האם כדאי להשקיע דרך ברוקר זר?

ה

הבורסה לניירות ערך היא קצת כמו שוק מחנה יהודה. אף שהיא מתפקדת כשוק, במהותה היא מוסד סגור לחברים בלבד. כדי להבין את כוונתי, גשו לשוק ביום שישי, פתחו באסטה ספונטנית לצד הסוחרים הוותיקים, וחזרו לכאן כדי לדווח מה עלה בגורלכם.  

הנקודה היא שמשקיעים פרטיים אינם רשאיים לסחור ישירות בבורסה. אם, לדוגמה, יש לי ניירות ערך שאני מעוניינת למכור, אני לא יכולה לשעוט למשרדי הבורסה סתם כך ולנופף בהם בידי עד שאמצא קונה — בדיוק כשם שלא כל אדם שמגדל פלפלים בגינה רשאי למכור את מרכולתו בשוק למרבה במחיר.

כדי שאוכל למכור את ניירות הערך שלי, עלי להעביר את הוראת המכירה  ל"חבר בורסה" – מוסד פיננסי שעומד בתנאי סף נוקשים, אשר קיבל הרשאה מפורשת לבצע פעולות מסחר בבורסה. אלה הם הבאסטיונרים של שוק ההון.

חבר הבורסה קולט את ההוראה מהמשקיע הפרטי, מעביר אותה בשמכם לבורסה, מבצע אותה (במידת האפשר) ומאשר את ביצוע העסקה, לא לפני שהוא גובה עמלת מכירה מהמוכר (או עמלת קנייה מהקונה).

שירות התיווך הזה, המוצע על ידי רוב חברי הבורסה, מכונה ברוקראז'.  כל משקיע עצמאי, בין אם הוא סוחר יום אקטיבי או משקיע פסיבי לטווח ארוך, חייב לפתוח חשבון דרך ברוקר על מנת לבצע פעולות בשוק ההון. אין דרך לעקוף את זה.

עבור חלק גדול מקוראי האתר הזה — משקיעים פסיביים בישראל שמחזיקים בעיקר קרנות מחקות מקומיות (כולל קרנות מקומיות על מדדי חו"ל) — בחירת הברוקר לא אמורה להיות משימה מורכבת במיוחד.

בישראל פועלים נכון להיום 25 חברי בורסה. הרשימה כוללת את כל הבנקים המסחריים בארץ ואת רוב בתי ההשקעות הגדולים. כמשקיעים פסיביים אתם מעוניינים בתכל'ס, כלומר, ביכולת לשלוח פקודות לבורסה ולשלם כמה שפחות כסף עבור התענוג; אין לכם צורך בתוכנות מסחר סופר-מתקדמות, שירותי ייעוץ, ליווי פיננסי, ניהול השקעות ואפילו לא בתמיכה טכנית מורכבת.

כל שנדרש מכם הוא לבחור בבנק או בבית ההשקעות שגובה את העמלות הנמוכות ביותר, לפתוח חשבון ולהתחיל ליישם את תכנית ההשקעות שלכם מהתאוריה לפרקטיקה.

הברוקרים הם הבאסטיונרים של שוק ההון. צילום: ויקיפדיה
הברוקרים הם הבאסטיונרים של שוק ההון. צילום: ויקיפדיה

זה לא אומר, כמובן, שאתם מוכרחים להגביל את עצמכם אך ורק לברוקר ישראלי.

אם אתם לא מרוצים מהיצע מוצרי ההשקעה הנסחרים בבורסה בישראל, או מעדיפים מכל סיבה אחרת להשקיע את כספכם דווקא בקרנות סל הנסחרות בבורסות בחו"ל (לרבות ETFים מבית Vanguard, iShares וחברות ענק נוספות), יתכן שיש טעם לשקול אפשרות נוספת, והיא לפתוח חשבון אצל ברוקר זר מקוון.

ברוקר זר לצורך הדיון הוא כל הוא גוף פיננסי שבסיסו מחוץ למדינת ישראל, המאפשר למשקיעים ישראלים לפתוח חשבון מקוון, לטעון אותו בכספים (בהעברה בנקאית או בכל דרך אחרת) ולשלוח הוראות קנייה ומכירה לבורסות זרות ברחבי העולם.

ישנם לפחות שני ברוקרים זרים שמוכנים בוודאות לעשות עסקים עם משקיעים ישראלים שמתגוררים בישראל ללא אזרחות אמריקאית או מספר Social Security:

אינטרקטיב ברוקרסInteractive Brokers הוא ברוקראז' אמריקני מקוון המציע ללקוחותיו אפשרות לסחור במגוון בורסות ברחבי העולם. החברה מיוצגת בארץ על ידי חברות כמו "קוונטום שוקי הון" ו-"Be Trader", אבל אין חובה לפעול דרכם בהכרח (אלא אם חשובה לכם תמיכה בעברית) – אפשר לפתוח חשבון באופן ישיר באתר של IB.

עמלות המסחר מסתכמות ב- 0.5 סנט למניה ומינימום של 1$ לעסקה (דרך המתווכים הישראלים המחיר הוא 1 סנט למניה ומינימום  1.5$ לעסקה). בנוסף, החברה גובה דמי עלות מערכת בסך 10$ בחודש, כאשר הסכום מתקזז עם עמלות קנייה ומכירה (כלומר, אם עמלות המסחר עלו על 10$, לא תשלמו דמי עלות מערכת). כמו כן החברה דורשת סכום מינימום של 10,000$ לפתיחת חשבון.

