תנו לי לספר לכם מדוע אתם כאן…

ת

"אתם כאן מפני שאתם יודעים משהו.

את הידוע לכם אתם מסוגלים להרגיש, אבל לא להסביר.

הרגשתם כל חייכם שמשהו בעולם הזה אינו כשורה.

אינכם יודעים מה בדיוק, אבל זה נמצא שם, מטריף אתכם, כמו רסיס בתודעה.

זה מה שהביא אתכם הנה.

המטריקס נמצאת בכל מקום. היא סובבת אותנו, אפילו עכשיו. תוכלו להבחין בה כאשר אתם מסתכלים מבעד לחלון או צופים בטלוויזיה.

זוהי המציאות המדומה שהוצבה לנגד עיניכם כדי למנוע מכם לראות את האמת…

שאינכם אלא עבדים."

מגיל חמש ועד היום מכריחים אתכם להתעורר לפני הזמן, להגיע למקום שאינכם באמת רוצים להיות בו, ולעשות דברים שאינכם באמת מעוניינים לעשות. גן חובה. בי"ס יסודי. חטיבה עליונה. שירות צבאי. אוניברסיטה. עבודה עד גיל 67.

דבר אחד מאפיין את המסלול הזה מראשיתו ועד סופו: פחד – שקט, מעיק ורב עוצמה.   

פחד ממה שהמורה תגיד לאבא ואמא באסיפת ההורים. פחד שיחשבו שאתם שונים, טיפשים ולא מקובלים. פחד שהמפקד ישאיר אתכם שבת. פחד שממוצע הציונים באוניברסיטה לא יספיק כדי להתקבל למשרה רווחית. פחד שתפוטרו מעבודתכם אם לא תלקקו לאנשים הנכונים, שלא יהיה לכם כסף, שלא תמצאו זוגיות או שהמשפחה שלכם תסבול.

הפחד והדאגה האינסופית הם שגורמים לכם ללכת בתלם, הגם שבתוך תוככם הייתם מעדיפים לעשות דברים אחרים לגמרי.

ההליכה בתלם כרוכה בהתמודדות עם אנשים רעים, עם פוליטיקה משרדית רעילה, עם פקקים אינסופיים ועם הנחיות "מקצועיות" מפוקפקת מבחינה אתית (עיגול פינות, העדפת מהירות על פני איכות, העלמת עין, שקרים לבנים …).

הליכה בתלם פירושה שלאנשים אחרים יש שליטה כלכלית על החיים שלכם. בדרך כלל אותם "אנשים אחרים" נמצאים כמה רמות מעליכם בהיררכיה המשרדית, ובהיותם קרייריסטים מלאי אמביציה, רמתם המוסרית והאנושית לא פעם מוטלת בספק.

ולמרות זאת אתם מחויבים להתחבב על האנשים הללו כדי להבטיח את עתידכם הכלכלי. ממש כשם שעבד צריך להתחבב על אדונו פן יושלך לכלבים.

חלק גדול מבני מעמד הביניים חיים מתלוש משכורת אחד לאחר ולא חוסכים דבר. אנשים אלה חיים על הקצה, תלויים בהלוואות ובאנשים אחרים, ונמצאים מרחק חודשים ספורים מקריסה כלכלית מוחלטת. בכך הם רק מעצימים את תלותם באדון.

החירות שלהם היא למראית עין בלבד. בפועל, הם חיים חיי שיעבוד כלכלי, מפני שאין להם את האפשרות לבחור, הזמן שלהם שייך לאדם אחר, והכוח המניע אותם הוא הפחד.

יש מי שסבור שחיים בצמצום וויתור על צריכה מופרזת (רכב פרטי, בית גדול, חופשות בחו"ל, שופינג כפייתי) מהווה קורבן כבד מנשוא. הלא "חיים רק פעם אחת", "צריך להנות מהחיים", וחלילה "יחשבו שאנחנו קמצנים / עניים / מיושנים".

