טירוף המערכות של "שדולת השוכרים"

ט

שמעתם בוודאי (בהנחה שלא נקברתם תחת סלע בזלת אימתני בימים האחרונים) על הקמפיין המתוקשר שמובילה ח"כ סתיו שפיר ל"הסדרת" שוק השכירות בישראל וליצירת "חוזה שכירות הוגן" שיעוגן בחוק.

"השדולה לשכירות הוגנת" מתיימרת להגן על ציבור השוכרים בדרך של פיקוח וריסון עליית שכר הדירה. בעל הנכס יהיה מחויב להציע חוזה לשלוש שנים לפחות, יוכל להעלות את שכר הדירה ב-3% בשנה לכל היותר, ואם יעשה שימוש בשירותי תיווך – יממן אותם במלואו ולא יגלגל אותם לשוכר.

מיותר לציין שכמו שאר פועלה הציבורי של "נסיכת המחאה" האדמונית, גם המערכה הנוכחית עומדת בסימן "כל מה שאני לא אוהבת צריך להיאסר בחוק", ו"כל דבר שאני אוהבת הוא זכות בסיסית לכן חובה שאחרים ישלמו עליו". ברוכים הבאים לוונצואלה.

אם תעיינו בדברי ההסבר להצעת החוק ובכרכורים המלווים את קידומה, תגלו שלא הרבה השתנה ברטוריקה של שפיר מאז ימי רוטשילד העליזים.

בעלי הדירות (ובמיוחד אלה באזור גוש-דן) מקוטלגים אוטומטית בתור ציבור חמדן ומרושע שצריך להתבייש ביומרותיו הבזויות להפיק רווח על גבו של השוכר העשוק. שוק הנדל"ן מתואר כ"ג'ונגל" חסר-חוקים, בו השוכר משולל הזכויות נסחט עד כלות שעה שהמנצלים ממשיכים לנצל את המנוצלים, המדכאים ממשיכים לדכא את המדוכאים, ועולם כמנהגו נוהג, שהרי דברי ימיה של החברה כולה עד כה הם דברי ימיה של מלחמת מעמדות.

אני, כידוע, שוכרת מזה כמה שנים דירה קטנה בהרצליה. אני לא בעלת דירה, מהטעם הפשוט שאני לא מוצאת היגיון לרכז את מיטב הוני בארבעה קירות באחת הנקודות הנפיצות ביותר על פני כדור הארץ. כתבתי כאן לא פעם מדוע בראייתי עדיף לשכור ולא לקנות, בפרט בהקשרים של עצמאות כלכלית.

ולמרות זאת, הגם שאני כביכול יוצאת נשכרת מיוזמת החקיקה הזו, אני סבורה שמדובר בתקדים מסוכן שיש לפעול לסיכולו. עניינית, אני מאמינה שלבעלי הדירות יש זכות מלאה לעשות בקניינם הפרטי ככל העולה על רוחם – גם אם המשמעות היא גביית דמי השכירות הגבוהים ביותר שאנשים יאותו לשלם.

ליידי תאצ'ר אמרה פעם ש" יעדיפו שהעניים יהיו עניים יותר, ובלבד שהעשירים יהיו עשירים פחות." (*)

אני חושבת שהאמירה הזו מסייעת להבין מה עומד מאחורי יוזמת החקיקה הזו. הרי אם נשפוט לפי נתונים האישיים של יוזמי הצעת החוק (גברת יש-לי-חוב-של-74,140-שקל-לבנקים ואדון אני-מרוויח-19,000-שקל-נטו-אבל-לא-מצליח-לחסוך), אפשר להתרשם שהפרלמנטרים הנכבדים לא בדיוק מיישמים תכונות כמו חסכנות או משמעת פיננסית בחייהם האישיים, ומטבע הדברים אינם מעודדים טיפוח תכונות כאלה בציבור. ולמה זה? חזרו וקראו את הציטוט של תאצ'ר.

סלידתם של הח"כים הסוציאליסטים מבעלי האמצעים לא נותנת להם לגיטימציה להעניש אותם. בעלי הדירות בישראל הם ברובם הגדול אנשים שחסכו במשך שנים, נמנעו מבזבוזי סרק ורכשו דירה להשקעה כדרך לייצור הכנסה פסיבית. הם לא אויבים. הם לא מדכאים. הם לא מנצלים.

הם קפיטליסטים גאים.

ככאלה, בעלי הדירות נוטלים על עצמם סיכונים עצומים, שנחסכים לחלוטין מהשוכר: לא זו בלבד שרוב בעלי הדירות נכנסים לחובות כדי לממן את ההשקעה; הם גם חושפים עצמם לסיכון של קריסת מחיר הנכס זמן קצר אחר הקנייה, לאפשרות שהנכס יושכר לדייר בעייתי שלא ישלם במועד ו/או יחריב את הנכס ו/או ישתלט עליו, וכן לשלל נזקים פיזיים שעלולים לקרות לנכס, לחפצים בו או לאנשים הנוכחים בו.

למדנו בעבר על הקשר בין סיכון לתשואה. מבחינתו של בעל הדירה, התשואה מדמי השכירות אמורה להיות גבוהה מספיק כדי שתפצה על הסיכונים שהוא נוטל על עצמו. במובן זה, דמי השכירות הם הפרס על עצם נטילת הסיכון. זהו רווח לגיטימי בעבור החלטתו של המשכיר להשקיע בנדל"ן. הרי באותה מידה הוא יכול היה לקחת את מאות אלפי השקלים הללו ולהשקיעם בנכס דל-סיכון כמו מק"מ, ולהרוויח תשואה נמוכה משמעותית.

כבר היום קשה למצוא תשואה שנתית גבוהה מ-3.5% מנדל"ן מניב למגורים ברוב אזורי הביקוש בישראל (שלא להזכיר תשלומי מיסים, שכר טרחה לעו"ד, דמי תיווך, בלאי, שיפוצים ושאר עלויות כבדות שנוגסות בתשואה). היות שהתשואה נמוכה גם כך, כל הכבדה רגולטורית נוספת על ציבור המשכירים רק תפחית עוד יותר מהאטרקטיביות של השכרת דירות.

המשמעות היא ש"חוזה השכירות ההוגן" יביא באופן כמעט וודאי לכך שמשקיעים רבים יעדיפו להשאיר את דירותיהם ריקות ו/או למכור אותן. כפועל יוצא היצע הדירות להשכרה ירד, ומאחר שהביקוש לא יקטן – מחירי השכירות יזנקו. כל השוכרים בישראל ישלמו יותר.

תמיד כיף לצאת נגד מי שמנסה לעשות כסף ולהגדיל את שולי הרווח שלו. תמיד אפשר לכנותו חזיר עשיר, חמדן ונצלני. זה מגניב ופופולארי, במיוחד כשלו יש ולנו אין, וקל לתלות בו את כל מצוקותינו. ולמרות זאת, לכל אדם יש זכות להרוויח כסף ככל שהשוק מאפשר זאת. אנשים נוטלים סיכונים כדי להרוויח כסף. אנשים עושים מאמץ כדי להרוויח כסף. מותר להם לעשות את זה. אסור לפגוע בזה.

שוק הנדל"ן להשכרה בישראל נשלט על ידי כוחות הביקוש וההיצע. אין מונופולים או קרטלים שמשפיעים על השוק הזה. זהו שוק חופשי במלוא מובן המילה. אמנם כיום הביקוש גבוה מההיצע, אולם אין מדובר בכשל שוק, ודאי לא מהסוג שמצריך התערבות רגולטורית. כשם שב"שוק של שוכרים" השוכר רשאי ללחוץ את מחירי השכירות כלפי מטה, כך לגיטימי ש"בשוק של משכירים" המשכיר יוכל ללחוץ את מחירי השכירות כלפי מעלה.