MB Tradingברוקראז' אמריקני מקוון המאפשר להשקיע בעיקר בבורסות בארה"ב. מציע שני מסלולי עמלות: האחת היא 4.95$ קבוע לעסקה, והשניה היא 0.075 סנט למניה, מינימום 4.95$ לעסקהסכום המינימום לפתיחת חשבון הוא 2,000$.

(הערה: יתכנו ברוקרים נוספים).

פרוצדוראלית, פתיחת חשבון אצל ברוקר מקוון נעשית דרך אתר האינטרנט של החברה. בשלב הראשון יידרש מכם לאמת את זהותכם (סריקת דרכון), לספק פרטי מעסיק ופרטי חשבון בנק. בהמשך תידרשו לבחור שיטה להפקדה ולמשיכת מזומנים מהחשבון. לבסוף תחויבו לחתום על טופס מסוג W8-BEN המצהיר בפני שלטונות המס האמריקנים על היותכם אזרחים זרים שאין למסותם. לאחר סיום התהליך תקבלו מסמכים למילוי בדואר, וכעבור מספר ימים תעודכנו (מיילית) על פתיחת החשבון.

החשבון שייפתח בבנק אמריקני ינוהל על שמכם בנאמנות, בנפרד מנכסיו של הברוקר עצמו.

למה להיכנס להרפתקה הזו?

ובכן, ישנם שלושה נימוקים מרכזיים שעשויים לשכנע משקיע פסיבי לפעול באמצעות ברוקר זר.

1) הוזלת עלויות מסחר

הנימוק הראשון, כפי שניתן להבין, הוא עלות המסחר. מבט חטוף על טבלת בתי השקעות בישראל מעלה כי עבור קניית נייר ערך זר בחו"ל תידרשו להיפרד מסכום הנע בין 6.5$ ל-10$ לעסקה. בבנקים המחיר כבר מטפס לגבהים חזיריים של 15$ לעסקה. במובן זה, הברוקרים האמריקנים מציעים אלטרנטיבה תחרותית ביותר.

נכון — משקיעים פסיביים, שמבצעים באופן כללי מעט פעולות מסחר, אינם מושפעים מעמלות קנייה ומכירה באותה מידה כמו משקיעים אקטיביים (ובמיוחד סוחרי יום היפר-אקטיביים, שהם קהל היעד העיקרי אליו פונים הברוקרים). ובכל זאת, אחד מעקרונות היסוד של פילוסופיית ההשקעה הפסיבית הוא לצמצם ככל הניתן את עלויות ההשקעה ההיקפיות. לאורך זמן, עמלות המסחר מצטברות נגד המשקיע ונוגסות בחלקים הולכים וגדלים מהתשואה שלו.

אם תיק ההשקעות שלכם מורכב רובו ככולו מניירות ערך זרים, ואם אתם עדיין מפקידים כספים באופן תקופתי לתיק, מעבר לברוקר זר יכול להוזיל משמעותית את עלות ההשקעה שלכם, ואגב כך לתרום לתשואה הכוללת מהתיק.

2) הקטנת חוצצים

אם שאלתם את עצמכם מדוע קניית ניירות ערך זרים דרך ברוקרים ישראלים יקרה כל כך, הרי שהתשובה פשוטה: הברוקרים היושבים בציון אינם מורשים לבצע הוראות מסחר בעצמם בבורסות בחו"ל.

כשאתם שולחים לברוקר הישראלי שלכם הוראה לקנות נייר ערך ישראלי, הוא מבצע את ההוראה בעצמו ללא קושי. אבל כשאתם שולחים לו הוראה לקניית נייר ערך הנסחר בבורסת ארה"ב, הברוקר הישראלי חייב לגלגל את ההוראה הלאה לברוקר אמריקני, המורשה לפעול בבורסה זו. כמובן שהברוקר האמריקני גובה תשלום עבור הפעולה, שעלותה מגולגלת חזרה אליכם.

מעבר לעלות הגבוהה, התהליך הזה יוצר בעיה נוספת הנלווית לרישום נייר הערך. לשם המחשה, נניח שהמשקיע דני מבקש מהברוקר הישראלי שלו "אזדרכת פיננסים"  לקנות עבורו נייר ערך אמריקני בסימול XYZ. "אזדרכת פיננסים" מעבירה את ההוראה לברוקר בארה"ב, שרוכש את נייר הערך.

על שם מי לדעתכם רשם הברוקר האמריקני את הבעלות על הנייר – על שם דני או "אזדרכת פיננסים"?

אם עניתם "דני", אתם מוזמנים לנסות שוב.

זו אולי סוגיה טכנית, אבל כמשקיעים פסיביים, אנו חותרים לצמצם את מספר הגופים ונותני השירות החוצצים ביננו לבין הכסף שלנו והנכסים הפיננסים שקנינו באמצעותו.

אם אתם רוכשים בעיקר ניירות ערך זרים, יש טעם לפעול דרך ברוקר הרשאי לסחור ישירות בבורסה שבה אתם מרכזים את עיקר פעילותכם.