לא. זה לא המצב. החיסכון הוא הדרך היחידה של עבדי המשכורת להשתחרר מכלאם. להגיע לחירות, לעצמאות, לחוסר תלות באחרים. למצב בו שום אדם, בכיר ככל שיהיה, לא יוכל לפגוע בכם או במשפחה שלכם רק מפני שאינו מחבב אתכם.

לחיים שאתם מסוגלים לאהוב ולחיות ללא מורא, פחד ודאגות.

טכנית, הייתם יכולים לקום מחר בבוקר ולהגיש מכתב התפטרות. אבל אם אין לכם את הבסיס הכלכלי לעשות זאת — את כספי ה-Fuck You — לא תוכלו להנות מחופש אמיתי, מהאפשרות להנות מהשעות הטובות ביותר ביממה ולנצל אותן כפי שאתם בוחרים.

ככל שתקדימו ליצור את הבסיס הכלכלי הזה באמצעות חיסכון אגרסיבי, השחרור יגיע מהר יותר. התחילו היום – אין שום ערובה שהמשרה שלכם תהיה קיימת בעוד חמש שנים. אחרי שתגיעו לעצמאות כלכלית תוכלו כמובן להמשיך לעבוד, אם אתם משתייכים למיעוט בר המזל שמצא עבודה נפלאה. אבל הבחירה לעבוד תהיה שלכם.

הבחירה בעצמאות כלכלית הייתה ההחלטה הטובה ביותר שעשיתי בחיי. רוב עמיתיי לשעבר, שנותרו ממומסמרים לעמדותיהם במשרד, ימותו זמן קצר אחרי שיפרשו, ולעולם לא יוכלו לדמיין איך מרגיש חופש אמיתי.

אני חיה כל יום כפי שאני בוחרת לחיות, ללא דאגות כלכליות, ללא מתח וללא פחד. את תחושת ההקלה הזו קשה להעביר במילים – צריך לחוות אותה.

הבחירה בידכם – לסיים את הסיפור כעת, להתעורר למחרת ולהאמין במה שאתם רוצים להאמין,

או להישאר בארץ הפלאות, ולתת לי להראות לכם את עומקה של מאורת הארנב…

הירשם
הודע על
guest
31 Comments
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
שירה

אחד הפוסטים המרגשים והעמוקים ביותר שקראתי בנושא חירות. כל הכבוד!
כשמרקס קרא "פועלי כל העולם התאחדו", המטרה היתה להשיג עבור הפועלים יותר שכר (בעלות על אמצעי היצור) ולא חופש (בעלות על הזמן). פועלי כל העולם אכן צריכים להתאחד. בסירוב לצרכנות, שנאת בזבזנות ופרישה מוקדמת. זו הדרך לסוציאליזם אמיתי, כשהעשירים שלא מסוגלים לעשות כלום חוץ מלנצל ולגרוף רווחים, יישארו בלי עובדים, או יותר מדויק בלי עבדים ויצטרכו, כדי לגלגל את תהעשיות המיותרות והמזהמות שלהם, לעשות את העבודה המלוכלכת בעצמם.
תחשבו כמה נפלא זה כשמתחננים בפניכם לעבוד ולא להפך..

גיא

כן תודה עליזה. ביום שני אני מודיע על עזיבה רשמית של מסיבת התה! 🙂

גיא

וגם מוטיב חוזר. 🙂 

“If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, Infinite. For man has closed himself up, till he sees all things thro' narrow chinks of his cavern.”

― William Blake, The Marriage of Heaven and Hell

כאן יבריקו לכם את הדלתות.

גיא

טוב. זה גם מאד מתאים לכאן לדעתי.
http://www.goodreads.com/author/quotes/7855.Jim_Morrison

גיא

כן. אני מתחיל לראות שיש משהו בקטע שלך עם הילדים. 
הבת שלי בת ה 10 לא השאירה לי מים חמים למרות בקשותי החוזרות ונשנות!
טוב – לפחות לירושה אני כבר לא דואג! 🙂

גיא

אני קורא למי שרוצה
break on through to the other side!

http://m.youtube.com/watch?v=koxjBgMvDm4

orly

לצד האחר מוריסון מתכוון לעולם הבא, לא?