אם השכירות גבוהה מדי בעיניו של השוכר, יקום נא ויעבור להתגורר במקום זול יותר. אם בעל נכס מעוניין להעלות את שכר הדירה ב-50% והוא מוצא דיירים טובים שיסכימו לשלם את הסכום הזה, אף גורם אסור לו שיתערב בעסקה. צחנת ה"מגיע לי" הנשקפת מהחוק הזה מרתיחה אותי, גם אם לא מפתיעה.

ההתערבות ממשלתית בעסקה פרטית בין אנשים פרטיים מפרה בבוטות את הזכות החוקתית לקניין – זכותו של אדם לעשות ברכושו כרצונו. באזורים בהם הביקוש גבוה במיוחד, כמו תל-אביב, חקיקה מהסוג הנדון תביא בהכרח ליצירה של שוק צללים ולכספים המשולמים "מתחת לשולחן" מבלי שיש להם עיגון כלשהו בחוזה. גם כאן מי שייפגע הוא בעיקר ציבור השוכרים.

לא רוצים שיעלו לכם את שכר הדירה? עשו מה שאני עושה. צרו כמה שפחות קשר עם בעל הבית שלכם. קחו יוזמה וטפלו בדירה כאילו היא שלכם. תקנו בלאי בכוחות עצמכם, גם אם החוזה מחייב את המשכיר לטפל בו. הקפידו לשלם בזמן – עדיף באמצעות העברה אוטומטית.

דיירים טובים, עצמאיים ואמינים הם נכס יקר-ערך עבור משקיעי נדל"ן, בטח בעידן שבו פראים ונדליסטים הורסים דירות שלא שלהם ומשתלטים עליהן השתלטות פושעת. לבעל הדירה יש אינטרס לשמור על יחסיו הטובים עמכם. הרי עדיף לו דייר שמשלם X באופן קבוע מאשר דייר שמשלם X2 באופן ארעי.

מניסיוני רב השנים כשוכרת, ככל שזה יהיה המצב, בעל הבית ירגיש שלא בנוח להעלות את שכר הדירה.

בשורה התחתונה: התערבות ממשלתית ברוטלית בחירויות הפרט בדרך של חקיקה חד-צדדית, פופוליסטית ואווילית תפגע בכולנו – שוכרים ומשכירים כאחד. בחוזה לשכירות הוגנת אין ולו שמץ של הוגנות.

(*) הסיבה לכך פוליטית כמובן. לתנועות פוליטיות יש אינטרס לשמר מצבים שליליים מטעמים אלקטורליים מובהקים. ש"ס, למשל, שואבת את עיקר כוחה הפוליטי מטיפוח המיתוס של "דיכוי" המזרחים. חד"ש ובל"ד מטפחות את המיתוס של "דיכוי" ערביי ישראל. הפמיניסטיות הרדיקאליות מנציחות את אגדת "דיכוי" הנשים. והסוציאליסטים… כבר הבנתם מנין הם יונקים את כוחם.

94 Comments
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
yedidya

אף אחד לא ישאיר דירה להשקעה כשהיא ריקה. אם תשואת השכירות תרד, אזי המשקיעים ימכרו את הדירות, ומחיריהן ירדו בהתאם.
רק מה, אני גם לא חושב שתשואת השכירות תרד בגלל המגבלות; מה שיקרה הוא שמראש בעלי הדירות ידרשו מחיר גבוה יותר (כדי לפצות על המגבלות) והתשואה תעלה לרמות המקובלות במקומות אחרים (6% ויותר)

דוד סגל

צודק ידידיה… יחד עם זאת אף אחד לא מכריח את כל אותם הסתיו שפירים לשכור ב5,000 ש"ח דירות 40 מ"ר בת"א… באופן כללי את נוטה להיות קיצונית, כשנוקטים צדדים כל כך קיצוניים תמיד האמת תהיה טיפה דרומה מן הקיצון לא כל אחד יכול להתפרנס מחסכונות של 350,000 ויש כאלו שרוצים להביא ילדים לעולם שביולוגית זה דבר מאוד טבעי, טבעי כמו שזה לא טבעי לעבוד 12 שעות ביום בקיוביקל משרדי…אבל יחד עם זאת הרצון הטבעי להביא ילדים פוגע משמעותית בתיאוריה של "להתקיים מ-3,800 ש"ח ואז מה? גילוי נאות- מסכים איתך ב-80% מהדברים וחושב שלרוב לא יכולתי להוציא את המחשבות שלי טוב… קרא עוד »

חגי

קלישאה: אי אפשר לחסוך ולגדל ילדים.
עובדה: גדלתי במשפחה חד הורית, לא היה חסר לנו דבר. אימי המנוחה עבדה, חסכה והורישה לי את הבית שגרנו בו.

מסקנה: די להשתמש בילדים כתירוץ.

עמית

[משתמש זה נחסם לצמיתות]

projectio

עמית אתה לא לוקח בחשבון, שבעיה ניתן לפתור באמצעות מגוון של פתרונות, לא חייבים לפגוע בזכות הקניין של אנשים אפשר למשל לעודד קבלנים לבנות דירות להשכרה, בבעלות המדינה או קרנות הפנסיה ובכך להוריד את מחירי השכירות.

יוסי

אני נאלץ לא להסכים איתך הפעם. מדור הוא מצרך יסוד כמו לחם ומים, ובהחלט המדינה צריכה להתערב כדי שלאזרחים תהיה אפשרות להשיג אותו. אילו שוק השכירות היה שפוי, אפשר היה לתת לו להתנהל בעצמו. הבעיה שכבר שנים שהתחום הזה הולך ויוצא משליטה. בעלי בתים מעלים את דמי השכירות באחוזים שבעליל לא שייכים לכיסוי ההשקעה או הסיכון שלהם, אלא נגזרים רק מהעובדה שהביקוש גבוה ושוכרים נאלצים לשלם כל מחיר. אין פסול בהתערבות המדינה ביחסים שבין המשכיר לשוכר. במערכת היחסים הזו המשכיר הוא החזק, למרות שהוא לוקח סיכון. הסיכון שהוא לוקח הוא כספי. השוכר לוקח סיכון שלא יהיה לו איפה לגור. לכן… קרא עוד »

יוד

כשמחיר שכר הדירה היה נמוך, משכירי הדירות לא פנו לרגולטור
שיתערב.
החוקים מוטים לטובת השוכר.
יש בעיה עם המשכיר ? הנשוכר מוזמן לשכור דירה אחרת או לקנות
דירה בעצמו.

עמית

[משתמש זה נחסם לצמיתות]

נחמה שטרית

אוי כמה את צודקת! פשוט קשה לאנשים לשמוע ש"המלך ערום".. אני נוהגת כמוך שוכרת דירה, כמוך.. מטפלת בבית כאילו הוא שלי כר 6 שנים. השכירות באיזור שלי היא2,700-3000 ואני משלמת 2,200. אין כמו דייר שמטפל בנכס, הוא אוצר לבעל הדירה.

רון

המלכה ערומה

בעל נכס שמקבל 3% משוכר ששומר על הנכס הוא בדיוק כמו משקיע ששם את כספו בפקדון כספי ולמרות שהוא מאמין שכך הוא לא מפסיד, מפסיד הוא. כך שאותו אחד ישמח לחיות תחת חוקי השכירות ההוגנים של סתיו שפיר בידיעה שהם מביאים לו שוכרים לטווח ארוך ששומרים על הנכס, בדיוק כמו משקיע שמאמין שהבנק שומר לו על הכסף בפיקדון כספי.

אילנה

הסולידית, תתיחסי בבקשה ל"דיור מוגן"

רון

שנאת נשים משהו?