3) פיזור גאוגרפי והגנה על כספי המשקיעים

 אני מאמינה שיש חשיבות רבה לשמירה על חלק מההון מחוץ לגבולות מדינת ישראל (כמובן בכפוף לדיווח כחוק לשלטונות המס) משיקולים של חוסן ואנטי-שבירות.

ניהול חלקי או מלא של תיק ההשקעות שלכם דרך ברוקר זר הוא דרך טובה להשיג מטרה זו.

אחת הסיבות לכך נוגעת לפיקוח הרגולטורי המחמיר שמחילות הרשויות הפדרליות בארה"ב על בתי ההשקעות וחברות הברוקראז' הפועלות בתחום המדינה. הבטוחות והאיתנות הפיננסית שברוקר אמריקני נדרש להציג למפקחיו מגמדות במידה רבה את אלה הנדרשות מברוקר ישראלי.

היבט נוסף נוגע למנגנוני הפיצוי השונים המגינים על כספי המשקיעים מפני מעילות או כשלים אחרים של הברוקר. כל ברוקר אמריקאי שמכבד את עצמו חבר ב-SIPC (או בשמו המלא: The Securities Investor Protection Corporation) – תאגיד ממשלתי הכפוף לאוצר האמריקני ושתפקידו, כשמו כן הוא, לבטח את כספי המשקיעים במקרה (הנדיר יחסית) של נפילת הברוקר.

מעשית, זאת אומרת שאם הברוקר מתפוגג יום אחד וניירות הערך שלכם נעלמים באופן מסתורי, SIPC תפצה אתכם עד לסכום של 500,000$ (חשוב להדגיש ש-SIPC לא מגינה מפני הפסדי הון!). רוב הברוקרים מבטחים עצמאית את כספי המשקיעים שלהם עד לסכומים גבוהים יותר דרך חברות ביטוח חיצוניות, וממילא מחזיקים את חשבון הלקוח בנפרד מנכסיה העצמיים של החברה.

אם נתחשב בעובדה שישראל היא אחת משתי המדינות היחידות ב-OECD בהן לא קיים מנגנון פיצוי או ביטוח ממשלתי סדור מעין זה, הרי שפתיחת חשבון ברוקר אצל זר יכולה לשמש כערוץ לקבלת ביטוח על חסכונותיכם מטעם המעצמה החזקה בתבל.

אליה וקוצים בה

רגע לפני שאתם אצים בחדווה לפתוח את החשבון – חשוב להבהיר שלא הכל ורוד, ושלפעילות דרך ברוקר זר נלווים מספר חסרונות משמעותיים.

1) מס הכנסה:

כשאתם משקיעים דרך בנק או בית השקעות בישראל, הברוקר מחויב על פי חוק לנכות מס במקור מכל ריבית, דיבידנד או רווח הון שצמח לכם מהשקעותיכם. במילים אחרות – הברוקר משלם מס בשמכם, וחוסך מכם את הצורך לדווח ולשלם בעצמכם.

החיסרון הגדול ביותר הנלווה לפעילות דרך ברוקר זר הוא שבשונה מברוקרים מקומיים, הברוקר הזר אינו מדווח ואינו מנכה מס בשמכם לשלטונות המס בישראל.

רגע אחד, אז היאנקיז לא מדווחים שום דבר למס הכנסה בארץ? איך זה בדיוק חיסרון?

ובכן, לפני שאתם מתחילים להעלים מסים, חשוב להבין שמוסדות פיננסיים נוהגים לתעד בדקדקנות יקית כל תנועה כספית. הברוקר הזר אולי לא מדווח שום דבר למדינת ישראל, אבל הוא מדווח כמו טטל'ה למס הכנסה בארה"ב – ובואו נצא מנקודת הנחה שה-IRS מדבר עם מס הכנסה אצלנו. במילים אחרות – במוקדם או במאוחר מס הכנסה בישראל יעלה על דבר קיומו של חשבון ההשקעות ויפרק אתכם לגורמים.

אם אתם תושבי ישראל, החלטתם להשקיע דרך ברוקר זר, ונוצרה לכם הכנסה ממכירת ניירות ערך מבלי שנוכה ממנה מס במקור, תחול עליכם החובה לדווח בעצמכם וביוזמתכם על כל הכנסה כזו, וכמובן לשלם את המס לפי השיעור החל על הכנסה זו (עדכנית ל-2015: 25% על רווח ריאלי).

טכנית, מדובר כאן רק על רווחי הון ולא על דיבידנדים. בהתאם לחוק בארה"ב, הברוקר הזר ינכה מס במקור בשיעור של 25% מהדיבידנדים שתקבלו (ויעביר את הכסף היישר לכיסיו המדושנים של הדוד סאם). בהתאם לאמנה למניעת כפל מס בין ישראל וארה"ב, שלטונות המס בישראל לא ימסו את הדיבידנדים מהם כבר נוכה מס לממשלת ארה"ב, אלא רק את רווחי ההון, מהם לא נוכה מס.

פרוצדוראלית, יהיה עליכם להגיש למס הכנסה:

א. דיווח חצי-שנתי על רווחי הון כתוצאה ממכירת ניירות ערך שלא נוכה מהם מס במקור. מדובר במכתב שיש לשלוח למס הכנסה פעמיים בשנה (פעם אחת עד ה-31 ביולי, ופעם שניה עד ה-31 בינואר), ובו פירוט של סך התמורות ממכירות ניירות ערך במהלך התקופה, כמו גם את סך ההפסדים, סך הרווחים והסכום שנותר לאחר קיזוז. למכתב יש לצרף מקדמת תשלום בגין הרווחים כפי שעולים מהמכתב.