גיא

יש לי חבר שאומר שטוב שיש את האופציה הזאת על המדף. 🙂
קאמי אמר שזאת השאלה הפילוסופית הראשונה במעלה.

אבל במקרה דנן אני חושב שהוא קורא להשתחרר ממגבלות שהטילו עלינו ושאנו הטלנו על עצמנו.

מיטל

ריגשת אותי

ברלינאית,

דורין .. את מתרככת .. (: גם עונה יותר לתגובות, ( זה כיף ) ותחושה של דיאלוג שיש בו מעורבות אישית.. הסיבה שאני כאן , עוקבת ברמה כמעט יומיומית היא כי לדעתי (סטטיסטית) בעשורים הקרובים מי שלא יתחיל לאמץ את העקרונות שאת משתפת בהם כאן.. הולך לסבול.. והרבה.. הכלכלה שלנו הולכת להעניש אנשים בזבזנים , מקובעים, נטולי השכלה כלכלית ש"סומכים על המערכת\ המדינה .. ושחושבים שהתואר הראשון וגם השני והעבודה ה"טובה" שהם מצאו סוף סוף בסביבות גיל 32 יובילו אותם לרווחה ושגשוג. אישי וכלכלי. אני כבר קצת אחרי.. נחלצתי בעור שיני מהמלכוד הממשמש ובא ( שלהי דור הx ) משתמשת… קרא עוד »

יוסי

פוסט טוב מאד. אני אמנם לא שייך לקבוצה שאת פונה אליה (אני מוציא בחודש פחות ממך, צורך פחות ממך, ומאד נהנה מהעבודה שלי), אבל אם הייתי, הפוסט הזה היה תורם לי הרבה.

משוטט

נכון וחשוב מאוד, דורין. אנשים חושבים שהם חיים בחופש מדומה אבל בתכל'ס ממוסמרים בכל הגפיים לעבודה, לשיגרה, לבוס ולמנת המזון – המשכורת החודשית, כי אם לא תהיה כזאת, הם חיים על הקצה וככה יחיו על גיל היציאה לפנסיה. ובעצם גם אחריה. מי שמבין קצת איך הדברים עובדים, ומסתכל על כל אותם צרכנים כרוניים שמתבססים על המשכורת שלהם מחודש לחודש, על מנת לחיות, זה מרגיש מפחיד. מפחיד מאוד. למעשה – לפעמים נדמה שהפחד של אנשים נמצא בכיוון כל כך רחוק מהפחד האמיתי. כשאני חושב על עבודה כל חודש על מנת להמשיך לקיים את החיים שלי – אני נתקף פחד. פחד גדול… קרא עוד »

איליה

דורין, אחלה פוסט!
כפי שאת יודעת – את ועוד אנשים שוחרי חופש כלכלי (אני אחד מהם) לא יוכלו להתקיים בלי מאטריקס…

גיא

איליה עזוב – אין לך מה לפחד …. אם אפלטון שהמשיל את משלו לפני 2500 שנה (וכבר נאמר מאז שכל הפילוסופיה היא הערת שוליים על כתביו) וזה לא מוטט את המטריקס.  ספרים וסרטים רבים נכתבו על התופעה – וזה לא מוטט אותה – אז גם בלוג קטן בארץ הקודש לא יעשה זאת. רגע. …. בעצם ….. טוב היתה לי תחושת דזה – וו היסטורית … כנראה סתם …. דרך אגב – אתה  עדיין שוחר חופש או כבר בחופש? אלון!!!! – המשך לחגוג !!! – מצטער פשוט רציתי לבדוק איך זה להגיב בתור מישהו אחר….. גם ככה יש פה סטטיסטיקה שמראה… קרא עוד »

אלון

גיאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא!!!!!..אני גמור!!!!…completely finished ruined…פאריס גמרה אותי!!!!…מה אני עושה פה לעזאזאל?!?!…סיכום:
2 מסיבות טראנס מטורפות!!!..עד 5 לפנות בוקר…
בקבוק לגאבולין חוסל במלואו!!!
3 קוהיבות behike חוסלו עד תום!!!
הופעה של מטרופאנוס בסלוניקי,בדרך חזרה!!!!
איפה אני?!…מה אני?!….מה קרה?!?…
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח..
נ.ב-מה זו ההודעה הזו שכתבת עליי?!?..מי אישר לך?…
נ.ב-2-הספקתי לרכוב על פורשה 911 GT..של חבר טוב בפאריס!!..נגעתי בחלום,והוא התנפץ ברגע…
נ.ב-3=הרובע ה-16 עדיין חיי ובועט!!!..אני מתגעגע אליו.