כאחד שמכיר היטב את שוק הנדלן בגרמניה אני יכול לומר לך – מה שמציעה סתיו שפיר עובד מצויין שם. מצויין ועדין יש מלא דירות להשכרה ושוק השקעות נדלן פורח.

מה גם שפספסת, משקעי נדלן פחות בונים על שכר הדירה ויותר על רווח מעליה בשווי הנכס, אם זה בהשבחתו או בפוטנציאל שלו.

אל דאגה, אם לא ישארו דירות להשכרה אז יהיו דירות זולות מאוד למכירה …

פרקליטת החתן

גם באיטליה החוק הזה עובד נהדר ומשפחתי נהנתה ממנו שנים. כבעלת דירה להשכרה, ששוכרת דירה אטרקטיבית יותר, גם אני תומכת בחוק. הסולידית לא הצליחה לשכנע אותי למה החוק רע,ואפילו להפך. "המשמעות היא ש"חוזה השכירות ההוגן" יביא באופן כמעט וודאי לכך שמשקיעים רבים יעדיפו להשאיר את דירותיהם ריקות ו/או למכור אותן. כפועל יוצא היצע הדירות להשכרה ירד, ומאחר שהביקוש לא יקטן – מחירי השכירות יזנקו. כל השוכרים בישראל ישלמו יותר." החלק לגבי הוזלת הדירות (המחאה הנוכחית של רוב תושבי ישראל) ירד בעריכה? נראה שכל הפוסל במומו פוסל. הסולידית במקרה הזה נוקטת בגישה אותה היא מנסה להדביק לשפיר. ""כל מה שאני לא… קרא עוד »

הדס

בדיוק מה שרציתי לכתוב. המצב כאן (בגרמניה) מהבחינה הזו עובד מצוין. איך אפשר להיות נגד זה? דורין רוצה קפיטליזם עד הסוף אבל בסופו של דבר המדינות הכי מוצלחות הן לא כאלו.

גיא

רון! ואאלה!!
ועל זה אמרו אבותי בחלם. –
קנאת נשים תרבה חוכמה.

איליה

מה בדיוק מוצלח במערב אירופה?

פרקליטת החתן

חוץ מהאקלים?
הכל!

T Bar

כבעלת דירה (בפריפריה הצפונית של גוש דן) אני מסכימה עם כל מילה ביום בו ציבור השוכרים ישלם בזמן, ישמור על הנכס ובאופן כללי יראה איזושהי אכפתיות, אולי אז תגיע העת להגביל את שכר הדירה. הצרה היא שבינתיים כל כך הרבה מהם עושים מה שבא להם, על גבול הפלילי אני חיה בחו"ל במקום בו שכר הדירה מפוקח בצורה כלשהי (אבל רחוק מהצעתה של הגברת שפיר), אבל (1) העברתי סכום של 3 חודשי שכירות לפני כניסתי לנכס והוא נמצא בפקדון ע"ש בעל הנכס, אותם הוא יכול למשוך בכל עת (2) 10 ימים אחרי הפעם הראשונה בה שכחתי להעביר תשלום קיבלתי מכתב ובו… קרא עוד »

מ

בזמן שאני מסכים שהשוק הזה צריך להיות חופשי כדי שלא יהיו תופעות של כסף שחור וטובות הנאה מתחת לשולחן צריך לזכור שלכל מטבע יש שני צדדים. אין הגיון בהגבלת שכר הדירה אולם יש למדינה השפעה על השוק הזה בכמות הדירות שנבנות בכל אזור. רק טבעי שאם שכר הדירה קפץ תוך עשור ביותר מפי 2 במקומות המבוקשים בתל אביב אז שיהיו יומרות להגביל את העליה. אם המדינה תגרום למחסור במוצר בסיסי אחר כמו נניח לחם אם לא היה מפוקח היו קמים קולות להגביל את מחירו באופן טבעי. אפילו אם הם מייצגים רק צד אחד. המדינה פישלה וצריכה להביא פיתרון. בלי קשר… קרא עוד »

פריכיהו

קצת פיספסת את העובדה שמי שיכול להרשות לעצמו לקנות דירה ולהעמיד אותה ריקה 11 חודשים בשנה כדי לנפוש שם בקיץ הוא פאקינג עשיר שלשלם ארנונה כפולה או כל מס אחר גבוה לא יזיז לו את הקצה. דווקא במקרה הזה פלישה היא פתרון יותר פרקטי.

ספקניסטן

הרשימה הזו מניחה שהיותה של הזכות לקניין זכות 'חוקתית', משמעה שהיא זכות אולטימטיבית שאין בלתה, ולא כך היא. זכות הקניין והזכות להחזיק ברכוש נשענות על רגולציה של המדינה ועל המונפול על האלימות שיש למדינה, שאם לא כן, כל אחד שיכול היה לעשות זאת היה פולש לנכס לא לו, מתנחל בו, ולא משלם אגורה לבעלי הנכס. כדי לקיים שוק שבו סחורות מועברות מאחד לשני, ובכלל זה נדל"ן, באופן שיבטיח בצורה אמינה את העסקאות ומימושן, יש צורך ברגולציה של המסחר (חקיקה שמאסדרת את הסחר במקרקעין ורישומו). כך גם לגבי שכירת נדל"ן. ההצעה של השדולה חסרת כל איזון ופרופורציות, ולא מאזנת את הסיכונים… קרא עוד »

פרקליטת החתן

אבל היא מתקמנצת בפוסטים כאלה לאחרונה.

ממש חבל.

דורין יקרה, תני לנו עוד פוסטים כמו "שוקולד מריר" "121 החפצים" וקצת פחות דנה ספקטור ולמה מעמד הביניים מטומטם.

מוטי

מסכים לגמרי. ההתנגדות העיקרית לחוק צריכה להיות עקרונית- המדינה אינה כלי בידי אנשים שרוצים להרוויח על חשבונם של אנשים אחרים. זכות הקניין היא לא פרי החלטות פוליטיות, גם אם התקבלו על ידי גוף לגיטימי שנבחר כחוק. אם נאפשר חוקים מהסוג הזה, נצטרך לאפשר כל חוק מופרך שפוגע בזכויות הקניין של כל קבוצת מיעוט. לדוגמה,להטיל מס גולגולת על הג'ינג'ים או שיעור מס הכנסה כפול על הנוצרים. יתרה מכך, זכות הקניין היא חלק בלתי נפרד מחופש האדם וזכותו על גופו. אם אנו נפגע בזכות הקניין של בעלי הדירות, אז עקרונית אפשר יהיה לכפות על אנשים בחקיקה את תחום העיסוק, או את בני… קרא עוד »

אדריאן שני

דורין הי, אני ממשיך את תגובותיי מהפוסט הקודם. אני חושב שלא אני נכנס לארנקים של אחרים אלא את בעצמך עושה זאת, ופרסמת אפילו טול את הפוסט הכי נקרא פה שבו את סופרת על השקל כמה את מוציאה בחודש. בתור מי שמתיימרת לתת פתרון לחיי העבדות, אני חושב שההתמקדות במספרים היא כן חשובה, כי מספיק שיש משהו קטן נוסף שאת לא מכניסה לתוך החישובים שעלול לשנות את כל התמונה, ולפי המספרים שאת פרסמת אז יש משהו כזה בוודאות. אני שוב חוזר ואומר- במידה ואת משלמת מיסים על פי חוק את חייבת קרן של 1.6 מיליון שקל בשביל להגיע להכנסות כפי שתארת… קרא עוד »