ב. עד ה-30 באפריל של השנה העוקבת יש להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה. אם אינכם עוסקים עצמאיים ולא חלה עליכם חובה אחרת להגיש דו"ח שנתי מלא, ניתן להגיש דו"ח שנתי מקוצר.

פעילות דרך ברוקר זר גוררת אם כן התעסקות ישירה עם מס הכנסה, מה שיחייב אתכם למידה רבה של אחריות, זהירות ומשמעת. אם התכונות הללו אינן הפורטה שלכם, מוטב להישאר עם ברוקר מקומי.

2) מס עיזבון: 

חסרון נוסף שיש להביא בחשבון נוגע לרשויות המס בארה"ב, וספציפית, לתקנות הפדראליות החלות שם בכל האמור למס ירושה על נכסים אמריקנים.

כזכור, מס עיזבון בארה"ב הוא מהגבוהים בעולם. במקרה מות המשקיע, הרי שכל דולר מעזבונו המושקע בנכסים אמריקנים מעבר לתקרת פטור של 60,000$ ימוסה בשיעור העולה על 35% – וזה גם הוא אינו אזרח אמריקני ואף כף רגלו מעולם לא דרכה בארה"ב.

מעשית, במצב בו כספכם היקר יושב בבנק אמריקני, בתיווך ברוקר אמריקני, ומושקע על פי רוב בחברות אמריקניות שנסחרות בבורסה האמריקנית, חשיפתכם למס עיזבון משמעותית מאד. אם אתם מתכננים להוריש משהו לצאצאים, זוהי סוגיה שיש להביאה בחשבון.

3) עלויות תפעוליות:

 לבסוף, ישנם היבטים תפעוליים שמורידים מהאטרקטיביות של השקעה באמצעות ברוקרים זרים. הברוקרים בדרך כלל אינם מקבלים העברות בשקלים, מה שיחייב אתכם לספוג עמלת המרת מט"ח לפני כל הפקדת כספים לחשבון. בנוסף, עצם העברת הכספים כרוכה בתשלום עמלה שעלולה להגיע לעשרות דולרים. אלו עלויות לא מבוטלות, שעלולות לפגוע במשקיע שמעוניין לחסוך ולהפקיד באופן סדיר  לתיק ההשקעות שלו

בשורה התחתונה, השקעה דרך ברוקר זר מוסיפה מימד חשוב של פיזור גאוגרפי לתיק ההשקעות, ובנוסף מאפשרת להוזיל באופן ניכר את עלויות המסחר דרך ביטול חוצצים מיותרים בין המשקיע לבין השקעותיו. מנגד, היא כרוכה בהתעסקות שוטפת עם רשויות המס בישראל, חושפת את המשקיע לתקנות המס הדרקוניות בארה"ב וגוררת עלויות כמו המרת מט"ח והעברת כספים לחו"ל.

כמו כל דבר בעולם הפיננסי, אין פיתרון מושלם. התייחסו למכלול השיקולים הללו לפני שתקבלו החלטה.

גילוי נאות: אין לי כל קשר עסקי או אחר עם הברוקרים שצוינו לעיל.

הירשם
הודע על
guest

64 Comments
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
gg

ופעם שניה עד ה-31 בדצמבר – צ״ל ינואר

משה

בנק מזרחי גובה סכום מינמום של 25$ על קנייה ומכירה של נייר ערך זר

אמריטרייד ברוקר זר מומלץ

מישהי

בנק דיסקונט גובה 25 מינימום עמלת גביה ומכירה + תוספת 7.5 עמלת סוכן
במילים אחרות: גנבים!

עמנואל

לגבי מס עיזבון – אם אני כן רוצה להשקיע ב ETF (כי העמלות השנתיות זולות משמעותית מתעודות סל מקבילות אצלנו) אבל עושה את זה דרך ברוקר ישראלי ולא אמריקאי, האם לא ייקחו מהתיק מס עיזבון? (חס וחלילה אם התעורר הצורך)

מצד שני – מה קורה אם הברוקר הישראלי פושט את הרגל? האם ניירות הערך הזרים בעצם ייעלמו לי מהתיק?

צ'אנקי מאנקי

דורין, אם אני לא טועה, ע"פ החוק האמריקאי מס עיזבון לא חל על תאגידים שהם לא אמריקאים, כלומר אם ניירות הערך רשומות על שם תאגיד ישראלי מס עזבון לא חל במקרה הזה, ככה שיש יתרון לניהול ניירות ערך אמריקאים דרך ברוקר ישראלי בכל זאת.

פאטיה

קיימת עכשיו מגמה להטיל מס עיזבון בישראל, לא ברור אם זה קשור לנכסים בחו"ל או בנפרד מישראל.

T

דורין, אמרת שבמקרה והבנק השקעות ישראלי יקרוס אתה מוגן. איך את מסבירה מה שקרה ב MF Global? אני הבנתי שלקוחות קיבלו סכומים שרחוקים מאד ממה שהיה להם.

