שיהיה לך את הידע מהמבוא יהיה הרבה יותר קל לקרוא את הפוסטים בבלוג הזה ולהחליט על אסטרטגיית השקעות עבורך לטווח הארוך.

אפשר לבדוק לפעמים דרך אגודות סטודנטים או עיריות למצוא קורסים בעלות מאוד מוזלת. הקורסים הללו לרוב מסובסדים והם בסיסיים ולכן כוללים את המידע שאת צריכה ולא שיטות של מסחר טכני או מסחר יומי וכל מיני שטויות שרק יגרמו לך להפסיד כסף.

בהצלחה!
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
R הכוונה בתחילת הדרך - מתכנתת לקראת קבע יומני מסע אישיים 10
M הכוונה לעסק זעיר מיסים 13
האזרח החשדן צריך הכוונה ועזרה - נמצא במירוץ העכברים צרכנות פיננסית 47
S חשבון מסחר עצמאי - מה הכוונה מינימום לפתיחת תיק שוק ההון 11
D חייל בן 19, קצת הלכתי לאיבוד מהאופציות ואני אשמח לקבל קצת הכוונה יומני מסע אישיים 4
D הכוונה ראשונית להתנהלות אפקטיבית יומני מסע אישיים 0
שם משתמש בעייתי "נקודות זיכוי בלתי מנוצלות" - מה הכוונה? מיסים 18
מ למה הכוונה בצעד הממשלה שעליו מדברים היום להיתר לפיצול דירות בבתים פרטיים? נדל"ן 5
ת הצעת מחיר במוסך שכתוב עליה "זמני- פרופורמה" למה הכוונה? אוף טופיק 2
Blue מחפש הכוונה - מקצוע בתחום הפיננסי התפתחות אישית 25
M למה הכוונה כשמשווקים היום בחוף התכלת ושדה דב קרקע עם זכות ל-100 מטר דירה? נדל"ן 12
צ הכוונה כלכלית התפתחות אישית 4
I הכוונה למשקיע הצעיר שוק ההון 0
H אני צריך קצת הכוונה אני מבולבל נדל"ן 15
כ הכוונה לקרנות המחקות המתאימות שוק ההון 3
O הכוונה לסולידי צעיר על עבודה ולימודים התפתחות אישית 6
F עצמאי, סוף שנה... מבקש הכוונה בבחירת קרן השתלמות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 14
R הכוונה בבניית תיק השקעות קטן למתחיל - לטווח בינוני שוק ההון 26
S מבקש עזרה/הכוונה עם השקעה ופנסיה שוק ההון 8
S קצת הכוונה למשקיע מתחיל שוק ההון 3
B בן 23, ללא הון התחלתי, עם הפקדה חודשית מחפש הכוונה שוק ההון 21
Amazing בן 20 וצריך קצת הכוונה שוק ההון 5
א למה הכוונה שביטוח וחסכון בקרן פנסיה לא הולך יחד? צרכנות פיננסית 29
ש העברה בנקאית - שאלה של טירון בתחילת דרכו צרכנות פיננסית 14
מ השקעה לבני 18 בתחילת דרכם שוק ההון 4
N אדריכל בתחילת דרכו שרוצה לעסוק גם ביזמות התפתחות אישית 11
G בתחילת הדרך, מבולבל מרוב רעשי רקע יומני מסע אישיים 1
H התלבטות איזו משרה עדיפה בתחילת הקריירה התפתחות אישית 5
Know one משפחה הייטקיסטית בתחילת הדרך יומני מסע אישיים 24
ח מימון בתחילת עסקת רכישת בית מיזם נדל"ן 4
א הפקדה של מקסימום בתחילת שנה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
K זוג בתחילת הדרך - הכל פתוח יומני מסע אישיים 56
M סדר ותכנון פיננסי לצעיר סולידי בתחילת דרכו שוק ההון 11
V בתחילת הדרך יומני מסע אישיים 2
חדש בשוק התייעצות בתחילת החיים פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 18
צ'רצ'יל יזם בתחילת הדרך- שילוב של סולידי עם יצר של לקיחת סיכונים יומני מסע אישיים 25
F יומן מסע של הייטקיסט בתחילת דרכו באחת מחברות ה-FANG (גאמפא) יומני מסע אישיים 21
Y תיק ההשקעות של משקיע בתחילת דרכו - אשמח לכל ביקורת שהיא! שוק ההון 12
R משפחה בתחילת הדרך יומני מסע אישיים 19
A עזרה בתחילת תכנון פיננסי נכון צרכנות פיננסית 2
Y משקיע בתחילת דרכו - פרמטרים לבחירת קרן מחקה מדד שוק ההון 12
ה אבודה בתחילת הדרך יומני מסע אישיים 36
S בחור צעיר בתחילת דרכו בעולם ההשקעות שוק ההון 8
I עוד הייטקיסט בתחילת הדרך יומני מסע אישיים 60
M קבלת החלטות בתחילת הדרך התפתחות אישית 8
S זוג נשוי בתחילת דרכו, מה לעשות עם הכסף? נדל"ן 3
צ בתחילת דרכי :) ויש לי כמה שאלות שוק ההון 9
ה כמה שאלות בתחילת הדרך, כי הגיע הזמן להתחיל להשקיע שוק ההון 17
Sean ייעוץ לצעיר בתחילת הדרך אוף טופיק 3
E זוג בתחילת הדרך בחו"ל יומני מסע אישיים 4

נושאים דומים

Back
למעלה