מ

שמע, אני חושב שזו חוצפה להיכנס למישהו כך לכיס אבל בחישוב תיאורטי אני מוכן לזרום איתך. הנחה, ההכנסות הן בעשירון העליון או אחד לפני (10-20% מרוויחים כך כלומר מאות אלפי אנשים) ההוצאות לא. 4000 ש״ח לחודש. חיסכון בין 8000 ל12000 ש״ח. הבורסה עלתה בחמש שנים האחרונות פי 3, נניח שבתקופה זו מאן דהו שמשקיע בבורסה ולא בזהב ושאר ירקות עשה רק פי 2 אז כבר מ1600000 הוא נדרש לחסוך רק 800000 שזה 80000 ש״ח בשנה שזה 7000 ש״ח לחודש שזו משימה אפשרית בהחלט למי שמוציא 4000 ש״ח ומרוויח בעשירון העליון ומעלה. נניח לא רק בבורסה, נניח תשואה של רק פי… קרא עוד »

אדריאן שני

סלח לי אבל אתה איש לא חכם בלשון המעטה…
נתון ראשון – משתחררים מהצבא (בהנחה שעושים צבא) בין גיל 21-22
נתון שני- בשביל למצוא עבודה בסכומים שתיארת , הולכים ללמוד כ 3-4 שנים בהם מרוויחים סכומים פעוטים ולא חוסכים כלום (אולי נכנסים לחובות אם אין הורים עשירים)
נתון שלישי- יוצאים לשוק העבודה בגיל 25 , מרוויחים במקרה הטוב כ10000 שקל ברוטו , ויש לחסוך מיליון שקל ב5 שנים , כלומר 200000 ש״ח לשנה נטו.
נתון רביעי- לך תלמד קצת לפני שאתה מטיף מוסר ומקשקש עצמך לדעת…

פרקליטת החתן

בתיאוריה היא יכלה להשתחרר מ 8200 וישר למצוא עבודה מכניסה וממנה לחסוך סכומים יפים מבלי לצאת ללמוד.
אם היא הייתה לוקח עוד עבודות בשעות הערב או בסופשים, אז בכלל היא יכלה להגיע לסכומים יפים.
יכול להיות שגם נכנסו לה כמה מאות אלפים כתוצאה מירושה (קורה לטובים ביותר).
ביננו זה לא ממש משנה איך -בדיוק- היא עשתה את הכסף שלה.
השאלה היא אם אנחנו יכולים ללמוד מהנסיון שלה כדי לעשות את הכסף שלנו.. ובכלל – אחרי שהיא חשפה אותנו לאורח חייה – האם אנחנו בכלל רוצים להעמיד בראש סדר העדיפויות שלנו פרישה מוקדמת?

אני לא.

אדריאן שני

בתיאוריה אני כמעט כל יום זוכה בחיש גד ב10 מיליון שקל.
כמעט זוכה ביום ראשון
כמעט זוכה ביום שני
כמעט זוכה ביום שלישי,
אני מקווה שפה כבר הבנת שתיאוריה מעניינת את הגלגלים שיש או אין לסבתא שלי.

פרקליטת החתן

הבנתי שאתה אדם גס רוח וחטטן.
מה איכפת לך איך דורין השיגה את הכסף שלה בדיוק?!
לא חסרות דרכים לעשות 15K-12K נטו בחודש לבנאדם בן 20 בלי השכלה אקדמאית.

אגב..
אתה לא רבע חכם ממה שנדמה לך.
הפוסטים שלך מלאי שטויות מביכות.
מביך אותי שאני בכלל מגיבה לך.

אנא-אל

תגלי לי מה הסוד הפשוט שלך להרוויח 15K ללא השכלה אקדמית? מבטיחה לתגמל

פרקליטת החתן

אם נתעלם לרגע מאפיקים על גבול הפלילי כמו עבודה בחשפנות, סחר בסמים ובלדרות למשפחות הפשע.. או סתם עבודות מאוד לא נעימות כמו תרומת ביציות.. קחי בחשבון שבד"כ כדי לעשות סכומים כאלה, תצטרכי לעבוד במשמרות כפולות, 7 ימים בשבוע: 1. מלצרות/ברמניות במשמרות כפולות במקום לוהט (לצורך העניין נאפיס נחשב מקום לוהט). 2. עבודת מכירות שמחלקת עמלות + השלמה 3. השלמה: עבודות נקיון (היום כבר מקבלים 60 ש"ח לשעה באזור המרכז) נקי ממס. 4. השלמה: אם יש לך גישה לנשים ויכולת שיווק עצמית – טיפולים בבית הלקוחה – מניקור/פדיקור/גבות. 5. השלמה: אם יש לך ידע בפוטושופ/אלוסטרייטור/עריכת וידיאו תוכלי להשתלב בעונת החתונות בהכנת… קרא עוד »

מ

תודה על ה״מחמאות״ לענייננו, אם היא צברה סכומים כאלה לבדה (בלי עזרה מההורים, ירושות, הפתעות וזכיות בפרסים) כשכירה עד הגיל שייחסת לה הרי המסקנה היא שהיא הרוויחה טוב. כנראה בעשירון העליון או אחריו. התהליך שתארת לא רלוונטי, אם אלו התוצאות אז תנאי השכר האלה גם אם זה בגיל 25 או 30 חייבים להיות נכונים ואגב 10000 ש״ח , מהנדסים ללא ניסיון למשל מרוויחים יותר. במקרה של דורין נדמה לי שהיא כתבה מתישהו שהיא בוגרת תעשיית ניהול הכספים ואם אני לא טועה זה לא היה בישראל, תעשייה שבשנים טובות עושים בה בונוס שנתי בגודל חצי מהסכום המדובר כך שמספיק שהיא עבדה… קרא עוד »

גיא

היה פה פעם איזה פוסט שהיא למדה ב LSE ואז עבדה באנגליה מספר שנים במשכורת טובה וחסכה.
אבל היא כנראה גם התעצבנה עליו ומחקה גם אותו.

אדריאן

הצעת חוק מטופשת. לפחות היא תספק כותרות עד שהיא תרד מהפרק (אני עדיין מחכה לסופרטנקר, זוכרים? 🙂 – שכר הדירה ההגיוני לדירה שאדם משכיר הוא בדיוק (אבל ב-ד-י-ו-ק!) שכר הדירה שדייר מוכן לשלם תמורתה. אין כזה דבר "גבוה מדי" או "נמוך מדי". אם אני מוצא בנאדם שיש ביכולתו וברצונו לשלם לי 6000 ש"ח לחודש על דירה מתפוררת, למה שאני לא אעשה את הדבר ההגיוני ואכנס איתו לעסקה? אם המדינה הייתה בונה בתי מגורים לשכירות, אז הייתה לה כל זכות שבעולם להגביל את שכר הדירה כראות עיניה. עד שזה לא המצב, למה שבעלי דירות פרטיים יישאו באחריות? אם המדינה מעוניינת להוריד… קרא עוד »

אדריאן

אני רוצה גם להציע נקודת מבט חדשה על המושג שכל ילדון יודע לדקלם – "היצע וביקוש":

כולם מדברים על היצע נמוך של דירות אל מול ביקוש גבוה מצד הקונים. כאילו שהצד האקטיבי פה הוא צד ההיצע – קרי הקבלנים, הטייקונים, המדינה והצד הפסיבי והשבוי הוא הציבור.

אני טוען שהמצב הפוך לחלוטין.

אמנם עדיין מדובר בהיצע וביקוש אבל בכיוון ההפוך: יש היצע עצום של כסף לדיור בדמות משכנתאות זולות אז אך הגיוני שיהיה ביקוש לכסף הזה מצד המדינה, הקבלנים והטייקונים – היצע וביקוש!

זה כל מה שקורה פה במדינה בתחום הדיור וגם בשאר מדינות העולם המערבי.