דניאל

ישנה אפשרות של קנית תעודות המאוגדות בקנדה )ונגרד) או באירלנד (בלקרוק) ולהגיד לנכדים דיכולים לישון (יחסית) בשקט. לא ממליץ וגו

tin177an

במידה ומשקיעים בניירות ערך בחו"ל בעזרת ברוקר ישראלי לא יוצרים "סיכון מנפיק".?
הריי לפי הפוסט ברגע שאני רכוש נייר ערך בבורסה בארצות הברית מי שהנייר נרשם על שמו הוא הברוקר הישראלי שלי. נניח ומדינת ישראל מפסיקה להתקיים מחר בעקבות שואה גרעינית איך אוכיח שיש לי ניירות ערך על שמי בארצות הברית?

tin177an

פשוט לא מצאתי מושג מדוייק יותר מ"סיכון מנפיק" 🙂 אבל השאלה נשארת. אם הניירות ערך שבחו"ל נרשמים על שם חבר הבורסה הישראלי שמחזיק רשימה שמשייכת כל נייר ללקוח הישראלי, מה קורה במידה וחבר הבורסה הישראלי מפסיק להתקיים או במקרה קיצון ישראל כמדינה מפסיקה להתקיים, האם יש עותקים מאותה רשימה אצל חברי בורסות אחרים בחרבי העולם?

איליה

הייתי חייב, הרשימה תזהר בחושך 🙂

טבעונית

אז אם קונים ETFים בחול דרך בנק בארץ, על שם מי זה נרשם? על שם הבנק או על שמי?

עומר

תרגעו. רשימות לא נעלמות. גם עם הברוקר הישראלי קורס ונעלם, ויש לכם etf בחול, זה ישאר על שמכם. מעולם לא קרה בעולם שמוסד פיננסי נעלם עם הרשימות שלו, שבכל מקרה מגובות על ידי הרגולטור.
מה שכן אתם לא מוגנים בפני מעילה.

איליה

דורין שאפו!

פוסט מצויין.
את השנקל שלי אוסיף בפורום.
אגב: יש מצב שכאשר תכתבי פוסט חדש בבלוג, תפתחי טופיק בפורום על הפוסט?

רפי

רעיון מעולה!!!!

Ven0m

למעשה גם דרך ברוקר זר בד"כ ניירות הערך לא ירשמו על שם המשקיע במסלקת הבורסה:

When you buy securities through a brokerage firm, most firms will automatically put your securities into "street name." This means your brokerage firm will hold your securities in its name or another nominee and not in your name, but your firm will keep records showing you as the real or "beneficial owner."

http://www.sec.gov/answers/street.htm

איש(3718)

תודה על המידע!

יש לי שתי שאלות קצת נאיביות:
1. איך מחזירים כסף מהברוקר הזר (נניח IBI) חזרה לארץ, שולחים פקס, כמו העברה בנקאית?
2. אפשר לקבל מהם דוח שנתי של רווח והפסד מרוכזים למס הכנסה? זה דוח שצריך להוציא מאתר האינטרנט או צריך להתקשר?

אשרי המאמין

ניתן לקבל את הכסף בצ'ק הנשלך לכתובתך בדואר או בהעברה בנקאית לחשבון הבנק שלך. את הבחירה איך להעביר את הכסף אתה יכול לבצע דרך את האינטרנט של הברוקר או בטלפון מול נציגי הברוקר.
הברוקר שולח דו"חןת תקופתיים על מצב החשבון והפעולות שבוצעו בו. הם גם שולים דו"ח שנתי לשימוש מוש שלטונות המס. הכל מגיע אליך בדואר וגם נמצא זמין לגישה דרך אתר באינטרנט של הברוקר.

אשרי המאמין

לעובדי חברות אמריקאיות בארץ' המקבלים תיגמול בצורת אופציות (Stock Option Plan) של החברה ותכניות רכש מניות מוזל (Employee Stock Purchase Plan-ESPP) נפתח חשבון ברוקר בארה"ב על ידי החברה. חשבונות אלה נהנים מהטבות בעמלות קניה ומכירה, דמי ניהול וכד' בזכות הקשר של החברה עמם. החברה אף מעבירה את החשבונות האלה מברוקר אחד למשנהו בעקבות סקרי שוק, שהחברה מבצעת, ושיפור העליויות על ידי התמקחות לטובת העובדים. כך עברנו, בחברה בה אני עובד, מ-eTRADE ל-Fidelity לפני מספר שנים ובעבר עברנו מ-Salomon Smith and Barney ל-eTRADE. החשבונות האלה עומדים לרשות העובדים והם יכולים להשתמש בהם גם למסחר פרטי בבורסה האמריקאית ולהנות מאותה חבילת הוזלות… קרא עוד »

הישראלי הבכיין

פיספסתי משו
איך משפחות שמחזיקות 2 מכוניות או קנו דירה חדשה 5 חדרים מקבלן,
בוכים שהם לא סוגרים ת חודש?

אתמול בחדשות2
הראו ש"קייטנת" הפעלה עצמית בפסח תעלה יותר מקייטנה מאורגנת..
מנסים לשכנע שקייטנה זה משתלם או ששכחו לגמרי שפשוט אפשר ללכת לים, לפארק, ליער…

חיים

תיקון:

מס הכנסה על ני"ע זרים הוא 25% על הרווח הנומינלי ולא על הרווח הראלי!
לכן הפסדים עקב שער חליפין, אנפלציה בארץ ואנפלציה בחו"ל לא יפחיתו את המס.