דני שבו

דורין שלום. אני מבקש לדעת אם בקניית קרן מחקה בארץ או בקניית קרן מחקה vtwsx גם צריך לתת פקודת לימיט או לקנות בפקודת מרקט. אשמח לקבל תשובה. בתודה. דני שבו.

איתי

יפה מאוד. אבל לתחושת חירות ובטחון, וחיים ללא פחד, כסף זה לא דבר מספק. הרי יש הרבה אנשים בעלי הון עצמי של חמישה מליון שח ומעלה והם מלאים בחששות, פחדים, בעיות נפשיות וכד. נדרשת גם עבודה רוחנית ונפשית כדי להגיע להרגשה פנימית של בטחון ושלווה.

אוריה1

את כל הזמן סותרת את עצמך בבלוג הזה.
בחלק מהפוסטים מספרת כמה שאין לך אמון במערכת הפיננסית העולמית, שעשויה לקרוס בכל רגע למצב של שנות ה30 בארהב, ושאין ביטחון בכסף פיאט, עד כדי כך שאת מאפסנת בוליונים בחו"ל ולומדת לגדל ירקות באדנית ולטפל בסתימות בכיור.
מצד שני את מתייחסת בפוסטים – כמו זה שכאן – לכסף שלך כאל "אלת החירות".

פאטיה

במקביל לתגובה על הפוסט, הרשו לי להגיב גם לכמה רעיונות שהובעו כאן. ראשית אדון\עבד, אריסטו בתיאוריה שלו חילק את בני האדם לשני סוגים, אדונים ועבדים; כלומר להיות עבד, פירושו להיות עבד בנפשו, תאוותיו, מישאלותיו, התנהגותו וכדומה, הפוך מזה להיות אדון, לפיו, אדם שהוא אדון לנפשו הוא גם בעל חירות. בניגוד לתאוריה של אפלטון, לפיו אדם כלוא בגופו ויוצא מבית כילאו לחופשי לאחר יציאת הגוף מהנפש. המימד האתי במשנתו של אפלטון משתלבים בתיאוריה לאורך הכתבים שלו, בין היתר לגבי עולם התופעות ועולם האידאות בדיאלוגים שלו ו"בפולטיאה" , מישנתו לגבי הנהגת המדינה. אין כאן מקום להרחיב זה אפילו לא על קצה המזלג.… קרא עוד »

גיא

פאטיה שלום. אם אני מבין נכון התכוונת לפלוטינוס? שחי במאה השלישית לספירה בתקופה של מהפכים רבים באימפריה הרומית.
אותי מבחינה פילוסופית והיסטורית מענינת תקופה מוקדמת יותר ואני מקווה שתוכלי להפנות אותי אם ברשותיך המידע לספר טוב או הוגה שכתב על הנושא – החלפת הרעיונות אם הייתה (כנראה שכן) בין יון הקלאסית לבין הודו – ובעיקר הרעיונות הדומים שהגו בהם תאלס ,פרמנידס והבודהה במאה השישית לפני הספירה.

פאטיה

דורין, איך ידעת שאני אוהבת במיוחד את הגוון הירוק דשא במשבצת המעבירה את "להגיב", או שזה מקרי בהחלט?