רוןרון

אין שום מחסור בדיור. מישו גר ברחוב ? פשוט יש עודף של אשראי זול בריבית נמוכה. מחירי דירות נקבעים עפ גובה המשכנתא האפשרי. כשלכל אחד הבנק דוחף מיליון שח משכנתא אז ברור. 20k דירות חדשות ובבנייה למכירה אצל קבלנים. 90k דירות בבנייה. שיא של עשור. 87k מודעות למכירה ביד2 , נניח 60k דירות. 40k מודעות להשכרה ביד2 , נניח 30k דירות. איפה המחסור. מי שגר אצל ההורים , גר שם מבחירה ומרצון לחסוך. לא כילא מצא דירה. אולי כי לא מצא דירה זולה בגודל ובמיקום ההרצוי. אם היה מתפשר במיקום ובגודל הדירה , היה מוצא. תוך שנתיים מתפוצצת הבועה עקב… קרא עוד »

אדם

בעיית הדיור בישראל, נושא כאוב. דורין, תמשיכי לתת בראש. מחכה לפוסטים הבאים 🙂

ברר

אם המדינה יכולה להחליט שיש פטור ממס על השכרת דירה, או הנחה בדמות תשלום 10% בלבד, אז היא יכולה גם לדרוש תמורה לזה.

בעייני הכי נכון לבטל את הפטור לחלוטין ולהציע לכל שוכר שרושם את חוזה השכירות שלו באתר מס הכנסה שייבנה לשם כך 200 שקל חד פעמי. אחרי זה לוודא שכולם שילמו.

זה יפתור את רוב הבעיות בשוק הדיור

רוןרון

אין שום סיבה שבמצרך יסוד כמו מגורים לאחד יהיו עשר דירות ולאחר אפס.
המדינה צריכה לאסור קבלת משכנתא לקניית דירה שנייה ומעלה ,ו להעלות משמעותית מס קנייה על דירה שניי ומעלה , עד תחלוף הבועה.
שילכו להשקיע בשוק ההון , שום אסון לא יקרה.
לא יתכן שבמצרך יסוד כמו מגורים , המדינה תעודד סיפסור עי פטור ממס על שכד עד 5k.
אחרי שתחלוף הבועה , עוד שנתיים ניתן יהיה לשחרר חזרה את הרסן.
מעניין שבמדינה נאורה כמו גרמניה יש פיקוח חמור על השכרה ופרוייקטים להשכרה.
רק במדינת העושק ישראל , כלום

רוןרון

אך אין ספק שמיוזמת הגינגית לא יצא כלום.היא סתם קשקשנית שחייה על חשבוננו ב 40k בחודש…

גיא

צודק .
וכאן אני מגיב גם לאיש 3718 מהפוסט הקודם.
דמגוגיה כמו מרפקים (מרפקטו-קרטיה) הינה גם כשרון (מריט).
אבוי לנו! 🙂

פרקליטת החתן

אני מאוד אופטימית לגביה וגם לגבי היוזמה שלה.
באופן כללי היא הפתיעה אותי לטובה. לא ציפיתי ממנה להרבה, ובנתיים בתוך כל הרוח והצלצולים – היא מזיזה דברים. היא מטרידה את האוצר ומקדמת שקיפות, היא מביישת לוביסטים ועוזרת מעט (לא מספיק אמנם אך בכל זאת) בפרימת קשרי ההון-שלטון.

מותר גם לפרגן לג'ינג'ים.

גיא

תודה דולצינאה.
את תמיד הארת לי את דרך הישר.
אני מתנצל, סתיו.

רוןרון

רעש זה נחמד. מה שנקרא דיבורים כמו חול..
וחברה חיליק בר , עוד ליצן שחי על חשבוננו ובוכה.
40k בחודש לחכ. איך נשאר לו רק 19 נטו ? וגם אישתו לא עובדת למה ? עשירון עליון ובוכה. בושה

פרקליטת החתן

דיבורים כמו חול, אבל המון נהלים של שקיפות השתנו בכנסת, בזכות שפיר. ושוב.. אל תחשוד בי שאני איזו מעריצה של מפלגת העבודה או שאני מסכימה עם כל הנפצה של שפיר, אבל בסה"כ הבחורה הצעירה הזאת הזיזה דברים ש-120 שמנמנים לא הזיזו במי יודע כמה קדנציות. מגיע לה כל הכבוד על זה. גם בסוגיית חיליק בר אני נוטה לחלוק עלייך. 🙂 למרות שאני בהחלט מסכימה עם השורות התחתונות שלך. חיליק בר לא בוכה. הוא מתאר מצב נתון שבו פאקינג חבר כנסת בכבודו ובעצמו מתקשה לקנות את הדירה בה הוא מתגורר (ומשלם דווקא שכירות סבירה עליה). הכתבה עליו היא עוד אחת משורת… קרא עוד »

אנא-אל

אחרי שהבנתי שכל אחד יכול הגיע (כמעט) לכל דבר שהוא רוצה עם התמדה (ואמונה :)), נהייתי קפיטליסטית מאה אחוז. אני לא מבינה בנדלן ובחוקים האלה כך שקשה לי להביע דעה, אבל לגבי 'המגיע לי' המרגיז הזה אני מסכימה..במאה אחוז.

פרקליטת החתן

תסלחי לי, אבל את קצת תמימה. אני מנחשת שאת מאוד צעירה, ועוד לא נתקלת במצבים בהם המציאות פשוט מכה בך שוב ושוב. לאמונה אין שום קשר לקשיים אובייקטיביים שתתיקלי בהם בחיים. ההצלחה של דורין נובעת קודם כל מכך שהיא מודדת את עצמה במדדים סוביקטיביים והיא מבודדת את עצמה חברתית. אם את אדם שרוצא חיי חברה רגילים, משפחה ממוצעת ומקצוע מספק, תתפלאי בכמה קשיים תיתקלי בעולם שלנו. כאישה, את תצטרכי לעבוד פי 10 יותר קשה ולהצטיין פי 10 רק כדי להגיע לפוזיציות של גברים ממוצעים. כאדם במדינת ישראל המתפוררת את תגלי שאין שום מערכת תמיכה שתגן עלייך ברגעי משבר – הורה… קרא עוד »

גיא

ואללה . באו נחזור לספרטה. טוקדדיס.

the strong do what they can and the weak suffer what they must

רק תזכירו לי את זה פעם הבאה שאני מתגייס בגיל 18 לשמור לכם על הנכסים. תשלמו לי בהתאם

אמיר ניצן

אני בהחלט בעד ביטול חוק גיוס החובה – עוד חוק שמקומו בדיקטטורה בולשביקית מפא"יניקית ולא במדינה ליברלית.

שעיר לעזזאל

"משורה משחרר רק המוות"

אמר מי שהיה נעלב עד עמקי נשמתו להיקרא "בולשביק פא"יניקי"

רוןרון

סוציאליזם תמיד יהפך בסוף לנצלני
וקפיטליזם תמיד יהפך בסוף לחזירי

גיא

ולכן אמר החכם באדם.
"אחוז בזה וגם מזה אל תנח את ידך"

וגם בודהה היה באותו ראש.