אזהרה:

יש לקחת בחשבון שיש מדינות שמפרות בגסות אמנות למניעת כפל מס עם ישראל ומנכות מס במקור. מס הכנסה בארץ יחושב כאילו המדינה הזרה קימה את תנאי האמנה כך שבפועל שעור המס יהיה גדול מ 25%.

אריק

האם לא נוצר סיכון שמס הכנסה יראה באדם המשקיע את כספו בעצמו בני"ע בחו"ל דרך ברוקר זר :כסוחר פעיל בני"ע ובשל הדיווח החצי שנתי הנדרש ולכן ירצה למסות את ההשקעה על רווחי ההון והדיבידנדים שנתקבלו לפי מדרגות המס של האדם או לפי מיסוי על הכנסה שלא מיגיעה אישית שמתחילה במדרגת מס של 30% ? וזאת במקום שיעורי המס הנמוכים יותר שחלים על כל נייר ונייר ערך.?
אריק

אריק

האם לא נוצר סיכון בשל המסחר דרך ברוקר זר והדיווחים למס הכנסה שמקום למסות את נייר הערך -מס הכנסה עלול למסות את האדם גופו ולטעון כי בשל המסחר והבקיאות יש לראות בדיבידנדים ורווחי ההון שנוצרו ולשלם עליהם מס הכנסה לפי גובה מדרגת המס של האדם או כהכנסה שלא מיגיעה עצמית שדרגת המס ההתחלתית בה היא מ-30% ומעלה?וזאת במקום המס המוטל על הני"ע גופם.
אריק

איש (3718)

לא.

כדי שתמוסה בדרגת מס הכנסה ולא מס רווחי הון חייבים לראות שאתה "עובד" בזה בצורה אינטנסיבית.

כלומר, עושה הרבה פעולות ביום.

הקריטריון הוא כמות הפעולות ולא הבקיאות או הברוקר שאתה עובד דרכו.

יניב

אני רק אתקן: פתיחת חשבון דרך המייצגים הישראלים ("קוונטום שוקי הון" ו-"Be Trader") אינה כוללת דמי עלות חודשיים (חסכון של 10$). כמו כן, סכום המינימום לפתיחת חשבון דרכם נמוכה יותר ובד"כ ניתן להתמקח בקלות על עלות העמלות ולהפחיתן דרמטית. לכן הם ללא ספק עשויים להיות משתלמים יותר למשקיעים סולידיים שאינם מבצעים פעולות רבות. בכל אופן, לעניות דעתי, עלות העברה והעלויות הנלוות לכך אוכלות את כל החיסכון בעמלות למשקיעים שאינם מבצעים פעולות רבות ולכן מסחר דרך בית השקעות ישראלי עשוי להיות משתלם יותר למשקיעים רבים.

אסתר

תודה – ענית לי על השאלה (שכתבתי לפני שראיתי דבריך..)

יניב

יוצאת הדופן היא החברה הישראלית קולמקס פרו. לא "קולמקס" הישנה, שישבה באיי איי הבתולה הבריטיים, אלא הנוכחית, שיושבת בקפריסין ופועלת בפיקוח רשויות הרגולציה של האיחוד האירופאי (MiFiD). החיסרון הוא שמדובר בחברה ישראלית, קטנה עם תדמית לא כל כך מזהירה (למשל, חברת האם, טריידנט, נתבעה ע"י לקוחותיה). כמו כן, העברת כספים מהחשבון מתבצעת תוך מספר ימים ולא באופן מיידי.

אסתר

הי.. שאלה – האם אפשרי שעלויות של המרת מט"ח, ועמלות על העברת כספים ועמלות דומות (לא דמי ניהול) שתיגבנה על ידי הברוקר הזר בחו"ל תהיינה גבוהות מהעלויות של רכישת ני"ע זרים ע"י ברוקר ישראלי (נניח הבנק בו אני מנהלת את חשבון שלי)? או שאולי תלוי בשערי המטבע… תודה

גיא

דורין ערב טוב, יש לי שאלה:
אם אני משקיע דרך בנק בישראל האם יכול להיווצר מצב (כמו שקרה בקפריסין) שהבנק יניח את ידו על מניות ואגרות חוב בחשבון שלי על מנת לבצע "חילוץ פנימי" ?

אם כן, מה עלי לעשות בכדי למנוע מצב זה (בהנחה שאני עדיין רוצה לעבוד דרך חברי בורסה ישראליים)

בעבר אמרו לי שמה שחשוף לסכנה כזו זה רק פקדונות (פק"מ וכד') אבל יום אחד הבחנתי שגם הניירות ערך שלי בבנק מכונים (בניירות של הבנק) בשם פקדון ני"ע (מה שגרם לי הרבה בלבול)

תודה מראש

חיים

גיא,

ני"ע רשומים על שמך ולא על-שם הבנק והבנק אינו יכול "להניח עליהם את ידו".
הסיכון הוא קריסת החברות שהנפיקו את המניות/אגרות החוב.