אבי גדעון

היי דורין למה אני פה ? 1. אני נהנה מהכתבות שלך דוריין , ומרב השיח המתנהל כאן. 2. אני בן 61 אף פעם לא הרגשתי שאני עבד של מישהו ואם הייתה לי תחושה של נגמר לי הסוס במקום עבודה מסויים אז הייתי אומר שלום ועוזב להרפתקה חדשה (טיולים קצרים של חודשיים עד שישה) 3. בגיל 31 התחתנתי הייתי ללא שקל בכיס בקיבוץ. 4. עד 35 אני ללא שקל בכיס עם 2 ילדים קטנים (אימצנו בחו"ל )ואישה. 5. רק בגיל 47 יצאתי לעבודה עם משכורת (לפני זה הייתי במסגרת של קיבוצניק ללא שכר חודשי). 6. היום לאחר 14 שנות שכר משפחתי… קרא עוד »

quantumatrix

דיבורים כמו חול ואין מה לאכול…
לחסוך ? ממה, מהאובר דראפט?

עדי

או… שאם כבר בוחרים במסלול הקריירה – אז לפחות כדאי לבחור במקצוע כזה שייתן ערך מוסף למי שפורש אח"כ וצריך לפרוש כנפיים ולהיות עצמאי / משקיע פאסיבי. למשל – יועץ מס – מי שמטפל בכל כך הרבה תיקים של תאגידים ויחידים, לא יכול שלא לקחת מזה משהו לעצמו ולתכנן לעצמו את המס על ההשקעות שלו בצורה היעילה ביותר, ובאופן עצמאי, מה שכמובן יכול לחסוך עשרות, אם לא מאות אלפי ש"ח. ככה יוצא, שלא רק שעובדים במקצוע רווחי שמאפשר לחסוך את המשכורת, אלא גם מקבלים ערך מוסף שחוסך הסתייעות במומחים יקרים. או.. יועץ אסטרטגייה עסקית לחברות (פותח את המחשבה, רואים איך… קרא עוד »

ביולוג ירושלמי

הפוסט הזה בעט לי בעבר בראש… ועתה חזר למגרש רק כדי לבעוט בו שוב ב- 2018. תודה על כל מ-י-ל-ה דורין. אני פשוט אסיר תודה. לאחר שנים ספורות אני מגלה את ההשפעה הניכרת של הלך המחשבה שלי וההתנהלות הכלכלית שלי מפעם, לעומת היום, בזכות המילים הללו שחלחלו לתודעה כל כך. זה לא קרה בן לילה, לקח לזה זמן, ואפילו כמה שנים טובות, אבל כמו שאמרה פה מישהי בתגובות "סירוב לצרכנות, שנאת בזבזנות ופרישה [חלקית] מוקדמת"… זה דורש תרגול. בזכותך אני נמצא היכן שאני נמצא היום, כשבכל פרמטר אפשרי ברור לי שאני בכמה וכמה דרגות מעלה ממה שהייתי. ההתקדמות איטית מאוד,… קרא עוד »

יובל

היי דורין, אני מאד נהנה מהכתיבה שלך. נתקלתי בבלוג שלך במקרה בסוף 2017 כשעזבתי את מקום העבודה שלי ופתחתי עסק עצמאי. אין ספק שהבלוג שלך נתן לי הרבה מאד , במיוחד במישור של שוק ההון. לגביי החסכנות הרדיקלית אני קצת פחות מתחבר אליה, אבל עדיין יש הרבה מאד דברים שם שאני מוצא אותם מועילים. קראתי כל אחד ואחד מהפוסטים בבלוג הזה , ומאד נהנתי! הדבר היחיד שקצת מפריע לי הוא שאת לפעמים כותבת כאילו כל מקרה הוא כמו המקרה שלך ביחס למקום העבודה. אני יכול להגיד לך שלא בכל מקום עבודה יש פוליטיקה ותככים ומזימות ואנשים רק מנסים להתחבב אחד… קרא עוד »

אלה המיישמת

עבדתי מגיל 12 (בייביסיטר, חנויות בגדים/מזון מהיר/אבטחה) עד גיל 29 וחצי. וזהו =) מאז רק פרויקטים בבית במקצוע שלי (אנימציה) כמתחשק לי . ואיכשהו החסכונות גדלים , אין כמוך. תודה

.

עקבו אחרי

תגובות אחרונות בבלוג

RSS מהפורום

דילוג לתוכן