אנא-אל

גיא +1

אנא-אל

"לאמונה אין שום קשר לקשיים אובייקטיביים שתתיקלי בהם בחיים." לאמונה יש קשר הדוק לקשיים האוביקטיבים. ההבדל בין להרים ידיים ולהתלונן להאשים את כל העולם ואחותו בבעיות שלך לבין לקחת אחראיות ו..לא לוותר! פשוט לא לוותר.. זה ההבד, במעשים. זה אולי באמת נשמע נאיבי, אבל זה נכון. ומה שאת תיארת לא ניתקלתי כי אני עדיין צעירה אבל תאמיני לי שעברתי פי עשר מרב בני גילי. ככה שאם לא הייתי מגיעה להבנה הזו שהרבה דברים תלויים בגישה שלך, הייתי נמצאת במקום שהרבה אנשים א רוצים היות בו. "אם את אדם שרוצא חיי חברה רגילים, משפחה ממוצעת ומקצוע מספק, תתפלאי בכמה קשיים תיתקלי… קרא עוד »

פרקליטת החתן

אני מסכימה איתך במאה אחוז שהגישה חשובה. אני אישית לא מרגישה קורבן של המציאות וחייה כנראה טוב מרוב האוכלוסייה.. ובכל זאת, זה שאני הסתדרתי (אגב.. בגלל שבחלק מהמקרים עשיתי החלטות מאוד דומות להחלטות של דורין) ואני אדם חיובי, לא אומר שאין בי אמפתייה כלפי אנשים שקשה להם.. גם אני אני מאמינה שהקושי שלהם נובע מבחירות שגויות או סדר עדיפויות שונה. ובלי קשר לזה – בהקשר הרחב, במדינת ישראל באמת חרבנה מבחינה כלכלית. יש מדדים אובייקטיביים שמצביעים על זה. וכל זאת נאמר – יש גבול לכמה אדם יכול לשמור על גישה חיובית כשהצרות של העולם נוחתות עליו שוב ושוב. אם תעשי… קרא עוד »

אנא-אל

את צודקת יכול להיות שאגיע למצבים נוראים כאלה, פשוט לעומת רב האנשים אני מנסה לא לחשוב על זה אלא על איך לא להגיע ואם אגיע איך אצא מזה. לפעמים זה ההבדל בין להשאר במקומות האלה בין לראות משהו שיציל אותך.
החיים תמיד יהיו הישרדותיים 🙂 וכן קל דבר מפה על מה שיהיה עוד 20 שנה אבל אין דרך יותר טובה מזה כרגע.

איש (3718 )

"אמצעי מיגון לבית" בגלל ילדים? ילדת את הנוסע השמיני?

"המצב במדינת ישראל חרבנה"? בטוח שאת לא מכירה את העבר במדינת ישראל. המצב היום יותר טוב מכל נקודת זמן בעבר.

לגבי חולים קשים, זה עצוב וכואב, אך המציאות היא שתמיד יהיו תרופות יקרות מידי והם יהיו מחוץ לסל הבריאות, בכל מדינה ובכל מקום. תמידי יהיו כאלה שיתנו להם למות למרות שבסכום כסף אסטרונומי אפשר היה להציל אותם. גם בסקנדינביה האגדית.

פרקליטת החתן

איש (3718)..מה זה המספר?

במקרה שלי – לגמרי. הנוסע השמיני. קלעת בול..
הוא למסירה, אגב.
ניסיתי בהתחלה למכור אותו אבל לא היו קונים.

בכל מקרה, שניכם פיספסתם את הנקודה.

אני לא אומרת שרק בארץ יכולים להיות קשיים, או שצריך לחיות בבונקר, או שאין טעם בחשיבה חיובית..
אני רק אומרת שהגישה הזאת של "הכל תלוי רק ברצון" היא נאיבית, ובגלל זה מדינות המציאו את המושג הזה שירותים סוציאליים, כדי שגם אלו שאין להם, או אלו שהיה להם והלך – יוכלו להיעזר בחברה באמצעות שירותים אלה, ואז לחזור ולעמוד על הרגליים.

שעיר לעזאזל

+1
ואני רק רוצה להזכיר לכל האוברמאנש'ים האטלסים הקפיטליסטים הגאים שגם במחנה שלהם ידעו את זה פעם.
מזון, מעון, מלבוש, מורה, מרפא
חמשת הצרכים של האדם שהמדינה חייבת לספק לו.כך קבע ז'בוטינסקי.
ההמשך למטה בתגובתי.

מושיקו הציני

לאדריאן מלמעלה
מה לא הבנת ?
בשנות העשרים שלה היא למדה באנגליה עם מילגה נדיבה ואז עבדה בבנק השקעות שם עם משכורת שבני 25 בארץ יכולים לחלום עליה. במקביל חיה בצמצום רב , וחסכה.
ניתן להגיד שזה בהחלט אפשרי עבור 2% מהאוכלוסיה….

רוןרון

אין שום מחסור בדירות. מישו גר ברחוב ? פשוט יש עודף של אשראי זול בריבית נמוכה. מחירי דירות נקבעים עפ גובה המשכנתא האפשרי. כשלכל אחד הבנק דוחף מיליון שח משכנתא אז ברור. עודף בביקוש ספקולטיבי להשקעה עקב חוסר במסלולי השקעה סולידיים עקב הריבית הנמוכה. 20k דירות חדשות ובבנייה למכירה אצל קבלנים. 90k דירות בבנייה. שיא של עשור. 87k מודעות למכירה ביד2 , נניח 60k דירות. 40k מודעות להשכרה ביד2 , נניח 30k דירות. איפה המחסור. מי שגר אצל ההורים , גר שם מבחירה ומרצון לחסוך. לא כילא מצא דירה. אולי כי לא מצא דירה זולה בגודל ובמיקום ההרצוי. אם היה… קרא עוד »

תמיר

אדריאן
מי שבגיל 25 מרוויחח כמו עשירון עליון , או עשירון 9 אבל בשחור בלי מס , וחוסך כמו נינגה , באמת יכול לפרוש בגיל 30 וקצת.
כמובן בלע ילדים
יש בטח 1% מהאוכלוסיה שעומדים בקריטריונים הנל

shuli

היי! חוק פשוט בכלכלה אומר שאם מוציאים פחות ממה שמכניסים נשארים עם עודף ואם מוציאים יותר ממה שמכניסים נשארים בחסר… ולאורך זמן העודף גדל אבל גם החסר (במקרה ההפוך). לדעתי מתנצחים סתם עם דורין שמנסה לפקוח עיניים לאנשים ולהחזיר אותם לאינסטינקטים הטבעיים של שימור הכסף על פני ויתור עליו לטובת כל מיני "צרכים/שטויות"…. בספר מסוים המחבר ממשיל את הכסף לעבד שלנו שעובד בעבורינו הוא ילדיו ונכדיו (אם משכילים לחסןך) אבל אם מוותרים עליו בקלות – מוותרים על העבד הזה וצאצאיו הנאמנים…תקשיבו לה במקום להתנצח איתה ולהוכיח לה כמה היא טועה… זה רק יעזור לכם והיא את שלה כבר הוכיחה….וחיה כך… קרא עוד »

רוןרון

פרקליטת החתן (השטן?) חיליק בר לא שוכר בסכום סביר. 4500 לדירה של 45 מר זה לא סביר. זה פראייר. כנראה הוא גר בשכונה מאוד מאוד יקרה. חוץ מזה למה הוא חייב לקנות דירה ב 2.5M שהוא לא יכול? בגלל זה המחירים עולים, בגלל כל מיני פסיכים כמוהו שחייבים את דירת החלומות. האלטרנטיבה היא לא דווקא דירה מסרוחה ב רמלה. יש עוד ספקטרום רחב באמצע. והטמבל עוד משווה את עצמו להוריו שקנו בצפת.. פשוט טמבל. מרוויח 40K בחודש ובוכה. עוד יותר טמבל שהוא לא מבין כמה רע הוא יוצא. לגבי "לא הגון לדרוש מעשירון 7-8…" – מה קשור הגון? העולם הגון?… קרא עוד »

פרקליטת החתן

החתן החתן. עושים ימבה כסף בתיקי גירושים נשמה. אני כנראה פיספסתי את העניין של ה-45מ'. כן.. לא סביר. ממש לא. אבל בוא נדבר על הוגנות באמת.. באמת החיים לא הוגנים. ואני סה"כ כמוך.. אותו עשירון, רק שאני הייתי אומרת שאני חייה כמו מלכה. אבל אני מנימליסטית חסרת רכב שרק אוהבת לטוס לחו"ל אז איכשהו הכל מתקזז והכל בראש. בכל מקרה, אני חייתי תקופה ארוכה באירופה, ואני אומרת לך שמה שקורה בארץ הוא לא סביר ולא נורמאלי. איכות החיים שלנו לא טובה (למעשה.. הסיבה היחידה שחזרתי לארץ היא המשפחה והאקלים, וייתכן שבקרוב מאוד אחזור לאירופה). לא רק שאיכות החיים בארץ לא… קרא עוד »

רוןרון

פרקליטה,
מסתבר שזה 65 מ"ר, עדיין יקר בטרוף. מחירים של מרכז ת"א. מי שבוחר לגור בשכונה יקרה כמו מרכז ת"א , לא יכול לבכות.
אם את חיה כמו מלכה מאותו עשירון, אז או שאין לך ילדים או שלמזלך אינך משלמת על דיור. או שניהם. מפרגן.