רועי

מאמר מצוין.
באמת השיקול העיקריי הוא עלויות מיסחר זולות מול שיקולי מיסוי.
בד"כ, למשקיע שאין לא הרבה פעילות אין טעם להיכנס להרפתקה הזו.

פלונית אלמונית

פתחתי חשבון בארצות הברית ללא עמלות קניה או מכירה בכלל, כן אפס עגול. גם בלי דמי ניהול. בבנק וולס פרגו (אחד הבנקים הגדולים בארצות הברית).

דן

נשמע כמו פנטזיה. את מוכנה לחלוק את המידע איזה חשבון פתחת ואם יש לך קשר לארה"ב (אזרחות או גרין קארד)?

מיקי

ככל הידוע לי, המצב בארץ מבחינת עמלות הוא יותר גרוע ממה שאתה מתארת (או שאני לא יודע להתמקח). בברוקר הישראלי שלי (מגדל) אני משלם סנט למניה בכל פעולה בארה"ב, ועוד פרומיל למגדל. בברוקר האמריקאי שלי אני משלם חצי סנט למניה וזהו. וזה בארה"ב. כשרציתי לעשות פעולות באירופה, מגדל אמרו לי שיקחו רבע אחוז או 100$ – הגבוה מביניהם. זה השלב בו החלטתי לפתוח חשבון בחו"ל.

Evyatar

הלינק של Interactive Brokers שבור

Mogly

יפה. אני מבין את ה"סיבוך" של חברות ברוקראז' ישראליות ברכישת תעודות זרות, אבל האם לברוקר זר יש גישה לבורסות בכל העולם? נניח שאני מחפש לקנות תעודת סל שמחקה את מדד ניפטי (מדד של 100 החברות הגדולות הנסחרות בבורסה בהודו), האם כדי לרשום את התעודה על שמי כפי שהסולידית מסבירה יפה בפוסט עלי להשקיע דרך ברוקר הודי, או שיש ברוקרים אמריקאים שנותנים שירות מקוון ומאפשרים לי לרכוש תעודה הודית במסחר "ישיר" ו"לא מסובך"?

Amnon

אז כמעט והחלטתי ללכת לברוקר זר..
אך כיוון שאני עוקב אחרי ניתוח תיקי ההשקעות של דורין, אני לא בטוח שאני יכול למצוא ETF דומים.
בקיצור שאלתי הינה:
לדוגמא: אם דורין ממליצה בתיק הארי בראון על מגדל MTF ת"א 100, ואני רוצה לבנות הארי בראון משל עצמי.
על איזה מדד עליי לקנות קרן מחקה? ארה"ב? דאקס? ניקיי?
איך יוצרים את האיזון במצב כזה?

ישראל ישראלי

MB trading לא נותנים עמלה של 0.075 סנט אלא של 0.75 סנט ($0.0075)…
https://www.mbtrading.com/stockscommissions.aspx

אהוד צגהון

יש לכם המלצה על ברוקר זר אמין לפתיחת חשבון למבחר במטח פורקס?

liranviper

"דרך המתווכים הישראלים המחיר הוא 1 סנט למניה ומינימום 1.5$ לעסקה"

עפ"י הטבלה שלך בפוסט השוואה, זה יותר קרוב ל10$ מאשר 1.5$..
כמו כן, אני מוצא את זה מאוד מטעה ה"1 סנט למניה", כי זה נשמע נורא זול.. ואז כשחושבים על המספרים מבינים שזה בכלל לא רלוונטי כי ב99% מהמקרים נשלם את העמלת מינימום והמחיר למניה בכלל לא היה רלוונטי (סתם נתנו מחיר נורא נורא נמוך, ואז נתנו מינימום שדורס אותו)

daat99

איפה ראית 10$ דרך מתווך ישראלי?
אני מכיר מתווך שגובה 5$, 2.5$ ו-1.4$ אבל לא נתקלתי עדיין ב-10$

יוני

מה הדרך הכי משתלמת להמיר לדולרים ולבצע את ההעברה לארצות הברית ?
למשוך מזומן להחליף אצל חלפן ואז להפקיד חזרה בבנק ?

ענת

האם למישהו יש ניסיון (גם אם הוא ישראלי המתגורר בארהב) עם פתיחת חשבון ישירה ב Vanguard ?

שלומי

מה שכן חייבים להיות זהירים מאוד מאוד ולבדוק טוב מכל הכיוונים אצל איזה ברוקר משקיעים את הכסף כי יש ברוקרי רמאים שעקצו אנשים בעשרות מאות ויותר אלפי שקלים תהיו זהירי מאוד חברים.

dedi

האמת מאמר נקי מסודר וקל להבנה נכנסתי לאתר של ה SIPC קצת השקעה בקריאה והבנתי הכל. ברוקר שלא מבוטח שם, לא אומר שהוא לא טוב, אך חלילה במקרה של פשיטת רגל מצד הברוקר המשקיע אינו מבוטח, וכספו ירד לטמיון, חברת הביטוח הנ"ל אינה מכירה בשום חברת בת או בשום שותפה במדינות אחרות, מחוץ לארה"ב , אלה אם כן השותף המקומי בישראל או בכל מקום אחר בעולם העביר את הביטחונות של המשקיע בחשבון על שמו תחת המטרייה של הברוקר הרשום כחבר ב SIPC וגם עם זה יש קצת בעייתיות. בקיצור ממה שהבנתי אם משקיע רוצה להיות בטוח בכספו כלומר בביטחונות שהוא… קרא עוד »

עידו

לאנשים שסחרו דרך colmex pro, איך מגישים את הדוח למס הכנסה?
1. מצרפים את האישור שלהם באנגלית שכמובן אין בו שדות למס הכנסה?
2. איך ממירים את הדולרים?
3. העמלות מצטרפות להפסד?
4. הוא לא הגיש מכתב חצי שנתי למ"ה, כמה זה בעייתי?