ברור לי לגמרי שרמת החיים שלנו נמוכה בהרבה ובצורה מחפירה מהעולם הנאור. אבל אומרים פה שהכל באשמתנו, אז אסור לדבר…
עשירון8 בארץ חי ברמה של עשירון 6 באירופה. מדינת עושק. קרטליזם, מקורביזם, מגזרים נצלניים ופרזיטים, ומגזר ציבורי ובטחוני מנופח, ובזבזני. על חשבוננו.

שירה

כל גוש דן יקר באופן לא פרופורציונלי אפילו לשכר הממוצע במשק. גם רחובות וראשון יקרות, גם בת ים וגם פתח תקווה.
לגבי "אירופה" אני מקווה שאתם מבינים שאירופה זו לא מדינה והמצב שם שונה ממדינה למדינה, מה שכן במדינה עניה כמו איטליה קיימת תרבות חזקה של לגור אצל ההורים, מה שאצלנו אין ובמדינה כמו שבדיה יש הגנה על המעמד הבינוני למרות שגם היא נשלטת ע"י טייקונים.

פרקליטת החתן

הלוואי על ישראל להיות "ענייה" כמו איטליה.
התרבות של לחיות עם ההורים היא בעיקר קוריוז. וגם נקשרת טיפה לעובדה שהמע' האקדמאית של איטליה מעודדת סטודנטים לעשות תואר ראשון במשך 5-7 שנים במקום בשלוש.
לא חסרים בארץ זוגות נשואים שהתנחלו ביחידה בבית של ההורים.

רוןרון

ראשון ורחובות ופ"ת ובת ים יקרות אבל לא מגרדות את המחירים של מרכז ת"א, מי שגר במרכז ת"א אין לו זכות להתלונן, אותו דבר מי שגר בדירה בי-ם ב 4500 לחודש ל 65 מ"ר, שיעבור שכונה, לא חסרות שכונות ודירות סבירות בי-ם שדירה כזו תעלה פחות מ 3K, וגם אז למי שנמצא בעשירון העליון (ח"כ , על חשבוננו) אין זכות להתלונן, הוא יכול לחסוך הרבה אם ירצה. אם בא לו לדבר בשם העם, שיתן לדוגמא אנשים ממוצעים בעשירון6 או 8, ולא את עצמו, הוא עושה לעצמו שרות רע מאוד. ולגבי אירופה, אכן דר' אירופה שונה, ב טרנקילו ובעודף חלוקת כספים… קרא עוד »

פרקליטת החתן

דווקא יש לי ילד, וגם משלמת על דיור.

אז מה הסוד שלך יא חרטטנית, אתה בטח שואל.
כאן שווה לקחת בשתי ידיים את השיעור של הסולידית על מנימליזם.
חפצים גונבים לנו את הכסף ואת הזמן.

רוןרון

עם ילד אחד וצימצום גדול, אכן אפשר. בהצלחה

אביגדור

"אבל עשינו הכל לפי הספר! צבא-לימודים-עבודה-חתונה-ילדים"

סליחה, מישהו אמר שהספר נגמר? לא! יש המשך:

….חתונה-ילדים-משכנתא-עבודה-עבודה-צריכה מיותרת-עבודה-מינוס-צריכה מיותרת-עבודה-מינוס-עזרה לילדים- עבודה- בית אבות יקר-תרופות שיעזרו לנו להיות יותר זקנים ליותר שנים-קבר-הורשת עותק מהספר לילדים….סוף.

אתם אפילו לא באמצע הספר 🙂

רמי

אין ספק שמשכירי הדירות הם עוכרי ישראל. לכן חייבים לחייב אותם לדאוג לשוכרים ולרווחתם לאפשר לשוכרים לטרטר את המשכירים ככל העולה על רוחם, לאסור בחוק את האפשרות לפנות שוכר שלא משלם (כבר היום מאד קשה לפנות שוכר שלא משלם). יש לאסור בחוק ערבויות מהשוכר למשכיר. יש לאפשר לשוכרים בחוק יחס של זלזול בדירה וחובה על המשכיר לתקן מיד כל נזק שיגרם לדירה. המשכיר יהיה חייב לעמוד לרשות השוכר 24/7 ויוטלו עליו קנסות אם חלילה לא יתפנה מייד עם בקשת השוכר. אם חלילה יחליט בעל דירה שבתנאים האלו לא כדאי לו להשכיר את הדירה ויעדיף להשאיר אותה ריקה יוטלו עליו מיסים… קרא עוד »

אנא-אל

למה לא לאפשר למשכיר לפנות שוכר שלא משלם?!
למה שיהיה זמין לו 24/7?
אולי גם שישלם לשוכר את השכר דירה.
אני מקווה שאתה צוחק.

Voyajo Tripu

ואף על פי כן יש דברים שצריכים לשים להם גבול.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=223650001168634&set=a.154041878129447.1073741828.154040511462917&type=1&theater

איש (3718 )

דורין, אני נאלץ להסכים עם סתיו שפיר, ולא להסכים איתך. וזה ממש כואב ועולה לי בדם… הטעות הבסיסית שלך היא שאת טוענת שזהו שוק חופשי. שוק הדיור הוא לא חופשי מלכתחילה, הוא מוטה לטובת בעלי דירות על ידי הטבות מס, עיריות שמתפקדות כמונופולים ומגבילות מאד בניית דירות חדשות (לעומת מה שקורה במשרדים) , תקנות בנייה שמייקרות המחיר חדשות לבקרים (בניה ירוקה, כבוי אש, גישה לנכים, ממדים). מנהל מקרקעי ישראל עם טפטופי מכרזים והתנהלות קלסית של מונופול מגביל היצע. אם זהו שוק מנוהל על ידי מונופול, אז למה לא לבקש מהמונופול לחוקק עוד תקנה ( ה 10,001 במספר) שתגן על השוכרים?… קרא עוד »

תמיר

דברים כדורבנות

אמיר ניצן

לאיש (3718): אז אם אתה אומר שהגופים הציבוריים אשמים, אז תפסיק בבקשה לרצות להטיל הגבלות ותקנות דרקוניות על המשכירים שאינם אשמים בהתנהגות זו של המונופולים שאתה מבקר. ואתה בטוח שרק כאן אתה מסכים עם סתיו שפיר – דבר חמור דיו- או שיש עוד חוקים בולשביקיים דרקוניים שאתה רוצה שיהיו כאן? אגב מה שאני כן מסכים מדברים שציינת זה שאני בעד לחייב בניית בתים עם כיבוי אש, גישה לנכים וממד- זה דברים בסיסיים שצריך שיהיה גם בכלכלה חופשית שאני דוגל בה.

רוןרון

מעניין שברוב העולם הנאור יש חוקים בולשביקיים המסדירים את שוק הדיור… ורק בישראל הנאורה, הכל פרוץ, בשם השוק ה"חופשי"…

אמיר ניצן

הצעת החוק של סתיו שפיר היא הצעת חוק דרקונית המתאימה לדיקטטורה בולשביקית. אתה לא חושב כך? איפה עוד בעולם הנאור יש חוק כמו שסתיו שפיר מציעה? ואם יש עוד מדינה כזו בעולם הנאור אז אכן ספק רב אם היא רויה להיחשב מדינה דמוקרטית וליברלית.

רוןרון

גרמניה, דנמרק, הולנד, שוודיה, פינלנד ועוד…..

איש (3718 )

לאמיר ניצן, כבר כיום, שוק הדיור הוא שוק בולשביקי עם הגבלה חמורה של זכות הקניין. אתן לך דוגמא, נניח שאתה גר לבד בדירת 6 חדרים ויש לך חבר שפשט רגל, וכדי לעזור לו זמנית הכנסת אותו לגור עמך בדירה, באחד החדרים. כדי שיהיה נוח לשניכם סידרת לו מסדרון פנימי עם כניסה פנימית נפרדת, מטבחון ומוני מים וחשמל (כדי שאתה לא תפגע מצריכה עודפת שלו), והנה הפכת לעבריין. זה נקרא פיצול דירה לא חוקי וקלגסי העיריה עלולים לפשוט כל רגע , למדוד אורכי המסדרונות לספור מוני החשמל והמים, ולהעניש אותך. למה בעצם? בסך הכל שני אנשים גרים בדירת 6 חדרים, אין… קרא עוד »

שירה

רוב הדירות המוצעות להשכרה לא ניקנו ביזע ובעמל, אאל ניתנו לדור השני המבוסס כירושה. האוכלוסיה גדלה, המדינה לא עודדה מספיק (ונוסיף לכך ראשי עיר מושחתים) הקמת תעשיות בערים הגדולות (עזבו פריפריה, רק חיפה וירושלים הן דוגמא טובה לערים מתפוררות ומוכות עוני ואבטלה) וכך הפכה מדינת ישראל למדינת תל אביב לשוק הצעירים המועסקים. בנוסף, גילו הצרפתים כי טוב והתחילו לקנות בהמוניהם "דירות נופש" ולהשאיר אותן ריקות לקיץ. הצרפתים הצליחו לעשות זאת לא כי הם אזרחים ישראלים שמשלמים מיסים כחוק בישראל אלא כי זורם בדמם "דם יהודי" (מיש יודע מה זה אומר אשמח להסבר), צעירים תאבי קריירה וחיים, רווקים שמחפשים אחר החצי… קרא עוד »

‫יעקב רחמים‬‎

לדעתי את טועה, דיור הוא מוצר בסיסי ולכן חייב להיות תחת פיקוח אפילו לפני גבינה לבנה

עדנה

אני מסכימה לחלוטין עם דורין.

אם המדינה רוצה לספק שכירות במחיר בר השגה. שהמדינה תהיה הבעלים של דירות להשכרה (היינו: שהמדינה תבנה דירות יעודיות). ושאותם תשכיר במחיר בר השגה.

לדעתי על מוצרי חלב לא צריך להיות שום פיקוח. שהמחיר יקבע על פי היצע וביקוש.

פאטיה

יש יש מוצרי יסוד שעבורם צריך פיקוח, כמו לחם, חלב,קמח, אורז, וכדומה. יש אנשים קשיי יום שסופרים את האגורות כדי לרכוש אפילו את אותם מוצרי יסוד, שאמורים להיות מוזלים, העובדה שבעלי יכולת נהנים מכך, זה עוד לא אומר שצריך לבטל את מחירי החלב וכדומה. היו בעבר תקופות לא קלות, אבל, המדינה תמיד דאגה שאנשים לא יסבלו חרפת רעב, ולא יתגלגלו ברחובות מחוסר קורת גג מעל ראשם. היום אנחנו עדים לדברים קשים, שילדים הולכים לישון רעבים, שאנשים נזרקים מהדירה בגלל חוסר אפשרות לשלם את שכה"ד, ועוד סיפורים קשים מעין אלה. אנחנו טומנים פנינו בחול, כאשר עושים מצוות לפני ראש השנה ופסח… קרא עוד »

פאטיה

נורא, זוג צעיר שרוצה לבנות את חייו ולרכוש דירה לעצמם ולילדיהם העתידיים, למרות עזרה מההורים, נאלצים להיכנס לחובות של עשרות שנים, בגלל מחירי הנדל"ן, אותו דבר לגבי בני זוג לא כל כך צעירים, רוצים לרכוש דירה בתור נכס, נמצאים במצב דומה למצבם של הצעירים.
אם המדינה לא הייתה מעניקה ברוחב יד אישורים לבניית דירות גדולות ומאובזרות בראוותנות, הצעירים לא היו מגיעים כיום למצב כזה,מה שנשאר להם זה להמתין לתפנית שפויה ולא עליית מחירים דוהרת, כמו כדור שלג, הגרוע מכל, לדעתי עומד בפתח, אנשים פרטיים, חברות ובנקים לא יעמדו בזה, לאן זה יוביל, רק האל יודע…

פאטיה

מסכימה עם רחמים 🙂

איש נחמד

דורין יש לי שאלה (לא קשור לפוסט הזה אבל חשוב לי לדעת)

כשחילצו את הבנקים בקפריסין על חשבון הלקוחות האם נגעו רק בפקדונות או גם באגרות חוב ומניות שהחזיקו לקוחות?

(כלומר אם אין לי פקדונות בבנק – רק ניירות ערך האם אני בטוח)

תודה מראש

משקיע מודאג

שעיר לעזזאל

מזון, מעון, מלבוש, מורה, מרפא חמשת הצרכים של האדם שהמדינה חייבת לספק לו.כך קבע ז'בוטינסקי. לטענות נגד ז'בוטינסקי כי סיפוק חמשת המ"מים לכל אדם ללא תמורה תקטין את החשק לעבודה פוריה, השיב ז'בוטינסקי כי הוא מאמין שכאשר ישתחרר האדם מעבודת הכפיה כדי לקיים את עצמו ומשפחתו, הוא יגלה את התענוג האמיתי שבעבודה ובחדוות היצירה, כאשר העבודה לא תהיה קשורה יותר למחסור. מוסדות המדינה צריכים להגביל עצמם בהתערבותם בחיי הפרט, להוציא בימים של מלחמה או משבר כלכלי כמדיני. החברה חייבת למנוע שלטון אדם באדם, אך לא למנוע שלטון אדם על נכסיו, כל עוד אין פגיעה בסדר בחברה. ז'בוטינסקי סלד מכל גילוי… קרא עוד »

פאטיה

אני לא רואה הבדל משמעותי בין דירות להשכרה והשקעות בניירות ערך; מס על שכ"ד חל על מי שגובה שכר דירה שעובר את תקרת הפטור, נוסף לכך על דירה להשכרה יש לפעמים תכופות יותר הוצאות 'של בלאי, תיקונים, שיפוצים וכדומה, גם בהשקעות בבורסה אין ערבות של 100%, עד שהמשכיר לא נכנס לדירה אי אפשר לדעת אם ההסכם יכובד כלשונו, מפתחים חושים לגבי אנשים מהימנים המשלמים באופן מסודר את שכר הדירה ולא מתעללים בדירה, גם יחסים גרועים עם השכנים זאת בעיה לבעל הדירה, יש לפעמים בעיות בלתי צפויות מראש שיש לטפל בהם. דירה להשכרה, זה עוד אפיק בתוך פיזור ההשקעות שבן אדם… קרא עוד »

תמיר

פאטיה
קצת תמים מצידך
יש המון העלמות מס משכד
בשוק ההון מאוד קשה להעלים מס רווחי הון
בנוסף
לא יתכן שהמדינה מעודדת ספסור במוצר יסוד כמו דיור , עי פטור ממס עד 5000 שכד.

.

עקבו אחרי

תגובות אחרונות בבלוג

RSS מהפורום

דילוג לתוכן