Or Aloni

שלום לכולם 🙂
תודה על הפוסט לסולידית.. ולהן כמה שאלות..

האם מישהו סחר עם אחת משתי החברות שהיא ציינה, או עם ברוקר אמריקאי אחר?..
קצת מלחיץ כל הנושא של לשלוח את מיטב כספינו להפקדה באתר כלשהו.. שתאורטית יכול מחר להעלם מהאדמה.. זה לא כמו פה שיש לנו בנקים אנחנו יכולים להגיע לצעוק לדרוש.. מה אתם חושבים על הנושא?
אשמח לשמוע מנסיון אישי של מישהו שאשכרה משך את הכספים שלו חזרה בלי בעיה מברוקר אמריקאי

daat99

אני משקיע דרך אינטראקטיב ברוקרס עם השירות של אינטראקטיב ישראל בעצמי כבר שנים ועד היום לא נתקלתי בשום בעיה שלא נפתרה מהר ולשביעות רצוני.

אני ממליץ לך בחום לקרוא ולחקור הרבה לפני שאתה מחליט לפתוח שם חשבון (או בכל מקום אחר).

tomer

האם צריך לדווח לרשויות המס בארץ בכל מקרה? כלומר, אם פתחתי חשבון ולא משכתי משם כספים, על מה יש לי לדווח? באופן עקרוני ניירות שיש בהם הפסדים יכולים להפוך למורווחים עד מתי שאני אמשוך והפוך. אז בעצם השאלה שלי היא, האם אני צריך לדווח ולשלם מס על רווח שעדיין לא מימשתי?

אריק

מימוש מתבצע ברגע שמכרת ניירות ברווח, אין קשר למשיכת כספים מהחשבון

אברהם

האם מס עזבון חל גם במידה ופתחתי חשבון משותף עם אשתי וחס וחלילה אחד מאיתנו נפטר?

daat99

אני מציע לך בחום להתייעץ עם איש מקצוע לגבי מס עיזבון.
יש המון הפחדות בבלוג ובפורום הזה לגבי מס עיזבון אמריקאי על אזרחים זרים שאינם מבוססים בעובדות ואינם מגובים ע"י אנשי מקצוע במציאות.

ג.נ.
יש לי חשבון בברוקר זר והסיכויים שיגבו מיורשי מס ירושה שואפים ל-0…

אברהם

תודה על המידע

סרגיי

אולי שווה להזכיר את סוגית ההתנהלות מול רשויות המס בהקשר עוסק עצמאי (שזה כנראה גם מעמדך?).

הרי עצמאי בכל מקרה חייב להתנהל מול הרשויות ולכן ״כאב הראש״ הנוסף בעבודה מול ברוקר זר שונה מאד מזה של שכיר.

תחת הנחה זו ובהינתן הגיון של פיזור השקעה + העדפה של ETFים על פני תעודות סל, רוב שמות הניירות בבלוג (של קסם, מגדל, פסגות וכו) הופכים הרבה פחות רלוונטיים.

פספסתי משהו?

סרגיי

מה גם שמאז פתיחת סניף בנק סיטי בארץ העברת מזומן ל/מ-IB נראית חינמית (בדקתי עבור חשבון דיגיטל בלאומי).

daat99

אתה בהחלט צודק. אני באופן אישי לא עצמאי (הבלוג שלי אינו מייצר הכנסה כלל) כך שמהבחינה הזו אין לי חובה להגיש דו"חות למס הכנסה אבל זה עדיין בהרבה מקרים יותר משתלם לעבוד עם אינטראקטיב ברוקרס מאשר עם גופים בארץ. אם נדגים זאת ע"י תיק דיבידעת שאני מציג בבלוג שלי לראווה (כך שניתן לאמת את כל הפעולות שביצעתי בו ואת התוצאות שלהן) אז נראה שביצעתי במהלך שנת 2017 בסך הכל 7 רכישות. גם אם נניח עמלת המרת מט"ח עבור כל רכישה (למרות שלא ביצעתי המרה בפועל על כל רכישה) אנחנו נקבל 7 המרות מט"ח במהלך 2017. העלות של 7 הרכישות היא… קרא עוד »

סרגיי

תודה על התגובה המושקעת.

daat99

בשמחה 🙂
רק אל תשכח להתייעץ עם איש מקצוע לפני שאתה עושה משהו!

Sexy MF

היי,
אתה אתה יודע אולי על מדריכי עשה זאת בעצמך?

bimb

אני עומד בפני החלטה של פתיחת תיק השקעות לטווח ארוך במיטב דש או לבין אינטראקטיב.. אשמח אם יש לך מומחה שאתה ממליץ לדבר איתו על הסוגיה הנ"ל? תודה מראש..

.

עקבו אחרי

תגובות אחרונות בבלוג

RSS מהפורום

דילוג לתוכן